Netherlands, Spain · 6 Days · 9 Moments · August 2017

Het avontuur van Nadieh en Esther in Spain

18 August 2017

Het is erg vroeg, tijd voor koffie !

17 August 2017

We hebben heerlijk genoten van het niks doen gister als laatste dagje. Dan zitten we nu 4.25 toch lekker in de bus naar het vliegveld! Super gezellig weer met Nederlanders in de bus te zitten die wel houden van een sfeertje in de vroege morgen, de klassiekers als 'potje met vet' en 'de wielen van de bus' wordt luid gezongen. Of alleen door ons.. ook de heerlijke aroma in de bus maakt de reis af! Tot over 7 uurtje ! We'll be back 😊

16 August 2017

Day four. Na gister te veel in 1 dag gepropt te hebben en ontzettend veel gezien te hebben, doen we vandaag tranquillo. Vandaag staat hele dag strand op het programma. Zon, zuipen en... VOLLEYBAL. Ja trainert we gaan proberen het bal gevoel terug te krijgen. Gister met wat beachvolleyballers in contact gekomen en vanavond een toernooitje met ze spelen. Kom dat zien 18.00 uur in Port de Pollenca. Of volg ons op de live stream! Even biertje om echt warm te worden en wat vette frieten erin, zodat we ze helemaal af kunnen maken! Adios amigo's

Dagje 3 Wat doe je als je opstaat en er zijn wolken? Precies we gaan de ultieme toerist uitgangen. Tas op je rug, camera om je nek en gaan met die banaan. Als eerste staat Artá op het programma. 180 trappen op en uitkijken vanaf een burcht over het stadje. Snel weer de auto in, want het zweet zit op plekken waar je het niet wil hebben. Op naar de caves van Artá. Prachtig uitzicht over een kustlijn. Verschrikkelijk,kleine, kutte parkeerplekken. Maar prachtige stalagmieten en stalactieten gezien. Tijd voor de grote rit naar het hoofdstadje Palma de Mallorca. De grote pracht kathedraal bekijken, pizza met bier binnen werken, een visje eten in de haven en genieten van de achterlijke Nederlandsers hier. En als eerste foto kunt u nog genieten van onze tapas van gister! Enjoy

14 August 2017

Day two Om 10 uur waren we er weer klaar voor om een nieuw avontuur te beleven. Dit keer vanaf het hotel naar het zuiden gereden. Als eerst kom je dan langs het plaatsje Alcúdia wat nog historische gebouwen heeft. En waar Nadieh wat mannen heeft betast. Hier even rondje gewandeld en weer door. Langs vele strandjes zijn we beland bij caló des Cans. Mooi mini strandje, was leuk geweest om daar te snorkelen. Helaas na uurtje besloot de Spaanse kidsclub te komen en trok Nadieh dr zonnebrand wel erg veel wespen aan. Even boodschapje gedaan en geëindigd bij platja de Muro. Heerlijk strand waar we de dag goed hebben doorgebracht. Nu weer terug naar Alcúdia voor echte tapas.

What a first day! Deel 2, t vervolg Dit ging van harte het scheelde 3 cm of Esther reed de auto de afgrond in tijdens het keren. Gelukkig heeft Nadieh vele keren de sportschool bezocht deze zomer en heeft met haar spierballen de auto een handje kunnen helpen. Met veel gas geven en een goede brandlucht in de auto konden we terug naar port de Pollenca om daar een lekker visje naar binnen te werken en aan ons kleurtje te werken.
What a first day! Deel 1 Na ons prachtig vervoersmiddel gekregen te hebben voor de komende dagen kwamen we erachter dat ze het niet nodig vonden om er benzine in te doen. Eerst 5 keer door Port de Pollenca rijden om ergens in dat gehucht een pompstation te vinden en vervolgens onze reis voorgezet naar klunwaps strand cala de Formentor en het verste puntje van het eiland; cap de Formentor. Na kwartiertje klunen eindelijk bij prachtig strandje aangekomen wat helaas wel stenen had. Esthers grootste angst is uitgekomen, 3 minuten in de zee en we konden er gelijk weer uit, want ze had een karbonkel hand gekregen. Kwallen zijn nog steeds geen vrienden van ons. Terug naar de auto om t verste noordelijke punt te bereiken. Angèle zou deze weg al 5 kleuren in de broek gelegd hebben, maar wij hebben de smalle en diepe afgronden doorstaan. Eindelijk aangekomen was het verschrikkelijk druk, dus tijd om om te keren.

Gisteravond aangekomen in ons prachtig hotelletje. Daar hebben we even goed op geproost! Vandaag de dag begonnen met vrienden maken met Maria. Ze heeft ons een fijne ford fiësta gegeven die we vrijdag mee terug nemen in het vliegtuig. We rijden nu met 20 kilometer per uur langs de kust naar het noorden. De Spaanse bevolking is nogal bang om boven de 22 kilometer per uur te komen.. vroem vroem. Om 19.00 uur komen we dan eindelijk aan op plaats van bestemming, joepie!
Snap geen ruk van journi nog, maar daar zitten we dan. Snel even koffie voor het inchecken en op naar t zonnetje☀️