Europe · 6 Days · 34 Moments · June 2017

Edgar en Pascal in Rome (2017)

29 June 2017

Thuis. Moe. Voldaan. In bed. Netflix. House of Cards of The Americans? Ciao!
Gewoon, een paar vliegtuigplaatjes. Mooi blauw boven zee. Ook nog Elba op de foto gezet, bleek.
En daar gaan we weer. Het is wel warm, niet zo zonnig. Nou ja, er hangen veel wolken. De πŸ‘ˆπŸΌπŸ‘‰πŸΌ instructies zijn inmiddels achter de rug, maar we staan om 9:45u nog stil; de verwachte vliegtijd is 1 uur en 50 minuten. En het regent in Weeze 😳
Aan al het goede komt een eind. Gisteravond toch nog een taxi besteld om op Termini te komen. Die kwam om 6:10 uur al voorrijden. In de taxi beslist om toch maar naar Ciampino te laten brengen. Dus zitten we er al. Om 6:30u. De vlucht gaat om 9:35u πŸ˜‚

28 June 2017

Dat was lekker...fatto a casa πŸ˜‹
Forum Romanum
Colosseum
En dan een ontbijt scoren in de straat bij Caffeterria Berti β˜•οΈ
Een rondje voor het ontbijt hoort er nou eenmaal bij 😊

27 June 2017

Een auberginetaartje vooraf (=soort moussaka) en Pascal at een plak scamorza (kaas) belegd met spek. Mijn hoofdgerecht was saltimbocca, kalfsvlees met rauwe ham. En rozemarijn. Pascal koos voor fijngesneden rundvlees met champignons. We smulden. En Oscar keek toe πŸ˜‰.
Een drankje, een muziekje...gezellig!
Vaticaanse musea. Prachtig. Veel. Warm. Druk. Dat was het wel, zo ongeveer.
We gaan vandaag naar de Vaticaanse Musea en de Sixtijnse Kapel. Skip the line met onze Get your Guide, Ludovica.
Je moet toch ontbijten. Deze keer zeer karig en bescheiden in een te hippe tent. Het meisje dat achter de toog stond was mooi en erg aardig, maar eigenlijk hadden we elders moeten eten. En ik had het niet eens uitgekozen πŸ˜‚ Na de koffie en croissant moesten we snel terug naar ons appartement (om de hoek hoor) omdat we om 10:00 uur met Alessandro hebben afgesproken. We moesten de huur nog ("graag cash") betalen.
Running in Rome (before breakfast). Het plan was 5 km op 6:50 min/km. Het werd iets meer, en iets sneller. Wat is het toch supertof om hier te lopen...πŸ€

26 June 2017

Dwalend terug naar Trastevere
Onderweg naar de Crypte met Capuccijners
Pizza en bier for lunch πŸΊπŸ•
Pantheon (verhaal volgt)
Santa Maria sopra Minerva
Piazza Navona was het eerste hoogtepunt van vandaag. We hebben voor vandaag slechts twee bestemmingen bedacht en zien onderweg wel waar we terechtkomen. Hier dus, bijvoorbeeld. Het plein was vrij leeg, maar de lucht heel blauw!!!
Ontbijten β˜•οΈ We gingen iets eerder op stap vandaag. En leerden van gisteren. Als je je koffie naar buiten laat brengen, dan verdubbelt de prijs. Niet de inhoud. Dus binnen halen, buiten eten en drinken. Elk 2 strakke (kleine bakjes) koffie, een donut, een croissant met abrikozenjam en een sandwich met tonijn en tomaat: zelf gehaald en genuttigd voor €4,60 πŸ‘πŸΌ

25 June 2017

Het eten was heerlijk. Ik had vooraf meloen met ham, daarna een stoofpotje met wildzwijn en worst. En als toetje een soort van brownie. Erg lekker. Pascal koos voor ham zonder meloen, pasta carbonara en tiramisu. Koffie toe. Hij was ook erg tevreden. Het betalen ging wat 'moeizaam' door een weigerende pin. Geld gehaald en cash betaald; leverde ons nog een limoncello op πŸ˜‹
Salade en bier...βœ…. Angelucci CafΓ©
Trevifontein
Fietsen in Rome! Het had wat voeten in de aarde om de Bici and Baci te vinden, maar gelukt. Pascal kreeg een toffe mountainbike en ik redde ook prima met m'n stadsfiets πŸ‘πŸ½ We trapten stoer door de stad. Het verkeer volgend, maar toch ook zeker tegen het verkeer en door rood licht en zo. Echt een supermanier om je snel in de stad te verplaatsen!
Hardlopen in Rome! Ik had een beroerde nacht, echt slecht en veel te kort geslapen. Dus maar de schoenen aan en gaan met die banaan. Eerst een stukje langs de Tiberoever en toen ik hem overstak liep ik zo maar ineens bij "Cestius". Na een rondje over het oude Circus Maximus kwam ik bij het Colosseum. Ook daar liep ik een rondje omheen, maar dat was niet de bedoeling. πŸ˜‰. Opmerkelijk vond ik dat er al een lange rij was met toeristen (8:20uur!!). En ze bouwen een metrolijn pal naast het Colosseum 😳 Op de Keizerfora poseerde ik met de groetende keizers. Het was er nog heel rustig en op zondag dus geen verkeer! Een beetje gokkend op de goede route, liep ik toch een brug te ver. Ik liep zomaar Vaticaanstad in ipv Trastevere. En zo stond ik na 11 km lopen ineens bij het Sint Pietersplein πŸ˜‚ Rustig daarna nog 2 km teruggejogd en klaar voor de dag! Uitzetten en douchen en op zoek naar fietsen.

24 June 2017

Stond in het boekje! Beroemd om de pizza's. Het bier smaakt ook goed πŸ˜‹
We zijn uiteindelijk met een vertraging van 1:20 uur vertrokken. Er was iets met Parijs, maar wat...? Eenmaal in de lucht is de vertraging wel weer vergeten. En de piloot doet z'n best om sneller te vliegen. We hobbelden net over de Alpen, hangen (=stuiteren) nu tussen Milaan en Bologna. E.t.a. is 17:20u. Onze koffertjes liggen helaas in het bagageruim. Zal straks in Rome dus even wachten worden. Nou ja, Alessandro vond wachten 'no problem'.
De eerste halte is Flughafen Weeze. Onderweg geen last van files bij Assen (TT). Wel voorbij Nijmegen even een plas gedaan en een kop koffie gehaald. We waren mooi op tijd in Weeze en zijn ook gewoon al door de douane. Ik moest m'n zakken leeghalen, maar mocht m'n zakdoek laten zitten. Niet gefouilleerd deze keer. Hmm...delayed πŸ˜•. Zonder communicatie daarover verder. Gelukkig zijn er gehaaide reizigers onder ons en die zien dat ons vliegtuig nog boven Turijn vliegt op het moment dat we al zouden moeten boarden.
We gaan!!!

23 June 2017

De koffer is gepakt. De weersvoorspelling is...warm β˜€οΈπŸ˜Ž. Pascal is net nog maar naar Daan gegaan. Morgen om 10:00 uur rijden we naar Weeze, om vandaar om 14:25 uur naar Rome/Ciampino te vliegen. En Alessandro (van ons appartement) komt ons ophalen van het vliegveld. Less stress, zei hij πŸ‘πŸ½. Benieuwd of ik hem dan "taxikosten" moet betalen πŸ€”