Europe, Asia · 43 Days · 51 Moments · June 2017

Het avontuur van de Roosendales in Thailand

De terugreis zit er inmiddels op. Wat hebben we genoten van Thailand. Rare en indrukwekkende dingen gezien, bijzondere mensen tegen gekomen, prachtige natuur...kortom een vakantie om nooit meer te vergeten. Jullie bedankt voor het volgen en jullie enthousiaste reacties!❤
Naar de bios in Bangkok...Spiderman kijken.....hihihi😁😁😁
Laatste keer onze tas inpakken....! Straks uitchecken en nog een dagje Bangkok in. Vanavond beginnen we dan aan onze terugreis.

Einde van de dag met de skytrain naar Siam shopping mall. Niet normaal hoe groot dat is. Het zijn 3 of 4 grote winkelcentra aan elkaar. Prachtige zaakjes en het ziet er allemaal zo netjes uit. Bijzondere winkels gezien van Maserati tot Disney, van Japanse couturiers tot exclusieve ijszaakjes waar je voor 3000 baht (ongeveer €100) een soort vaas met ijs🍨kunt bestellen. Kortom iets om je ogen uit te kijken!🛍 We hebben gegeten bij the Pizza Company en daar hadden we de meest chagerijnige waitress van Bangkok. Wat had ze het zwaar met ons. Gelukkig kreeg Zoë ongevraagd een refill van haar cola zo in haar glas geploft en weg was ze weer...hahaha fijn als je het zo naar je zin hebt in je werk!😊 Ook al was zij niet zo leuk, wij hebben een leuke dag gehad en hebben zelfs kaartjes voor de bioscoop🎥(zit op de bovenste verdieping van de shopping mall) voor morgen gereserveerd! Spiderman here we come🕷🕸!
Prima appartement in Bangkok. Er is ook een zwembad alleen is het water hier wat kouderrrr dan we gewend zijn in de Thaise zwembaden😰.
Na de tempel met de tuktuk naar Khao San Road. Op de heenweg, bijna 3 weken geleden, hier ook geweest. Een straat met ontelbare kraampjes met shirts, eten, kostuums, fruit etc. Er lopen zelfs mannetjes rond met gebakken🦂 op een stokje. Ook dit keer hebben we hiervoor bedankt. Zoë heeft weer een mooie henna tattoo laten zetten. Het is behoorlijk warm vandaag in Bangkok 32 graden en een luchtvochtigheid van 85%😲. Dan moet je af en toe wel even in een zaakje uitrusten en iets drinken!😅
Vandaag met de tuktuk naar Wat Pho gegaan. Dat is de tempel met de liggende boeddha.🏯 Ik geloof 35 meter lang. 🔝Prachtig om te zien. Wel lastig om zoiets moois op de foto te krijgen. Hoe druk het was bij het Koninklijk Paleis hoe verbazingwekkend rustig het hier is. En alles van goud! 🎖Nou ja goud of verf....

3 August 2017

Van Krabi naar Bangkok gevlogen. Om 19 uur geland. Met de taxi vanaf het vliegveld (er waren 176 nummers voor ons😮) naar onze accommodatie. Weer een ontzettende babbelkous als chauffeur...not! Het is nu 21.30 uur en 2 flappies wilden nog even het zwembad in. Buiten is het nog bijna 30 graden schat ik in. Het water is iets frisser🤣🌃.
Wat was Naonang en omgeving prachtig!!
8 super dagen in ons resort gehad. Wat een lieve en servicegerichte mensen. Met een symbolische wolkbreuk reden we er vandaan...

2 August 2017

Heerlijk relaxdagje in en om het zwembad vandaag🤽‍♀️. Morgen einde dag vliegen we van Krabi weer naar Bangkok waar we nog 2 overnachtingen hebben🌃🏯. Zaterdag vliegen we dan vanaf Bangkok via Dubai naar München🛩. Nu nog even genieten🍹⛅.

31 July 2017

Wow wat een super tour vandaag (4 eilanden Poda, Hug, Railey en Chicken Island🐓)! Met een longtail boat naar een aantal eilanden gevaren. De boot had zijn beste tijd gehad maar we hebben het gered naar het 1e eiland🚣‍♀️. En de eilanden erna ook! Het ene eiland nog mooier dan het andere. Bijzondere gasten aan boord, diverse Chinezen die het maar niet begrepen dat ze moesten blijven zitten tijdens het varen😑. Ook best moeilijk natuurlijk😮. Onze gids had voor 20 man gekookt, dus konden we op het volgende eiland genieten van een heerlijke (medium spicy) lunch. Daarna weer verder, op naar het volgende eiland. We konden 40 min snorkelen tussen prachtige vissen🐠. Daarna naar Railey Beach waar veel apen rondlopen die ontzettend brutaal zijn. Ze pakken zo je eten van je af. Na de laatste stop weer terug met de boot naar Krabi. Opgehaald, na even te hebben gewacht (2 minutes...jaja), met de oudste soontaew uit het dorp maar ook daarmee zijn we weer thuisgekomen. Wat een superdag!👍

De dag afgesloten met een avondduik! Daarna lekker gegeten in een soort jungle restaurant. Er trad een band op die echte Thaise nummers zong zoals "I want to break free", "sound of silence" en "sweet home Alabama"....😄😄. Wel lekker mee kunnen zingen👨‍🎤!

29 July 2017

We zijn vanavond wat verder doorgelopen voordat we gingen eten...hebben we toch even een prachtige zonsondergang🌅 meegepikt! Daarna in een leuk zaakje met allerlei nationaliteiten gegeten🇨🇳🇩🇪🇫🇷🇬🇧🇳🇱🇹🇭🇪🇸.

28 July 2017

Heerlijk nog een dagje naar het strand👙🌊. Wind is nog steeds behoorlijk zodat we weer hoge golven hebben. Tijdens onze lunch begon het ineens heel hard te regenen🌧. Echt een tropische bui. Daarna schijnt de zon weer⛅, ideaal, kan Nederland nog wat van leren!😄

27 July 2017

Andaman zee....wat een feest met heerlijke hoge golven 🌊! Soms spoelde de zee helemaal tot op de trap aan de zijkant. Wij waren de enige in zee. Een soort attractie voor iedereen aan de kant. Op de foto's niet zo goed te zien maar we hadden super golven. Daarna de hoofdstraat doorgelopen, tassie voor Zoë gekocht en een jurkje en toen lekker geluncht🍹🍤🍉🍍.

26 July 2017

Hier gaan we het wel een weekje uithouden!🍉🍍🍲🍤
Van Bangkok naar Krabi gevlogen. Bij aankomst op de landingsbaan kregen we als welkom een flinke regenbui op het altijd tropische Krabi😂😉. Met een taxi naar ons verblijf voor de komende dagen. Ziet er goed uit!😎
Klaar voor vertrek!
Denk je in een 5 sterren hotel te zitten...staat manlief op een miniscuul stukje glas in het zwembad. Snee in zijn voetje.... In onze suite zitten insecten en s morgens doet de wifi het niet terwijl we een accommodatie voor vanavond wilden boeken. Aaaaah beetje jammer allemaal. Wij naar de receptie gegaan vanmorgen en die dingen uitgelegd. Oh ja het bad liep ook niet leeg. De dame die werd ingeschakeld bij de receptie bood ons gratis ontbijt aan en vroeg of we nog een nacht wilden blijven, daar hebben we haar (ik iets vriendelijker dan mijn man😆😠) hartelijk voor bedankt. Nu op naar het vliegveld, we vliegen om 14 uur naar het zuiden, we gaan naar Krabi. Als het goed is prachtige omgeving en mooie eilanden er omheen🏖. We kunnen niet wachten👨‍👩‍👧‍👧!!

25 July 2017

Vanaf het vliegveld van Chiang Mai vlogen we met een binnenlandse vlucht naar Bangkok💺. Met een uur waren we al op de plaats van bestemming (en dan te bedenken dat we eerder met de nachttrein er ruim 13 uur over deden...😁. Nadat we onze bagage van de bagageband hadden opgevist, konden we op zoek naar een taxi. Uiteindelijk in een grote wachtruimte terechtgekomen waar je met behulp van een nummertje trekken op je beurt mocht wachten. 70 nummers later waren we aan de beurt🔝. Bij een desk geef je aan met hoeveel personen je bent en waar je heen wilt. Een chauffeur loopt vervolgens met je mee naar zijn auto. We hadden gelukkig een chauffeur die geen Engels sprak😂. Het voordeel van deze taxi's is dat ze met een meter rijden en je dus niet voor verrassingen komt te staan. Het begon al meteen leuk want het enige woord dat hij blijkbaar wel kende was 'highway'. Maar het ging prima via de highway. 2 tolwegen later (mochten wij betalen) waren we bij ons nieuwe decadente adres🌃...😍.
Vandaag is weer een reisdag. Afscheid genomen van ons hutje. Vanmorgen met een taxi naar het busstation van Pai. Daar vertrokken we om 11 uur met de mini-van van Pai naar Chiang Mai. Weer via de weg met de 762 bochten😲. Heelhuids aangekomen op het busstation van Chiang Mai werden we ongeveer aangevallen door taxichauffeurs en ander volk dat iets van ons wilde. Met een taxi meegereden naar het vliegveld. De chauffeuse had er behoorlijk de vaart in. Maar daarin is zij niet de enige in Thailand hebben we meegemaakt...🚕💨💨💨

24 July 2017

Wat een leuke plek is Pai! De scooters teruggebracht en nog 3 echte hippie broeken gekocht. Dan horen we hier helemaal thuis✌. Gegeten in een van de leuke eetzaakjes langs de straat die Pai rijk is. Lekker lang blijven zitten en allerlei bijzondere mensen bekijken. Er lopen wat overjarige hippies rond, echt geweldig☮. Daarna hebben we een taxi besteld in de straat bij een ontzettend grappige Thai🚕. Zijn zoon bracht ons in een heel prima tempo (soort Remy op de scooter) naar huis. Nog even lummelen en dan slapen. Morgen gaan we met de mini-van weer naar Chiang Mai. We proberen daar een vlucht naar Bangkok te nemen. Laterrr!
Na de waterval naar de Sai Ngan Hot Springs gereden⛲. Een hele bijzondere route er naartoe. Behoorlijk scherpe bochten en steile beklimmingen en afdalingen. Met de scooter af en toe behoorlijk gas geven💨om de heuvel te halen. Hot spring zelf was best druk en wel lekker om even in te zitten maar niet spectaculair. Daarna weer die leuke route teruggenomen🛵⛰🛵. We did it!!💪
Op de scooter naar de Mar Paeng waterfall gereden. Mooie route en heerlijk rustige locatie. De waterval bestond uit een aantal delen. Om het tweede deel te bereiken, moesten we een leuke afdaling maken met een niet meer complete trapleuning. Maar beneden was het prachtig!🏞
Wat een avontuur hier. Ik mag geen overnachting meer boeken maar dan maak je zoiets ook niet mee🤣. Manlief ziet overal beestjes🕷🐜🐛🦂, we zijn een soort Freek in het wild. Veel salamanders, insecten een grote gekko. Vannacht viel er precies bij hem een insect op zijn hoofd (karma😁). Oh ja en ik moet zeggen dat hij een keihard matras had waarop hij sliep. Gisteravond 2 scooters gehuurd daar gaan we vandaag mee toeren. Vanmorgen ontbijt gekregen met fried rice en fried egg. Zijn we niet gewend maar was wel lekker! Zoë niet want die had geen zin om haar bed uit te komen voor dat prachtige uitzicht😑.

23 July 2017

In Pai aangekomen na een rit van 3 uur in een busje. Viel ons reuzemee nadat we hadden gehoord dat iedereen wagenziek wordt van de weg met meer dan 700 bochten, variërend van normale bocht tot bochten met een stijgings% van 8%. Onze accommodatie is buiten het centrum. Toch nog een taxi nodig om er te komen. Bij aankomst moest er iemand gebeld worden om ons op te vangen. 100 meter verderop is ons verblijf. Zoë heeft ons inmiddels vervloekt maar de wifi maakt gelukkig veel goed🙃. Het uitzicht en de rust er omheen is daarentegen heel bijzonder voor papa en mama😅😅. Wat zullen we hier weer gaan beleven??
Na 2 fantastische dagen bij de olifanten, zijn we nog een nachtje in Chiang Mai gebleven. Hotel met een zwembad. Na onze terugreis meteen ingesprongen. Zondag gaan we naar Pai met een busje. Moet een vreselijke reis zijn....we zijn benieuwd..

21 July 2017

Wat een prachtig park is het! 's Avonds de founder gesproken. Wat een pittige tante die praat vol passie over de 2000 dieren die ze opvangen (🐘🐶🐺🐂🐖🐐..). Ze bedankte ons wel 4 keer voor het feit dat ze met ons geld dat werk kan doen. Regenponcho's gekocht alvast voor morgen🌧🌧. In onze cottage geslapen. 's Nachts diverse dieren gehoord buiten en het heeft de hele nacht hard geregend. 's Ochtends regende het nog steeds. Om 7 uur ontbijt. Daarna een wandeling (met poncho!) langs diverse olifanten, allemaal met een eigen verhaal, de een is blind, de ander is op een mijn gestapt maar ze zijn hier allemaal liefdevol opgevangen. Na de lunch nog rijstballen gemaakt voor een olifant die geen tanden meer heeft. Alles werd graag aangepakt en naar binnen gewerkt🍴. Rond 15 uur gingen we naar de busjes. Met een kamikaze chauffeur weer naar het centrum van Chiang Mai. Naar ons nieuwe hotel voor 1 nacht. Heerlijk met zwembad, meteen ingedoken en een tas vol natte kleren aan de laundry gegeven.
Vanmorgen om 8 uur werden we opgehaald door het busje van Elephant Nature Park (ENP). Ongeveer om 10 uur kwamen we aan in het park. Onderweg nog toeristen gezien die op een olifant reden😠. Onderweg in het busje werd een film getoond hoe olifanten worden mishandeld om ze te laten luisteren. Een week lang worden ze vastgeketend, geslagen met haken en andere gemene praktijken😢. Na een week is hun spirit gebroken. Echt te triest voor woorden. Hoe mooi is het dan dat de olifanten in ENP op basis van een band met hun mahout (verzorger) heerlijk kunnen rondwandelen en de hele dag kunnen eten ("no food no friend"). Tijdens een mega regenbui gingen we naar het baden in de rivier kijken. Inmiddels volledig doorweekt hebben we een uitgebreide uitleg gekregen. Wat prachtig om allemaal te zien🐘♥️. Vervolgens mochten wij ze badderen (emmers er over heen gooien totdat de olifant schoon is). Wordt vervolgd...

20 July 2017

Op onze ZEN dag vanmiddag naar een massagesalon gegaan, Zoë en ik een manicure💅, Bo een foot massage👣 en manlief een Thai massage💆‍♂️. Een oudere Thaise dame die aan hem sjorde en aan hem hing👐. We hoorden van alles kraken... 🤔. Vanavond lekker gegeten in een straat vlakbij op een balkon🍽. Op tijd ons mandje in vanavond. Morgen vroeg op want dan worden we opgehaald door iemand van het Elephant Nature Park🐘. We zijn heel benieuwd!
Vandaag een ZEN🙏🏼dag...hoewel het niet zen begon😲. We hadden gisteren met een tuk tuk afgesproken, voor 750 baht om 10 uur naar de Hot Springs. Hij was er keurig om 10 uur en hij had zijn broer met een auto vanwege het weer🌦 meegenomen. Wij ingestapt en de broer (Diamond) vertelt dat hij ons meeneemt naar de umbrella factory en andere shops. Dat dachten wij dus niet. Remy op zijn vriendelijkst😤gezegd dat dat niet de afspraak was. Ja dan moest hij extra kosten berekenen. Maar we hadden toch een afspraak? Op een gegeven moment zet hij de auto langs de kant en zegt "sorry sir I don't want to go then'. Daar stonden we dan. Gelukkig aan vervoer geen gebrek. Een songthaew aangehouden en de chauffeur wilde ons voor 300 baht erheen brengen. Na een uur rijden (gaan we wel goed?) aangekomen en 2 uur in het park doorgebracht. Heerlijk! De chauffeur zou op ons wachten en weer terug brengen. Gelukkig stond hij er nog (hij sliep) en hij heeft ons weer keurig naar het guesthouse teruggebracht👍.

19 July 2017

Naar het superleuke 3D museum geweest. Met een soort grote tuk tuk (Songthaew). Echt een topmuseum! Gelukkig hebben we de foto's nog😆😆😆.

18 July 2017

Met de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai. Een reis van ruim 13 uur. Op de gang was er volgens Bo een toilet met een gat in de grond🚾, gelukkig bleek er ook een normaal toilet te zijn inclusief douche. Het is wel een uitdaging om in de schommelende trein te plassen laat staan te douchen😄! Na een half uur in de trein kwam een meneer de bedjes opmaken. Op een gegeven moment maar gaan slapen, nou ja proberen dan. De trein gaat behoorlijk heen en weer. Staat bij allerlei stationnetjes stil en dendert door het landschap🚃. Bij daglicht is wel de prachtige natuur te zien. Om 8.30 uur aangekomen op het station van Chiang Mai. Daar stonden heel veel taxichauffeurs alle toeristen op te wachten. Voor het guesthouse afgezet. Gelukkig was de kamer al beschikbaar! Allemaal opfrissen en zo maar eens ontbijten🍴.
Om 10 uur wakker geworden met z'n allen. Lekker rustig aan. Om 12 uur ontbijten. Lekkere pancakes genomen maple sirop en natuurlijk thaise thee. Uitgecheckt, ons bagage achtergelaten in het hotel. Nu op naar dob om onze treinkaartjes op te halen voor de nachttrein richting chiang mai. Daarna met onze favoriete transportmiddel, de tuktuk, richting khao san road. Wat een straat. We worden alle kanten aangeschoten voor een pak laten maken, schorpioen te eten enz. Nu lekker wat drinken.

17 July 2017

Tuktuk experience!🛵💨
Bezoek gebracht aan het Koninklijk Paleis en de tempel Wat Phra Kaew. Heel mooi en heel druk. Het verhaal dat Thai niet duwen en voordringen ging hier niet op😝😒😲
Met een longtail boat op de rivier na een afding actie. Veel golfslag op de rivier. De floating market bestond uit 1 bootje met bananen en ander te duur fruit. Wat ananas gekocht en weer doorrrrr....😄🏯🚤

16 July 2017

Hoe cool even zwemmen boven op het gebouw midden in Bangkok💦👙.
Pff wat een vlucht. Eerst een half uur vertraging. Om 23 uur vliegen we eindelijk richting Bangkok. Helaas hebben we 4 suffe en veel drinkende duitsers voor ons zitten. We hebben alle 4 geen oog dicht gedaan. Om 8.30 uur kwamen we eindeljk aan. Op naar de metro, klein stukje lopen en weer de metro. Toen richting hotel lopen. Wat een drukte. Gelijk een uitdaging om te proberen over te steken. Om 11 uur zijn we dan eindelijk bij ons hotel. We krijgen gelijk een lekker koud sapje. Onze kamer ziet er echt goed uit. Alle tassen in de hoek gegooid, zwembroeken aan en op naar ons zwembad. Dat is even lekker zeg na een flinke reis. Nu ons preparen voor een welverdiende lunch.
De mensen hier in Bangkok rijden heel hard en komen overal vandaan.🚗😳 De metro vertrok net toen we aankwamen, maar we konden net binnen glippen in hele volle wagons.

15 July 2017

Klaar voor vertrek richting Bangkok!😪😪😪😪
Overstap in Dubai, over een paar uur richting Bangkok. Even tijd voor een typisch gerecht uit Dubai...pizza😁😁.
In de lucht!🛫
Aangekomen op de airport, nu gelijk inchecken ! ✈️

14 July 2017

In München aangekomen na viel Stau unterwegs..nu lekker relaxen voordat we morgen gaan vliegen!👨‍👩‍👧‍👧
Off we go🚘....richting München. Dan morgenochtend vliegen richting Dubai🛫en overstap richting Bangkok. Zin in!

12 July 2017

Wij (papa en Bo) zijn al klaar om te gaan! We hebben net onze rugzakken ingepakt. De anderen koekenbakkers moeten nog inpakken. Hopelijk doen ze het niet pas op het laatste moment. Gouden tip: rol je kleding op dan past er meer in je rugzak.

6 July 2017

Yess...! Eindelijk vakantie!!☀️🌴 Ik heb heel veel zin in onze vakantie trip.🎒

24 June 2017

We zijn begonnen met de voorbereidingen! De rugzakken staan klaar🎒! Nu alleen nog maar vullen😁.