Greece · 6 Days · 8 Moments · September 2017

Helenas äventyr i Rethymno, Nomós Rethýmnis,

27 September 2017

Igår och idag har vi varit på våran strand och badat. Låg vid poolen förstås som bas. Igår kväll tog vi bussen in till Rethymnon och kikade på gamla stan. Fina små mysiga gränder med restauranger och butiker. Åt en god köttbit. Taxi hem. Vi köpte badskor idag som var toppen att ha för denna stranden är lite grusig när man ska ta sig i.

26 September 2017

Igår var vi till Geogiopolis igen. Underbar strand där. Kastade boll i vattnet och läste mycket. Åt en god middag på kvällen. Såg söta kattungar på gatan under balkongen.

24 September 2017

Idag var vi till Geogiopolis och hade det härligt på stranden. Sen en underbar middag inne i byn. På vägen hem åkte vi över bergen och såg lite getter.

23 September 2017

Idag har vi åkt söderut med vår hyrbil. Hamnade i Matala. Nu är vi hemma igen efter en härlig dag. Åkt i djupa dalar och över höga berg. Vi såg Kretas högsta berg Ida. Mäktigt! Sett många fina små byar och vi stannade i en och tog en Cola. Där satt bara hillbillys och tittade väldigt när vi klev in på tavernan. Som avslutning fick vi en sup och frukt!

22 September 2017

Vi kom kl 3 i natt till Varvaras Diamond på Rethymnons just. Fräscht litet och mysigt hotell med jättetrevlig personal. Sov som en stock efter 44 timmar utan sömn innan. Nu är vi vid poolen och njuter fast vi är lite trötta. Det får bli en pizza nu.