Austria, Slovenia, Italy · 3 Days · 19 Moments · June 2018

Három ország bringatúra

1 July 2018

Ossiacher See: hazazutazásunk napján egy rövidebb túra várt ránk. A Wörthi-tóhoz közeli Ossiacher See tóhoz utaztunk. 28 kilométeres kerékpártúránk során Karintia egyik legnépszerűbb alpesi tavát kerültük körbe. A tó nyugati csücskében található kicsiny Sankt Andra településéről indultunk a tókerülő kerékpártúránkra, amely végig a part mentén, teljesen sík terepen haladt. Út közben üdülőfalukon haladunk át, gyönyörű hegyek látványában gyönyörködhetünk, siklóernyősök színes kavalkádja pörgött felettünk.

30 June 2018

Mai túránk végcéljához érkeztünk. Chiusaforte településre. Az állomás épületében egy rögtönzött kiállítást nézhettünk meg régi vasúti kellékekből, az étteremben pedig elfogyaszthattuk a megérdemelt sörünket J
A kristálytiszta vizű Fella folyó mentén kanyarogva folytattuk a kerékpártúránkat, miközben az utunknak az Alpok sziklás csúcsai és jó illatú fenyvesei szolgáltattak hátteret. A Milleniumi vasútvonal kerékpárútja mentén még láthatóak a vasút egykori állomásai, amik némelyikében lakásokat alakítottak ki.
Pontebba hangulatos városkája,ahol az ebedidonket töltöttük.
A komoly szintkülönbségek nélküli, végig egyenletesen lefelé vezető, kiváló minőségű aszfaltút az egykori vasút alagútjain, hídjain és viaduktjain vezet keresztül és a páratlan vonalvezetésnek köszönhetően vált valóban Európa egyik legszebb bringás útvonalává. Ezen a szakaszon érdemes lassan haladni és sokszor megállni, hiszen a látvány, a kilátás és az élmény nem mindennapi.
Egy finom cappuccino után folytattuk a bringatúránkat, amely egy igen látványos, különleges és egyedülálló útvonalon vezet tovább. Az egykori Milleniumi vasútvonal mentén a síneket felszedve, első osztályú kerékpárutat létesítettek. A mészkőbércek között kanyargó egykori vasút gyönyörű viaduktokon és ipari műemléknek számító állomások, váltó- és fűtőházak mellett és hűsítő alagutakon át haladt.
Ma az olasz határ felé indultunk. Kranjska Gorától Chiusafortéig a Milleneumi vasút helyén épült kerékpárúton kerekeztünk. : Ismét kiváló minőségű kerékpárúton tekertünk, a Száva forrása mellett elhaladva léptük át a határt és érkeztünk az olasz Tarvisio kisvárosába.

29 June 2018

Bohinji-tó: a Bledi-tó csodálatos látványától elszakadva még várt ránk egy utolsó túraszakasz, amelynek során 28 kilométert tekerve érkeztünk a mai túránk végéhez, Szlovénia legnagyobb tavához, a Bohinji-tóhoz. A gleccserek által létrehozott tó a tengerszint felett 526 méterrel található a Triglav Nemzeti Park területén, káprázatos alpesi környezetben. Tökéletes befejezése ez a táj a mai élményekben és látványban igen gazdag napunknak.
Bledi-tó: a Vintgar-szurdok után egy újabb csúcspont következett a túrában, a festői Bledi-tó, aminek a partjára kerékpárokkal érkeztünk. A tó Szlovénia ékessége, amely a környező hegyek látványának és a kellemes éghajlatnak köszönheti, hogy az egyik legszebb alpesi nyaralóhellyé vált. Egy hosszabb pihenőt tartottunk a Bledi-tó partján, ahol megebédelhetünkés megkóstolhattuk a híres bledi krémest is.
Vintgar-szurdok: a Radovna folyó rendkívül látványos szurdokvölgye, ahol egymást érik a vízesések, a zúgók és medencék. Gyalogosan jártuk be a szurdokvölgyben kiépített, 1,6 kilométer hosszú túraútvonalat, amely fahidakon és a sziklák oldalához rögzített fajárdákon vezet, és a 13 méter magas Sum-vízesésnél ér véget..
Kranjska Gorától a Vintgar-szurdokig: ezen a napon Szlovénia egyik legszebb kerékpáros útvonalán bringáztunk végig, amely a Júliai-Alpok lábánál vezet , gyönyörű természeti látnivalókat érintve. A szállodánkból kerékpárokkal indultunk útnak, és nem túl hosszú, alig negyed órás gurulás J után érkeztünk Mojstrana településére. Itt egy enyhe emelkedő után már a Triglav Nemzeti Park területén folytattuk utunkat. Innen pazar élményben volt részünk. 13 kilométeren keresztül csak lefelé gurulva, festői tájon kerekeztünk a Radovna folyót követve egészen Krnica falucskáig.