Netherlands · 12 Days · 11 Moments · February 2018

Backpacking in Bali, Indonesia

10 March 2018

ULUWATU: Een dagje in Uluwatu met Andrea, Jani en Claudine. We kwamen een meisje tegen uit Singapore en daar hebben we mee gechillt en gegeten. In Uluwatu zijn we naar Dreamland beach geweest en Finns beach. Dit was echt een prachtig uitzicht! Dit was alweer het einde van onze reis. Ik heb het onwijs leuk gehad en moet nu weer terug naar school!

6 March 2018

GILI TRAWANGAN: Vandaag vertrekken we naar Gili Trawangan. Een eiland vol leuke barretjes, restaurantjes en backpackers. We hebben een privé kamer geboekt, omdat het zo vet goedkoop was. De bootreis was super relaxed, want we zaten op het deck bruin te worden en muziek te luisteren. Eenmaal aangekomen hebben we een fiets gehuurd en geluierd bij het strand. In de avond hebben we de sunset bekeken en daarna uitgegaan bij Jiggys.

5 March 2018

SEMINYAK: Na de Batur ben ik neergeplofd op me bed en heb ik een powernap gedaan van een paar uurtjes. Ik heb me Backpack ingepakt en achtergelaten in het hostel, want..... We hebben een VILLA geboekt via AirBnB. Met 9 personen hebben we €15 pp ingelegd om in een mega mooie villa te kunnen slapen. We hebben mensen uitgenodigd in de avond en een feest gehouden. Later zijn we nog gaan eten en was de avond weer om nooit te vergeten.

4 March 2018

MT BATUR: Wat kan ik zeggen. Dit was echt zo zwaar😂 Ik had verwacht dat het zwaar was, maar dit slaat echt alles. Iedereen had een powernap gedaan, behalve ik. Omdat ik druk bezig was met me gopro en camera op te laden. En toen ik eindelijk wilde slapen ging na 10 min mijn wekker al. We moesten om 2 uur snachts erheen rijden. En de rit was lang en super koud. Ik reed met Noah achterop en Jani reed met Gova achterop. Toen we daar aankwamen moesten we de twee uur lange hike doen, wat echt super zwaar was. Jani heeft uiteindelijk mijn tas gedragen naar boven en Gova heeft me naar boven geduwd. Letterlijk😂. Eenmaal boven was het natuurlijk een prachtig uitzicht. Twee uur naar beneden was minder erg geweest als ik niet super nodig moest plassen. En de rit naar huis kon ik niet meer aan. Ik ging achterop bij Jani en viel gelijk in slaap, maar ook gelijk bijna van de scooter af. Ik werd vast gebonden aan mijn rugzak samen met Jani zodat ik er niet meer af viel😂 En zo kwamen we veilig thuis

3 March 2018

CANGGU: Eindelijk vandaag besloten om te gaan surfen. Samen met Agus natuurlijk. Na het surfen zijn we mijn oude vriend gaan opzoeken, Ardana. Hij was bij Old mans bar. Hij bestelde allemaal eten en drinken voor ons, omdat hij wilde dat we bleven. Het was echt heel schattig. Hij was jarig dus we bleven nog even hangen. Maar we moesten nog eten en daarna in de nacht de vulkaan beklimmen, dus we moesten vrij vroeg naar huis toe. Na het eten ben ik thuis al me spulletjes gaan pakken voor de heftige hike van Mountain Batur. Twee uur heenrijden en twee uur hiken en daarna twee uur terug rijden.

2 March 2018

CANGGU: Vanavond gaan we rustig aan doen en gaan we naar een Reggae bar om een vriend van Agus te zien spelen. We kwamen bij ons hostel aan om even op te frissen, maar merkte al gauw dat het hele hostel aan het zuipen was en hele andere plannen had dan wij. We zijn met een paar scooters naar de Reggae bar gegaan (reisbar), maar waren te laat aangekomen. Dus het was al afgelopen. Agus zei dat we naar Jungle moesten gaan. Eenmaal daar aangekomen zagen we dat het een onwijs mooie, moderne techno club was. We hebben een super leuke avond gehad. Ik bleef nog haken met me broek dus liep met een gat daarzo. En daarna zijn we naar de Mcdonalds geweest. Nou je wil niet weten hoe blij sommige mensen waren 😂 Heb onwijs genoten daar in de Mac speeltoestellen. In het hostel hebben we nog met Kalle en Hassan (receptioniste) gehangen. Hilarische avond ieder geval😂

1 March 2018

CANGGU: Vandaag wederom weer een strand dagje. Onderweg naar het strand kwamen we een Muziek winkeltje tegen. Daar heb ik een ukulele gekocht voor maar €25 euro. In Nederland had ik er al eentje, maar daar zijn ze €120 euro. Ik bracht het mee naar Free Surf Camp en toen namen we Jani weer mee naar het strand. Eenmaal op het strand werden we geroepen door een paar Locals. Ze wilde dat we bij hun kwamen zitten om muziek te maken. Één van de locals heette Agus. Hij speelde gitaar en was surf leraar in het surftentje waar zij zaten. We hebben uren muziek gespeeld en Andrea, Noah en Rose kwamen erbij zitten. Rose was een meisje uit Engeland die Andrea had leren kennen. In de avond zijn we met Agus weer naar het strand gegaan om muziek te maken. Daarna zijn we naar de Full moon party gelopen. Het was een leuke avond, maar allemaal weer straal bezopen. Toen we naar huis wilde konden we geen taxi vinden. Twee locals hebben ons toen gebracht achterop de scooter.

28 February 2018

CANGGU: Vandaag zouden we met Jani meegaan om te surfen. Maar we waren allemaal zo laat wakker dat we lekker naar een infinitypool zijn gegaan om uit te rusten. We hebben daar lekker gegeten en gechillt en zijn daarna in gaan checken in ons nieuwe hostel Elements BNB. Super mooi en schoon met je eigen kluisje en gordijntje. Wel vond ik het jammer dat ik niet meer met de rest was. Daarom keerde ik in de avond weer naar Free Surf Camp om daar te drinken met onze vrienden. We gingen daarna weer naar Old mans, maar deze keer was het super druk. We hadden een plaatselijke drank gedronken ‘Arak’. En daar waren we wel goed dronken van geworden. Eenmaal toen we naar huis gingen ben ik gevallen over een krat bier en mijn vrienden vielen van een scooter. We zijn maar naar huis gegaan en hebben nog in de lobby gechillt voor we gingen slapen. Daar druppelde iedereen 1 voor 1 binnen met verwondingen.

27 February 2018

CANGGU: Eenmaal toen we de scooter hadden zijn we naar Canggu beach gereden. Andrea, een italiaanse jongen die in London woont had ik via Facebook backpackers ontmoet. Hij kwam met ons de zonsondergang bekijken en daarna hebben we een pizza gegeten bij Luigi’s. We besloten om in de avond naar Oldmans bar te gaan. Samen met Andrea, Noah, Kalle, Marti en nog twee Zweedse meisjes zijn we naar Old mans gegaan. Daar hebben we gekaart en gedronken. Toen het om 1:00 was afgelopen ging het feest op het strand verder. Toen we eenmaal thuis aankwamen sprongen we het zwembad in van het hostel. Nog geen minuut later gingen de deuren open van een andere kamer en kwamen mensen bij ons zitten. Toen ontmoette we Jani en Barus. Jani en Barus reisde allebei alleen, maar kwamen toevallig allebei uit Duitsland. Jani (22) kwam net uit Australië en gaat hierna door naar Thailand. Na het zwemmen ben ik naar bed gegaan.
CANGGU: Eenmaal aangekomen bij het vliegveld werden we opgehaald door Eddy. Een vriend van Ardana. Ardana is een local die ik twee jaar geleden had ontmoet in het hotel waar ik toen in Bali verbleef. Hij had me toen naar het ziekenhuis gebracht en daarna hebben we nog contact gehouden. Hij heeft een taxi voor me geregeld en een scooter bij aankomst van mijn hostel. Eenmaal bij het hostel aangekomen, kwamen we erachter dat het hostel in verbouwing is en daarom dus dicht is. We werden naar Free Surf Camp geleid, omdat dit ook een hostel van hun was. Het zag er klein uit met een zwembadje en kamers met niet echt veel hygiëne. Maar we besloten om er één nachtje te blijven, omdat we geen zin hadden om wat anders te zoeken. Het was gelijk raak. Onwijs leuke mensen.

26 February 2018

AMSTERDAM: Vandaag is de dag dat ik vertrek naar Bali. Een impulsieve reis die ik nog geen week geleden geboekt heb. Mijn eerste vlucht gaat van AMS naar DBX en daarna naar DPS. Ik kijk ernaar uit!