Australia · 4 Days · 13 Moments · February 2019

Gold Coast

7 February 2019

Vi tok bussen til et kjøpesenter like ved byen rundt 08:00. Kjøpesenteret heter Pacific Fair og var det fineste kjøpesenteret jeg har sett. De hadde alle mulige slags butikker, samt flotte detaljer overalt, solsenger, basseng til pynt og masse mer. Her slappet vi av på solsenger fram til klokken ble 9 da butikkene åpnet, tittet litt i dem før vi tok veien videre til stranden. I dag fikk vi endelig tatt turen helt til Surfers Paradise som er så sentralt i Gold Coast som du får det, slik vi har forstått det i alle fall. Vi gikk langs stranden for å komme oss dit, da var jeg så uheldig å ble brent av en liten manet, var heldigvis ikke verre enn at det sve og klødde. Vi ble liggende på stranden i noen timer før vi tok trikk tilbake til Broadbeach. Dette resulterte selvfølgelig i at vi begge ble utrolig solbrente til tross for faktor 50+, men det var vel uunngåelig ettersom det har gått så fint frem til nå😅Så gikk turen tilbake til leiligheten en siste gang før vi dro til flyplassen 16:00.
Vi var derfor ganske raske med å konkludere at å dra på byen ville koste oss masse penger og at det var mye lurere om vi ble i leiligheten😂Vi klarte å holde oss våkne en stund likevel, i håp om å kunne klare å sove gjennom hele natten. Dagen var veldig bra, vi fikk sett utrolig mye fint og gikk en deilig tur. Vi er veldig fornøyde😍 Nå er klokken 06:30 og vi har kommet til den siste dagen vår her. I dag klarte vi å sove helt til 06:00 uten å våkne i løpet av natten, så nå begynner det å gå på gli. Det er som nevnt siste dagen på Gold Coast, da vi klokken 19:30 i kveld drar videre til Sydney.

6 February 2019

Dag nr. 3: Vi klarte å sovne igjen etter forrige innlegg og fikk sovet en times tid, til klokken var 10:30. Da startet vi dagen vår med en deilig pastasalat som også ble matpakke før vi tok bussen til Burleigh Heads som er et stykke bort fra sentrum. Ettersom vi hadde brent oss litt på noen bussbilletter tidligere som kunne vært en del billigere, bestemte vi oss for å gå hele veien tilbake langs stranden. Det var heldigvis litt overskyet og vind så vi ikke kokte ihjel. Turen var utrolig fin og vi tok masse bilder! For hver hundre meter vi gikk var det noe nytt å ta bilde av, så nydelig😍vi dro tilbake til leiligheten 18:00 og tenkte også i dag at vi skulle ta en tur til byen på kvelden. Vi spiste god middag og gjorde oss klare, til tross for at vi var helt utslitte og helst bare ville legge oss. Så sjekket vi busstidene og det viste seg at bussen ikke kjørte fra samme busstopp på kvelden og at vi da ble nødt til å gå 3km for å komme oss dit noe vi merket ikke fristet så veldig.
Akkurat nå er klokken 06:35 og vi har vært våkne siden rundt 04:30, frykter å gå på den samme smellen i dag og! Utenfor drypper det litt og planen vår er å prøve så godt vi klarer å sovne igjen nå straks for heller å starte dagen litt senere☺️Alt i alt hadde vi en super dag i går og koste oss masse, men vi håper på at vi i dag kan klare å komme oss mer på rett spor med døgnrytmen og holde oss våkne litt lenger😄Er utrolig vakkert her og vi vil i dag prøve å komme oss enda nærmere Gold Coast sentrum for å se mer av hva byen har å by på😍

5 February 2019

Oppsummering fra dag nr. 2: Vi våknet 05:00 etter å ha våknet en del ganger i løpet av natten, vi sliter litt med Jet lagen ja😬Vi tok det med ro og slappet av til klokken var rundt 9-10, så valgte vi å skeie ut med taco til frokost! Har det ikke så altfor fælt😍Etter frokost tok vi turen til Broadbeach som er litt mer sentralt, her shoppet vi litt og tok en tur til stranden. Det tok ikke særlig mye mer enn 10 minutter før det begynte å hølje ned, men det var i grunn litt deilig å få kjølt seg ned😅Vi hadde for det meste sol hele dagen, det var noen skyer på himmelen, men de suste forbi rimelig fort. Vi spiste lunsj i byen klokken 16:30, tidsperspektivet vårt har med andre ord blitt litt påvirket av døgnrytmen. Så dro vi tilbake til leiligheten i 18:00 tiden, med en plan om å dra tilbake til byen senere på kvelden etter middag. Det gikk ikke helt som planlagt og vi sovnet en time eller to etter vi hadde kommet tilbake og sov både forbi byturen og middag! Våknet igjen rundt 03:00, obs!

4 February 2019

Da har Oda og jeg endelig kommet oss til Gold Coast i Australia etter en veldig lang reise for begge to. Kom fram til strålende sol og varme. Vi tok buss fra flyplassen til Mermaid Beach, som fremdeles er et stykke unna Airbnb leiligheten så det ble derfor en Uber videre. Uber sjåføren snakket om hvor raskt man blir solbrent og at «alle» her får hudkreft, så første prioriteringen ble å pøse på med 50+ barnesolkrem😬☀️Leiligheten var veldig fin og damen som bor her med oss var utrolig hyggelig, så dette blir nok veldig vellykket. Vi bor også sammen med to fantastisk søte hunder, skal legge ut litt fler bilder etterpå. Vi er rimelig slitne begge to, men vi klarte å slepe oss en tur til butikken for å kjøpe inn til klassisk norsk tacokveld! Så fikk vi tatt oss en liten tur ned til bassenget før vi skjønte at det var på tide å slappe av litt etter all flyvingen😄Planen er å ta det veldig med ro i dag og samle krefter også gleder vi oss til å utforske byen imorgen.😍