Europe, North America · 15 Days · 52 Moments · May 2017

op weg naar Schiphol!

10 June 2017

Koffers geleverd en al uitgepakt! Nog de laatste foto als mooie afsluiting van het reisverslag.

8 June 2017

Het was nu echt rennen naar de gate, Dave met afzakkende broek (riem moet af bij controle, ik op blote kakkies) Dave kwam aangerend en hoorde nog net onze namen omgeroepen worden en dat ze zeiden we are closing gate now! Gelukkig zagen ze hem rennen en ze hielden dus door nog even open. Pffff we hadden geen 10 seconden later moeten zijn. In het vliegtuig ging ik op een gegeven moment naar wc en wie zie ik achter ons zitten? Ruby en co! Haha we wisten niet eens dat we dezelfde vlucht hadden omdat zij uit New Orleans waren gevlogen. In London is Heathrow een vreselijke Airport, onduidelijkheid overal , resultaat: vliegtuig gemist!!! Na wel lekkere lunch met bonnen die we gekregen hadden (dat is dan wel weer goed geregeld) een vlucht van 4 uur later genomen. Na snelle vlucht op Schiphol waar Vince al wachtte. Nog even wachten op de koffers waar we nu nog op wachten!! Geen koffers die staan in nog in Chigaco of London??? We will keep our fngers crossed . Back to normal, USA we miss you!!

7 June 2017

Back home!! Na een enerverende reis van 25 uur weer thuis en 12 uur achter elkaar geslapen. Bij het inchecken in Atlanta moesten we toch onze koffers afgeven om in het bagageruim te gaan , het vliegtuig was heel vol zodat er geen ruimte meer was in de cabines in het vliegtuig. Dat dit zoveel voeten in de aarde zou hebben wisten we tien (gelukkig) nog niet. De vlucht Atlanta-Chigaco had 40 minuten vertraging en doordat we in de war waren met het tijdsverschil dachten we dat we onze volgende vlucht gemist hadden. We zijn dus naar een speciale desk gelopen om dit te melden, hier stond een rij en toen we eindelijk aan de beurt waren kregen we te horen dat onze vlucht over 20 minuten zou gaan ( het was een uur vroeger dan we dachten), wel moesten we dus weer naar een andere hal en door de controle. Aangezien de Amerikanen supervriendelijk zijn was het geen probleem ons voorrang te geven en konden we dus de rij vermijden. Wordt vervolgd.....
Nog laatste inkopen gedaan in Walmart, iedere inch van onze bagage gevuld. Gelukkig kijken ze bij handbagage naar afmeting en niet gewicht. Ik sta erzelf verbaasd over dat het gelukt is alles in te pakken. 6 extra spijkerbroeken, stuk of 10 tshirts, 2 paar schoenen, 6 petten en nog meer klein spul, we moesten ons echt inhouden om niet alsnog een extra koffer te kopen. Maar we zijn zonder kleerscheuren door de douane gekomen zonder extra controle bij mij deze keer. Nu hopen dat de vluchten van Chigaco naar London en London Amsterdam ook goed gaan. Nog zo'n 16 uur reistijd te gaan en dan weer op Nederlandse bodem.

6 June 2017

Met ons neefje
Goodbye Alabama, : Georgia here we come to spend our last daty in The USA
Baby Alexander, zooo lief!!
Jayden and Maddox
Afscheid nemen van mijn Amerikaanse schatje, Maddox 12 jarige kleindochter van George and Susan. Pffff I hate goodbye's!

5 June 2017

Laatste avond bij George and Susan
Vanochtend uitgezwaaid door Ruby & Co. Wij op weg naar Georgia, vanwege de zware regenval hebben we na bijna 7 uur onderweg te zijn geweest een hotel genomen in Newnan. Morgen hebben we nog de tijd om te shoppen in Peachtree City voordat we onze vlucht om 17.55 uur nemen naar Charlotte. Vanuit Charlotte naar London en dan naar Amsterdam. Onze koffers zijn fully packed maar gelukkig nog plek in onze rugtassen :-) Net nog even ons laatste Amerikaanse avondmaal genuttigd bij de Chinees en de doggy bag staat in koelkast in hotel. Pfffff wat een portie's!!
In Foley naar een Brewery om speciaal bier voor George te halen
Vanochtend afscheid genomen van de Doup's die weer terug naar hun huis vlogen. Het was een emotioneel afscheid , gelukkig ben ik niet de enige huilebalk in de familie! Cor afgezet bij zijn truck en auto geruild. De accu van onze Jeep begaf het gister. Nu in een Dodge: rijdt heerlijk!

4 June 2017

Family bbq
Mobile
Met een gedeelte van de familie lunch gehad in Mobile

3 June 2017

Gister weer een boottocht gemaakt, deze keer een erge wilde tocht: resultaat Dave 2 keer bijna van de boot gekieperd, Nicolas maakt een val boven op mijn schouder, en Gerda behoorlijk zeeziek. Maar al met al een leuk avontuur en voor mij kon het niet hard genoeg gaan over de golven :-). Erna gechilled met de hele familie in de tuin van George en Susan. Ontzettend gezellig!!

2 June 2017

Family dinner at George's

1 June 2017

Zo blij met onze nieuwe neef!!
Vanmiddag gelukkig goed weer om te vissen, en we hadden beet! Ook dolfijnen en schildpadden gezien
De heren zijn de oesters aan het schoonmaken zodat we ze erna kunnen eten
Vanochtend naar Ocean Quest geweest in Mobiel

31 May 2017

Vanmiddag eerst de regenbui afgewacht zittend op de veranda bij Andy, daarna bij hem op de pier onze voorraad oesters voor de BBQ zaterdag binnen gehaald en Dave en ik hadden beet! Een Stingray binnen gehaald: all by myself ( with good advice from Andy:-) )
Vanochtend een boottocht gemaakt met George, toch nog dolfijnen gespot maar vanwege het slechte weer dat op komst was eerder terug moeten gaan!

30 May 2017

Op Dauphin Island hebben we eerst Susan opgezocht bij de bank waar ze werkt en hoe grappig om erna bij de supermarkt ineens George tegen het lijf te lopen. Hij raadde ons aan geen boodschappen te doen aangezien we bij hun thuis verwacht werden voor dinner en ook ontbijt morgen. We hebben een hele gezellige avond bij ze gehad. En de tranen zijn al weer gevloeid. Bij de rondleiding door hun prachtige huis eindigden we in de tuin (met zwembad) en aan 2 palmbomen had hij foto's van zijn pa en van pa en ma gehangen; zo lief!!!! Wat een lieve mensen zijn George en Susan en het voelt ook gelijk echt aan als familie. Hij heeft al een heel.programma voor de komende dagen voor ons. Maar eerst morgenochtend beginnen met eindelijk weer eens een normaal ontbijt!
Na eerst nog de Outlet in Foley in te zijn geweest waar we in de Levi Store 5 spijkerbroeken voor 220 dlrs hebben gekocht ( 1/3e van de prijs in Holland) zijn we doorgereden naar Dauphin Island, waar we een heel leuk huisje hebben voor 1 week. Met een heerlijke walk-inn closet :-)

29 May 2017

Na ingecheckt te hebben bij Riviera Inn, goedkoper maar veel luxer hotel dan in Atlanta aan de bier , wijn en shrimp basket: mjammie!
Na ruim 6 uur rijden , met tussenstop om van plaats te wisselen en op de parkeerplaats campers met een trekhaak waar de auto aan gekoppeld was ipv bij ons in Holland auto"s met trekhaak voor caravan nu aangekomen in Foley
Vanochtend Orange Beach in gegaan en Juliana Doup opgezocht op haar werk in een strandtent. Het was erg leuk haar te ontmoeten en ze is duidelijk familie; zowel uiterlijk als in haar doen en laten lijkt ze op Steffy
Montgomery leek wel een Ghosttown, geen mens te zien: nog stiller dan Sweetlakecity :-). Dus doorgereden naar Foley
Coffee break, vlag halfstok ivm Memorial Day
Bye bye Atlanta, on our way to Montgomery and Foley

28 May 2017

Vandaag naar een gigantisch aquarium en het Coca Cola Musuem geweest, niet normaal hoe druk het was. Maar het is hier morgen Memorial Day (veteranen dag) dus alle Amerikanen hebben een lang weekend. Tot nu toe alleen vriendelijke mensen ontmoet. In omgeving van hotel alleen Black People en Mexicans ; Superbeleefd! In aquarium werd ik door een echte Amerikaan aangesproken die vroeg of het echt zo is dat we in Holland op wooden shoes lopen: Superdom!

27 May 2017

In Atlanta is een comic event bezig, er is een hoop werk gemaakt om uitgedost als je favorite comic rond te lopen
Atlanta
Vanochtend naar de wijk geweest waar Martin Luther King is opgegroeid, en zijn graf gezien. Heel bijzonder om daar te lopen

26 May 2017

Na een lange reis eindelijk aangekomen in ons hotel en ondanks de redelijke maaltijden in het vliegtuig toch nog maar even een pizza scoren . Nu moe en in ons hotel slapen en morgen Atlanta verkennen. In het vliegtuig raakte ik aan de praat met een man en die vertelde dat er dit weekend Jazz en Cariben festivals zijn in Atlanta dus we vallen met onze neus in de boter
Onze Amerikaanse auto
Even genieten van de 1e Amerikaanse zonnestralen met een temperatuur van 34 graden tijdens een stopover in Dallas
Nog even genieten van Hollandse koffie, doordat we vroeg op Schiphol waren is alles vlot verlopen en zitten we nu te wachten bij de gate tot we om 10.20 vertrekken naar Dallas
in plaats van tussenstop Philadelphia vliegen we naar Dallas, verandering van vlucht ivm weersomstandigheden....