Europe · 124 Days · 21 Moments · July 2017

Het avontuur van Gertrude in Spanje

24 November 2017

10 August 2017

Thuis om half 6. Natuurlijk regent het hier in Nederland.

Na een hele dag rijden, dus vanaf 7 uur tot nu 18:30 uur zijn we het aardig zat. Gelukkig een leuke CP gevonden in Langres bij het haventje. Er is zelfs een bibliotheekje. Bbq aan, wijntje erbij en genieten maar.

8 August 2017

Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken. We zijn een eind van huis, dus langzaam aan naar boven kan geen kwaad. Na toch weer een lange rit en honderd rotondes verder zijn we naar gestreken op de CP in Combs. Wat een top plek. Aan het water bij de Gardon. Bij de Intermarche hadden we lekkere vleesstokjes gehaald voor op de Cobb.

7 August 2017

Vandaag lekker gewerkt op mijn laptop. Prachtig weer. Morgen wordt slechter. Naar de Aldi gelopen en een lekker kippetje gehaald voor de Cobb. 's Avonds kwam er een moedertje aan met een buggy. Ze ging haar tent opzetten terwijl de kleine baby rondkroop. Er zou noodweer aankomen, maar dat bleef gelukkig uit. Peter en Natasja staan bij Lac de Paraloup. Het weer wordt helaas slechter, anders waren we naar hen toegegaan.

Camping Sedour aangekomen. Rustige camping. Heerlijk even niets. Al dat rijden en die bochten van de Pyreneeën zijn best vermoeiend en je schiet niets op.
Na een heftige onweersbui met grote hagelstenen zijn we vertrokken. Andorra is mooi maar ook benauwd. En de camper blijkt onder de butsen te zitten.

Wiki locks
Even wat foto's

Vandaag de col du Touremelet gedaan en de col nog wat. Prachtig hoor. Koeien, schapen die gewoon oversteken en echt niet uitkijken. Staan nu op camping municipal in Arreau. Aan een riviertje. Af en toe komen er mensen in kano's voorbij. Best leuk. Zon en schaduw, witte wijn en kaas.

3 August 2017

Heerlijk gelezen. Niets gedaan. Je kan hier prachtig wandelen. Niet gedaan.

2 August 2017

Aangekomen op camping La belle vue. Een camping aire du naturaille. Prachtig uitzicht op Gedre. We gingen eerst naar Gavarnie. De CP was bovenaan. We kregen een rondleiding in het toiletgebouw. Niet veel soeps. Lekker boek gepakt en gelezen. Op zich niet zo'n leuk boek, maar goed.

1 August 2017

We twijfelden vanmorgen. Blijven of weggaan. Het was weer erg mistig en koud. Ongeveer 15.5 graden. Als we willen wandelen dan moeten we tot 's middags. Na een lekkere douche vertrokken naar Fabergé. Daar zijn we met een kabelbaan naar boven gegaan en vervolgens met een toeristisch treintje naar boven. Prachtig door de Pyreneeën heen. Treinreis duurde 55 minuten en was 10 kilometer. Boven hadden we een uurtje de tijd. We gingen naar het meertje van Artouste. Wat een verschillende luchten steeds. Prachtig hoe de wolken zo snel voorbij drijven. Om 19:00 uur waren we beneden. Uiteindelijk hebben we de CP gekozen aan het water. Nog even de Cobb aan en het lekker het vlees van slagerij de Veluwe geroosterd. Helaas is het ingesealde vlees wat zurig. Nu 11 uur, maar iedereen hier slaapt allang. Wij gaan ook plat. De camper moest op twee stenen staan om recht te kunnen slapen. Morgen gaan we naar Lourdes, ook erg leuk. Zijn we al twee keer geweest. Ik begin nu te twijfelen, denk toch twee keer

Mooi hier.

29 July 2017

San Sebastian. Bedoeling was Zanauth. Prima camping op een berg/heuvel. Helaas completo. Volgende camping idem dito en ga zo maar door. CP vreselijk. Wil je echt niet staan. Dan maar verder rijden. Uiteindelijk in San Sebastian op vreselijke CP. Maar goed, we staan. Lekker stadje ingeweest. Tapas en wijn dan maar.

28 July 2017

Bilbao. Vanmiddag aangekomen. Prachtige camperplaats met uitzicht op Bilbao. Eerst stonden we bij een hotel waar je kon douchen en ontbijten. Maar dat was niet zo leuk. Toen doorgereden. Nu geweldig uitzicht. Best wat Hollanders hier. Met de bus zijn we de stad in gegaan. Eerst richting Guggenheim museum. We hebben de beelden buiten bekeken. Peter had gezegd dat binnen minder interessant was. Daarna weer een barretje opgezocht. Heerlijk tapas, 5 stuks, wijn en bier besteld voor 12 euro . Daarna naar de volgende bar. Weer wijn en tapas. Wat heerlijk. Ik kook niet meer hoor. Lekker een paar wijntjes gedronken met Gea en Jesse. Leuk jong stel.

27 July 2017

Vandaag Donostia bezocht. Wauh, wat leuk. Vanmorgen vertrokken naar San Sebastian. Naar de camperplaats gereden. Hele grote plek bij een stadion. Daar camper neergezet en met de bus het centrum bin geweest. Erg leuk stadje. Wat een mooie baai. De boulevard is autovrij en overal barretjes met tapas. Wat is dit leuk zeg. Je loopt een barretjes in en daar zie je wel 20 soorten tapas. Je krijgt een bord en legt alles erop wat je wilt. Heerlijk was het. Echt genieten. We zijn nog naar boven gelopen. Pffffffff wat een klim. Mooi uitzicht over beide baaien. Mooie stranden. We zijn niet op de camperplaats gebleven maar zijn weer verder gegaan richting Bilbao. Halverwege hebben we een mooie CP gevonden bij veel meertjes. Lekker rustig gestaan. Had zelfs de deur van de camper open laten staan. s' Avonds lekker nog een zalm gebakken.

26 July 2017

Hoi

25 July 2017

Vanmiddag rond 12 uur kwamen we aan op de camping in Bordeaux. Camping Les village du Bordeaux. Camper neergezet en met bus en tram Bordeaux ingeweest. Leuke, vriendelijke stad. Gezellig gewinkeld, niets gekocht. Rond 6 uur weer terug op de camping. Beetje veel herrie van de weg naast de camping, maar we zullen vast heerlijk slapen. Helaas geen internet, want bestellingen uit België gaan niet goed. De volgende ochtend maar naar de receptie gegaan en gevraagd waar de beste wifi was. Dat was daar. Zo kon ik Guus alles even doormailen. Van de herrie totaal geen last.

24 July 2017

Dag 2 We staan in Oradeur sur glane. Een dorpje dat.....

23 July 2017

Vanmiddag 23 juli zijn we vertrokken. We hebben eerst de verjaardag van ma gevierd. Ze is 80 geworden. Mooie leeftijd. Was erg gezellig. Ze vierden het in de Cantharel met een champagne brunch. De camper stond klaar, dus we konden na het feest vertrekken. Natuurlijk waren we weer wat vergeten en konden we terug. Nu hebben we net getankt en gaan weer verder. Straks maar eens kijken waar we gaan slapen. Het bord met boontjes heeft Inge gekookt. De kinderen zijn thuis. Maarten moest helaas werken vandaag en zat drie uur nog vast in de trein.