New Zealand · 12 Days · 7 Moments · March 2017

Henrikkes reise i New Zealand

21 March 2017

Igår hadde vi en 5,5 timers busstur til westport. Vi stoppet på veien for å se på seler, og når vi kom frem til hostellet hadde vi bare 20 min på å gjøre oss klar til ølsmaking! Det pøsregnet, men gøy var det! Jeg fant ut at favoritten min var green fern, så jeg kjøpte med meg 2 liter av den til 95 kr! Håper på bedre vær idag👍🏻
Da har vi kommet oss til sør-øya. De første to dagene har vi tilbrakt på et sted som heter Marahau. Vi hadde en felles barbeque den første kvelden. Dagen etter tok vi aquataxi til torrent bay og gikk 1,5 mil tilbake til stedet vi bodde på. Et nydelig sted som ligger 2 min fra stranden. Gleder oss til fortsettelsen😃

17 March 2017

Her går det i ett kjør! Vi har sovet over i hytter i retaruke hvor vi hadde en "everything But clothes" party! Som var super gøy:) jeg og Christine brukte plastikkfolie, og ble faktisk ganske fornøyd med resultatet. Vi sov en natt til, for dagen etter måtte vi stå opp kl 05:00 for å rekke å gå en 2 mils fjelltur. Fjellturen er veldig kjent, og en kjent turistattraksjon i new zealand. Jeg og Christine klarte å gå turen på 5 timer og 35 minutter. 45 minutter før de neste på gruppen kom ned! Stolt av det da:) nå er vi på vei til wellington, hvor vi skal på en natt også går turen videre til sør øya 😃

14 March 2017

Idag har vi lært om maori kulturen i new zealand. Spennende!! Vi har lært dansen som heter hauka, det ble mye latter. Vi har blitt servert middag som er laget under bakken. Videre hadde vi storytime rundt bålet med noen glass vin. En av de beste dagene hittil. Imorgen skal vi til barneskolen her og gi dem mat, da de 1500 innbyggerne i byen sliter med fattigdom. Idag har vi igjen fått perspektiv og skjønt hvor heldige vi er som får reise og oppleve det vi gjør ❤️

12 March 2017

Idag har vært en så fin dag! Vi la oss tidlig før alle andre, men fikk da mye overskudd til dagen idag. Vi begynte dagen kl 7, hvor vi kjørte til raglan hvor vi bor midt i skogen. Vi dro til waterfalls og når vi kom tilbake dro vi på yoga som var en 5 mim gåtur unna hytta. Etter yogaen var vi så kalde fordi det begynte å regne, så vi gikk i saunaen❤️ deilig og avslappende dag. Nå nyter vi et glass rødt etter tomatsuppe til middag 😃

11 March 2017

Vi våknet opp i hahei av pøseregn utenfor "hytta vår". Vi hadde en god nattesøvn og var klare for å oppdage på tross av været, bare et lite problem. Vi hadde ikke tenkt på å pakke regntøy. Da måtte vi være kreative og bruke søppelsekker, men de som eier stedet var så snille og lånte oss regnjakker også! Vi gikk 2 timers tur i søle og regn til den berømte "cathedrale cave" hvor blant annet de har spilt inn en scene i Narnia😃 siste kvelden skal vi bare slappe av, for vi skal opp kl 6:30 imorgen for å dra videre med bussen :)

10 March 2017

Da var neste destinasjon New Zealand! Vi startet turen med 2 dager i Auckland, hvor vi shoppet litt(her er det regn og kaldt), dro i toppen av skytower og så forskjellige havdyr på aquariumworld :) nå har vi annkommet hahei, som er kjent for deres "hot water beach" hvor du kan grave deg et boblebad! Gleder oss til reisen videre😃