Europe · 83 Days · 38 Moments · July 2017

Het avontuur met de caravan door Frankrijk

6 October 2017

Xxx voor jou paps. Mis je. 💛 Vandaag overleg in Rijswijk. Om dat ik eerder een plu in de trein had laten liggen, snel naar de HEMA voor een nieuwe. Gelijk de lekkere capu gekocht. Wat doet de Hema dat toch goed. Je wordt toch helemaal vrolijk van die beker? Avonds met Kaat naar santifort en vrijdag. Had voorstelling al gezien. Maar je blijft lachen...

En wat hoort er bij de terugreis.........een M......
De weg naar huis wordt ingezet. Om half 9 vertrokken. Nu tijd voor een ontbijtje op een mooi plekje.

3 August 2017

Martijn heeft vanochtend nog mooi tochtje gefietst met wat mooie hoogtemeteters en een tussenstop voor een ontbijtje
Ik heb altijd al op een tompoes willen ronddobberen of of een (hema) worst. Het werd een tompoes. HEEEERRRLIJK. En zo was onze laatste dag hier: zwemmen springen, bal overgooien, duiken, handstand, haken, lezen, spelletjes doen, ijsjes eten enz.

2 August 2017

En dat ligt zomaar op de bodem van de Dordogne.een hele mooie hartjessteen voor de verzameling.
We zijn gaan kanoen op de dordogne. Altijd leuk om lekker te zwemmen, aan te leggen en te picknicken. Het water is lekker verkoelend. Traditioneel mooie bruggen zien en vastleggen.
En zo begon de dag.....brood dopen in ei en dan in het pannetje....mmmm. lekker met suiker erop.

1 August 2017

Als je de rose net te laat koopt om goed.koud te worden doen de ijsklontjes van de Action het prima. Ja Ja, de caravanity heeft zelfs.een vrieskastje..😊
Het ziet eruit als een ijsjesdag.....zonnetje schijnt. We gaan vandaag klimmen. Onderweg zien we het ene na het andere kasteel. Mooi hoor. In de bomen zijn de meiden net apen, of het nu om het groene, rode of zwarte parcours gaat. Het is net als met skien......

31 July 2017

Vandaag de kust verlaten om.via de Dordogne de weg naar huis in te zetten. Veel routes via kleinere weggetjes gekozen. De fransen zijn overigens gek op rotondes....Wel om maar zo krijg je wel een gevoel van het Franse land in plaats van via de snelweg. En dan lijkt er eenzelfde caravanity voor je te rijden.... Aangekomen op een camping van een Nederlandse eigenaren. Kinderen vinden het helemaal leuk. Net als vroeger kijken naar een optreden......

Wat een heerlijk dagje. Telefoon niet in de buurt voor fotomomentjes. Wij zijn bevangen door de kust en de hoge gilven. Deze camping heeft een eigen trap naar het strand. Wat zijn de golven hier spectaculair. Met bodyboards twee aan twee duiken we de golven in. En nog een keer....en nog een keer. Ontzettend vermoeiend want de stroming is ontzettend sterk. Net heerlijk gegeten. Kippetje gemarineerd in citroen en knoflook op de bbq, pasta en simpele rode saus erbij. Pleun is nu crepes aan het bakken!

29 July 2017

We konden terecht op camping le pavillon royal. Een 5 sterrenczmping aan het strand. We hebben er weer een goed stekje van gemaakt. Deze dag eindigde met het roosteren van mashmallows op het strand......
Na een koffietje en een broodje zijn we vertrokken naar san sebastiaan. Mooie route ernaar toe. Het voelde een beetje als Oostenrijk: heel groen en bergachtig. En dan rij je de stad in en rij je recht op de baai af......wauw wat mooi. Maar eerst de caravan en auto op een camperkampeerplaats neeegezet. Een paar uurtjes heerlijk van de prachtige zee met HELE HOGE GOLVEN.....meiden vonden het prachtig ( en wij ook). Wat een heerlijk dagje.

28 July 2017

Nog even een bericht over onze journi van gisteren. In plaats van eerst naar een camping te zoeken, zijn we doorgereden naar Bilbao. Een bezoek aan het Guggenheim museum stond hoog op het lijstje. De caravan buiten de stad gezet en er.met de metro naar toegereden. Wauw, wat fantastisch. Helaas liet de tijd het niet toe om heel erg lang rond te dolen, want we wilden wat eten en moesten nog een camping zoeken.....helaas. dat ging niet makkelijk. Bijna elke camping was bezet. Uiteindelijk een gevonden in de buurt van san sebastiaan. Op een berg in het bos, donker, niets te zien en nat....wel.supervriendelijke mensen en er gebeurde van alles rondom de receptie. Maar hier werden we niet blij. Snel tentje opgezet en met zijn drieën in de caravan. Eerst nog ff een biertje gedronken. De volgende ochtend besloten om maar snel te vertrekken. Het busje op hun internetsite zag er nog wel zo veelbovend uit. Maar de volgende ochtend scheen de zon en dan ziet alles er gelukkig stukken beter uit. 😊
Even een stop voor een koffietje in st Jean en luz, ligt in een prachtige baai. Nu door naar st Sebastiaan.

27 July 2017

Op de terugweg langs lecler. En dat is altijd feest. En ja wat kies je dan als je zelf mag kiezen wat....?in zo'n grote winkel? Dan kies je kipfingers 🤤met frieten 🍟 doperwten uit blik ennnnnnnn ravioli.....gelukkig mochten Martijn en ik iets anders eten uit het caravanity boekje...vispakketje van de bbq.....🍽. Foto's volgen 😊😊
Ondanks dat de weersvoorspelling niet zo goed was zijn we naar het strand van Mimizane gegaan. Daar wilden we surfles nemen. Maar dat kon pas aan het einde van de dag en zo lang wilden wij niet wachten. Dus huurden we bodyboards. En dat was misschien nog veel leuker. Tjee wat zijn die golven hoog en wat kan je je daar heerlijk mee laten meevoeren. Een groot deel van de dag dus van de golven genoten. Op een van de foto's zie je een groep kinderen die een stuk touw vasthouden. Zwemles met de klas? Nog nooit gezien. Ook een foto van typische kleine taartjes: canneli de bordeaux. Lekker hoor.

26 July 2017

We zijn aangekomen op volgende camping. Was niet ver rijden, niet ver van mimizane. En we staan weer en zijn natuurlijk weer verbonden.. ..🇫🇷

25 July 2017

Dagje camping....heerlijk. Wat een heerlijk stekje....❤. Misschien op de terugweg nog een keer...?

23 July 2017

Omdat het aan einde van de dag ging druppelen gingen we onder de binnentent eten. Best gezellig. En beloofd is beloofd: terwijl de meiden gingen douchen ging de creperie open.....mmmm met Nutella.
Omdat het weer bij Biaritz de komende twee dagen niet denderend lijkt ( regen voorspeld), blijven we nog twee nachtjes op camping Cigale. Het is hier goed toeven. En de Fransen zijn ontzettend vriendelijk. Deze regio doet tegelijk heel erg zuid frans aan. Maar het is niet heel erg toeristisch. Vandaag lekker rustig dagje gehad. Juul en Martijn wilde de wilde golven van de Atlantische Oceaan ook zien. Vandaag zijn we wel de zee in geweest bij het bewaakte gedeelte. Zo wat waren de golven krachtig. Je kon je met moeite staande houden. Wat was het gaaf.

22 July 2017

S middags met pleun en liesje naar de kust gereden. Kijken of we morgen kunnen surfen. We gingen naar een stukje strand waar beachgards aanwezig zijn. Er mocht tussen de blauwe vlaggen gezwommen worden. Niet ver de zee in. De golven waren erg hoog. Dat wordt morgen niet surfen...maat waar we ons wel aan gewaagd hebben zijn crepes au sucre et au nutella. En natuurlijk verse oesters gehaald die we lekker bij de tent hebben opgepeuzeld. Want het oestermesje ligt standaard in de la 😊. Na Het eten potje badminton.
Er was er een klein vogeltje te zien....maar er zitten er twee.. ..vlak bij het douchegebouw.🐥
De dag vandaag sportief begonnen. Martijn en ik zijn naar Cap Farret gefietst: 25 km heen en 25 km terug. Het plaatsje ligt precies aan het einde van het binnenmeer daar waar het de atlantische oceaan kruist. Mooi tochtje over prachtig fietspad door de bossen.

21 July 2017

Aangekomen op camping La Cigale, aan het binnenmeer D"Arcachon. Ligt aan de atlantische oceaan. Dit meer kent 2 x per dag getijde. Vanavond avondwandeling gemaakt. De boten loggen op het droge en wat wil....je loopt langs het ene na het andere oesterrestaurantje mmmmmm morgen maar eens proeven....!
Nog even zwemmen en skaten voor we naar de volgende bestemming gaan.

20 July 2017

We besluiten nog een wandeling naar de rivier te maken. De gironde deelt Bordeaux in tweeën. Er is een grote dansvloer waarop we samen samen dansen. Eigenlijk hadden we langer willen blijven.....
Wat een mooie stad. Slenteren en lekker drankje doen en we besluiten thais te eten want dat rook zo lekker...en dat was het ook.
Ons plan is gewijzigd. Stekje op kleine camping aan binnenmeer is pas morgen beschikbaar. We besluiten naar de stadscamping bij bordeaux te gaan. Caravan neergezet en op pad.. ..

18 July 2017

Een dagje chillen op de camping, boekje lezen, spelletje doen en wandelen langs het strand en heel veel zwemmen. Dag afsluiten met borrel en tortilla eten ....mmmmmm
Op naar Zuid-Bretagne....groot contrast met het weer. Door een onweersbui met 18 graden naar een zonovergoten stukje camping 32 graden.... En opnieuw over een bijzonder kunstwerk gereden.....

17 July 2017

Bezoekje aan Honfleur...natuurlijk vis eten....

16 July 2017

We zijn in Normandië aangekomen, geïnstalleerd en gezwommen!
België.. ...
....en we zijn vertrokken.......