United States of America · 15 Days · 17 Moments · February 2019

Gunillas rundtur i Florida

18 February 2019

Den här killen mötte jag! Han satt i en glasbur och rörde sig inte på flera timmar och då fattade vi att det var en staty!! 😅
Måndag 18 februari Jag mötte Långben, jag mötte Långben...... Uffe sjöng högt och lade armen runt Långben!

17 February 2019

Söndag 17 februari 2019 Så dyrt att gå in på eventen på Universial Studio's! Traskade runt och såg det vi ville på första området istället. Vi har ju sett detta förut, men vi såg en och annan stjärna i alla fall..... Baby Spare Ribs på Bubba Gump smakade väldigt gott idag också. En mojito väntade på hotellet efter några timmar i 29 graders värme! Den hade vi gjort rätt för! 2

16 February 2019

I Nassau finner man att husen är väldigt färggranna, fantasifulla och mysiga.

15 February 2019

Färggranna hus är det gott om i Nassau. Ett Atlantis finns också på Bahamas! Här hade Michael Jackson en 10-rumsvåning. Vårt kryssningsfartyg Liberty är litet jämfört med andra!
På detta kryssningsfartyg finns det flera aktiviteter att sysselsätta sig med. Motionsbana på 1 mile (1609 m). Vi gick 10 varv på förmiddagen och några varv till på sen eftermiddag. Spelade minigolf på en niohålsbana på 11:te däck. Uffe vann all fyra omgångarna med bra spel och träffsäker puttning.

14 February 2019

Firade Valentine's Day tillsammans med min man och en väldigt god middag ombord på kryssningsfartyget.
Nu har vi bordat Carnival Liberty, som ska ta oss till Nassau under natten. Nassau är huvidstaden på Bahamas och under denna kryssning ska vi besöka flera av öarna runt på Bahamas. Tidigt på förmiddagen åkte vi till Kennedy Space Center, men något besök behövdes ej då jag besökt centrat två gånger tidigare.

13 February 2019

Nu saknar vi våra vänner Ewy och Göran, som igår hastigt måste flyga hem pga sjukdom i familjen. Vi har alltid så trevligt tillsammans på våra resor och hoppas innerligt att allt går bra. 💗💗

11 February 2019

Ikväll sushi, krabben och dessert på Miyako. Underbart gott och vi är så nöjda och mätta!
18 februari 2019 Minnen från Florida En promenad på Miami Beach med sin käraste är ett obeskrivligt minne. Ljuset där fascinerar, en blandning av rosa och ljust lila! Måste upplevas!
Idag för vi ner till Miami Beach och när vi kom dit lyste solen från en klarblå himmel. Vi vandrade på den breda stranden och tog några foton. Sedan intog vi en snabblunch innan återfärde till Pompano Beach och hotellet Hampton Inn. Motorvägen består som mest av åtta filer i en riktning!

10 February 2019

9 February 2019

8 February 2019

4 February 2019

Vår rundtur började i Kissimee då vi hämtade vår bil och åkte till vackra Clearwater utanför Tampa. Ewy och jag drack lite gåva som start på resan. Ljuvlig strand med vit sand mjuk som potatismjöl.