Canada · 15 Days · 33 Moments · May 2017

Het avontuur van HeidiTon in Canada

2 June 2017

2 juni 2017 Calgary Vroeg opgestaan en gelijk douchen en ontbijten. Laatste restjes opruimen in de camper en we vertrekken naar Fraserway RV. Nog even af tanken. We komen mooi op tijd aan. De schade aan de camper wordt genoteerd. We hebben 800 kilometer meer gereden en moeten 336 euro bij betalen. Het computer systeem werkt niet echt mee en de medewerkster zegt dat we waarschijnlijk een voordeeltje hebben. Uiteindelijk 11 euro betaald voor de teveel gemaakte kilometers!  Mooie afsluiting van de vakantie. Hoe zien we Canada: Over het algemeen is de bevolking zeer vriendelijk. De natuur is wonderschoon met z'n hoge bergen met de witte toppen, de vele watervallen, de enorm krachtige stroomversnellingen van kilometers lang, de wilde dieren die we tegen zijn gekomen. De mooiste stad vinden wij Calgary. Deze is zeer modern. Een vakantie om nooit te vergeten!
1 juni 2017, Calgary Uitgeslapen, lekker rustig aan gedaan. Vandaag gaan we naar de outlet in Calgary. Er moet nog wat kleding ingekocht worden. We zijn er om 11:00 uur. Nou het blijft niet alleen bij kleding. Schoenen en sieraden zijn ook ook zeer belangrijk. Na een hele dag slenteren en en het nodige ingekocht te hebben gaan we om 18:30 uur weer terug. Camper moet schoongemaakt worden en koffers inpakken. De koffers tikken allemaal keurig de 23 kilo aan. Het is inmiddels 23:00 uur. De Canada klaverjas troffee wordt uitgereikt aan de winners (uiteraard aan de dames).Morgen 06:30 uur op, want we moeten de camper op tijd inleveren.

31 May 2017

31 mei 2017 Lake Louise Na een heerlijke douche te hebben genomen in een prachtige omgeving van Lake Louise, vertrekken we naar Calgary. Na 3 uur rijden in een hele mooie omgeving, we komen aan in de binnenstad van Calgary. Met een campertje van 10 meter een parkeerplek zien te vinden valt niet mee. We vinden er een en met de nodige kunst en vliegwerk manoeuvreert Joeri de camper langs de geparkeerde auto's. Nu naar de Stephen Avenue Walk lopen. Calgary is een hele mooie stad, niets vergeleken met Hongcouver. Ruim, schoon, nauwelijks zwervers en de boulevard is heerlijk vertoeven. Na 4 uur wandelen gaan we richting de camping waar we dit avontuur zijn gestart. Onze rit door de ongelofelijke bergen zit er op. De cirkel is rond. Morgen nog een keer een outlet opzoeken in Calgary.
We gaan even wandelen op het park. Het park wordt streng bewaakt, want hier lopen beren en wolven rond. De omheining is met schrikdraad beveiligd, maar is wel bijzonder mooi gelegen. Bij terugkomst gaan we een potje klaverjassen en spelen we op de telefoon 'wie ben ik'. Dat heeft weer een hoop hilariteit gebracht. Morgen naar ons eindbestemming, op weg door Banff naar Calgary.
30 mei 2017 Revelstoke Uitgeslapen, gedoucht en uitgebreid ontbeten. Ditmaal geen gekke dingen mee gemaakt. 10:30 uur vertrekken we naar Lake Louise. Na 3 drie uur komen we aan. De enorme berg sneeuw is zo goed als verdwenen. Het meer is al een gedeelte ontdooid. We hebben geen trek om nu nog naar Calgary te rijden. We zoeken een camping op bij Lake Louise. Aangekomen staan we midden in het bos, langs een meer met enorme stroomversnellingen. Een prachtige panorama van de Witte Rocky Mountains, de groene bebossing en dan het meer met die enorme stroomversnelling. Na het eten, gaan we koekjes bakken in onze oven. Vol verwachting wordt uitgekeken naar het resultaat. Op een paar aangebrande na, zijn de koekjes goed gelukt.
29 mei 2017, Kelowna Vanmorgen rustig aan gedaan. Naar Revelstoke is ongeveer 3 uur rijden. Eerst toilet doorspoelen. Hmm er blijven lampjes branden, wat inhoud dat er nog inhoud zit in de toilet. Brrr verstopping! Met de nodige fratsen met de waterslang tot aan de pan komt er schot in de zaak.  Na een uur is het gelukt om de inhoud met aroma los te te krijgen. Pannetje afgewassen en hoppa weer het kastje in!  En daar gaan we. De weg was weerderom prachtig. Aangekomen in Revelstoke zijn we naar Williamson Lake gereden. Een mooi park aan een grote meer waar je kunt afkoelen. Na een paar uur gaan we onze RV park opzoeken. Stoeltjes uitgezet en lekker genieten van de omgeving.  Morgen gaan we weer naar Lake Louise. Deze Lake was op de heenweg bevroren. Zijn zeer benieuwd wat we gaan aantreffen.
Om het beetje vet wat we de laatste tijd hebben aan gegeten en gedronken, gaan we badmintonnen. Toch maar snel gestopt, was veel te warm, dan maar een biertje. De buurvrouw komt langs. We hebben een beekje aangelegd. De waterslang is los gesprongen. Dat wordt knutselen om dit te herstellen. Nu constateren we ook dat er schade is aan de camper. Waarschijnlijk een bocht te kort genomen. Maar daar hebben we weer een verzekering voor!  Morgen gaan we naar Revelstoke.

28 May 2017

28 mei 2017, Burnaby (Vancouver) 07:00 uur opgestaan, snel gedoucht en gegeten. Silvana besluit om achterin nog maar even onder de dekens te gaan. Het wordt een lange rit van 5 uur. We rijden de stad uit en zien direct de bergen weer voor ons. Na 2 uur rijden, zitten we al weer tussen de sneeuwtoppen met een temperatuur van 31 graden. De weg was wederom bijzonder mooi. Aangekomen in Kelowna, kunnen we niet direct het RVPark vinden. Uiteindelijk hebben we gevonden. Het is een hele kleine RV park met 7 plekken. We worden super vriendelijk ontvangen. Aanvankelijk willen we 2 nachten hier blijven, maar er is sinds 1948 nog nooit zo veel water naar beneden gekomen, dat de activiteiten die we willen doen, niet mogelijk zijn. Het is gewoon te gevaarlijk. We besluiten om op het park te blijven en lekker te gaan zonnen.
Aangekomen bij de fietsenzaak, hebben we 3 fietsen gehuurd. Voor Silvana en Joeri een tandem gehuurd. Het park was erg mooi. Na een uur waren we het park rond gereden. We brengen de fietsen terug en lopen naar de Robsonstreet, de winkelstraat van Vancouver. Vancouver stad is niet erg groot. Het is makkelijk te bewandelen. Dit gedeelte is leuk om te doen. Na grondig de map van Vancouver te hebben doorgenomen, hebben we de bus niet meer nodig. We pakken de sky rail en kunnen rechtstreeks naar onze eindbestemming. Conclusie van Vancouver: heel veel blanke zwervers, overheerst door toeristen en chinezen die in de duurste auto's rijden.  Morgen gaan we Vancouver weer verlaten en gaan naar Kelowna.
27 mei 2017, Burnaby (Vancouver) Oei wat een nacht, onze camper ligt tegen een spoorlijn. Je wordt zowat je bed uit getrild. Maar ja, dat mag de pret niet drukken. We besluiten met het openbaar vervoer te gaan. Met een camper naar de binnenstad te gaan en met de ervaring van de vorige dag, lijkt dit het beste. We willen gaan fietsen langs en door het Stanley park. We kopen een dagkaart bij de receptie en wandelen 10 minuten in het zonnetje naar de sky rail. Eerst met de tram en daarna met de bus. Dit was  een bijzondere ervaring. Niet zulke frisse mensen, veel zwervers. De reis duurde zeker een uur. We waren blij dat we er waren, althans dat dachten we. Gelukkig was er een Nederlands meisje die ons wist te vertellen dat we 2 haltes te ver waren, maar het goed te belopen is door het park. Het park waar we doorheen lopen is erg mooi
26 mei 2017, Victoria Vroeg opgestaan, we maken ons klaar voor de overtocht met de Ferry om vervolgens de weg voort te zetten richting Vancouver. Na genoten te hebben van het zonnetje aan dek Komen we aan in Tsawwassen. We gaan eerst de outlet opzoeken in Vancouver. Het is super druk op de weg. Dit hebben we niet eerder meegemaakt tijdens onze rondreis. Bij aankomst van McArthurGlen Designer Outlet ziet het er vertrouwd uit. Net de outlet van Roermond, maar dan alleen maar chinezen! We hebben de nodige inkopen gedaan en besluiten het RV park in Burnaby op te zoeken. We rijden Richmond uit richting Burnaby en ook zien we alleen maar Chinezen. De weg ernaar toe was niet aangenaam. Hectisch, super druk, echt een hele andere mentaliteit van mensen. Aangekomen op het park staan we nu echt tegenover tokkies. Nou dat begint goed. Alles maar goed afgesloten, nog even een potje gekaart en duiken onze bed in. Morgen gaan we de stad in van Vancouver. Ben benieuwd wat dit ons gaat brengen!

26 May 2017

Om 16:00 uur worden we getrakteerd op een diner. We vinden een Ierse pub, waar je kunt dineren, maar ook een lekkere pint kunt drinken. Na ons buikje vol te hebben gegeten en gedronken besluiten we terug te gaan naar het RV park. Even zoeken naar de juiste halte en in 20 minuten zijn we weer bij onze vertrouwde campertje. Was weer een leuke dag met 10 kilometer in onze voeten. Morgen zoeken we het vast land weer op richting Vancouver.

25 May 2017

25 mei 2017, Victoria Lekker uitgeslapen, iedereen eruit om 08:00 uur. Na het ontbijt vertrekken we naar Victoria stad. Het moet er Engels uit zien. We zijn zeer benieuwd. We lopen naar de bushalte, want we hebben besloten om met het openbaar vervoer te gaan. Na 20 minuten zijn we midden in de stad. We wandelen door de straten naar Chinatown. Er waren hier veel pingpongers. Daarna komen we aan in de Mall. Jawel, de kleding is niet duur dus de dames gaan los! Na een klein uurtje zijn we klaar voor de volgende kledingwinkel. Nu is het tijd voor fastfood, want dat hebben we nodig. De volgende winkels zijn aan de beurt. Na ongeveer 3 uur shoppen. Is het tijd voor een ijsje. Deze worden met de hand gevuld met diverse ingrediënten. Was om te smullen. De boulevard wordt opgezocht. Dit gedeelte was heel mooi om te zien, maar de Engelse sfeer wordt niet geproefd. Het is hier wel heel vredig, maar ook ontzettend toeristisch.

24 May 2017

24 mei 2017, Campbell River Vanmorgen rustig aan gedaan. Uitgebreid ontbeten en om 10:00 uur vertrekken we richting Victoria. Eerst even tanken. Hoppa 110 liter erin gemikt! Onze tussenstop is in Nanaimo. Twee uur gereden. In Nanaimo is een groot overdekte mall. Hier hebben we ons 1,5 uur vermaakt en gekocht, maar ditmaal de mannen. Hierna doorgereden naar een buitenwijk van Victoria. RV gestald en stoeltjes naar buiten, lekker genieten van de zon. Het was al te laat om downtown te gaan. Dit staat voor morgen op de planning. Heidi gaat kokkerellen en wij drinken een biertje. Wat is het leven toch fijn hè! Na het eten nog even een wandeling gemaakt over het park. Dan is het tijd voor ...... Klaverjassen!!!
22 mei 2017, Whistler, Vroeg op (07:00 uur), want we gaan naar Vancouver Island. De rit begint uiteraard in de canyon, om zo uiteindelijk bij de Ferry uit te komen in Horseshoe bay. Hier gaan we de overtocht maken naar Vancouver Island. We worden naar de juiste lane geloodst en kunnen nog 3 kwartier wandelen in het pittoreske plaatsje. Aan boord van de Ferry bestellen we nog een bakkie van de Starbucks en zitten boven aan dek heerlijk in het zonnetje te genieten van de zon en eindelijk 5 kwartier varen. We komen aan in Nanaimo en gaan richting Campbell River waar we 2 dagen zullen overnachten. Aangekomen op het RVPark worden we vriendelijk ontvangen. We gaan informatie inwinnen om te water op een zodiac walvissen te spotten. Er waren meerdere opties, maar we gaan voor de 6 uur varen inclusief lunch. Wel vroeg op staan, want de boot vertrekt om 09:00 uur. We gaan toch nog even klaverjassen. Dit ritueel moet er wel in blijven. We kijken nu al uit naar morgen!

23 May 2017

We gaan verder varen op zoek langs de kust naar zwarte beren. Tijdens het varen komen we wel veel arenden tegen, die duikvluchten nemen in het water om vis te vangen. Er vlogen tientallen arenden rond boven ons hoofd. Een zeer fraai gezicht, maar een beer hebben we niet gezien. Lunchtijd breekt aan. Wraps staan klaar om te nuttigen. De tocht wordt veer voortgezet. Nu komen we aan in een gebied wat zelden voor komt. Alleen maar draaikolken hier gingen overheen ze waren wel 20 meter breed. Stil staan betekent einde oefening. Was wel een aparte ervaring. Nu komen we weer tussen andere gebergte in en begint het te regenen. 5 minuten later zijn we uit de gebergte en is het zonnetje weer paraat. Na 6 uur varen is er weer land. Met een paar zeebenen zetten we weer voet aan wal. Nu nog even boodschappen doen bij onze vaste supermarkt Save on Food. En terug naar de camping. Was weer een super dag.. Morgen vertrekken we naar Victoria.
23 mei 2017, Campbell River 07:00 opstaan. We moeten jachten. Verzamelen is 08:30 uur en we weten niet precies waar het is. Volgens de eigenaar is het 10 minuten rijden. We vertrekken, maar wel in de verkeerde richting. Na een kilometer of 8 komen we er achter. Even straatje! keren in de bergen met een camper van 10 meter. Uiteindelijk is het gelukt en met een kwartier over tijd komen we fris en fruitig aan bij pier E. We krijgen een hele uitrusting aan, want al is het behoorlijk warm, op het open water met 2 motoren van 300 pk kan het behoorlijk fris worden.  Na 3 kwartier varen zagen we de eerste zeeleeuw rond dobberen. Even later zagen we een hoop water naar boven komen en een enorme rug van een walrus. Dit ging nog wel een half uur door. Een pracht gezicht. Er wordt besloten verder te varen om de zeeleeuwen op te zoeken. Na zeker een uur varen komen we ze tegen op de rotsen lekker uit te rusten en te genieten van de zon. Wat een kabaal maken die dieren en stinken ze zeg!
21 mei 2017, Clearwater Vandaag gaat het een lange reis worden door de canyons. Alvorens hieraan te beginnen, gaan we nog een waterval bekijken, de Spahata Falls. Ook deze is wonderschoon.  Even tanken en daar gaan we. De reis is inderdaad lang, maar zo ontzettend mooi. De 99th hwy is wellicht nog mooier dan dan de Icefield Park hwy. Zo rij je in de bergen langs de zeer brede meren waar je kunt kayakken, dan weer kilometers lange stroomversnellingen met een en al watervallen en vervolgens rij je tussen de ijsschotsen. De reis begon om 11:15 uur en eindigt in Whistler, waar de olympische spelen zijn gehouden, om 19:00 uur. Tijd voor een biertje!

21 May 2017

We gaan weer terug naar de RV. Bij aankomst zijn we weer redelijk droog. We besluiten te gaan uit eten aan de overkant van RV park. Live muziek, hamburgers en spareribs zijn we volledig voldaan. We gaan terug de RV. Moe en voldaan van deze geweldige dag gaan we ons bedje opzoeken. Welterusten!
Aangekomen in Clearwater, zijn we naar een informatiecentrum gegaan om te vragen naar de mooiste watervallen.  Er wordt ons aangeraden om naar de hoogste waterval te gaan van Canada de Helmcken Falls. De weg er naar toe is al een plaatje om te zien. Je mond valt open en dat is niet omdat je trek in eten hebt! De fototoestellen komen weer te voorschijn. Na een half uur vertrekken we richting de Maul Falls. Dit is een wandeling van 1,5 uur (retour) midden in het bos. Het is een zeer mooie wandeling met veel obstakels zoals omgevallen bomen, rotsen, steile afdalingen, en dan ben je er. Zo iets moois hebben we niet eerder meegemaakt. Het water dondert naar beneden, maar je kunt er achterlangs. En dat gaan we doen! We gaan wel gesplitst, want droog kom je niet over. Gelukkig is het zalig weer met een temperatuur van 25 graden. Door de kracht van het water wat weer opspringt wordt je zeiknat, maar je staat wel achter de waterval en kom je aan de overkant. Een geweldige ervaring.....
20 mei 2017, Hinton 07:00 uur en iedereen is eruit. We gaan naar Clearwater. Bekend om zijn watervallen. We hebben een KOA RV park geboekt. Deze grenst direct aan de Wells Grays Provincial Park. Hier vind je de mooiste watervallen. Alvorens hier aan te komen moeten we wel 4,5 uur in de camper toeren. We gaan de Rocky Mountain uit en rijden de Cariboo Mountains in. Dit is BC dus het klokje gaat weer 1 uur terug in de tijd.. We pakken de snelweg 5 Yellowhead hwy richting Kamloops. Er staan een paar auto's stil langs de snelweg. Ja hoor daar is een mama Grizzly beer met twee jonkies. Joeri parkeert de RV van 10 meter half op de snelweg en iedereen vliegt naar buiten. Na een kleine duizend foto's gemaakt te hebben, gaan we weer verder. Nog geen half uur verder, vol in de remmen, een zwarte beer!  Ook hier zijn de nodige foto's van gemaakt. Even later komen we weer een zwarte beer tegen. Het wordt al een gewoonte ....

20 May 2017

19 mei 2017,  Hinton 07:30 uur. Vandaag besluiten we lekker uit te slapen. Zo, 07:30 uur iedereen eruit. Vandaag gaan we naar de plaatsen Hinton en Jasper. Uitgebreid ontbeten en daarna even tanken. Effen 130 liter benzine erin gejast. Ons huisje op wielen lust net als wij ook wel een slokje! In Hinton ook nog wat boodschappen gedaan, bij de Liquor wijn en bier ingeslagen. Daarna naar Jasper gereden. Is een rustig plaatsje wat op toerisme is gericht. Het is er heerlijk wandelen en de temperatuur is erg lekker. Een jas is niet nodig. Na deze rustige dag gaan we ons opmaken voor de volgende dag. Op zoek naar de watervallen in Clearwater.
18 mei 2017 Bighorn no 7 07:00 uur. Iedereen uit de veren! Het is stralend weer. Zonnetje schijnt, blauwe lucht en een heerlijk temperatuur. Eerst lekker douchen en ontbijten. Dan moeten we naar een stortplaats om het toilet, douche-  en afwaswater te lozen. Een mooie klus voor Joeri! We gaan volgens de boeken, de mooiste route van de wereld rijden, over de Icefields Parkway. Hier is niets over gelogen. Dit kun je niet beschrijven, maar moet je meemaken. Op de toppen van de Rocky Mountain in de sneeuw. I.p.v. dat je naar boven kijkt naar de hoge bomen, kijk je nu op z'n neer. We reden op ongeveer 3.200 meter hoogte. Halverwege de rit komen we aan bij Brewster om de Skywalk te gaan belopen. Dit is een uitstekende ronding van glas. Zowel de wand als de bodem en dat op de enorme hoogte. Ton vindt dit niet leuk en het duurde wel even voordat hij zijn leven hieraan waagt. Toegegeven, het is wel een zeer mooie ervaring en je kijkt uit over de gletsjers.

18 May 2017

17 mei 2017 Bighorn no 7 07:00 uur. Joeri zegt " wow kijk eens naar buiten". Na het openen van het rolgordijn is het park verandert in een sprookjesparadijs. Het heeft flink gesneeuwd. Eerst ontbijten en dan een boswandeling maken door het sneeuw. Het uitzicht is echt adembenemend. De planning voor vandaag is om Morraine Lake te bezoeken, vlakbij Lake Louise. Op het park is totaal geen verbinding met de buitenwereld. Onderweg wordt aangegeven dat er bij een toeristeninfo WiFi aanwezig is. We besluiten daar langs te gaan en extra informatie in te winnen over de route en Melanie te appe. Aangekomen weet de medewerker ons te vertellen dat Morraine Lake gesloten is. We gaan naar Lake Louise, want daar moet het ook erg mooi zijn. Na 2 uur rijden komen we aan in Lake Louise. en het is er zo mooi! een bevroren meer tussen de bergen. Sommige plekken zijn ontdooid en zie je de blauwe gloed van het water naar boven komen. We besluiten daar te gaan hiken. Na 1,5 uur zijn we weer terug.
De dames hebben nog leuke tassen en kleding gekocht. We besluiten om het RV park te gaan opzoeken. Het park ligt midden in een natuurreservaat. De plekken zijn bijzonder mooi, maar nog geen beer gespot! Wel een Elk gezien. We hebben nog een wandeling gemaakt over het immens grote park. Het is inmiddels etenstijd en we besluiten in de camper te gaan kokkerellen. Het is begonnen met regenen, we gaan de deur niet meer uit we gaan lekker aan de eettafel een potje klaverjassen.
16 mei 2017, Calgary  Rond 05:00 uur is iedereen klaarwakker. Wat is het koud zeg! Eerst de verwarming voluit gezet en direct weer onder de dekens. Na 10 minuten was het alweer aangenaam in de camper. We besluiten om te gaan douchen in de camper.. De douche is erg lekker. De tafel wordt gedekt om te gaan ontbijten. Nu volgt onze trip naar de volgende overnachtingen in Bighorn no 8 in het natuurpark van Bow Valley. Het RV park was nog gesloten. We zijn maar doorgereden naar het centrum van Banff. Het is een heel leuk plaatsje alsof je in een western zit, heel knus met een gezellige winkelstraat tussen de bergen met de sneeuwtoppen van de Rocky Mountains. Het begint wat te regenen, maar gelukkig is er een overdekt winkelcentrum waar je goed kunt vertoeven. Inmiddels is het weer droog geworden en komen we langs een winkel waar fudge met de hand wordt gemaakt, daar moeten we wat van bestellen. De eerste stukken zijn naar binnen gewerkt. Het volgende stuk nemen we mee naar de camper.
Het rijdt weer fantastisch. Nu eerst naar de supermarkt en een behoorlijke voorraad inslaan. Dit gedaan, wordt ons reis vervolgt naar het 1e RV park in Calgary. Met wat opstartproblemen met het aansluiten van het water en elektra zijn we volledig gesetteld. Onze rondreis met de camper is nu definitief gestart. Morgen vertrekken we richting Banff.
15 mei 2017 vetrek Toronto naar Calgary  We staan behoorlijk fris op. Een heerlijke douche en een stevige bak Starbucks koffie zijn we klaar voor de volgende vlucht.  De shuttle bus was precies op tijd. We gaan gaan ons online inchecken en op het vliegveld is het vrij rustig. Alles verloopt goed. De vlucht naar Calgary is minder. Zeer veel turbulentie en de kleine kinderen zijn toch wel bang, toch Silvana?  Bij aankomst (tijdverschil met Nederland is nu 8 uur) was ons vervoer naar Fraserway RV niet aanwezig. Even een belletje plegen en een half uur later komt een zeer vrolijk man ons ophalen.  We wisten niet welke camper we zouden krijgen. Lopend naar de campers worden we volledig verrast. Het is weer een enorme camper met alles erop en eraan. Inclusief 2 tv's. Ja ook een in de slaapkamer, moet niet gekker worden. Na een uitgebreide rondleiding zijn we er klaar voor.
14 mei 2017, Schiphol  We worden vroeg opgehaald van ons hotel zodat we vooraan staan bij het inchecken en afgeven van de bagage. De vlucht naar Toronto is zeer goed. We komen aan en worden door de shuttle bus opgehaald. Rond 15:30 uur zijn we bij het hotel. We vragen gelijk hoe we het snelst bij de Niagara Falls komen. De manager belt naar een chauffeur en worden in een luxe auto gereden naar het natuur geweld.  Het is adembenemend om te zien met wat voor een gigantische kracht het water naar beneden dondert. Aan de overkant zie je de Amerikaanse vlag wapperen, d.m.v. een brug kun je Amerika in. Na 2 uur rond gelopen te hebben, willen we weer naar huis. We bellen de chauffeur, maar die was even moeilijk bereikbaar. Uiteindelijk gelukt en zijn we weer terug gegaan naar het hotel. Het is inmiddels 0:15 uur. Volledig vermoeid door het tijdsverschil ( 06:15 uur Nederlandse tijd ) zijn we als een blok in slaap gevallen. De volgende dag moeten we er weer om 06:30 uit.
Canada 2017,  13 mei 2017, Zoetermeer Lang gewacht en een behoorlijke voorbereiding. Dit omdat we geheel onbekend zijn in Canada. Onze reis begint met een rechtstreekse vlucht naar Toronto. We verblijven hier 2 nachten alvorens door te vliegen naar Calgary voor een rondreis met de camper van 18 dagen.  We komen om 08:50 uur aan in terminal 3 op Schiphol. De rij is zeer lang. Na een 45 minuten wachten komt een grond stewardess vertellen dat de vlucht overboekt is en of we bereid zijn om de volgende dag te willen vertrekken. Dit uiteraard met een fikse vergoeding en een overnachting met ontbijt, lunch, en diner. Na onderling overleg 3 voor 1 tegen, denken we nog steeds na..... en het loket nadert. Er ontstaat twijfel omdat 1 het niet okey vindt  we doen het niet. Toen was het 1voor 3 tegen.......pffff keuzes. Gekeken naar de planning, besluiten we dit toch te doen. Onze vakantie is toch al begonnen. We worden naar het hotel gebracht en hebben er een gezellige dag en avond van gemaakt