Netherlands, Italy · 12 Days · 14 Moments · July 2017

Peschiera del Garda, Italië 2017

Helaas.... Om 15.00 uur vertrokken we vrijdag weer met de auto vanuit Milaan. Nu om de auto terug te brengen naar het verhuurbedrijf. Vanuit daar werden we met een pendelbusje naar vliegveld Malpensa gebracht. Daar kwamen we rond 16.45 uur aan. Nadat we de bagage hadden afgegeven en door de douane waren konden we rustig aan doen. We hebben even rond gekeken bij de winkeltjes en daarna een drankje gedronken met de jongens. Om 18.50 zou de gate open gaan maar er was een klein beetje vertraging. Rond 19.20 zaten we in het vliegtuig en om 19.45 vlogen we richting Amsterdam. Om 21.30 waren we geland en rond 23.00 waren we thuis. We hebben genoten van deze vakantie, het mooie weer, het lekkere eten en de gezellige uitstapjes! 🕶👙🍝🍷🍦🎡🌞🏄
Milaan Gisteren zijn we thuis gekomen van een fantastische vakantie! Om 09.00 uur stonden we op. Toen hebben we om 09.30 onze laatste duik in het heerlijke zwembad voor ons huis genomen. Rond 10.00 uur hebben we de laatste spullen ingepakt. Om 11.00 reden we weg. Omdat we pas om 19.30 zouden vliegen gingen we een flitsbezoek brengen aan Milaan. Wát een prachtige stad! En ondanks de hitte en gebrek aan veel tijd hebben we een mooie middag gehad in deze wereldstad! De Duomo di Milano is een plaatje! Helaas was er geen tijd om deze van binnen te bekijken. Maar ook van buiten was het de moeite waard. Natuurlijk hebben we even geluncht, waarna we de LEGO-winkel bezochten. Een mooie winkel met de nieuwste lego bouwwerken! Héél erg leuk om te zien. Milaan is echt een schitterende stad waar we helaas veel te weinig tijd hadden om alles echt goed te bekijken.

3 August 2017

Gisteren, donderdag 3 augustus, was onze laatste hele dag hier in Peschiera del Garda. We hebben lekkere wijntjes gekocht voor thuis. We hebben een ijsje gegeten. En verder heel veel gezwommen! Want het was warm! Zo'n 38°C in de schaduw. Alleen al door rustig te zitten, zweette je al 😰 Vandaag, vrijdag 4 augustus, gaan we naar huis 😣 Rond 11.00 zullen we vertrekken. Dan gaan we lunchen in Milaan. Rond 15.00 gaan we de auto wegbrengen naar de verhuurmaatschappij. Vanuit daar worden we dan naar het vliegveld gebracht. En om 19.20 vliegen we huiswaarts...✈

2 August 2017

Varen op het Gardameer Vandaag hebben we een boot gehuurd. Twee uur lang hebben we rondgevaren op het gardameer. Prachtig om de kust te bekijken vanaf het meer. Het was bloedheet vandaag dus we hebben ook nog een heerlijke duik genomen in het meer. Het water was zo helder en warm! Echt fantastisch. We hebben weer genoten vandaag

31 July 2017

San Marco plein Eindelijk aangekomen op het San Marco plein. Het was er zó druk en heet. Bij de Basiliek stond een enorme rij. We hebben alles van de buitenkant bekeken en zijn toen in oostelijke richting gelopen, richting de watertaxi Op onze weg hiernaartoe viel onze blik op de "brug der zuchten" . Prachtig om te zien. Intrigerend om te bedenken wat hier vroeger gebeurde en wie (o.a. Casanova en Galileo) er overheen hebben gelopen. We hebben de watertaxi genomen naar het beginpunt van onze wandeling en hebben mooie, karakteristieke panden gezien vanaf het water. Bij aankomst van het startpunt zijn we met de auto terug gereden en bij het huisje hebben we nog even een verfrissende duik genomen in het zwembad! Het was een enerverende dag 😉
Venetië Maandag dachten we dat het een leuk idee was om Venetië te bezoeken. Het zou wel warm zijn deze dag, maar de rest van de week zou het nóg warmer worden. Na een autorit van 2 uur kwamen we eindelijk aan in Venetië. Het was heet en druk! We besloten eerst te gaan lunchen. In een heet pittoresk restaurantje hebben we heerlijk gegeten. Hierna vervolgden we onze trip: op naar het beroemde San Marco plein. Volgens onze route planner was het niet enorm ver. Echter volgden wij na verloop van tijd de stadsbordjes waarop het plein werd aangeduid. Deze route duurde 3 keer zo lang ongeveer . We werden door allerlei steegjes en langs allerlei pleintjes, over de vele bruggetjes en langs de grote hoeveelheid aan grachten geleid opdat we zoveel mogelijk van de stad te zien kregen. Op zich heel erg leuk natuurlijk .... maar niet als het 38° is ...!! Na een wandeling van ruim een uur kwamen we aan op het San Marco plein. Prachtig, groots, indrukwekkend.... en druk en héét!! Wordt vervolg

29 July 2017

Gardaland Vandaag wilden we eens iets anders doen dan een stad of dorp bezoeken dus we gingen naar een pretpark: Gardaland! We hadden ons er op ingesteld dat het een oud park was en dus niet alles even mooi en leuk zou zijn... Gelukkig bleek het tegenovergestelde het geval te zijn. Het is een mooi, groot, schoon en goed onderhouden park! Ontzettend leuk voor jong én oud! We waren er om 09.45 uur. Om 10.00 werd het park officieel geopend door een groep entertainers met zang, dans en confetti! We waren dus nog niet binnen of de pret was al begonnen!! Echt heel erg leuk. Het was waanzinnig druk bij de entree maar eenmaal binnen merkte je er weinig van. We hebben tot 17.00 uur door het park gelopen. Het was warm maar heel gezellig en we hebben heel veel lol gehad!

28 July 2017

Verona Op deze dag zijn we op tijd op gestaan en met de auto vertrokken naar Verona. In deze stad zijn een paar dingen die je móet zien zoals het Amfitheater en het balkon van de legendarische scene uit Shakespeares Romeo & Juliet. Beide hebben we opgezocht en beide waren , elk op hun eigen wijze, bijzonder. Het Amfitheater was heel groot en oud en .... heet!! 😥 Het balkon was erg romantisch en .... druk! Maar hoe dan ook erg leuk om te bezichtigen. In het centrum van Verona zijn vele gezellige pleintjes te vinden waar je heerlijk kunt zitten genieten van een lekker glas wijn. Ook kan je hier prima winkelen, mits je een flinke portemonnee mee neemt 😂😂😂 Michael Kors, Dolce & Gabana en Emporio Armani sieren de winkelstraten van Verona We hebben weer een leuke dag gehad. Bij thuiskomst hebben we eerst maar eens een verfrissende duik genomen 😊

27 July 2017

Na een heerlijke dag van ontspanning zijn we vanavond naar het dorp Peschiera del garda geweest. Een gezellig dorpje met een grote keus aan horeca gelegenheden. Ik denk dat we wel kunnen zeggen dat wij het mooiste terras van Peschiera hebben gevonden! In tegenstelling tot de onbeschrijfelijke drukke terrassen in de straatjes van Peschiera, hebben wij een dakterras in het hartje van Peschiera gevonden! Eenmaal boven, bevonden wij ons in een oase van rust met een werkelijk schitterend uitzicht ! We hebben zó zitten genieten van de stilte, het panorama en het lekkere eten . Het was magnifiek!!
Vandaag, donderdag 27 juli, hebben we even een rustdag 😉 We blijven lekker bij ons huisje; Af en toe nemen we een verfrissende duik in het zwembad. We spelen een spelletje, we eten en drinken wat, we lezen wat. Gewoon heerlijk ontspannen dus 😀

26 July 2017

Woensdag 26 juli hebben we een watervallen-parc bezocht. In het plaatsje Molina, ten oosten van het Gardameer, zijn meerdere watervallen, een grot en een waterbron te bezichtigen. Je kan kiezen uit één van de drie wandelroutes, variërend van 30 minuten tot 2 uur. Ondanks dat wij de kortste route hebben gekozen was het een flinke wandeling maar zeker de moeite waard. Prachtig bos, mooie bergen en natuurlijk hele gave watervallen gezien. Koen en Tim vonden het geweldig.

25 July 2017

Vandaag zijn we optijd opgestaan om naar Desenzano del Garda te gaan. In dit kleine stadje ten zuidwesten van het Gardameer is elke dinsdagochtend een grote markt met veel groente, fruit en streekproducten. Het viel ons een beetje tegen.... Veel van het zelfde : kleding, tassen, riemen etc. Echter het stadje zelf was erg mooi. Veel authentieke details. Heel sfeervol, en prachtige uitkijkpunten over het Gardameer. 🏞 We hebben onze eerste échte Italiaanse pizza 🍕 gegeten, op een terras, in een heel idyllisch straatje. De jongens vonden het Heerlijk!

24 July 2017

Ons prachtige authentieke huisje! Het huis dat we huren ligt in Peschiera del Garda. Een hele mooie omgeving. Veel groen, bergen en prachtige vergezichten! Het huis zelf ligt op residence cascinale. Vóór het huisje ligt het zwembad. Heerlijk verkoelend. Het huis is prachtig. Vroeger woonde de vader van de huidige eigenaar hier. Dat is nog te zien aan de oude elementen in het huis. Het is allemaal authentiek 😊 maar dat siert deze plek juist! Het is genieten
Maandag 24 juli 2017 Om 10.25 uur vertrok het vliegtuig van Schiphol naar Milaan. Het was een prima vlucht. Het duurde maar 1 1/2 uur. Op Milaan werden we opgehaald door een busje die ons naar de autoverhuurder bracht. Daar stond "onze" auto klaar.