Israel · 14 Days · 31 Moments · May 2017

Het avontuur van annika in Israël

4 June 2017

Dit is de laaste dag van Israël en dan gaan we weer naar huis ik ga dit missen

3 June 2017

We waren bij de restaurant. Bij de tejech heb ik ganzepoot gehad en moeder was betje aangeschoten haden we grapjes gemaakt de ganzepoot smaakte bijna als biefstuk smaakten anders dit was een leuke dag dat ik heb gehad en ik voel me dapper niet iedereen wil dat eten omdat het van een gans komt.
Lekker naar de stand geweest. heb genooten van doodezee masker op mij gezicht en huid daarna hebben we afgespoeld en zijn we naar ons hotel geweest het was over de 30 graden

2 June 2017

Morgen is het sabat soort vrije dag voor Israël wat Nederland zondag vrij dag noemen hebben Israëlische op zaterdag dus doen we rustig dag
Het was mooi weer. en mooi natuur genooten van de zon soms was het wel heel warm maar de rest heb ik niet zo veel te klagen mooi natuur en schoon was het soms gedeeltelijk wel het is wel mooi om te zien en mee te maken ik ga dit wel missen Israël mooi verhaal en uitzicht.

1 June 2017

Dit was ook de dag van van Israël. De weeken feest van de joden. die Egypte naar Israël ging En duurt. 2 dagen. Eerste dag was er niet veel open waren vrij soort Pinksteren en dinsdag avond hadden de joden met de hoorn geblaasen 2 keer

31 May 2017

Na een rustige nacht de Golanhoogvlakte bezocht. De Hermon berg, oog van Israël, en na alle waarschijnlijkheid de berg waar Jezus zijn openbaring en de sleutels heeft gegeven aan Petrus ligt in tegenstelling tot eerder Woestijn gebied een waar groen paradijs. Druzendorpen gepasseerd en bij de warme grens met Syrië bezocht. De actualiteit belicht en via de hoogvlakte koers gezet naar Carpeum het dorp aan het meer van Galilea . JEZUS heeft daar gewoond. Hij woonde daar in alle eenvoud tussen de mensen en was 1 van hen. De petruskerk bezocht. We hebben een boottocht gemaakt op een houten originele galilese boot. Gezongen en gevist en gedanst. Op mooie israel muziek. De volgende dag Akko.bezocht De kruisvaarders en hun forten aan zee bewonderd. Haifa op hoogte bewondert met daarbij de prachtige tuin en uitzicht. Op weg naar ceasarea waar Herodes zijn fort aan zee heeft gebouwd. Pontius Pilatus heeft hier nog gewoond. De reis eindigt in Tel Aviv. De vakantie begint.
Vanuit Jaruzalem vertrokken via de weg Door de judeawoestijn en de Jordaandal naar Bethshean. Een enorme bijzanthynse opgraving in de hele warme zon bezocht in de palestijnen gebieden Nasareth bezocht. De ouders van Jezus kwamen hier vandaan. De maiakerk qas heel eeg moo Langs het meer van galilea Sefat bezocht. Hoofdstad van de Kabbala. Op naar de kibboets die in het uiterste puntje van Noord Israël ligt. Het eten was er heel erg lekker. Slapen in een kibboets zo dicht bij de hete oorlogsvuren van deze wereld maakt het wel bijzonder
De derde dag was weer in Jeruzalem. Het parlement de Knesseth werd bezocht en het Israël museum bezocht. De dode zee rollen lagen goed beschermd op de juiste temperatuur diep onder de grond. Een bezoek aan Yad Vashem maakt diepe indruk. Met name de muziek van het kindergedenk monument en de diepe zwarte ruimte met sterretjes lieten bij ons een diepe indruk na. De Namen van vele kinderen werden genoemd. Het gebouw zelf aflopend wat betekend een hellend vlak voor de mensheid. Een land doet wat een land tolereert is zeker vandaag de dag nog actueel . S middags gingen we Door een muur gebouwd Door Israël om te komen in Bethlehem. De geboortekerk staat in de stijgen en van binnen hebben we de ultieme plek nooit gezien.
Samen met mij moeder op dakterras
In strand tel avif

30 May 2017

Voor feest .en om waargeschuwen voor aval voor hun land

29 May 2017

In israel moet je kunnen wonderen geloven

28 May 2017

27 May 2017

26 May 2017

Toen we van de dode zee kwamen ging en we in de bus naar Jeruzalem voor de overnachting. en de volgen de octend ging we naar de olijfberg met een fantastisch uitzicht. waar Jezus zijn laatste dagen van zijn leven heeft verbracht. Het hof van getsemanee is een prachtige tijd. We zijn lopend naar de tempelberg gegaan. Voor 11u moesten we daar weg. Niet moslims zijn dan niet welkom. We hebben de klaagmuur bezocht. En gebeden. Jaruzalem was op dat moment 50 jaar 1 stad. Het was een mooi feest met militairen en kinderen. 2 mensen van de groep waren tegengehouden. De bewakers van de tempelberg De zaal van het laatste avondmaal bezocht en de 12 stadia bezocht van de lijdensweg : Via Dolorosa. De soux leidde ons naar het graf van Jezus en de berg Golgotha de kruisiging. Vervolgens de traditie kwamen we bij het graf van koning David. Jezus was mens en de zoon van god

25 May 2017

24 May 2017

22 May 2017

De 1 de dag van Israël. Maandag ging we in de bus naar Br. Sheva ging we naar de stad in de. Woestijn zagen we in. De woestijn. Mensen die niet in. Stad zelf waren dat waren. bedwingen en stopte bij een. Soort restaurant. Ging we koffie pauze halen en gingen naar buiten. Waar meer Nederlanders mee gingen. Zijn we aan het praten over de eerste aan komst. Anders liep dan gepland maar de tweede dag was het wel leuk zij we met de bus naar massada geweest ging we lopen. het was de Griekse herodes verhaal gehoord hij heeft dingen gemaakt bedacht en moord op baby gedaan en gesjeesde plaatsen waar hij landen steden heeft beroofd liet. De mensen heel veel zien in de lift en films en heb er wel veel van geleerd . Later ging we met de groep naar beneden. Pauze om te eten. Naar de eten .ging we naar de bus. En we gingen naar de dode zee en je dreef daar in maar ik vond het geweldig . later ging ik er ook uit moest me om kleden en wachten op de gids

21 May 2017

21 mei ging we vertrekken uit appingedam naar Schiphol Marjan Engwerda en Annika ten Brink gingen weg om 8 uur in de auto en remon ging mee ging mee en het was leuk. Een keer stoppen bij Haye in Almere en dan naar Amsterdam en we waren er om op 12 uur. Bij Schiphol waren we aan het zoeken naar parkeerplaatsen waar we op papier moesten zijn. later bleek dat we net op tijd waren. We hadden met ze drie gezocht waar we moesten zijn .We hebben gegeten en winkels gekeken We hadden minder tijd op schiphol nadat ik en marjan in de douane heen spullen moest naar gekeken worden of we niks hadden verborgen ging we zoeken naar de vliegtuig in de ruimte d44 en hadden het gevonden toen ging we vliegen naar Israël . De vliegreis duurde 4 uur en minuten en toen kwamen we s avonds aan om een uur in de douane te wachten om dat Trump morgen langs kwam en de douane gingen steeds van plek wiselen en wachten l