Europe · 17 Days · 59 Moments · July 2017

Vakantie 2017

Veilig thuisgekomen met fleurige bloemen en superlief door Jacques en Marianne voor ontbijt gezorgd! Henk is weer opgeruimd en schoon en de wasjes draaien weer... Fijn om weer thuis te zijn en ondanks alle pech een supervakantie gehad met Henk.
Home.... At last....

Bij garage in Doetinchem... Band vervangen...en alle ventielen... Pffff zin om naar huis te gaan...
Anwb duurt lang... Even stukje van de weg afgelopen in een park...
Even een drankje doen in Munchen Gladbach... Anwb komt eraan...
En nog een keer.... Shit weer een klapband... Nu de andere kant 34 km voor de nederlandse grens... Shit shit maar we zijn ongedeerd gelukkig...
We hebben een hele goede reis, weinig oponthoudt en nu nog zo'n 200 km van huis af... Helaas durf ik echt niet te rijden in Henk dus rijdt Ro alle kilometers, wat een held!
We rijden weer verder richting Nederland. Lekker ontbeten en nog even inkopen bij de DM gedaan.

Aangekomen bij camping Gugel in Neuenburg. Jongens liggen al in het zwembad en zo lekker wat eten samen na een reis met veel file.
Druk op de weg vandaag... We rijden nu bijna bij Basel. Het is hier nat, koud en grijs... Zin om om te draaien...
We verlaten een regenachtig Lugano meer en zijn onderweg naar Duitsland. Gelukkig hebben we nog net droog buiten kunnen ontbijten.

10 August 2017

Na een super voorspoedige reis, nog even in Como stad geweest, nu in Zwitserland aangekomen aan het meer van Lugano maar nu aan de andere kant dan waar we op de heenreis waren. Heerlijk weer hier en prachtige plek op de camping direct aan het meer!
En we gaan weer verder... Even langs de supermarkt en dan gaan we weer een stukje richting Nederland.

Laatste avond eten bij Bella Vista...
Lekker nog even zwemmen, chillen met vrienden en vandaag kwam ook Jack Sparrow langs. Vanavond eten we een heerlijke pizza en drinken nog een limoncello...
Vandaag ons laatste dagje op Le Pianacce, morgen weer verder rijden richting noord Italie.

8 August 2017

Castagneto Mare
Aan het wachten op de shuttle bus naar het strand bij Castagneto Mare

7 August 2017

Sem doet mee in het animatieteam dit jaar...
En we bakken weer wat pannenkoeken tussen de middag.
Boodschappen gedaan op de fiets in Donoratico, heen in 15 minuten, terug de berg op in een half uur. Lekker voor twee dagen weer eten in de koelkast van Henk gedaan...

Wandelen naar castagneto....

Ons uitzicht op zee vanuit Henk...
Genieten van parmaham,proscutto cotto, cola en witte wijn! Het leven is hier heerlijk!

Met Sjors en Pieter tosti's bakken tussen de middag... Heerlijk!
Heerlijke nieuwe warme dag op Le Pianacce!

3 August 2017

Het allerlaatste plekje op de camping bemachtigt en Sjors weer ontmoet en de fam. Pannekoek. Vanavond lekker een pizza eten in Bella Vista restaurant.
Nog drie kwartier rijden ongeveer en dan zijn we bij Castagneto Carducci... Hopen dat ze een plekje voor ons hebben. Het is heerlijk warm en Henk rijdt ons soepel door Toscane heen. Onderweg kunnen we spelletjes doen en dat is erg gezellig!

2 August 2017

37 graden dus lekker warm hier. Vanmorgen mooie wandeling gemaakt in de omgeving en nu weer lekker zwemmen. Morgen rijden we weer een stukje verder.

1 August 2017

Prachtige zwembaden op de camping Arizona. We vermaken ons hier prima! Het is heerlijk rustig en mooi hier! Wij blijven hier nog even!
Even uitpuffen op een bankje na een fietstochtje in dit heuvelachtige gebied. Snel terug naar de camping voor een verfrissende duik in het zwembad maar dat is zeker nog 3 km klimmen.

31 July 2017

Vannacht slapen we buiten onder een klamboe... Het is nu nog 26 graden (om 23.00 uur). Morgen lekker warme dag (38 graden) gelukkig heerlijke zwembaden op de camping.
Salsomaggiore Terme, onze 2e stek. Prachtige camping, heerlijk rustig en op tijd gestopt want het is behoorlijk warm... 3 grote zwembaden en supermooi uitzicht.
Ducky Sem
Como Lago
Henk lekker weer opgefrist en op naar onze volgende bestemming. Het is lekker warm vandaag...

Vandaag met de fiets naar Porlezza geweest, ijsje gegeten natuurlijk en wat door t stadje gelopen. Bijna alles dicht behalve een prachtige D.O.M. kerk met bijzondere fresco's.
Camping Darna in Porlezza meer van Lugano.

29 July 2017

We staan op onze eerste camping aan het meer van lugano!
Alles mooi in Zwitserland, beeldschone natuur en onbetaalbare auto's...
En we zijn weer onderweg... Alle banden goed gechecked en een goed nachtje geslapen. We rijden nu vlakbij Basel.

28 July 2017

Langs de weg wachten op de Anwb... Ro heeft t supergoed gedaan! Hij blijft de lol er ook wel van inzien.
Daar staan we dan... Veilig achter de vangrail gdlukkig...
Oh jee een klapband gehad... Gelukkig heeft Robin ons veilig naar de kant gebracht en is het nu wachten op de anwb...
Lekker rustig op de weg dus we rijden nog even lekker door.
Even stoppen net voorbij Bonn.
Heerlijk lunchen met broodjes van de bakker.
Daar gaan we uit een regenachtig De Bilt...
Dit is Henk. Henk is de camper van Meyke waar we dit jaar mee op vakantie mogen.
Vandaag gaan we beginnen... Op reis met Henk naar Italie! Gisterenavond alle spullen een plekje gegeven en Henk even lekker schoongepoetst. Straks nog even de Opa's en Oma's dag zeggen en dan gaan we vertrekken...