Thailand · 133 Days · 25 Moments · January 2018

Met 3 generaties naar Thailand! ❤️

6 June 2018

Donderdag 7 juni 2018... HOME SWEET HOME! Om 6:15 lokale tijd (01:15 Nederlandse tijd) waren we onderweg naar het schattige vliegveldje van Koh Samui en vlogen we via Bangkok terug naar Schiphol. Al met al zijn we bijna 19 uur onderweg geweest maar het was een prima reis. Opa stond (net als in Merels boekje) te wachten in de aankomsthal en hij werd platgeknuffeld door Merel. Eenmaal in Herwijnen waren er bloemen, ballonnen en kadootjes dus dat was leuk thuiskomen! We kijken terug op een fantastische reis...we hebben veel gezien en vooral, mooie herinneringen gemaakt en een hele fijne tijd samen gehad! Wat rest zijn een hele berg foto’s, filmpjes, leuke souvenirs en wat gratis extra kilo’s 🙈🙈 door al het lekkere eten! Bedankt voor jullie leuke reacties op de foto’s en verslagen. Nog een laatste tip voor iedereen... Twijfel je om ook zoiets te doen? Niet doen... gewoon (sparen en) GAAN! 🙏

5 June 2018

Dinsdag 5 juni.... nationale rustdag in Thailand. In ieder geval voor ons want we hebben vrij weinig gedaan... In de zon gelegen, duiktechnieken geoefend (Merel), Thaise massage #7, gezwommen én voor het laatst lekker gegeten. Wat kunnen ze toch heerlijk koken hier! Morgen nog een dagje vliegtuigvoer en dan een paar weken sla en komkommer ter compensatie van deze uitspatting 🙈. De tassen zijn inmiddels gepakt (het paste allemaal ook nog!), want morgenvroeg nemen we afscheid van Koh Samui en staat om 6:30 uur (1:30 Nederlandse tijd) de taxi klaar om ons naar het vliegveld te brengen. ✈️ Verslag van de laatste dag + de ‘evaluatie’ volgt als we thuis zijn!

4 June 2018

Maandag 4 juni... SHOP TILL YOU DROP! Nou dat is gelukt.... gezellig in Fishermans Village souvenirs ingeslagen en de portemonnee geleegd 💸. De grootste vraag is nu of we alles mee naar huis krijgen 🙈😂. Onderweg in 2 hele schattige restaurantjes (café Darling & Enjoy) met uitzicht op de zee wat gegeten en gedronken. We waren met de taxi heen gegaan en over het strand terug naar huis vooraf wetend dat dit voor Merel veel te ver was om te lopen. Dus ik met Merel op mijn rug door het water half zwemmend en ons mam als pakezel met 2 rugzakken en een tas spullen over het strand. Prima rolverdeling 😂😅. Vanavond lekker gegeten bij K-siri ‘om de hoek’. Vanuit het niets begon het weer enorm te regenen vanavond, dus de paraplu was hard nodig om droog daar aan te komen. We waren nog niet binnen toen de stroom uitviel en de kaarsen op tafel kwamen. Gewoonste zaak van de wereld hier! Voor omgerekend 17 euro met z’n 3en prima gegeten en gedronken! Tot morgen!

3 June 2018

Zondag.... Tempels, Shoppen & Zon!! Vanmorgen gingen we bijtijds op pad na een prima ontbijtje. De eerste stop was de boeddhistische Wat Ban Plai Laem tempel. Heel mooi om die gigantische beelden te zien en alle bijbehorende rituelen. Daarna gingen we door naar de Big Buddha Temple (Wat Phra Yai). Die ‘Big Buddha’ is ook wel serieus BIG! Dit is gewoon exact wat je vooraf verwacht van Thailand! Merel was wel klaar met alle Buddha’s en het werd steeds warmer dus gauw terug naar ons huisje en het zwembad in! Ik ben in de middag naar Fisherman’s Village gewandeld, schijnt toch wel een beetje ‘the place to be’ te zijn op Koh Samui. Heel veel leuke winkeltjes en eettentjes dus daar moeten we zeker terug. Want we kunnen natuurlijk niet zonder souvenirs thuiskomen. 😂😇 Merel heeft nog gezellig met 2 kindjes uit Kazachstan in de zee gespeeld, wederom speelt taal totaal geen rol voor kinderen! Zo leuk om te zien! Tot morgen!

2 June 2018

Zaterdag 2 juni... vandaag vertrokken naar alweer de allerlaatste bestemming waar we 4 nachten blijven... het eiland Koh Samui! Eind van de ochtend stonden de tassen weer ingepakt en moest Merel alwéér afscheid nemen van ‘haar’ huisje. Een stukje met de bus, daarna 1,5 uur met de ferry en halverwege de middag kwamen we aan op het Lawana Resort in Bo Phut. We boffen weer want het is echt een superplekje en we hebben een erg leuke bungalow. Verder niet zo’n spannende dag... reizen, strand, zwembad en de Thaise massage #5 niet te vergeten. Vooraf tijdens het uitstippelen van de reis hadden we bedacht dat we deze laatste dagen helemaal NIKS gingen doen maar daar denken we inmiddels anders over 😋. We beginnen morgenvroeg met een bezoekje aan de Wat Plai Laem tempel. 🙏

1 June 2018

Vrijdag 1 juni.... Wat een gave dag! Vanmorgen op zoek naar de ‘pink dolphins’ en we hebben ze gezien! Deze zeldzame roze dolfijnen komen slechts op 2 plaatsen ter wereld voor.... bij Hongkong in China en in de Thaise Golf bij Khanom in Thailand waar wij zijn. Was echt een enorme belevenis!! Na het dolfijnen spotten zijn we doorgevaren naar ‘pancake Rock’ en ‘Monk Island’ waar we van de boot af gingen om te kijken waar de Thai Boeddha eren. Vanmiddag heeft Merel zelf voor 🐬 gespeeld en flink geoefend met duiken, springen (met schroef) en zwemmen in het zwembad en de zee. Lekker gek doen samen, heerlijk! Wat zijn alle mensen hier toch lief voor haar. Tijdens de boottocht vanmorgen en ook zeker in ons resort. Ik vroeg om jodium omdat mevrouw een paar splinters had (die er al uit waren) en de complete EHBO koffer + 4 man personeel er bovenop. “Owwww she is so cute” ... eh ja zeker! Meestal dan 😇😂 Aan het strand gegeten met live muziek was een perfecte afsluiter... ❤️🙏

31 May 2018

Vanmorgen stond weer keurig op tijd onze chauffeur klaar om ons van Khao Sok naar Khanom aan de kust te brengen. Khanom is de laatste ‘halte’ voordat we naar eindbestemming Koh Samui gaan. Van de primitieve junglehut (wat zeker ook zijn charmes heeft!) naar een luxe resort met mooie bungalow en geweldig uitzicht. Wat een verschil weer in 3 uurtjes rijden! Ook in prijs voor eten en drinken trouwens 😇🙈. We kwamen aan... toplocatie, prachtig mooi weer, palmbomen, wit strand... helderblauwe zee... zeer goed restaurant... Kon niet op! Dus eerst lekker lunchen en daarna het water in en heel decadent op zo’n strandbed met fladderende doeken (net als op tv) was het masterplan... Tot het ging regenen en onweren 😭🙈😱. Maar ach... na een tijdje onweerde het bijna niet meer, zwemmen in de regen is ook leuk en de cocktails en het wederom heerlijke eten smaakte er niet minder om! Morgen hopen we pink dolphins te spotten op zee!

30 May 2018

30 mei... Na een ‘mwah’ ontbijt en even geen stroom een hele mooie kanotocht door de jungle gedaan met een gids. Goed ingepakt, ingesmeerd en ingespoten tegen alle stekende beesten (we zagen er niet uit 😂) gingen we richting kano. Het was enorm de moeite waard... Een mangrove slang, arenden, heeeel veel vlinders, wilde kippen, in de verte aapjes en de kingsfisher (vogel) gezien. De handen gewassen in een kleine waterval en Merel was de opperpiraat voorin de boot. Verder Thaise massage #4 👌, ik hou ervan! Morgenvroeg het laatste ontbijt in de jungle en dan richting de kust! Wat vliegt de tijd... over een week zijn we alweer thuis 😭. Nog even niet aan denken al wordt het thuisfront natuurlijk wel enorm gemist 😇😋😜. 🙏

28 May 2018

Dinsdag 29 mei alweer... gisteravond om 22:45 bij Baan Talay Dao opgehaald door de onze tuktuk man om naar ‘the railwaystation’ te gaan. Prachtig mooi oud stationnetje heeft Hua Hin! Iets na 23:30 uur vertrok de nachttrein naar Surat Thani waar we om 07:15 aankwamen. Merel vond het allemaal prima... uit bed geplukt, in de tuktuk en daarna slapen in de trein waar ze al maanden naar uitkeek. Het bed was 1.90, paste precies 😇. Vanaf Surat Thani was het nog 1,5 uur rijden naar Khao Sok waar we 2 nachtjes verblijven in The Cliff & River Jungle resort. Terug de jungle in... Alles is rustig hier (een beetje te) behalve de steekbeesten brrr 😡. Morgen hopen we apen te spotten tijdens een kanotocht! 🙏
Sawadee Kha! Maandag... de dag dat iedereen weer lekker gaat werken en wij nog een dagje mogen relaxen aan het zwembad / strand in Hua Hin. Geloof me... er zijn ergere dingen.... 😂 Merel heeft vanmorgen nog leuk gespeeld met een Aziatisch meisje in het zwembad. Vanmiddag nog genoten van massage nummer 3.. mijn planning was om er iedere dag 1 te doen dus ik loop behoorlijk wat achter. 🙈 Het werd “back, neck, shoulders” deze keer... blijft apart als zo’n Thaise letterlijk over je heen loopt en je in de houdgreep neemt... Vroeg gegeten bij een klein restaurantje in de buurt. Na het opnemen van de bestelling moesten tot 2x toe nog wat boodschappen gedaan worden om het gewenste gerecht op tafel te krijgen maar lekker was het wel. Nu is het weer tassen inpaktijd want om 23:30 uur vertrekt de nachttrein naar het zuiden! We gaan de jungle weer in! 🙏

27 May 2018

Het is alweer zondag... tijd voor een luie strand & zwembad dag! Ons huisje is maar liefst 25 meter van het zwembad af en 3 stappen verder van de zee. Prachtig weer en een rustig, mooi, schoon strand. Wat een fijne dag! ☀️ We hadden bedacht om vanavond naar de Tamarind en Cicada weekendmarkten te gaan. Lekker eten, leuke spulletjes én live muziek. Merel had al helemaal zin in een feestje. Tijdens de wandeling er naartoe begon het enorm hard te waaien en te regenen (als het regent hier dan ook meteen meters water) dus dat werd schuilen bij een parkeerplaats. Uiteindelijk vroeg een heel aardig stel (VS + Filipijnen, wonend in Thailand) of we met hen mee wilden rijden. De stroom was bij hen uitgevallen en daarom gingen ze naar de Blúport shopping mall. Dus ipv op een kneuterig marktje zijn we in een mega shopping mall beland waar we voor bijna niks erg lekker hebben gegeten. Ons Merel had 2x mazzel... er zat ook een Burger King.... en we hadden een tuktuk nodig om weer thuis te komen.

26 May 2018

Zaterdag 26 mei... Vanmorgen in Ayutthaya gestart met een tour langs 5 geruïneerde tempels. Indrukwekkend hoeveel moois daar onnodig vernield is ooit in de oorlog. Merel heeft nog een cursusje ‘Boeddha eren’ gehad... 🙏bloemetjes brengen, stukje goud plakken en een kaarsje aansteken. We hadden een leuke gids in een disco tuktuk. 🎉 We willen er nu zelf ook één Dré! Leuk voor op het dorp! 😋 In de middag een uurtje of 5 😱 in de bus naar HET STRAND!! We hebben een kei gaaf verblijf in Hua Hin aan de kust de komende 2 dagen met de zee als achtertuin! Paradijs #2! De eerste ‘halte’ richting het zuiden! Lekker Pad Tai, kluifkipjes en frietjes gegeten en nog even gezwommen toen we aankwamen. Windstil en nog heerlijk warm zitten we nu op onze mini veranda. 🍺

25 May 2018

Vanmorgen gingen we bijtijds op weg richting Ayutthaya. Onderweg weer wat mooie manieren van vervoer gezien. Baby’s op scooters, bijzondere zijspannen en ook het veevervoer is toch net wat anders als thuis (zie foto). Ik zie mezelf al rijden zo met Lans. 🙈 Blijft bijzonder om te zien wat er in andere landen allemaal kan en mag! Tijdens de koffie break hebben we echte Hollandse stroopwafels gespot! In Ayutthaya hebben we een beetje geshopt en rondgekeken. We wilden eigenlijk naar ‘elephant stay’ , een soort opvang voor olifanten maar daar was de tijd te kort en Merel te moe voor. Jammer, want dat hadden we liever gezien dan deze olifanten die het veel slechter getroffen hebben. 😕 In de tuktuk terug naar huis kregen we nog een dikke onweersbui over ons heen, wat een water kan er vallen in korte tijd! Vanavond eens geen Thais maar lekker Italiaans gegeten. Merel ligt lekker te slapen en dat was nodig ook...moeeeee! Morgen ‘tempelochtend’ en daarna richting het strand van Hua Hin! 🙏

24 May 2018

Even een dagje bijtanken in het paradijs voordat we morgen bijtijds weer op pad gaan richting de volgende bestemming Ayutthaya! Dus vandaag zwemmen, zonnen, nog meer zwemmen, lekker eten, beetje rondkijken op dit prachtige eilandje, nog meer zwemmen, nog meer lekker eten en een heerlijke Thaise massage! 🙏 Een jaar geleden kozen we voor Thailand mede omdat het zo goed te bereizen zou zijn met kleine kinderen. Dat blijkt absoluut een feit. Wat een ongelofelijk lieve gastvrije mensen hier! ❤️ Ze zijn dol op kinderen dus Merel heeft ook zeker niets te klagen. 😃 Tot morgen!

23 May 2018

24 mei... een lekker druk dagje vandaag. Het begon na een heerlijk ontbijt met bezoek ‘op mijn broek’ (zie foto)! Doordat Resotel River Kwai alleen bereikbaar is per boot hebben we 2x per dag een fijn tochtje over het water naar de wal. Daar werden we vanmorgen opgewacht door de chauffeur om naar de Erawan Waterfalls (National Park) te gaan. Het bleek onmogelijk om met een 3 jarige alle ‘7 levels’ te beklimmen maar het was wel supermooi daar. We kwamen een aap tegen die vond dat we te dichtbij stonden en Merel duwde, was even schrikken! Na de alweer super lunch (en niet onbelangrijk; het kopen van een prinsessen zwemband voor Merel) gingen we weer door richting Kanchanaburi om een ritje te maken over de historische Dodenspoorlijn die we gisteren ook al hadden gezien. Dit was de 2e keer voor Merel ooit in een trein. De eerste keer was in Letland. Misschien toch in Nederland ook maar eens gaan. 😇 Moe van deze dag was het tijd voor een duik in het water, wat eten en nu... een borrel!

22 May 2018

Vandaag een reisdagje naar de omgeving van. Kanchanaburi. Vanmorgen eerst een lokale markt bezocht en daarna zagen we het landschap steeds een beetje groener worden. In Kanchanaburi zijn we op de brug van de dodenspoorlijn geweest en daarna hebben we alweer heerlijk geluncht in Panseang voordat we per longtailboat naar ons nieuwe tijdelijke verblijf gingen. Ongelooflijk, wat een contrast! Van de grote maar wel prachtige, gevarieerde (stink)stad naar Resortel Kwai Noi middenin de jungle. Eind van de middag genoten van de zon en wat minder genoten van de muggen. Wederom een topdagje!

21 May 2018

Vanmorgen met de tuktuk (hoe anders met onze kleine tuktuk fan) naar Grasshoppers Adventures waar de fietsen voor ons klaarstonden. Met gids Andy en wat Duitsers op pad... echt een MEGA AANRADER! Merel vond het ook echt geweldig, die heeft vooral gezongen achterop de fiets. Heel andere wereld gezien dan wat je in de ‘normale’ straatjes ziet. Een tempel van binnen bekeken en een heerlijke lunch gehad aan het water. Daarna de fietsen in de longtailboat en nog een flink stuk over het water gescheurd. Vanaf pier 13 weer op de fiets terug naar Grasshoppers. Daarna uiteraard weer tijd voor het zwembad en gegeten in het straatje bij het hotel. Vroeg slapen want morgen heel vroeg komt de taxi ons halen!

20 May 2018

Dag #2 Bangkok! Vanmorgen een stuk gewandeld door de stad, stukje met de tuktuk en bij Khao San Road op de boot gestapt naar China Town. Daar was de hele collectie van AliExpress live te bewonderen 😋 en hebben we 2 hoeden gekocht tegen de nogal felle zon. Onderweg weer wat streetfood gescoord en met de tuktuk weer terug . Merel vindt de tuktuk helemaal geweldig. Verder weer gezwommen, heerlijk op een terrasje gezeten en onze voetjes laten masseren. Vanavond briljante Thaise curry gegeten bij Tom Yum Kung op Khao San Road.

19 May 2018

Dag #1.... De eerste dag na de lange reis lekker rustig aan gedaan. Gezwommen bij ons hotel Nouvo City, een biertje gedronken bij het leuke barretje tegenover het hotel en superlekkere Pad Thai gehaald bij Jok Phochana.

18 May 2018

We zijn er! Prima reis gehad en nu genieten! Vandaag even rustig aan en morgen lekker op pad. ☀️❤️👌

16 May 2018

11 May 2018

Nog 1 weekje!

26 January 2018

De benodigde prikken zijn gehaald! Gaan we dan nu naar Thailand vraagt Merel... 🙈

24 January 2018

Over 114 dagen is het zo ver... Dan zitten we in het vliegtuig naar Bangkok! Samen met ons mam (oma) en Merel 3 weken Thailand ontdekken. Met 3 generaties op reis, hoe rijk ben je dan! Ik ga deze reis vastleggen in woord en beeld... Voor nu maar zeker ook voor later zodat Merel terug kan lezen en zien wat ze allemaal heeft meegemaakt. AFTELLEN! ZIN IN! 🍜🍹