Netherlands, Japan · 23 Days · 26 Moments · October 2017

Op naar Japan!

16 November 2017

Ik ben weer thuis! Allemaal hartstikke bedankt voor al jullie interesse! Ik vond het super leuk hoe iedereen heeft meegenoten van mijn reis en van al jullie leuke berichtjes 😊 Dit is uiteraard mijn laatste berichtje voor deze Japan reis, maar dit zal zeker niet mijn laatste reis zijn 😉 Ik hoop dat jullie er bij mijn volgende reis ook weer allemaal 'bijzijn' 😘 Xxx Caitlyn

14 November 2017

Hier dan de foto's van het capsulehotel, ik heb gelukkig eentje geboekt waar nog een soort kamertje omheen gebouwd is😁 Heb goed geslapen en de afgelopen twee nachten :) Heb de afgelopen twee dagen prachtige herfstkleuren gezien😍 Eersgisteren was ik in Nikko, waar ze blijkbaar een prachtige tempel hebben... waar een rij van minstens een kilometer voor in de rij stond...😬 daar had ik geen zin in dus die heb ik niet gezien😋 Alsnog een hele leuke dag gehad daar overigens. Gisteren naar Takao-san gegaan een berg met tempels, maar vooral veel wandelpaden. Route 1 die de meeste mensen volgen was knetterdruk 😳 Ik was onderweg naar boven om via route 6 terug te volgen (een rustigere route langs een beekje), toen er een Amerikaan naar me toe kwam "Do you know where we are? I have no idea where we are right now." Ik had een kaartje opgepikt bij de ingang dus liet hem zien waar we waren. Bleek dat hij ook via route 6 ging dus toen zijn we samen verder gegaan, was gezellig 😊 Vandaag winkel

11 November 2017

Gisteren na 3en aangekomen bij mijn hotel, was om 9 's ochtends al onderweg dus heb er uiteindelijk meer dan 6 uur over gedaan😬 Na ingecheckt te hebben heb ik een extra koffer gekocht, want in mijn kleine koffertje past niks meer 🙈 Daarna ben ik naar Animate gegaan, een winkel vol manga, anime en allerlei merchandise 😊 heel veel leuke spulletjes gekocht! Ik slaap nu in zo'n capsule hotel, heb gelukkig wel een wat luxere variant😋 (Zal vandaag even foto's maken) Heb prima geslapen vannacht! De gedeelde doucheruimte voor de vrouwen zit op de 10e verdieping... dat ik gisteren ging douchen was er niemand en had ik daarna het bad voor mij alleen😊 Het voelt wel heel maf, want je kleed je uit op de gang, gooit je spullen in een mandje en dan ga je dus naakt naar binnen...😳 Vandaag ga ik naar Nikko, hoop dat het weer een hele leuke plaats is 😁
Vaochtend uitgecheckt en begonnen aan de lange terugreis naar Tokyo. Ben inmiddels 2 uur en 1 overstap verder, zit nu in de Shinkansen die me naar Tokyo brengt (duurt nog zo'n 3 uur 😬) en daarna nog een keer overstappen om in Akihabara uit te komen😂 Dit word een lange dag 😅 Pluspunt; als ik eindelijk bij mijn hotel aankom mag ik waarschijnlijk wel meteen inchecken😋

9 November 2017

Het was gisteren inderdaad regenachtig🌧 Ben dus inderdaad met het openbaar vervoer naar Imabari gegaan. Afgelopen nacht goed geslapen! En vandaag was het weer een stuk lekkerder☀️😊 heb vandaag dan ook een stuk van de 'Shimanari Kaido' gefiets, van eiland naar eiland met prachtig uitzicht🏞(in Japan moet je trouwens verplicht een helm op...🙈) Voel m'n benen wel nu 😬 Onderweg nog bij een rozen park gestopt, was een supergroot park met zoals de naam al doet vermoeden, allemaal rozen😋 Morgen weer met het ov terug naar Onomichi en daar 1 nacht slapen voor ik doorreis terug naar Tokyo

7 November 2017

De kathedraal in Fukuyama kon ik niet in dus ben ik daarna maar weer een stukje terug gelopen en ben het kunstmuseum waar ik even daarvoor langs was gelopen ingegaan. Was een leuk museum, mocht helaas alleen geen foto's maken🙈 Daarna weer terug naar Onomichi gegaan om nog wat tempels te bezoeken (ze hebben er een hoop😬) onderweg zag ik een kat, dus ik ging naast die kat zitten om dr te aaien, maar die kat had andere plannen😂 voor ik het wist zat ze op schoot en ging ze slapen. Heb daar uiteindelijk minstens een half uur op dat bankje gezeten terwijl voorbijkomende Japanners foto's van me namen😅 Die kat was wel echt super lieff (whatsapp->filmpje) Was weer een leuke dag 😊 Morgen ga ik naar Imabari, ik wou op de fiets erheen gaan maar laat het nou net morgen en vrijdag (de dag dat ik weer uit Imabari weg ga) gaan regenen😩 dus waarschijnlijk toch maar met het ov daarnaartoe. Tot morgen!
Gisteren begin van de middag aangekomen in Onomichi (inmiddels krijg ik mijn koffer echt bijna niet meer dicht 😅) Daar een tempel en een park bezocht, voor het tijd was om in te checken.( ik heb weer een bad😊) Onomichi is een leuk vissersplaatsje met heel veel kleine tempeltjes, en het hotel ligt recht tegenover 1 zo'n tempeltje ☺️ Toen ik gisteren overstapte in Fukuyama naar de trein die me naar Onomichi bracht zag ik aan de rechterkant van het station kasteelmuren. Heb vannochtend de trein terug gepakt naar Fukuyama en heb daarnet het kasteel bezocht. Ben daarna door een leuke tuin gewandeld en ga zometeen kijken of de mooie kathedraal die ze hier hebben ook bezocht kan worden.

5 November 2017

2/2 Die Japanse man bleek gepensioneerd te zijn en wachtte op een vriend van hem die hij die dag zou rondleiden, toen hij erachter kwam dat ik nog geen plattegrond van Himeji had haalde hij er een voor mij uit zijn tas.(die man had letterlijk een hele stapel gidsen in zijn tas zitten, echt super schattig☺️) Toen die man weg moest om zijn vriend te gaan rondleiden ben ik met het koppel naar Himeji Castle gelopen en heb daarna afscheid van ze genomen, was echt super gezellig om met zijn allen gekletst te hebben 😊 Himeji Castle was mooi, maar wel héel erg druk😬 Koko Garden was gelukkig een stuk rustiger en ook heel mooi :) Toen ik dat allemaal gezien had was het nog best vroeg dus heb ik in de handige toeristen gids een botanische tuin gevonden die ik interessant vond en daar ook nog heen geweest🌵🌴🌺 Was weer een hele leuke dag vandaag! Hopelijk slaap ik vannacht iets beter en dan morgen vertrekken naar Onomichi 😁
Niet zo goed geslapen vannacht 😬 Waar ik het overdag hartstikke handig vond om zo dichtbij het station te zitten vond ik dat 's nachts toch iets minder leuk🙈 Na mijn wat onrustige nacht vanochtend de trein gepakt naar Himeji, om Himeji Castle en Koko-en (tuin) te bekijken. Toen ik het treinstation daar uitliep zag ik meteen het kasteel al liggen🏯 Onderweg naar het kasteel ging ik even aan een tafeltje zitten om wat te eten. Een paar minuten later kwam er een Japanse man aangelopen die vroeg of ik het erg vond als ie tegenover me kwam zitten. Blijkbaar bedoelde hij met "Can I sit here?" niet echt of ie daar kon gaan zitten, maar eerder of ik het erg vond als ie kwam kletsen 😂 Hij begon gezellig in 't Engels tegen me aan te kwekken toen er nog twee toeristen aan het tafeltje schoven, een koppel uit Canada. Na een tijdje gekletst te hebben bleek dus dat die vrouw gewoon Nederlands was 😋 1/2

4 November 2017

Vanochtend uitgecheckt uit mijn hotel in Kyoto en op de trein gestapt naar Osaka, had iets na 10en mijn hotel gevonden en kon mijn koffer vast afgeven. Ik kon na 2en pas inchecken dus ben in naar het Tempozan haven gebied gegaan, een haven met o.a. Een groot reuzenrad en een Aquarium met 2 walvishaaien. Nou leek het me vanaf de grond best een leuk idee om over de gehele haven uit te kunnen kijken, dus besloot ik onnadenkend een kaartje voor het reuzenrad te kopen... Toen ik halverwege die rij was herinnerde ik me dat ik ontiegelijke hoogtevrees heb en waar ik in hemelsnaam aan begonnen was😭 Op een gegeven moment splitste de rij zich op in tweeën, dus ik zie dat de rechter rij korter is en denk zo van "waarom gaan die mensen niet rechts? Nou prima kortere rij voor mij", word me opeens gevraagd "Ah, you want to go clear floor?"... NEE IK WIL ABSOLUUT GEEN DOORZICHTIGE VLOER WTH Gelukkig kon ik nog naar de linker rij😭 Maar toen moest de hel nog beginnen... 1/2
2/2 ...ik heb in dat reuzenrad meer stress gehad dan in mijn hele reis bij elkaar😅 (er zijn filmpjes mocht je me willen zien lijden lol) Gelukkig was het Aquarium wat ernaast lag een stuk leuker 😬 (ook hier geld; whatsapp me voor filmpjes) Heel indrukwekkend waren natuurlijk de walvishaaien (ik dacht dat het er 1 zou zijn, maar het waren er zelfs 2)😊 Overigens waren ze een stuk kleiner dan ik had verwacht, ik las ergens dat ze zo'n 4,5 meter lang zijn, wat natuurlijk heel groot is, maar niet aanzienlijk veel groter dan de andere, volwassen, haaien die ze daar hadden.😋 Alle andere dieren waren ook heel gaaf en ik heb er een leuke paar uur door kunnen brengen voor ik zo rond 2en weer terug ging naar het hotel. Heb inmiddels mijn kleren gewassen en gedroogd en ben zelf ook even onder de douche gestapt, zometeen even eten en dan alweer naar bed (jullie zijn waarschijnlijk nog niet zo lang begonnen aan jullie dag😬) Een hele fijne dag allemaal en morgen doe ik verslag van; Himeji ☺️

3 November 2017

Vandaag weer super mazzel gehad met het weer! (Morgen waarschijnlijk wat regen, maar dan zit ik toch deels in de trein) Na een kwartiertje lopen en een kwartiertje met de trein kwam ik uit in Keage. Op een steenworp afstand van het station ligt een prachtig park met daaraanvast al meerdere tempels en tuinen, maar het leukste aan Keage lag daarachter; het "filosofie pad". Dit pad voert langs het kleine kanaal dat door de stad loopt en word omgeven door kleinschalige winkeltjes, landschaps-/zen tuinen en tempels. Daarnaast zaten er heel wat kunstenaars daar de omgeving te schilderen en tekenen😊 (ik moest natuurlijk weer wat kaarten kopen, maar heb geen flauw idee hoe ik die naar Nederland moet sturen en kan er ook geen goed internet artikel over vinden, help😬 Helemaal aan het einde van het pad lag Ginkakuji, mijn reden om specifiek naar Keage te gaan. Ik was onderweg ook al bij een andere tuin naar binnen gewipt, beide tuinen(/tempelgronden) waren weer hartstikke mooi! Morgen Osak

2 November 2017

Vandaag dus door Arashiyama gewandeld, in het bamboe bos 🎋en de aangrenzende zentuin was het superdruk😅 Eenmaal buiten het uber toeristische gebied was het bijna uitgestorven (wat ik helemaal niet erg vond 😬) In de mooie rustige straatjes waren her en der kleine winkeltjes met o.a. allerlei handgemaakte bamboe spulletjes, was super sfeervol. Na er zo'n 4 uur te hebben rondgewandeld had ik zo'n beetje het hele gebied gezien en heb ik in mijn hotel de rest van de middag geluierd 🙈 Nu lekker avondeten en dan zo naar bed😋 Ps. Ik heb al heel wat 'vending machines' gezien inmiddels, maar zag er vandaag voor 't eerst eentje met groente erin 😂
Gisteren weer een leuke dag gehad met opnieuw heel erg lekker weer😊 Het was de bedoeling dat ik het gisteren rustig aan zou doen aangezien ik mijn voeten inmiddels wel begin te voelen, maar dat bleek makkelijker gezegd dan gedaan😋 Ik ben begonnen met een kasteel te bezoeken en ben daarna naar Kyoto Park gegaan waar middenin een paleis ligt. Waren allebei super mooie gebouwen! Het was toen zo'n 1 à 2 uur 's middags dus ben ik ook nog naar Gion gegaan; Kyoto's geisha district. Geen geisha's gezien, wel een hele hoop mensen in yukata's👘 Aan het eind van de lange winkelstraten stond ook nog een gave tempel, al met al een mooie maar wel volle dag🙈 voeten hebben dat ook geen rust gehad😅 Vandaag ga ik naar Arashiyama, een plek met veel tempels en een groot bamboe-bos🎋 Heel fijn is dat het met de trein minder dan 10 min. reizen is, mochten mijn voeten dus weer moe worden ben ik zó weer bij mijn geliefde bad❤️🛁😁

31 October 2017

Vandaag naar Nara geweest, een stad met een gigantisch(!) park met daarin grote tempels, vijvers, landschapstuinen, een pad omringt door stenen lantaarns en héél véél loslopende herten.🦌😳 In het midden staat de grootste van de tempels met daarbinnen een 15 meter hoge buddha! Voor de herten kon je hertenkoekjes kopen om ze te voeren, iets wat enger is dan het misschien klinkt 😂 Ik wou een schattig klein hertje voeren maar werd al snel omringt door meerdere grote mannetjes die met hun kop tegen je benen beukte, aan losse koortje en jaszakken trokken en eentje beet me zelfs in mn bil🙈 als je probeerde weg te lopen kwamen ze achter je aan tot ze er zeker van waren dat je geen koekjes meer had... ik heb maar geen 2e pakje meer gekocht😂 Overigens was het hilarisch om ergens te gaan zitten kijken hoe andere mensen gillend koekjes bij zichzelf vandaan gooiden in de hoop hun achtervolgers kwijt te raken😆 Al met al een hele leuke dag gehad met super weer!😊 Bonus; grappige Japanglish

30 October 2017

Vandaag de Fushini Itari Taisha bezocht, een tempelcomplex met heel veel 'Tori Gates' waar je onderdoor kunt lopen. Was echt prachtig! ⛩⛩⛩ Ik kwam nog een vet aardig Fins koppel tegen die samen een reis van een heel jaar door Azië aan het maken waren. Lekker mee gekletst terwijl we foto's van kittens aan het maken waren die daar rondliepen. Een van de kittens kwam tegen mij aanzitten en toen bood die mevrouw aan wat foto's te nemen☺️❤️ Ik ben inmiddels ingecheckt en verbaas me er keer op keer over dat je voor maar ~45€ een hotelkamer met een tweepersoonsbed, privé badkamer mét bad, koelkast én ontbijt krijgt 😳 Aan de andere kant van de weg liggen twee Curry restaurants naast elkaar, eerst de hotelmedewerkster maar eens vragen welke het beste is en dan lekker eten😋 En daarna in bad. Op naar morgen!☺️
Ben aangekomen in Kyoto!😊 En het is nog zonnig ook🌞 Nu even kijken wat ik de komende 3,5 uur ga doen, want ik kan om 4 uur de hotelkamer pas in. Kon wel mijn koffer vast achterlaten.
Ik was nog niet helemaal wakker toen ik op het station in Nagoya aankwam en laat de namen Kyoto en Tokyo nou ook nog eens ontzettend op elkaar lijken.... lang verhaal kort; ik zit nu dus op een station in de middle of nowhere te wachten op een trein terug naar Nagoya voor ik echt naar Kyoto kan😖 Maar om het maar positief te bekijken; gelukkig maakte de trein wel tussenstops, anders had ik nog veel langer bezig geweest😬

29 October 2017

2/2 Na lekker gewinkeld en gegeten& gedronken te hebben vond ik het wel tijd worden weer naar het hotel te gaan Tijdens de weg terug barstte het weer helaas pas echt los en ging ook mijn paraplu kapot 😖 Ben inmiddels gelukkig weer veilig aangekomen in mijn warme hotel kamer☺️ Heb mijn kleren zojuist te drogen gehangen en ga zo lekker even in bad 🛁 P.s. Ze hadden bij het kasteel een Chrysanten wedstrijd, kunstenaars hadden de bloemen met ijzerdraad zo om stukken hout gebonden dat ze er om- en overheen groeiden waardoor het net bonsai boompjes leken🌼 (zie foto's)
Afgelopen nacht ook weer goed geslapen! 😴 De dame van de receptie kan redelijk Engels en op het moment dat ik mijn Nederlands paspoort liet zien begon ze enthousiast te vertellen dat zelf ook een keer naar Nederland geweest was🇳🇱 Ook zit bij dit hotel het ontbijt bij de prijs erin, echt super fijn 😊 Vannochtend na het ontbijt naar Nagoya Castle gegaan, was heel erg mooi ondanks de (toen nog miezer) regen🏯 Ook was er een nogal komisch slechte 'samurai show', heb een klein stukje gefilmt. Ik kan alleen helaas geen filmpjes hierop posten, maar als je me whatsappt stuur ik 'm door 😋 Daarna naar Osu Kannon gegaan, een mooie grote tempel, toen ik hier aan de andere kant uitliep kwam ik erachter dat daarnaast een groot overdekt winkelcomplex lag. Ik was heel blij dat het overdekt was, want inmiddels begon het al flink te regenen. Ik had vanochtend op het nieuws al gezien dat er de 29e een typhoon langs Japan zou razen, maar was even vergeten dat het alweer de 29e was vandaag hihi😅 1/

28 October 2017

Aangekomen in Nagoya! De reis ging goed, mag alleen de hotel kamer de komende 2 uur nog niet in. Ook kon ik in de wachtgal niet eten, dus ging ik maar naar een park, maar nu begint het dus net te regenen😬 Gelukkig wel een paraplu en eten bij me dus ik vermaak me wel lol Ik moet er wel nog steeds aan wennen dat ze hier links lopen, loop steeds perongeluk aan de verkeerde kant hihi Weet trouwens niet hoe ze het doen maar het appelsap hier is kapot lekker😋

27 October 2017

Vandaag 's ochtends vroeg uit Tokyo weggegaan, alles ging goed met het openbaar vervoer deze keer ☺️ (met wat hulp van de lokale bevolking 😁), Aan het eind van de ochtend aangekomen in Mitake en toen met de kabelbaan naar Mitake-san gegaan. 🏔 Super(!) mooie berg 😍 met o.a. watervallen en tempels⛩ Heb hier nu een paar uur heerlijk gewandeld en ook voor het eerst Udon gegeten (een soort noodles), ik moet nogal wennen aan de stokjes lol🍜 Ik wacht nu op de kabelbaan terug naar Mitake om van daaruit weer naar Tokyo te gaan.🚠

26 October 2017

Na 6 uur reizen had ik begin van de middag dan eindelijk Kanazawa bereikt 😋(gelukkig wel mooi uitzicht gehad) Heb daar het lokale kasteel, de kasteeltuinen en aangrenzende landschapstuin bezocht, was prachtig! Ook heel erg lekker weer gehad🌞 Zit nu weer in de trein terug naar Tokyo, nog zo'n 3 uur reizen te gaan 😅 🏔🏯
Mijn eerste nacht overleeft, prima geslapen ondanks dat zo'n futon bijna net zo hard is als de vloer eronder lol. Ga vandaag naar Kanazawa, een stad zo'n 2,5 uur bij Tokyo vandaan, wou eigenlijk de trein van 8:30 pakken, maar dat gaat dus niet😅 blijkt dat het kantoortje waar ik mijn JRpass moet omwisselen pas om 9 uur opengaat... oeps😬

24 October 2017

Twee films, twee muziek albums, heel veel verveling en 11 uur later is het dan eindelijk zover! Ik ben aangekomen op Narita Airport en zit mu op mijn bus te wachten ☺️ Mijn gehuurde 'wifi-kastje' werkt al! Net al bij aankomst meteen mijn eerste culture shock; ik heb geen flauw idee waar alle knopjes naast de wc bril moeten voorstellen 😂
Net aangekomen bij mijn Gate, nog maar 3 kwartier en dan mag ik het vliegtuig in! Om 14:40 dan de lucht in... vind het spannend!🙈 Ik mis iedereen nu al, maar heb er heel veel zin in dit avontuur met jullie te delen😊 Op naar Japan! ✈️⛩