Europe, Asia · 145 Days · 28 Moments · July 2017

Exchange in Bangkok

22 December 2017

Het afscheid van de Sivalai Family๐Ÿ˜ญ Terug gekomen uit Vietnam was het tijd om mijn spullen in te pakken en mijn appartement in Bangkok leeg te ruimen. We zijn nog een laatste keer uitgegaan op Khao San Road met zn allen om onze tijd in stijl af te sluiten. Na zo een lange tijd samen doorgebracht te hebben, voelen deze mensen inmiddels als een familie en daarom was afscheid nemen erg lastig en gek..

18 December 2017

Sapa en Halong Bay - Vietnam Vanaf Hanoi hebben we de nachtbus genomen naar Sapa. Een berggebied met veel rijstvelden en prachtige natuur. Het was hier zo koud dat we zelfs winterjassen en handschoenen nodig hadden! De eerste dag hebben we een wandeltour gedaan door de rijstvelden waarbij we zo nu en dan ook even door de modder moesten๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ De tweede dag hebben we de langste skilift op ter wereld genomen naar de berg genaamd Fanispan. Dit is de hoogste berg van Indochina! En dat we hoog zaten hebben we zeker gemerkt. Wat een prachtig uitzicht!! Daarnaast vroor het bovenop de berg, dus kan ik ook nog zeggen dat ik tijdens mijn exchange ijs en sneeuw heb gezien haha. Savonds hebben we de nachtbus terug gepakt en hebben we vanuit Hanoi een dagtour gedaan maar Halong Bay. Dit is een baai met meer dan 2000 eilanden van krijtgebergte. We hadden een lunch op de boot die ons door de baai vaarde. Daarnaast hebben we nog een grot bezocht en hebben we gekanoed. Het waren een paar super dagen!

17 December 2017

Hanoi, Vietnam - een gezellige chaos! De dag na mijn laatste tentamen heb ik Thailand ingeruild voor Vietnam en heb ik me bij Lianne, Lize en Kristina gevoegd die al een paar dagen eerder in Hanoi waren aangekomen. Meteen viel me op dat Hanoi een hele gezellige stad is met onwijs veel scooters die voor veel grappige verkeerssituaties zorgen. Dit omdat ze de verkeersregels nogal vrij interpreteren. Overal in de stad zitten locals buiten op veel te kleine stoeltjes te eten en bier te drinken. Hierdoor is het heel leuk om gewoon rond te lopen en af en toe een restaurantje binnen te gaan om lokale gerechten te proberen. Zo hebben we egg coffee, Banh Mi(?) Broodjes en heel veel Pho op. Heerlijk!!

13 December 2017

Final exams - laatste dagen op Thammasat University Van 8 t/m 15 december had ik mijn laatste dagen school. Nadat ik mijn laatste tentamen had afgerond was het toch wel een gek gevoel om voor de laatste keer mijn uniform te dragen, over de campus te lopen en die crappy tuktuk maar huis te nemen. Ik realiseerde me dat ik me toch wep erg thuis ben gaan voelen op deze school...๐Ÿ˜”

4 December 2017

Koh Samui Vlak voor de final exams heb ik met Natalie besloten om nog even een eiland op te zoeken. We verbleven in een tropisch resort met een heerlijk bed, ontbijtbuffet en mooie zwembaden! Na de eerste dag aan het zwembad gelegen te hebben, heb ik de 2 dagen erna een scooter gehuurd en het eiland over gecrosst. ๐Ÿ˜Š Omdat het eiland in het regenseizoen lag heeft het sochtends en savonds veel geregend. Smiddags scheen de zon en was het heerlijk. Echter de dag dat we vertrokken storrte het zo hard dat de straten waren ondergelopen. Op sommige punten stond er wel een halve meter water!!

30 November 2017

Exploring Bangkok De laatste paar weken heb ik het erg druk gehad met school. Hierdoor is het er helaas nier van gekomen om tripjes te maken. In plaats daarvan heb ik daarom besloten om Bangkok verder te verkennen!! Zo ben ik naar de Airplane Graveyard geweest, Ratchada Train Night Market, Asiatique, lekket geshopt en de Sofitel Poolparty met een heel gaaf uitzicht. Gisteren heb ik weer eens met Lianne afgesproken๐Ÿ˜Š. Samen met Lianne en Lize zijn we gaan eten bij een Nederlandse bar. Heerlijk Kroket en Kipsate en patat, we hadden gratis taart als afsluiter๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜ Na deze bar bleek dat we heel dichtbij zaten bij Soi Cowboy, dus hebben we maar even een drankje gedaan in een stripclub๐Ÿ˜‚. Als afsluiter hebben we savonds lekker prosecco gedronken en gedanst in Ce La Vi. Topavond!!

19 November 2017

Say curryyyyy! Vandaag hebben we met een groep van 8 meiden een cooking class gedaan bij Silom Thai Cooking school. We kregen les van de super energieke en prettig gestoorde Jay. Het was een super leuke ervaring! We startten op de lokale markt waar we met onze "Prada" rieten mand groenten gingen halen waar we later mee zouden gaan koken. Vervolgens hebben we in een gezellig aangekleedde ruimte alle groenten met ons mes onder handen genomen en chilis tot moes gehakt haha. Als we alles gesneden hadden, mochten we het in de wokpan bakken. We hebben de volgende gerechten gemaakt: - cashew nut chicken - spring rolls - papaya salad - red curry chicken en red curry paste - mango sticky rice Het leuke was dat nadat we onze gerechten klaar hadden, het ook echt smaakte naar hoe je het in een restaurant voorgeschoteld krijgt! De les duurde ongeveer 3 uur. Aan het eind kregen we nog een receptenboek mee en met een zeer gevulde buik en een voldaan gevoel gingen we weer naar huis.

5 November 2017

Rust zacht lieve omaโค Nadat we doodmoe aankwamen in Nederland, besloot oma zondag opeens om wakker te worden, een kop thee te drinken en pap te eten. Al het medisch personeel was hierdoor van hun stoel geblazen. Het medisch raadsel. Helaas viel ze na zondag weer in slaap, om daarna nog een keer haar ogen open te doen en vervolgens zaterdag 28 oktober voorgoed in te slapen. ๐Ÿ˜” Hierna hebben we de begrafenis geregeld, die op donderdag 2 oktober gehouden werd. Een erg mooie dienst, waarop ik zelf nog een stuk heb voorgelezen en kaarsjes heb aangestoken. Vrijdag was het weer tijd om richting Bangkok te gaan. Het afscheid was erg lastig omdat je in zulke moeilijke tijden als familie erg naar elkaar toe groeit. Na vliegreis via Taipei van 20 uur ben ik gisteren weer doodmoe aangekomen in Bangkok, waar het mooie weer me gelukkig weer begroette.

21 October 2017

Abrupt einde van het familiebezoek en een onverwacht terug naar Nederland. Toen we aan het nagenieten waren van onze dag snorkelen en lekker zaten te slurpen uit onze bananenshake, werd mams gebeld door de dokter van oma. Ze had een longontsteking opgelopen en hij was er vrij zeker van dat ze het niet ging overleven... Uiteraard hebben we toen direct besloten om de reis te starten naar Nederland. Helaas was dit een lange rit van 34 (!) uur omdat alles niet super aansloot. Toen we gisteren rond 1300 in Nederland aankwamen waren we gelukkig nog op tijd om haar levend te zien en afscheid te nemen. Over deze situatie volgt vast snel een nadere update..

14 October 2017

Jaaa de fam op bezoek!โค Toen ze zaterdag aankwamen heb ik ze smiddag gelijk meegenomen om te shoppen op Chatuchak market. De grootste markt van Bangkok. De volgende dag hebben we een 9 uur durende fietstour gedaan bij Co van Kessel. We hebben hiermee erg veel van de stad en het platteland gezien! 16 oct was het dan alweer tijd om op het vliegtuig te stappen onderweg naar Krabi. Hier ontdekten we een markt waar we ons savonds helemaal vol geschranst hebben. Er was zoveel lekker eten! 17 oct hebben we de boot genomen naar het prachtige eiland Koh Phi Phi. Smiddags hebben we lekker op het strand liggen bakken en in het water gechilld en savonds genoten van vuurshows en buckets vodka fanta.๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ 18 oct: we hebben een boot gehuurd die ons naar Phi Phi Le heeft genomen en we hebben heerlijk gesnorkeld en genoten van het uitzicht echt top!!!

10 October 2017

Battambong en Phnom Penh - Cambodja 10 oktober: vamdaag hebben we een fietstour gedaan. Onze gids heeft ons meegenomen om ons kennis te laten maken met heel veel lokaal geproduceers eten: rice paper (omhulsel voor loempia), gedroogde banaan, rice noodles, rice wine en bamboo sticky rice. Ook nam hij ons kee over een lokale markt, met als gevolg dat ik mijn vleesconsumptie toch maar wat heb geminderd. Lees: rottend vlees en vis in 35 graden, met soms de vacht er nog aan. 11 oct: vandaag hebben we bus genomen naar hoofdstad Phnom Penh. Toen de bus alweer met autopech aan de kant stond hebben we nog vrienden gemaakt met pas geboren kuikens๐Ÿ˜ 12 oct: sochtends ontdekten we dat Liannes camera was gestolen. Super vervelend maar gelukkig hadden we de fotos nog. We kwamen er achter dat de politiebureas erg vreemd zijn. Smiddags zijn we naar de bekende killing fields geweest waar vele duizenden mensen vermoord zijn door de rode khmer. 13 oct: tijd om het vliegtuig weer naar huis te nemen

9 October 2017

Battambong - Cambodja Op 8 oktober kwamen we na een iets langere busreis dan gepland (bus had autopech, was waarschijnlijk minstens 30 jaar oud) aan in het rustige stadje Battambong. Omdat we redelijk laat aankwamen hebben we lekker wat gegeten wat door de stad gelopen en gaan slapen. 9 oktober: met als doel de bat caves zien (miljoenen vleermuizen die met zonsondergang uit een grot komen) hebben we vandaag een tuk tuk gehuurd die ons de hele omgeving heeft laten zien. Met toeval nam hij zijn zoon mee die toerisme studeerd en dus engels spreekt die ons op sleeptouw heeft genomen en ons erg veel heeft verteld over alle bezienswaardigheden. Zo hebben we een tempel gezien, een boom met fruit vleermuizen, een wijnmakerij, een vissersdorpje, killingcaves en heeft hij ons door het platteland genomen door kilometers met rijstvelden. Tijdens het wachten op de vleermuizen was er een superschattige pup genaamd johnny die ik bijna ontvoerd had. Vleermuizen waren ook erg indrukwekkend!

7 October 2017

Siem reap - deel 2 7 oktober hebben we paardgereden door de dorpjes waar de locals leven. Hier bleek erg goed dat het regenseizoen in volle gang was door de vele overstromingen in huizen en op wegen. Gelukkig vonden onze paarden het water alleen maar leuk. Op onze reis hebben we ontzettend geluk gehad met het weer. Alleen maar zon! Hoe scherp de zon eigenijk is merkten we heel goed na onze rit van 2 uur. Vooral Lianne was ontzettend verbrand! Met erg mooie tanlines a la engelse toeristen als gevolg. Lees: mooie tshirt mouwtjes en een korte broek stonden mooi in haar lichaam gebrand haha. Smiddags hebben we rustig aan gedaan en in het zwembad gelegen. Waarop het de volgende ochtend tijd was om op de bus te stappen naar onze volgende bestemming!

6 October 2017

Cambodja - Siem Reap Van 5 tm 13 oktober ben ik samen met Lianne door Cambodja getrokken! ๐ŸŒด๐Ÿ’๐Ÿค— Onze eerste stop was in Siem Reap, waar de wereldberoemde Angkor Wat tempels staan. 6 oktober: We hebben een tuktuk gehuurd en zijn om half 5 sochtends naar de tempels vertrokken om te genieten van de zonsopgang. Dit was erg mooi maar er waren daarnaast nog veel meer toeristen bereid om veel te vroeg uit hun nest te gaan om de zonsopgang te bekijken. Nadat we Angkor Wat hadden gezien heeft de tuk tuk driver ons meegenomen naar alle andere tempels en bezienswaardigheden die op de zogenaamde 'short route' stonden. Ondanks dat dit de kleine route was hebben we een volle dag tempels bekeken. De tempel die nog wel het gaafst was, was een tempelruine die overgemomen was door de natuur. De bomen die op deze tempel groeiden waren echt gigantisch! Andere gebeurtenissen deze dag: schattige knuffelende baby aapjes, gekke chinese touristen en gescamd door vrouwelijke monikken.๐Ÿ˜‚

23 September 2017

Khao Sok nationaal park! De trip begon met een nachtsafari door het regenwoud; het kwam er op neer dat het vooral insecten spotten was. Zwarte tarantulas en andere reuze spinnen, schorpioenen, erg veel kameleonnen, en andere regenwoud bewoners. Vooral het feit dat het pikdonker was en we moesten vertrouwen op de zaklamp van de gids maakte het erg spannend! Dag 2 zijn we eerst zelf het regenwoud ingetrokken, waar we aangenaam kennis maakten met de vele bloedzuigers aanwezig in het regenwoud. Smiddags hebben we getubed door de rivier, super leuk en we hebben ook nog wat slangen en aapjes aan de over gezien๐Ÿ˜. Dag 3 hebben we als hoogtepunt een lake tour gedaan. Eerst vaarden we ongeveer een uur door het meer met echt prachtige bergen als landschap. Vervolgens hebben we geluncht in een heel knus drijvend dorp. Even later meerde de boot aan in de jungle waar we een uur hikeden door modder en rivieren naar een cave die volstond met water. Deze snelcursus Tarzan was echt super vet!!!

15 September 2017

Het is inmiddels alweer twee weken wanneer ik dit verhaal schrijf.. Het bezoek van Jim, mama en Machiel!๐Ÿ˜๐Ÿ˜ Zaterdag 15 september was het dan zover; ik werd eindelijk herenigd met deze lieverds! ๐Ÿ˜Š Wat was ik blij om ze te zien! Gelijk na aankomst zijn we met de KLM crew vertrokken naar het hotel, vanaf waar wij doorgegaan zijn naar mijn appartement. Smiddags hebben we gelijk een bezoek gebracht aan Wat Po en savonds hebben we skybar Lebua bezocht(ja, die van The Hangover). De volgende dag moesten we er vroeg uit. 5.30 om precies te zijn. Het was tijd voor een fietstocht met Co van Kessel! Superleuk! Savonds hebben we afgesloten met wat buckets op Khao San road. Zoals op de fotos te zien beviel moeders dit maar al te goed๐Ÿ˜‚ Maandag, de laatste dag alweer, zijn we naar grand palace geweest en hebben we genoten van een massage. Savonds hebben we wat gegeten in Chinatown. De volgende ochtend moest ik helaas alweer afscheid nemen. Maar wat hebben we een leuke tijd gehad! ๐Ÿค—

9 September 2017

Ho Chi Minh madness๐ŸŽ‰ De stad blijft verbazen. Gisteren zijn we met de groep naar de Cu Chi tunnels geweest (een aantal km buiten de stad). Een overblijfsel van de Vietnam oorlog. Het was erg bizar hoe klein de tunnels waren, de Vietnamezen moeten erg klein geweest zijn. Daarnaast was het erg interessant om te horen hoe er over de Amerikanen (de vijand) gedacht werd. Erg casual werd bijv in een film die getoond werd verteld dat de soldaat die de meeste Amerikanen gedood had, een enorme held was. Vandaag hebben we wat sightseeing in de stad zelf gedaan en lekker geshopt. Uiteraard konden we de bekende hoed niet laten liggen!

8 September 2017

Ho Chi Minhstad - Vietnam!! 7 september 2017 Helaas begon de trip naar Vietnam iets minder goed als gepland. Op het vliegveld bleek dat Nederlandse paspoorthouders een visum nodig hebben om het land binnen te komen. Na een hoop gestress, geregel en het missen van mijn vlucht, kon ik smiddags toch richting Ho Chi Minh. Op het vliegveld ontmoette ik een aantal hele aardige en interessante mensen (uit Hong Kong, Londen en Kazachstan) die dit voor mij toch nog een soort leuke ervaring hebben gezorgd. Eenmaal aangekomen in Ho Chi Minhstad was mijn dag gelijk weer goed. Wat een madness! Voor elke auto rijden er 15 scooters rond, wat voor een complete grappige chaos zorgt. De mensen zijn super aardig en de stad is erg bruisend met erg veel sfeerverlichting. 'Savonds zijn we uit eten geweest in een suoerchique restaurant waar ze echt goddelijke Vietnamese ijskoffie. De serveerster vertelde dat er op straat nog veel betere koffie te krijgen is dus ik ben nu zeker op tour om die te testen!

2 September 2017

Een week in Bangkok: artbox food festival, crazy 88 en heel veel feest๐Ÿป

26 August 2017

Dit weekend zijn we met een groep van 9 meiden afgereisd naar Ko Phi Phi. Deze plaats voldeed zeker wel aan de definitie van een paradijs!๐ŸŒด๐ŸŒด๐ŸŒด We hebben genoten van het uitzicht terwijl we op de witte zandstranden lagen te bakken. Ook hebben we een longtailboot gehuurd die ons naar alle prachtige uitzichten bij het eiland heeft gebracht en ons ook de kans heeft gegeven om te snorkelen. Er waren zooo veel vissen๐Ÿ ๐Ÿ ๐Ÿ . Onder andere de Dory vis uit de film finding Dory. Een ander hoogtepunt was de hike van 3500 meter naar een viewpoint met een fantastisch uitzicht over het eiland. Uiteraard hebben we ook genoten van lekker eten en cocktails.๐Ÿน Het was een top weekend!๐Ÿค—

17 August 2017

Een paar dagen met Lianne: Wat Arun en Grand Palace bezocht๐Ÿ˜Š

14 August 2017

Kanchanaburi: dead railway, watervallen en elephant sanctuary!!

Vandaag zijn we met de business faculteit van de uni op cultural trip geweest naar Ayutthaya. Tijdens deze super leuke trip zijn we naar Bang Pa-in Summer palace, Wat Mahathat en Wat Phrasrisanphet geweest. Bij deze laatste tempel was er de mogelijkheid om met een baby olifant op de foto te gaan wat ik uiteraard niet kon overslaan.๐Ÿ˜๐Ÿ˜ Tot slot zijn we met een superdeluxe cruise boot met een heerlijk buffet terug gevaren naar Bangkok. Het was echt een top dag!!

In Thailand is het heel gebruikelijk om naar school te moeten in een uniform. Zodoende ben ik daar ook slachtoffer van geworden. Hoewel ik er eerst een beetje sceptisch over was merkte ik direct dat je hele goede reacties krijgt vanuit de Thaise bevolking. Nog een voordeel, je hoeft niet na te denken over wat je aan moet naar school.๐Ÿค—

Dit weekend zijn we met een groep van 10 vanuit het appartement naar Koh Samed geweest. Een prachtig tropisch eiland met witte zandstranden en palmbomen.๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜ Koh Samed ligt op ongeveer 4 uur rijden en een half uur met de boot van Bangkok. We hebben lekker (en heel pittig) gegeten en elke avond gefeest bij een glow in the dark bar waar we met reflecterende verf alles en iedereen onder hebben gekliederd. ๐Ÿ˜ Het was weer een heel gezellig en geslaagd weekend!!

3 August 2017

De eerste week zit er bijna op. Deze bestond vooral uit de hele inboedel bij elkaar verzamelen en daarnaast ook sightseeing. Zo zijn we over talloze veel te drukke en smalle marktjes gelopen en veel lekker gegeten. Ook stond Wat Pho op het programma, de beroemde liggende Buddha van 46m lang en 15m hoog. Tot slot hebben we heel veel buckets met vodka redbull/sprite gedronken op de beroemde uitgaansstraat Khao San road.

Morgen is het zo ver: vertrek naar Bangkok! De koffer is bijna helemaal gepakt en ik kan niet wachten om te vertrekken!