Belgium, Thailand, Indonesia · 36 Days · 48 Moments · July 2017

DEEtravelteam in Bali en Lombok

31 August 2017

Het laatste moment in deze Journi πŸ˜₯πŸ˜₯ Bedankt BelgiΓ« om ons met dit prachtige weer te verwelkomen.

30 August 2017

We zijn al in Thailand geraakt 😁 Even nog geshopt. πŸ˜‰ 🐘🐘🐘
Deze ochtend lekker ontbijtbuffet in het hotel, daarna een zwemmeke gedaan en alles ingepakt. Nu nog gegeten en straks de taxi naar de luchthaven...

29 August 2017

Genieten van de laatste avond
We eindigen waar we begonnen zijn. Kuta beach. En we beseffen hoe erg we veranderd zijn en hoe anders we in deze stad rondlopen
We zijn veilig geland en aangekomen in Kuta (Bali). Genieten van dit mooie hotel en de laatste dag
Binnen een klein uurtje zeggen we Lombok dag. Nog voor een dagje naar Bali en dan terug naar BelgiΓ«

28 August 2017

Vandaag doorgereisd naar Kuta (Lombok) Daar hebben we wat onderzoek gedaan naar de plaatselijke eetgelegenheden. We verblijven in Mimpi Manis wat Sweet Dreams betekent.

27 August 2017

Vandaag een boottocht gedaan naar enkele gili's! Bij elk eiland gesnorkeld, mooie koralen en visjes gezien! Op een eilandje een hapje gegeten en dan met de boot terug naar Lombok.

26 August 2017

Deze ochtend na het afscheid van Jo, Kaat en Toon zijn we met z'n drieΓ«n naar het islamitisch centrum geweest. Waar we een mooie jurk aan kregen. Daarna via de stad naar de padang gaan eten en dan de taxi in het hotel. In Sekotong aangekomen en genieten van ons zicht aan zee en aan het zwembad.

25 August 2017

Na de middag nog wat gezwommen. Voor de verandering nog eens gaan eten in Coco Loco (het moet daar maar zo lekker niet zijn). Daarna met de jeugd (Toon, Eleene, Dagmar en Elke) naar de nieuwe mall in Mataram. We hadden zin in een feestje maar hebben niet meer gevonden dan een koffiebar met goeie dj die sluit om 11 uur 😁 Kusjes DEETpartyteam (en Kaat en Jo)
Op tocht in de plaatselijke markt en bakkerij. Ook even een bezoekje aan de oude mall.

24 August 2017

Vandaag een tour gedaan met een gids. Eerst langs de rijstvelden en veel uitleg gekregen over alle bomen en planten. Daarna naar een waterval. De tour afgesloten met een uitleg over kruiden en het proces van koffie branden waar we mochten meehelpen. We hebben alvast kruiden en onze eigen koffie mee naar huis.

23 August 2017

Na onze lunch effe gerust en dan de buurt eens gaan verkennen. Mooie natuur en veel lokale mensen die voor het eerst toeristen zagen. 'savonds een lekkere burger en nog wat spelletjes gespeeld. Groetjes DEETravelteam, Lulu, Mini en Mandu
Afscheid nemen van Pesona Rinjani en alle huisdieren. Nu zijn we, na 3 uur in de vrachtwagen, in Les Rizières. Een prachtige homestay met keivriendelijke eigenaars.

22 August 2017

Na een dutje, wat wel nodig was na de nachtelijke avonturen, terug de camion in. Eerst gaan we naar een aardbeiplantage waar we mogen plukken en proeven (na betaling uiteraard). Daarna gaan we naar vrouwen die in een tabaksplantage werken. Ze waren keivriendelijk en zo gastvrij als maar kon, IndonesiΓ« op zijn best. Ze vertelden over hun leven, over hoe jammer ze het vonden dat ze geen Engels konden en we mochten zo vaak komen als we willen. We mochte. Daarna zelf eens proberen de stelen van de tabaksbladeren te doen. Geslaagde dag!
Deze nacht om 2:30 opgestaan om pergasingan hill te beklimmen. De toch is begonnen rond 3:30 naar boven, in het donker en heel koud. Rond 4:30 een pauze van 45 minuten en dan de tocht verder gezet naar helemaal boven, juist op tijd voor de zonsopgang! Prachtig zicht en dan op het gemak terug naar beneden... Nu ontbijt en verfrissen en deze namiddag nog een uitstapje. Groetjes DEETravelteam

21 August 2017

Vandaag dag gezegd tegen Eleene's huis en haar mama, we had a great time there! Dan vertrokken naar een traditioneel dorpje en wat verder gezellig gegeten, gezwommen in de infinity pool! Daarna vertrokken naar Sembalun, waar we 2 nachtjes zullen verblijven voor onze tocht op pergasingan hill morgen. Groetjes DEETravelteam

20 August 2017

Vandaag een cabrio als vervoermiddel die ons eerst naar het Elephant park brengt. Diertjes ontdekken en straks een Elephant ride. Groetjes DEETravelteam

19 August 2017

Het dorpje van Eleene gaan bezoeken en de kindjes cadeautjes gaan geven. De blije gezichtjes zijn de max. En daarna oefenen met de brommer zodat we straks op weg naar het restaurant toch enige kans op overleven hebben. πŸ˜‰
We zijn aangekomen bij Eleene thuis. Afkicken van ons hotelleven in dit cosy huisje aan het water.

18 August 2017

Voor de rest vandaag gegeten en gewandeld, maar vooral gegeten πŸ˜‹ Eerst vieruurtje/middageten bij Temptations. Bubble tea en chocoladecake voor Elke, chocoladecake en berry smoothie voor Eleene en Chicken Wings en Kiwi mix voor Dagmar. Dik gegeten. De avond afgesloten met een spelletje en keeeeeiiiilekker eten bij Coco Loco! Genieten van Quesadillas en zeevruchtenrisotto 😁
Oke, het thema van ons hotel is duidelijk. Elke nam alvast een maagtabletje tegen de hoeveelheid roze.
Boottocht naar Lombok. Er waren veel golven, wat het wel leuker maakte. Vooral toen een Indonesische begon te bidden, een Hollander ruzie kreeg met zijn vriendin omdat hij haar aan het uitlachen was om haar schrik en Elke er niks beter op vond dan te zeggen voor heel de boot dat er te weinig reddingsvesten waren Fun times at the boat πŸ›₯

17 August 2017

Deze middag eerst wat afkoeling gezocht in het zwembad en dan wandeling op het eiland gedaan. Bij onze stop is Dagmar nog eens gaan snorkelen en hebben Elke en Eleene nog wat gedronken. Daarna de andere kant van het eiland uitgegaan, schildpadjes gezien, ruΓ―nes van resorts en boot bouwers. Dan op de terug weg een klein hapje gegeten en nu nog een pizzatje eten! Groetjes DEETravelteam
Deze morgen Gili Meno ontdekt per paard met King Stables. Echt superleuk om te doen. Ook wel uitdagend want het waren 3 hengsten die graag de hengst uithingen 😁

16 August 2017

Vandaag inpakken in Gili trawangan en nog wat chillen op het strand. Elke en Dagmar hebben stand up padling gedaan en Eleene heeft wat liggen zonnen. Achteraf leken Elke en Dagmar meer een kreeft dan Eleene. Daarna wat gegeten en de boot naar Gili Meno genomen. Mooi hotelletje en wat rond gelopen. Straks nog iets eten ter plaatse. Groetjes DEETravelteam

Avond... Genieten van de zonsondergang. Gaan eten op een lokale markt, echt cool om te zien! Dessertjes eten op het strand Reggae-optreden
Dagmar en Elke zijn het eiland rondgefietst, Eleene heeft wat gerust. We hebben vanalles ontdekt. Ze zijn hier fan van champignons, ze noemen ze zelfs magic mushrooms πŸ˜πŸ„πŸ„πŸ„
Wat een verademing! We hebben na een plaatselijke regenbui de boot genomen naar Gili Trawangan. Op het eiland zijn geen auto's of brommers (dus ook geen constant getoeter) straks op eilandtour 😁 Groetjes DEEtravelteam

14 August 2017

Gisteren eerst de surfbuurt gaan verkennen. Leuke plaatsjes aan het strand! Dan genoten van ons privezwembad tot als het donker was 😁 En deze morgen was onze roomservice hier met het ontbijt om kwart voor 7. Lekker eten samen met onze baby-gekko. Sebiet den boot op. Groetjes Sisterstravelteam
We zijn aangekomen in Keramas, na wat wachten op de taxidriver die dan dacht het beter te weten dan de gps πŸ˜… Woooow! We slapen in een villa deze nacht en het is echt een beetje decadent 😁 Een uitgebreid videoverslag vinden jullie op facebook X Sisterstravelteam

Vandaag zijn Kaat, Jo en Toon ons komen vergezellen in Bali. Samen zijn we iets gaan eten in River View in Ubud. Daarna was het families-quality-time. Eleene met haar papa, Toon met zijn mama en de zusjes samen. Elke en Dagmar zijn naar Ubud market geweest en de lotustuin. Daarna hebben we samen nog wat aan het zwembad gezeten. Eleene gaat nu een dagje met het andere travelteam mee en we zien elkaar terug overmorgen. Dagmar en Elke gaan straks nog op pizzadate met een Duits meisje die in hetzelfde hotel logeert. Groetjes DEETJKtravelteam

Na gunung kawi naar de watertempel, waar Elke zich heeft gebaad in the holy water! 'Savonds naar de typische balinese dansen. Groetjes DEETravelteam en barong
de dag gestart met Gunung Kawi, een tempel uit de 11e eeuw. Zeer warm, dus afkoelen met een verse kokosnoot

Een rustig dagje vandaag. Deze morgen heeft Balik ons nog verrast door ons mee te nemen naar (niet-toeristische) rijstvelden. Echt geweldig! Eens in het andere hotel hebben we wat gerust, zwemmetje gedaan en rustig Ubud en zijn marktjes, eten en drinken ontdekt. Groetjes van DEEtravelteam
We nemen afscheid van onze topgids Balik. Van Tabanan nu in Ubud. Ons hotel ziet er alvast oke uit 😁 Groetjes DEEtravelteam en Balik

Gisterenavond nog naar Tanah Lot geweest, de tempel aan de zee. Deze morgen dan nog een veel minder toeristische tempel en een meer bezocht. Na de aapjes hallo te gaan zeggen, zijn we gaan zwemmen aan de watervallen. groetjes van Vera 🌹
Na het schooltje enkele rijstvelden bezocht. En in de namiddag onze eerste tempels, straks bij zonsondergang nog een eilandtempel! Groetjes DEETravelteam!
Na een stevig ontbijt bezoeken we een plaatselijk schooltje. Even onze innerlijke juffen bovenhalen.

8 August 2017

Van Kuta naar Tabanan We maken nieuwe vriendjes en ontmoeten de oude 😁 Met ons gat in de boter gevallen in ons hotel bij Balik.
eleene is toegekomen S'middags. We hebben Kuta Beach ontdekt en fruit bowls gegeten! Daarna naar Tabanan vertrokken waar we 3 nachten gaan verblijven! groetjes van Dave (als hij een jongen is) 🐢
Gisterenavond zijn we aangekomen in Kuta. De rit met de taxi door de stad deed meteen onze ogen openen. (Hondjes overal πŸ˜‰). Ons hotel Kendi Mas zag er aan de buitenkant wel mooi uit, maar het bleek redelijk verouderd. Na kennisgemaakt te hebben met de plaatselijke fauna en flora zijn we nog even de stad in gegaan om iets te eten. Daarna ons bedje in. Om 1u klaarwakker, om half 7 nog eens en dan moe om op te staan 😁 Een ontbijtje gehad en nog wat door de stad lopen. Wat een drukte, wat een andere manier van leven. Vele kusjes van Frankie 🦎🦎🦎

7 August 2017

We zijn in IndonesiΓ«. De reis kan nu echt beginnen πŸ˜πŸ‡²πŸ‡¨

De eerste vlucht is vlot verlopen. Na 11 uur vliegen aangekomen in Bangkok. We stonden versteld van de luxe en sfeer aan boord. De traditionele klederdracht en de typische begroeting zorgden meteen voor een paradijssfeer. Tip: rode pepers zijn pikant πŸ˜…πŸŒΆ
Klaar voor vlucht 1! πŸ›«

3 August 2017

Het is aftellen! Reistips nog steeds welkom πŸ˜‰ #bali #lombok

26 July 2017

6 augustus is het zover! Dan gaan Dagmar en ik (Elke) richting Indonesië waar Eleene op ons zal wachten. Heel spannend allemaal en we zijn nu ook officieel in gang geschoten om onze lijstjes te maken 😁 Onze avonturen kan je hier volgen! Af en toe posten we een fotootje of tekstje zodat jullie kunnen meereizen met ons.