Europe, Asia · 21 Days · 21 Moments · October 2017

Het avontuur van Carlijn in Azië

24 October 2017

Dag 21 ⛰ Yes, vandaag gingen we na lang twijfelen toch de Hué Pass rijden naar Hoi An. We twijfelde door het hoeveelheid regen, maar besloten poncho's te kopen en het erop te wagen. De weg was heel mooi, maar heel veel regen. Op het hoogste punt reden we door de wolken heen ☁️ dat was heel bizar. Overal lopen er hier koeien op de weg dus daar moesten we ook nog voor uitkijken. We stopte bij gekke wegrestaurantjes waar blijkbaar niet veel westerse mensen zitten. We werden vreemd aangekeken en er werd wat gelachen. Eind van de dag kwamen we aan in Hoi An, onze backpacks werden geleverd. Na het douchen zijn we het centrum in gegaan. Ik was meteen verkocht, overal lampionnen en gezellige straatjes 🏮🎏.

23 October 2017

Dag 20 🚍 Deze dag lagen we aan het zwembad en ontmoeten we drie Nederlandse meiden. Die zoude die dag naar Hué gaan met de bus en dan de volgende dag naar Hoi An rijden achterop motoren. Het klonk zo leuk dat we in dat plan mee stapte alleen wilde wij natuurlijk liever zelf rijden. De bus naar Hué was echt gemaakt voor Aziaten en niet voor Nederlandse meiden met lange bezig. 4 uur met opgevouwen benen in de bus kwamen we aan in een te grappig hostel met z'n 6en. De bedden waren dit keer heerlijk en super groot. 🛏

22 October 2017

Dag 19 🦄 Deze dag kwamen we aan met de nachttrein in Dong Hoi en hebben een taxi gepakt naar Phong Nha. Hier konden we direct mee met een tour door naar grotten en the National Park of Phong Nha. Na een tempel en een grote kilometer lange grot zijn we naar het National Park gegaan. Waar we een heerlijke lunch kregen. We met een zipeline naar een grot gingen en in die grot was een modderbad. Daar hebben we hard gelachen en de hele tour vermaakt door het maken van unicorn hoorns op onze helmen. Met de Kano terug gevaren, waar we ondertussen pro's in zijn. Waar we in een waterpartij nog meer aan touwen en zipelines konden hangen. De tour werd afgesloten met een Rum & Coke, wat veel wordt gedronken in Vietnam. Terug in het busje naar ons hostel, waar we weer heel de groep aan het lachen kregen omdat we het koud hadden door de airco 🙈.

21 October 2017

Dag 18 🚌 Deze dag hebben zijn we terug gereisd van Halong Bay ➡️ Hanoi. We werden opgehaald van ons prachtige eilandje en naar het weg restaurantje gebracht waar we die dag daar voor ook hadden gezeten. Weer geen idee of we opgehaald gingen worden. Maar ach, we waren misschien wat te brak om er over na te denken. We werden opgehaald en zijn weer met de Ferry en busje terug gebracht naar Hanoi. Hier hebben we 's avonds meteen de nachttrein gepakt naar Dong Hoi en een taxi naar Phong Nha waar ons volgende avontuur stond te wachten. 🙃

20 October 2017

Dag 17 🎂 Deze dag valt niet uit te leggen in in dit kleine stukje tekst. Van een tourguide die geen Engels sprak, tot wachten bij een weg restaurantje zonder te weten hoelaat en door wie we opgehaald zouden worden. Pakte deze dag uit van een nep verjaardag voor Ier op een mooi eilandje tot een nachtelijke kano sessie naar een eilandje waar wel gefeest kon worden. Nogal gek kwamen we aan in onze bikini's het strand op gevaren, snel uit de waterdichte tas kleren gepakt en aangedaan en we werden met open armen ontvangen! 👙🌴✨

19 October 2017

Dag 16 🛶 Deze dag zijn we naar Halong Bay gegaan, hier hadden we een boot tour geboekt. Met een groep op een boot, chillen, zwemmen en wat activiteiten. Op het dek van de boot zitten was al heel vet, maar we gingen na de lunch dus ook nog kajakken door de baai en door de grotte🦇 's Avonds hadden we ons eigen feestje op het dek en we sliepen op de boot in kleine kamertjes. ✨

18 October 2017

Dag 15 🍳 Vandaag zijn we dag begonnen met een "walking tour", we dachten even de enige nerds te zijn die hierbij mee gingen. Dat was ook zo, dus werd het een privé tour en een hele leuke! De gids komt zelf uit Hanoi en werkt nu in het hostel en liep met ons door een deel van de stad. Super leuk, wij wilden overal eten kopen en proeven waardoor hij bedacht Egg Coffee te gaan drinken. ☕️Typical Hanoi, dus we liepen achter hem aan een winkeltje in, twee trappen naar boven. Iedereen op hele lage krukjes (zo zitten ze er allemaal bij hier), tussen de locals. En zoals je wel eens voor de grap zegt dat de toilet achter de derde boom rechts is, zo vind je hier de kapper echt 💇🏼.

17 October 2017

Dag 14 ✌🏻 We hebben om 04:00 de taxi gepakt naar Bangkok AirPort. Dit keer vlogen we met succes naar Hanoi✈️. Eenmaal in het hostel kwamen we erachter dat we miljonairs waren met de hoeveelheid die we hadden gepind. €37,75 is 1.000.000 Vietnamese Dong. Wel heel ingewikkeld omrekenen steeds 🤓. We zijn op pad gegaan rondje langs het Lake en 's avonds naar the water puppet theater. Een traditionele manier van een poppenkast. Daarna gegeten bij een restaurantje waar we niks van de kaart of bediening begrepen. Maar mega lekker gegeten🍽. Nog even gefeest in het hostel en twee barretjes👯.

16 October 2017

Dag 13 📷 Vandaag de goedkeuring van ons visum binnen en alle informatie✔️ Nu missen we pasfoto's, maar wat bleek die kon je hier om de hoek laten maken. Een Thai met een digitaal cameraatje en een krukje. Daarna hadden we wel een massage verdiend 😌 en even chillen bij het zwembad. Deze keer echt voor de laatste keer geproost in Bangkok 🍸. Morgen vliegen we om 07:00 dan eindelijk echt naar Hanoi (Vietnam) ✈️.

15 October 2017

Dag 12 👎🏻✈️ 1 nachtje in Chang Mai om deze dag een vlucht te pakken maar Hanoi (Vietnam). Om 04:00 opgestaan met een echt backpackers ontbijt 😂maar nog steeds geen goedkeuring voor ons visum. Toch naar Bangkok gevlogen, maar mochten de 2de vlucht niet mee. Terug naar het eerste hostel in Bangkok en alles met spoed proberen te regelen✍🏻 en een nieuwe vlucht boeken.

14 October 2017

Dag 11 🛵 Deze dag vertrokken we weer van Pai ➡️ Chang Mai. Weer de tocht van 146 km en 672 bochten door de bergen. Helaas regende het heel veel die dag en hebben we als drie powerpuff girls in verschillende kleuren poncho's rustig terug gereden. Onderweg koffie gedronken bij een heksen bar 👻🎃.

13 October 2017

Dag 10 ⛰ Op deze dag zijn we naar nog een waterval geweest en daarna naar de Canyon van Pai. Meer foto's volgen nog. Die dag gingen we ook onze was wegbrengen, de vrouw van de wasserette had de omzet van de dag meteen gehaald met onze grote zak 🙃👗👙

12 October 2017

Dag 9 🎓 Na een brakke dag aan het zwembad, zijn we het centrum ingegaan om te eten. In Nederland zou Steef haar diploma uitreiking hebben, dus die hebben wij stiekem in Pai voor haar georganiseerd. Ier en ik verrassen haar met een speech, diploma teken en bloemen. 🍾🌸

11 October 2017

Dag 8 🔆 Deze dag zijn we met een groep van 11 op de scooters naar de hotsprings & een waterval geweest. 💧's avonds met de groep op stap geweest, de jongens hadden een thema die avond "shittie shirt night" 👕😂.
Dag 7 🛵 Op deze dag vertrokken we van Chang Mai ➡️ Pai, 146 km op de scooter. Al snel aangehouden door de corrupte politie waar we moesten betalen, wel van 500Bath pp naar 200Bath weten te krijgen. Het kon de pret niet drukken, want de weg was lang maar zo gaaf! En dat moest 's avonds natuurlijk even goed gevierd worden, al helemaal toen we onze groep vrienden van Bangkok tegen kwamen. 🎈🎶🥂Van ons hostel naar het centrum liepen we over een donkere weg, maar zo veilig als wij zijn liepen we elke avond met onze hoofdlampjes op.🔦💡

10 October 2017

Dag 6 🐘 We werden opgehaald en naar het olifanten park gebracht. Hier mochten we ze voeren en in de rivier wassen. 's Avonds over de Nightmarket gestruind en naar een Lady Boy Cabaret Show geweest. Dit was echt hilarisch en fantastisch 💅🏻👀👯

7 October 2017

Dag 4 🚴🏼‍♀️ Hebben we de "Co van Kessel" fiets tocht gedaan! 🚴🏼‍♀️ Mimi onze gids voorop en Nancy onze groepsluiter/verkeersregelaar. 🥇 's Avonds de Nachttrein in naar Chang Mai🚃, wat heel chill was tot we om 06:30 wakker werden gemaakt en eruit moesten. Op het station wachten en de laatste 4 uur met de bus. 🚍🕢

6 October 2017

Veelste brak, dagje aan het zwembad gelegen. 💦's Avonds met onze roomie Lea en de twee Belgen Mats & Youri naar Koh San Road om te eten. Waar de jongens een schorpioen🦂 hebben gegeten en ik en Ier een ander goor insect, wel eerste drinken besteld om het weg te spoelen 😂🍻.

5 October 2017

Dag 2 🕌 We besluiten naar de Tempels te gaan. Nu is alleen dat de Koning van Thailand overleden is 3 maanden geleden en er wordt een rehearsel fruneral gehouden. We kunnen wel Wat Pho in, een gebedsplaats met meerdere tempels. ⭐️ De laatste foto is in het Hostel, toen we nog niet wisten dat de avond heel anders zou lopen. We ontmoeten Leo, Wynne, Carl, Garret en New York (we hebben geen idee hoe hij heet). Op naar Khao San Road, want vanaf 00:00 mocht er alcohol verkocht worden. Na veel buckets, spelletjes, dansjes en het terug vinden van Steef haar telefoon🤦🏼‍♀️ terug naar het hostel waar we besloten met z'n alle nog te gaan zwemmen. Dit hield op toen de politie voor de deur stond 👨🏽‍✈️🚨

4 October 2017

Bij aankomst zijn we op pad gegaan en rondje gelopen in de buurt van ons hostel en hadden meteen Khao San Road ontdekt. Nog niet wetende wat voor een avonturen we daar zouden beleven.💃🏻 Daarna even gaan powernappen aangezien we niet veel hadden geslapen in het vliegtuig. 's Avonds naar een toren hoog gebouw, naar de skybar op de 64ste verdieping waar de film "the hangover part II" is opgenomen. COCKTAILS 🍸🍹