Netherlands, United Kingdom · 20 Days · 27 Moments · June 2017

Rondreis Schotland, Koos en Annet

7 July 2017

Na een goede rustige nacht in de Biesbosch​ haven, gaan we vandaag weer naar Dinxperlo. We hebben een fijne vakantie gehad. In totaal hebben wij 3775 km gereden.

6 July 2017

Nederland wij komen eraan 😀 Koos ontbijt met appelgebak.Op de land- kaart dat is onze route die we gereden hebben in Schotland. Na ruim 7 uur varen kwamen we in Hoek van Holland. De hondjes​ hebben het goed gedaan op de boot. Vervolgens stonden we in de file om naar Willy en Ina te gaan eten. We hebben een hele gezellige avond gehad bij hun. De camperplek in de haven is mooi.

5 July 2017

Ons laatste dagje in Engeland, het is een mooie dag, vandaag nog even van het mooie weer genieten. Morgen moeten we vroeg op om 6 uur we moeten voor 8 uur ingecheckt zijn dan weer naar Nederland, we hebben een mooie vakantie gehad. Vandaag was het 22 graden in de zon heerlijk, de wind was koud.

4 July 2017

Na een heerlijke nachtrust op een mooie camping met een visvijver, waar ook eenden en ganzen zaten, die ook veel poepte op de camping en Bep die at daarvan dat was vies. Nu nog 240 km dan zijn we op de camping dicht bij Harwich. Om 14 uur waren we hier in Thorpe le Soken, Grande Farm Campsite. heerlijk weer en heerlijk rustig hier blijven we morgen ook staan.

3 July 2017

Vanmorgen op traditionele wijze afscheid genomen van het mooie Schotland, ons ontbijt brood met eieren​ en bacon. En de zon schijnt dat is ook wel lekker. Na 470 km zijn we op een mooie camping gekomen met prachtig weer, is ook wel weer lekker.

2 July 2017

Vanmorgen kwam er toch nog iemand geld halen, hij vertelde dat de cp pas 1 maand open is.weer een stukje gereden langs verschillende lochs, en een stuk met hele smalle weg met singel tracks​ roads langs de Glen Orchy rivier was wel heel mooi, jammer van de hele dag regen het is nu pas droog. We staan nu op de duurste camping tot nu toe 26 pd. per nacht Lomond Woods holiday park. Maar wel heel luxe sanitair ik ben lekker in bad geweest. Morgen gaan we aan de terugreis beginnen nog 700 km te gaan dat willen we in twee dagen doen dan hebben we woensdag nog 1 dag om op de camping te gaan staan die 20 km van Harwich is. Daar hebben we op de heenweg ook gestaan.

1 July 2017

Vanmorgen de camping Glen Nevis verlaten, en gaan naar een kabelbaan die ligt er zo'n 12 km vandaan. Het zijn dichte gondels en in 15 min ben je boven op de berg Ben Nevis, maar dan is het nog een hele wandeling (klim) maar dan wil je toch ook van dat mooie uitzicht genieten. Het was erg koud met harde wind en het begon ook nog te regenen. Het uitzicht was mooi toen de mist even optrok, maar niet heel bijzonder. Terug van de wandeling even een lekkere cappuccino om op te warmen. Nog zo'n 75 km verder gereden en zelfs zo af en toe de zon gezien hihi. De camperplek uit het ACSI boek bestond niet toen was het weer lastig om een plekje te vinden, overal op parkeerplaatsen staat dat overnachten voor campers niet is toegestaan. Maar weer een stukje terug is het nog gelukt. Hier staat een bord wat wij niet snappen waar we kunnen betalen, we hebben wel stroom het is een mooie plek uitzicht op een Loch maar er staat wel veel bomen voor. We staan in de plaats Barcaldine.

30 June 2017

Vanmorgen was het al vroeg dag, om 7 uur liep de wekker af.Het vinden van het treinstation was moeilijk, en vervolgens geen plaats om te parkeren gevraagd bij station dan sturen ze je daar waar je max 3 uur mag staan uiteindelijk toch gelukt. We gaan met de stoomtrein van Port William naar Mallaig. Je moest er vanaf 8.45 staan en dan was het maar afwachten of je mee kon. Reserveren kon alleen een paar dagen van te voren via internet. Maar wij hadden geluk om 10.15 vertrok de mooie stoomtrein, om 12.25 kwamen we aan. Onderweg zijn we over de brug gekomen van de Harrie Potter film. We gaan om 14.10 weer terug komen in Port William. Het was een prachtige route. Dan weer naar de camping die 4 km van het treinstation is. Het was al met al weer een geslaagde dag. Nu voor de tweede nacht op deze nette camping. Het weer viel mee vandaag droog en ongeveer 16 graden. En onze bromsnorretjes zijn nog niet van de camper af geweest.

29 June 2017

Prima geslapen op de parkeerplaats in Spean Bridge met meerdere campers. Al even flink uitgewaaid met de hondjes het is 12 graden. In Ford William hebben we een sluis bezocht, deze was 457 m lang met 8 sluizen en een hoogte verschil van 19.5 meter. Er waren Nederlanders met een zeilboot met 6 personen ze waren al 2 maanden onderweg. Als ze op zee varen dan deden ze om de beurt slapen zodat er steeds 2 wakker waren. En we zijn naar een wisky stokerij van Ben Nevis geweest hier nog een film gezien over de geschiedenis. In Ford William heet bijna alles Ben Nevis, of Glen Nevis een hotel, winkel, bouwmarkt enz. We hebben nog een fles whisky gekocht die gaan we straks even proeven proost. We staan nu weer eens op een camping kunnen we weer eens lekker douchen. Dan kacheltje aan lekker in de camper zitten het heeft de hele dag geregend. Kwam er vanavond achter dat Ben Nevis de hoogste berg is hier in de buurt.

28 June 2017

Nog een dag en nacht op deze prachtige plek gestaan. Heerlijk rustig met zijn tweeën. En nu schijnt de zon en is het al 17 gr. Vandaag mooi weer veel zon. Een prachtig singel track roads route gereden via Uig hebben we het prachtige eiland Sky verlaten via de brug. Kort na het eiland hebben we het kasteel Eilean Donan Castle bezocht, volgens de Schotten moet je dit gezien hebben anders ben je niet in Schotland geweest. Het was prachtig de poppen waren levens echt gemaakt even als al het eten in de keuken ( een poppenhuis maar dan op ware grootte) Daarna was het lastig om een plekje voor de nacht te vinden. Maar om 19 uur is het toch nog gelukt. Hier stond ook een snackkar dan maar een keertje ongezond doen. En weer staan we aan het water, wel aan een doorgaande weg.

27 June 2017

Gisterenavond een prachtige zonsondergang gezien, weer heerlijk geslapen, na ons ontbijt een flinke wandeling gemaakt met de hondjes de berg op, was een hele klim, Bep kan gewoon los lopen ze luistert dan goed.

26 June 2017

Na een heerlijke​ rustige nacht geen wind. Maakt Bep ons elke morgen rond 7 uur wakker. Vandaag een lange rit door de Schotse hooglanden naar het (schier) eiland Sky. En Koos rijdt heel goed hij heeft zich nog geen een keer vergist met links rijden ik vind het knap van hem. Bep heeft het s nachts koud. Van haarspeldbochten kennen ze hier niet. Gewoon een racebaan recht toer recht aan. Maar eiland Sky is weer indrukwekkende mooi. In Portree heeft een vriendelijke Schot ons geholpen met een parkeerplaats voor ons te zoeken. En ik mocht met hem op de foto. Nog even door het centrum gelopen, en bij de haven fish en chips gekocht samen 1 portie de meeuwen waren daarzo brutaal die jatte onze halve vis zo van het schaaltje ik schrok ervan hihi. En bij een mooi uitzichpunt nog gewandeld prachtig. Nu staan we op een camperplek aan zee het is een dood lopende weg, het weer was goed vandaag ongeveer 18 graden.

25 June 2017

De storm is gelukkig weer gaan liggen, het waait nog wel behoorlijk soms een bui soms zon temperatuur 12 graden. De natuur is prachtig daar voor ga je naar Schotland. Na een heerlijk ontbijtje gaan wij weer een stukje verder. Vandaag 88 km gereden, onderweg nog naar een mooie waterval en een brug wezen kijken de Corrieshalloch Gorge, in de omgeving van Ullapool in de Schotse hooglanden. We wilden naar een camperplaats in Gairlach maar die was niet te vinden dan maar een camping gepakt. Hier is het weer wat beter geen wind soms zon 18 graden

24 June 2017

Hier stormt het. Is niet grappig, weinig geslapen vannacht we gaan ook niet rijden zo. Verplichte​ rustdag. De camperdeur moeten we met zijn tweeën open doen zo sterk is de wind. Maar hopen dat het snel voorbij is. We zijn toch eerst een stukje gaan rijden dichtbij is een grot. Daar hebben we een stuk gewandeld en zijn we kletsnat geworden. De grot zat dicht vanwege het weer maar we konden wel naar de waterval was weer indrukwekkende mooi. Toch maar 40 km verder gereden grotendeels smalle wegen met inhammen om elkaar te passeren. Nu staan we in Scourie mooie plek. Wij vermaken ons in de camper kachel aan, video aan wisky erbij proost. De internetverbinding is erg slecht hier

23 June 2017

Het was weer super rustig vannacht, wel veel regen gehad. In de plaats John o Groats wat rond gelopen, deze naam is van oorsprong naar een Nederlander genoemd Jan de Groot. Het weer is afwisselend zon en regen. Vandaag 140 km gereden langs de kustlijn prachtig. De weg was grotendeels singel track roads. Nu staan we in Durness prachtige plek maar het waait gigantisch. Vanavond uit eten geweest.

22 June 2017

Weer een lekker zonnetje, we staan dicht bij zee. Maar we rijden weer verder vandaag. Vanmorgen hebben we een wisky stokerij bezocht. Hier was het heel chique en mega duur die wisky. Vandaag ging onze tocht helemaal langs de kustlijn, heel mooi. In Wick hebben we even gewinkeld en we zijn bij een Lidl geweest, op advies hebben we nu flink ingeslagen en de tank vol gedaan omdat er morgen op onze route niks meer komt. We staan nu wild op een prachtige plek. De temperatuur wisseld tussen de 17 en 20 gr. Koud windje is het hier

21 June 2017

Eerst een supermarkt gezocht dat viel niet mee met de tomtom erbij is dat geluk een piep klein winkeltje ( zie foto) Vandaag hadden we echt Schots weer, zon, bewolkt en een paar buitjes niet koud 23 gr. Nu om 21 uur nog volop zon. We hebben 130 km gereden door Highlands, stijgingen en dalingen van 20% en sommige stukken lag net nieuw grit ik vond het wel eng en dan ook nog links rijden, maar wel prachtig. Nog een mooi kasteel Balmoral hier hebben Prins Albert en Koningin Victoria vanaf 1848 gewoond. Ook kwamen we langs het meer van Loch Ness, nee we hebben het monster niet gezien jammer. Nu staan we aan de kust op een camperplek bij de kerk in de plaats Portmahomack. Na het eten langs het strand gewandeld hondjes konden lekker rennen. Nu aan de koffie daarna een lekker wijntje proost
Eerst een supermarkt gezocht dat viel niet mee een heel klein winkeltje (zie foto) Vandaag hadden we echt Schots weer, zon, bewolkt en een paar buitjes. Nu om 21 uur nog volop zon. We hebben 130 km gereden door Highlands, stijgingen en dalingen van 20% en sommige stukken lag net nieuw grit ik vond het wel eng en dan ook ook links rijden, maar wel prachtig. Nog een mooi kasteel Balmoral hier hebben Prins Albert en Koningin Victoria vanaf 1848 gewoon. Ook kwamen we langs het meer van Loch Ness, nee we hebben het monster niet gezien jammer. Nu staan we aan de kust op een camperplek bij de kerk in de plaats Portmahomack. Na het eten langs het strand gewandeld hondjes konden lekker rennen. Nu aan de koffie en daarna een lekker wijntje proost.

20 June 2017

Wij hebben weer heerlijk geslapen, het was super rustig. Na een traditioneel Schots ontbijt kunnen wij we weer tegenaan. Vandaag hebben we 260 km gereden door een mooi natuur gebied. Nu staan we in Braemar op een camping, hier kunnen wij ons weer lekker douchen. Het weer was goed vandaag 24 Gr. Na het eten even gewandeld naar het dorpje.

19 June 2017

Na een heerlijke rustige nacht werden we vroeg gewekt door Bep. Even hulp gevraagd om de douche aan te krijgen 😀 om 9 uur Engelse tijd waren we weer aan het rijden. Ik blijf het links rijden eng vinden, Koos doet het super. Het adres waar we stonden was 25 km van Harwich. Thorpe le Soken, Grande Farm Campsite. Het is prachtig weer 28 Gr we hebben 592 km gereden het liep goed. Nu staan we in Moffat een prachtige camperplaats. Lekker buiten gegeten.

18 June 2017

Na een goede nacht lekker rustig aan gedaan. Het weer is prima 28 graden.Om 13.45 ging de boot varen, we kwamen 19.45 Engelse tijd ( Nederlandse tijd 20.45) de hondjes hadden een koele kennel, dit ging prima we zijn er een paar keer naar toe geweest.

17 June 2017

17 juni 2017 zijn we vertrokken naar Maassluis, een prachtige camperplaats. Maar omdat we bij van de Valk gaan eten moesten we hier weer weg, het eten was heerlijk maar parkeren was een ramp. Daarna hebben we op een camperplaats gestaan in Poeldijk een slecht verzorgde plek, maar goed omdat we al laat waren waren we blij met een plek. Het was wel rustig.