Europe, Asia, Australia and Oceania · 20 Days · 22 Moments · October 2017

Het avontuur van AustraliΓ«

12 November 2017

Onze laatste dag!! 😫 het mes snijdt aan 2 kanten. Prachtig land hier, we zouden graag blijven met die mooie 30 graden πŸ‘ŒπŸ»β˜€οΈ maar het thuisfront wordt toch gemist 😊❀️ Vandaag heel de dag gespendeerd met Rachel en Luke aan het zwembad en lekker gebarbecued. Vanavond slapen we in The Witch’s hat, een mooi en toch ruim hostel in het centrum van Perth 😎 Verder valiesjes pakken en klaarmaken om te vliegen morgen πŸ‘‹πŸ»βœˆοΈ (Vanavond nog een laatste stapje in de stad πŸŒƒ)

11 November 2017

Vandaag zijn we terug gekeerd naar Perth na een paar uurtjes strand in Jurien Bay en Sandy Cape. Normaal bleven we nog 1 nachtje in Cervantes maar doordat we het daar wel gezien hadden (en ook omdat de hostel minder goed was πŸ˜‰) zijn we terug gekeerd naar Perth. We hebben nog een goedkope propere hotelkamer kunnen boeken en hebben kunnen genieten van lekker eten in de stad met nadien een bezoekje bij RΓ€chel op het werk. (Te bereiken met de ferry πŸ˜πŸ‘ŒπŸ») We genoten van de mooie Perth skyline by night en een lekker wijntje + een expresso-martini! Blijkbaar heel hip hier om te drinken. Ook al klinkt het niet lekker, zoals wij ook dachten, toch loopt het vlot binnen πŸ˜‹πŸ‘πŸ»πŸΈ Kortom, weer een perfect dagje πŸ˜πŸ˜Žβ˜€οΈ

10 November 2017

Vandaag reden we richting het Yanchep National park. Koala’s en Kangoeroes! 😎 en een warme wandeling door het park (+/- 30graden) β˜€οΈπŸ‘ŒπŸ» Daarna richting Cervantes waar we overnachten (bij de Lobster Lodge 🦐) en waar we een bezoek brachten aan de Pinnacles Desert. Momenteel zijn we nu ook ten noorden van Perth. In tegenstelling tot het groene, heuvelachtige zuiden, vind je hier parelwitte zandduinen en uitgestrekte vergezichten. πŸ‘ŒπŸ»

9 November 2017

Vandaag werden we wakker in een ongelofelijke warme hostel kamer. πŸ˜“ Heel goed hadden we niet geslapen maar dat nam ons voornemen niet weg om er weer een leuke dag van te maken. πŸ‘πŸ» Bunbury is een heel mooi Australische stad. Zeker een aanrader om te bezoeken als je hier in WA eens langs komt πŸ˜‰ We bezochten vandaag het Dolphin Discovery Centre. Daar konden we wilde dolfijnen heel dichtbij bezoeken in de baai onder begeleiding van vrijwillers van het center. En we hadden geluk want we konden direct eentje spotten namelijk Shanty 🐬 helemaal niet bang en dus op ongeveer 2m van onze voeten kunnen bewonderen πŸ‘ŒπŸ» verder zaten er nog vele andere zeedieren in het Center waaronder de octopus πŸ™ Waauw, echt fascinerende beestjes. β€˜s middags maakten we tijd voor een lekker Beef Pie om zo dan door te rijden naar Cape Peron. Gewoon snorkelen dachten we, maar ook daar wilde dolfijnen en ook een gigantische stingray!!πŸ¬πŸ˜±πŸ‘ŒπŸ» Daarna eten in Rockingham met kerstverlichting 😁 en slapen in onze πŸ”B

8 November 2017

Deze morgend aten we een uitgebreid β€˜Australian brekky’ in een bakkerij. Hmmm onze buikjes rond en we reden richting Bunbury. Onderweg stopte we bij β€˜Sufers point’ waar enkele moedige surfers de golven trotseerden en kwamen we langs een super mooi bos met rechte, hoge bomen β€˜feeΓ«riek’ ✨ Daarna was het de beurt aan Cape Naturaliste en nadien zijn we gaan Paddle boarden (foto’s hiervan volgen later nog van onze instructeur) Het paddle boarden was een super leuke ervaring! Niet simpel om op een board recht te staan en gewoon te paddelen maar het is ons wel gelukt πŸ‘ŒπŸ» de kers op de taart was een dolfijn die ons tijdens het paddle boarden een bezoekje kwam brengen! Zo mooi! We konden hem bijna aanraken πŸ˜‹πŸ‘ŒπŸ» 🐬 Nadien reden we door naar onze hostel, hier was het iets drukker dan onze ander hostels + de kamer was best ook wel warm pff pff dus dat wordt zweten πŸ˜ͺ Om de dag leuk te eindigen, zijn we naar de cinema geweest en wat is er niet toepasselijker dan β€˜Thor’ te zien hier in AustraliΓ«

7 November 2017

Dag 8 van onze reis. De tijd vliegt hier! πŸš€ We reden vandaag richting Cape Leeuwin in Augusta. Onze kilometerteller was hierdoor weer 245km rijker. Daar brachten we een bezoek aan de 3de grootste vuurtoren van AustraliΓ« πŸ‘ŒπŸ» en konden we de samenkomst van 2 oceanen bewonderen 🌊 Heel mooi hier ❀️ Daarna reden we verder naar Jewel Cave. Dit is de grootste grot in heel West AustraliΓ«. En wees zeker, hij was ook heel groot! 3 grote kamers met adembenemende kristalvormingen die we zelden nog maar in ons leven zagen. Ooit gehoord van helictites? Neen, wij ook niet, maar we hebben ze daar wel gezien 😝 Verder brachten we nog enkele uurtjes door op Hamelin Bay om roggen te spotten (maar die hebben we jammer genoeg niet gevonden) maar we hebben wel genoten van het strand. Om de dag te eindigen zijn we bij Blue Ocean Fish & Chips (2de op de Fish & Chips Awards) eten, zoals haai 🦈, gaan halen om deze gezellig op te eten bij een zonsondergang op Cape Leeuwin. πŸŒ… Oh ja, en onze hostel is weer

6 November 2017

Vandaag was het weer een bewogen dag. Ochtend stond heeft goud in de mond want om half 7 sprongen we al uit ons bedje voor een pannenkoeken ontbijt in onze hostel. πŸ‘ŒπŸ»πŸ₯ž De weg ging eerst langs the Greens Pool and elephant rocks 🐘 in Denmark. Prachtige omgeving, waar we een paar uurtjes genoten van de zon en al snorkelend van de zee. πŸšπŸ πŸ‘™ We vervolgde onze weg met een bezoek aan de reuzen van het land. Valley of the Giants 🌳 waar je in de toppen van de bomen kon wandelen met adembenemende uitzichten. πŸ‘πŸ» Als laatste namen we nog een pitstop bij Conspicuous cliff en reden zo verder naar ons 2de hostel Walpole Lodge. Ruime kamer, rustige buurt. Check, hier zijn we weer goed voor een nachtje. Tot morgen! πŸ™‹πŸ»πŸ™‹πŸΌπŸ™‹πŸ»πŸ™‹πŸ»β€β™‚οΈ

5 November 2017

Albany stond vandaag op het programma. Deze trip (Dunsborough - Albany) koste ons 5,5u rijtijd. Onderweg spotte we vlak bij onze rijweg een bosbrand πŸ˜• Aangestoken door de brandweer om het bos te behoeden van een echte brand maar toch was het indrukwekkend. Verder zagen we ook weer velden vol wilde kangoeroes, eentje passeerde zelfs onze rijdende auto. Godzijdank is Bram op tijd op de rem kunnen gaan staan. Fieuw πŸ™πŸ»πŸ‘πŸ» In onze tijd dat ons nog restte hebben we nog β€˜Emu point’ en β€˜The gap and natural bridge’ bezocht. Weer een prachtig staaltje natuur πŸ‘ŒπŸ»πŸŒŠ Nu slapen in onze eerste hostel β€˜1849 Backpackers’ en morgen weer verder. Slaapwel en tot morgen! 😴

4 November 2017

Vandaag WEDDING DAY! De reden waarom we eigenlijk naar dit prachtige land zijn afgezakt. Voor een fantastisch koppel πŸ’‘ De avond ervoor was er een leuke en gezellige vrijgezellenavond met de Bride en haar Bride’s Mates 😁 de ochtend daarna zijn we gestart met een stevig ontbijt (dank je wel kok Bram!) om daarna richting de wale watching te trekken. En wat hebben we gespot? Jawel hoor, prachtige Humbackwales! Op foto is het nog niet half te beschrijven hoe fantastisch deze ervaring was om deze zeedieren van kortbij te bewonderen. Met als kers op de taart een springende humback vanuit het niets!! 😱 (En jawel, Griet heeft deze seconden gefilmd πŸ˜πŸ‘πŸ») Onze dag kon nu al niet meer stuk. 🐳 Na deze ervaring zijn we richting huis getrokken om ons voor te bereiden op een speciale avond. Luke en RΓ€chel hun β€˜I do’ woord ❀️ Het was gewoonweg subliem! πŸ’ Thanks Luke en RΓ€chel 😘

3 November 2017

Vandaag weer een eiland op de planning voor we naar het gastenhuis van RΓ€chel en Luke rijden. Penguin Island. Eeeen we hebben dolfijnen in het wild gezien! Moeder en dochter 🐬 zo mooi in het glasheldere water. ❀️ Na ons eilandbezoek zijn we onze auto gaan ophalen of zeg maar liever onze hele ruime auto voor de volgende dagen. Dit was dus dik in orde πŸ‘ŒπŸ» Daarna richting Dunsborough naar het gastenhuis, heeel veel kangoeroes gespot in de velden, fantastisch! maar als de zon hier valt kan je beter van de baan voor er eentje tegen de auto knalt (kangoeroes komen op de koplampen af) onderweg hebben we ook nog en bosbrand gezien in de verte, jammer genoeg zie je die hier ook :( Kortom was het weer een fantastische dag πŸ‘πŸ»

2 November 2017

Vandaag hebben we Rottenest Island bezocht. Wat een schattige, tamme quokka’s! 😍 We are in love. We verkende het eiland met de fiets (+/- 22km in de beentjes) en al snorkelend πŸš΄β€β™€οΈπŸŠπŸ» Het was een heuvelachtig landschap met veel wind maar de prachtige plaatsjes waren het meer dan waard. We hebben zeehonden, vissen, slangen, hagedissen en natuurlijk de quokka’s gespot maar jammer genoeg nog geen walvissen πŸ˜‹ misschien volgen die later nog πŸ‹

1 November 2017

Avondje uit met RΓ€chel, Luke en Ryan. Vooral veel vlees gegeten πŸ˜‹πŸ‘ŒπŸ»πŸ·πŸΈ
Vandaag Perth verkent en Kings Park bezocht πŸŒ† Super stad, vriendelijke mensen, prachtige vergezichten en mooie natuur πŸŒ³πŸ‘ŒπŸ»
Ons appartementje gedurende 3 dagen in Perth πŸ‘ŒπŸ» super proper en een rustige buurt 🏑 😴

31 October 2017

Aangekomen op onze eindbestemming! 28 graden 🌞🌞🌞 lets have some fun!
Aangekomen in Singapore πŸ‘πŸ» we zijn moe 😴 maar nog heel na een bijna doodervaring = De zwaarste luchtverzakking ooit tijdens het eten dan nog πŸ˜‚πŸ¦‹ Nu wachten op onze aansluiting naar Perth die we binnen een 3tal uurtjes gaan nemen. ✈️
Klaar voor vertrek ✈️
We zijn er klaar voor!! Tot binnen 12u voor een nieuwe update πŸ‘‹πŸ»πŸ˜˜
Schiphol draait nog op zomeruur πŸ˜‚
Oh my god! We zijn vertrokken!!!

28 October 2017

We zijn er helemaal klaar voor! #zenuwen!