Europe · 30 Days · 22 Moments · July 2017

Het avontuur van Danielle in Poreč, Kroatië

10 August 2017

En weer noodweer! Zo zit je met je biertje in zee...en het volgende moment hang je aan de stokken van de voortent. De natuur is prachtig, maar dit is toch wel te veel van het goede hoor...komen toch voor de zon...

...als er 1 schaap over de dam is... Maar dit bleek weer een goeie keus. We hebben echt super veel dolfijnen gezien, soms dichtbij, soms ver weg...maar wat een ervaring! Hoe die dolfijnen met die boten speelde. Waren we net in de buurt, verstopte ze zich weer. Volgens mij lachten die dolfijnen in hun flippers onder water, en als ze een middelvinger hadden gehad... Onze boot was redelijk rustig, maar er waren boten bij die bijna kapseisde van de massa dolfijnen spotters! Na ruim 2,5 uur, die omvlogen...mede dankzij een gezellige club mensen aanboord, gingen we weer naar de haven. Het was de hoogste tijd om een restaurantje op te zoeken. In een gezellig steegje heb ik de lekkerste tosti ever gegeten. Maarten had een minder goede keus gemaakt. Nog even slenteren door Poreč en toen weer richting de camping. Het was echt geweldig!
Wat een geweldige avond! Na een dagje strand zijn we rond 4 uur naar Poreč gegaan. Eerst even naar de camping shop en daarna het stadje in. Lekker wat rond geslenterd en ingeschreven voor een boottochtje; no dolphins, no pay! We waren wat te vroeg, dus maar even een fastfood snack en een terrasje gepakt. Om kwart voor 6 de boot op. Aan boord kon je zoveel drinken als je wilde...mits het witte wijn, nep jus d Orange of water was. Om 6 uur zochten we de open zee op. Al snel werden de eerste dolfijnen gespot! Er lagen al meer boten op de plek. Maar als het de dolfijnen te druk werd waren ze weer weg en doken ergens anders weer op. Met als gevolg dat de hele stoet van 7 grote en 15 kleinere bootjes weer massaal omdraaide naar de volgende plek. Zo zijn we heel wat 'rotondes' tegen gekomen op het water! Na een uur zo te hebben rond gezworven op zee besloot onze kapitein totaal de andere kant op te gaan, en natuurlijk kwam de hele meute weer achter ons aan. Het bekende schapen syndroom...

Het is hier nog steeds fantastisch! Helaas hadden we wel wat meer van het land willen zien maar de temperaturen dwingen ons tot schaduw en zwemmen...het kan erger natuurlijk... Eergisteren zijn we savonds naar rovinj geweest. Dat blijft toch wel een betoverend mooie plaats. Een echt kunstenaars dorp. Lekker gegeten bij Neptun en door de straatjes geslenterd. Regelmatig een terrasje gepakt om het verloren vocht weer aan te vullen. Verder liggen we heel veel in zee. Gisteravond laat gegeten aan de stam tafel, waar we de hele dag doorbrengen omdat daar een klein beetje wind staat en we onder de boom zitten. Daarna afwassen, en dan weer in het donker de zee in! Heerlijk! Voor vanavond wordt er een Borabora verwacht maar het kan ook reuze meevallen...ligt er maar aan of het in deze baai of in de volgende los gaat. We zijn in ieder geval zo stormproof mogelijk... Verder komt er regelmatig een vliegtuigje over die opzoek is naar bosbranden. Er brand gelukkig nog niks Fijne dag allemaal!

3 August 2017

Zweten!!! Hoor de wind waait door de caravan, hier in bed waait zelfs de wind... Wat is die ventilator een genot s'nachts! Gisteren hebben we de schaduw maar op gezocht. Maarten was aardig verbrand! Regelmatig de zee in voor de nodige verkoeling. Maarten begint zich te ontpoppen als een echte water dat. Gisteravond naar Poreč geweest. Slenteren langs de haven en lekker gegeten. Genoten van een prachtige zonsondergang. Toen we tegen half 10 weer naar de camping reden was het nog 32 graden! En volgens de locals wordt het nog veel warmer deze week! Eenmaal op de camping eerst maar even met de voetjes door de zee. Afkoelen!!!

1 August 2017

Vandaag weer een dagje strand. Na mijn slangen avontuur was ik wel toe aan een frisse duik. Vanavond heeft Maarten samen met Trinity een buitenrit gemaakt. Daarna heerlijk gegeten bij Medusa. Het was het afscheidsavondje van Ron en Diana. Vervolgens om half 11 (wat een drukte nog op dat tijdstip!) nog even naar de supermarkt om een ventilator, in de hoop dat we vanavond lekker slapen. Nu zitten we in afwachting van het vuurwerk dat om 12 uur begint. Fijne avond allemaal. Xxx
Dat was schrikken! Gisteravond een super gezellige avond gehad op het terras, al was de muziek wel waardeloos dit keer. Allemaal moderne nummers, maar ook ABBA...maar dan allemaal als Deutsche schlagers....miste alleen de lederhose. Maarten was al vroeger naar de tent gegaan. Hij was moe. Ik besloot nog even te blijven met de rest van het gezelschap. Na een uurtje hielden we het allemaal voor gezien. Ik fietste weer terug naar de tent en heb nog lekker een poosje genoten van de lichtjes in het donker op zee en aan de overkant in Novigrad. Nog een beetje gelezen en toen ook maar naar bed. Vanochtend al weer vroeg op. Lekker onder de luifel...rustig wakker worden. Broodje halen bij de bakker, uitgebreid douche...weer een beetje lezen. Daarna lekker op het strand. Maarten vroeg me om even zijn waterschoenen en mijn waterslippers te pakken. Ik loop naar de voortent...ligt er een slang!!!!!!!! Zal ik ooit nog in mijn eentje onbezorgd in onze voortent kunnen zitten? #slangenfobierijker

31 July 2017

Dus...

Weer een heerlijke dag! Vannacht werden we wakker, en wat denk je...regen! Dat was wel heel apart...dus even gekeken of alles onder de luifel stond. Gelijk maar even een peukje gedaan want koud was het echt niet! Vanochtend kwamen we de caravan uit en hadden we even het gevoel in Julianadorp te zitten...bewolkt en regen! Dan maar even naar Poreč om wat boodschappen. Nu hebben we in Julianadorp ruime openingstijden, maar hier is de lidl gewoon open van 7 uur s'ochtends tot 12 uur s'nachts! Vervolgens half istrie afgezocht naar een pomp voor op een waterfles. Alle winkels gehad, maar helaas.... Weer terug op de camping de voortent netjes ingedeeld en dr caravan schoon gemaakt. En daar kwam de zon weer. Lekker aan het strand en in de zee gelegen. Dan moet er nog gegeten worden. Met Ray, Antoinette, Damian en de honden in onze bus op weg naar Ron en Diana, hamburgers eten. Super gezellig en lekker. Wat is het leven hier vervelend...

29 July 2017

Ik krijg er maar geen genoeg van!!!
We hebben een nieuwe 'Mickey'!
Over asfalt van dichtbij zien gesproken...ik vond het op de heen reis ook nog nodig om de grond te kussen...resultaat, grote schaafwond op mijn knie en mijn kleine teen met een gapend gat...maar ach...kleinigheidje... Nu ga ik maar eens naar het bakkertje om verse broodjes en dan maar hopen dat die Duitsers van ons plekje verdwenen zijn....altijd weer die Duitsers 😂😂😂. Zal nog een paar fotootjes toevoegen...fijne dag allemaal. 😗
Wat kun je een klein stukje tekst kwijt op deze site...plakken we er nog een stukje aan. Naar Kiwi dus om te vragen of hij de caravan op ons plekje wilde zetten. Binnen 20 minuten stond de caravan en draaide we de pootjes uit. Vervolgens weer even naar Rob en Diana...de rest van het inruimen zouden we wel doen als we terug waren...dat moet dus nog gebeuren. Dat eventjes werd een bakkie, uit eten, terrasje pakken op de camping waar toevallig een onwijs leuk bandje een optreden gaf met gevarieerde muziek...tegen half 12 rolde we helemaal gebroken ons bedje in. We hadden gisternacht een poging gedaan om op de grens met oostenrijk een tukkie te doen in de auto...helaas bleef het voor Maarten bij een power nap en heb ik 3 uur lang de parkeerplaats geobserveerd. Wat een mensen! Heb me rot gelachen...gekke mega Duitser in een lederhose die een chiauau uit liet en het arme beestje bijna plette, of die groep jonge knullen die helemaal dubbel lagen na dat de big Mac het asfalt van dichtbij zag
Eindelijk weer normaal internet. Sinds 1 juni kun je door heel Europa je mobiele bundel gebruiken...maar voor dat goed is ingesteld....het werkt in ieder geval. Na een best wel soepele reis (thx to Google Maps die ons om een file wist te leiden van 2,5 uur) zijn we gisterochtend rond 9 uur op de camping aangekomen. En wat is het hier weer heerlijk! En wel zo heerlijk dat we nog geen half uur nadat de caravan stond we al hebben geboekt voor volgens jaar! En dan wel op dat super de luxe plekje van vorig jaar! Helaas was ons eigen plekje voor dit jaar nog niet vrij. Maar staan we voor 1 nachtje op de plek van Raymond en Antoinette die vandaag zullen aankomen. Ik zit nu lekker voor de caravan te typen en hou met een schuin oog de Duitsers in de gaten die elk moment kunnen vertrekken van ONS plekkie. Na aankomst en de boeking voor volgend jaar zijn we even een bakkie gaan doe bij Rob en Diana (vrienden uit Den Oever).

27 July 2017

Eerste stop in de buurt van koblenz! Wat een uitzicht😍
Via Venlo Nederland achter ons gelaten....gelijk werkzaamheden😏. Dat belooft nog wat!
En we zijn onderweg! Ons doel is om in ieder geval voorbij München te komen. Hopen dat de files meevallen... Dat wordt kilometers vreten!!!

20 July 2017

We hebben maar een klein koffertje nodig zo te zien...geen dikke truien, lange broeken of dikke jassen...
Dit wordt onze route....even een paar uurtjes kilometers vreten!

12 July 2017

Het aftellen is begonnen...nog 14 of 13 of 12 nachtjes slapen...en dan: op naar Poreč!!!