Peru, Netherlands · 10 Days · 5 Moments · August 2017

Michiel en Inge in Peru

18 August 2017

16-8-2017, 17-8-2017 en 18-8-2017 Gister na de treinreis aangekomen in het mooie Ninoshotel. Dit hotel wordt gerund door een Nederlandse eigenaresse en zij zet zich in voor de straatkinderen van Cusco. Een hotel met een goed doel dus, een mooie toevoeging en tevens afsluiting van onze reis. Hier heerlijk gegeten en nog wat leuke cadeautjes ingeslagen in de Ninosshop. Gister (17-8) zijn we helaas alweer begonnen aan onze terugreis d.m.v. een binnenlandse vlucht naar Lima. Hier hebben we nog een nachtje in een hotel verbleven en vervolgens zijn we de volgende dag door gevlogen naar Madrid en tot slot naar Brussel. Hier stonden Lily en Charlotte ons op te wachten en die hebben ons fijn naar huis gebracht. Moe maar voldaan kijken we terug op een geweldige reis! 😍 Nu de komende tijd nagenieten, door aan de slag te gaan met het fotoboek 😀 Wie het leuk vindt is altijd welkom om dit een keer te komen bekijken! 🤗 Leuk dat jullie ons via deze weg gevolgd hebben, bedankt voor alle reacties👍

14-8-2017 en 15-8-2017 14-8 de trein richting het plaatsje Machu Picchu, waar we een nacht in een hotel verblijven van waaruit we de volgende ochtend naar Machu Picchu vertrekken. Een mooie treinrit van 1,5 uur, waarbij het landschap halverwege veranderde in meer groen. Het oogt tropischer. De volgende dag om 3.00 de wekker om vervolgens om 3.45 in de rij voor de bussen richting Machu Picchu aan te sluiten. Bizar hoeveel mensen er op dit tijdstip al in de rij staan en hoe de rij zichtbaar langer blijft worden. Om 6.00 uur zitten we in de bus naar boven en om 6.45 uur start onze tour met een gids over de Machu Picchu, waarbij we de ☀️ op zien komen. Na de tour zelf nog een klim naar boven gemaakt bij de Machu Picchu mountain, van waaruit we nogmaals een prachtig uitzicht hadden op de Machu Picchu. Echt bizar groot en mooi, erg indrukwekkend! Bij terugkomst in het dorpje de hotsprings bezocht en een hapje gegeten en nu staat ons een treinrit van 3,5 uur terug naar Cusco te wachten​.

12-8-2017 en 13-8-2017 Na het drukke maar gezellige Cusco 's ochtends vertrokken voor een excursie door de Heilige vallei (sacret valley). De natuur in, op naar de plekken waar de Inca's geleefd hebben. Indrukwekkend hoe ze honderden jaren geleden enorme terrassen en gebouwen hebben weten te bouwen tussen de bergen op hoogte. We overnachten in het plaatsje Ollantaytambo waar we zondag een paardentocht door de Andes zouden gaan maken. Helaas is dit niet door kunnen gaan, omdat ik( Inge) opnieuw ziek ben geworden... Waarschijnlijk van het eten. Jammer maar helaas een verplicht dagje in bed en buiten in de hangmat.

10 August 2017

9-8-2017 en 10-8-2017 en 11-8-2017 Nadat we onze tijd in Puno gister nog afgesloten hadden met een heerlijk etentje, waarbij we wat lokale specialiteiten van Peru geprobeerd hebben zoals Inge chevice (gemarineerde vis, super lekker) en Michiel cavia (minder lekker...) was het nu tijd om per bus door te reizen naar Cusco. We verblijven in een leuke posada in het gezellige kunstenaarswijkje San Blas, 5 minuten op loopafstand van het 'drukke' Cusco. We hebben hier de komende 2 dagen de tijd om lekker door de stad te struinen en een beetje bij te komen van onze intensieve reis. Helaas is Michiel er opnieuw niet helemaal goed aan, dus we doen het deze dagen lekker rustig aan. Na nog elke dag een strak blauwe lucht met veel zon gehad te hebben, is het vandaag voor het eerst een beetje bewolkt. Temperatuur is overdag rond de 20 graden en 's avonds koelt het af tussen de 0 en de 5, dit i.v.m. de hoogte, Cusco ligt op ongeveer 3500 meter.

8 August 2017

7-8-2017 en 8-8-2017 Gelukkig gaat het weer wat beter met Michiel en kunnen we per boot aan onze trip over het Titicacameer beginnen. Eerst een bezoek gebracht aan de rieteilanden van Uros, hier is echt alles van riet gemaakt. Zelfs de huizen. Door een bewoonster werden we meteen in traditionele kleding gehesen. Daarna 3 uur varen naar het eiland Amantani. Hier werden we ontvangen door onze gastvrouw (een schattig en klein omaatje) waar we de nacht door zouden brengen. We kregen een door haar gekookte lunch aangeboden. In de namiddag zijn we met onze groep de top van het eiland gaan beklimmen, om daar de zonsondergang te zien. Een steile klim, maar een prachtig uitzicht. Bij terugkomst van de klim was op de plaza van het eiland een traditionele dans met vuur. De volgende ochtend had 'mama Matilda' al vroeg een pannenkoekenontbijt voor ons klaar staan. Daarna weer op de boot, naar het eiland Taquila. Hier een mooie wandeling gemaakt en als lunch verse vis uit het meer gegeten, jum!