Netherlands, Egypt · 8 Days · 5 Moments · November 2017

Geert-Jan's voyage in Egypte

26 November 2017

Gieter naar Abu Dabab gegaan om te duiken en yahea weer te ontmoeten. Het was een warm welkom. Even doorgesproken wat we deze dag wilde gaan doen. Wendy een proefduik en ik een rifduik. Fijn dat er nog een Hollandse duiker meer aanwezig was. Hij dook al langer en vond zo zijn maatje. NΓ‘dat we onze uitrusting aan gedaan hadden gingen we te water voor een, wat nadien bleek, een hele mooie duik. De vraag was of Wendy ook nog kon duiken. De rode vlag hing uit, dus....miss later. Rond de klok van 12 uur gingen we de tweede duik maken maar nu met de zodiac naar een apart rif waar we mogelijk een haaien familie zouden kunnen treffen. De zee was erg ruw en ik voelde me niet echt prettig, evenals mijn hollandse maatje. Het zou beter worden als we onder water zouden zijn, en dat klopte ook. Het was een mooie duik maar helaas, geen haaien. Technisch gezien wel een perfecte duik. Na 50 minuten weer in de zodiac, voelde ik me slecht. Op de terugweg gingen wr naar de zeekoe zoeken. Wordt vervolgd πŸ‘

24 November 2017

Vanmorgen naar het infouurtje geweest. Weinig nieuws. Daarna relaxed op een bedje bij het zwembad. Genieten van een fris zonnetje. Temperatuur rond 21 graden voormiddag. Na de lunch gaan snorkelen. Info aangaande de watertemperatuur leerde dat het fris was, zo'n 19 graden πŸ˜• . Volgens Internet zo het 25 zijn, dus toch de shorties maar aan. Eenmaal in het water, viel het reuze mee. Voelde goed. Mooie visjes gezien. Helaas fototoestel vergeten. Na een uurtje zijn we gestopt en hebben ons een drankje gegund om op te warmen. Ik bleek aan mijn linkerarm en linker knieholte een soort uitslag te hebben. Waarvan...zou het niet weten maar irriteert behoorlijk. Morgen om 07:30 uur komen ze ons ophalen voor de eerste duiken. Ditmaal bij Yahea. Wendy gaf aan, eigenlijk niet voor haar open water te gaan ivm de temperatuur. Afhankelijk van de prijs, kijk ik of ik wel voor advanced door wil gaan. Na een verfrissende douche ff mijn dagboek bijwerken. Zo meteen dineren en aansluitend, op tijd slapen

23 November 2017

Snel foto's gemaakt en terug. Na een half uur haddewe onze noodpaspoorten ! Maar goed dat we ze gister gehaald hebben. Het duurde ongever anderhalf uur. Dat hadden we dus nooit gered. Vanmorgen de laatste spullen in de koffers. Elke brengt ons weg. Om half 10 waren we op Eindhoven airport. Koffers ingecheckt en naar boven om ff vliegtuigen te spotten. Om kwart voor 12 zijn we vertrokken. Tot op heden een rustige vlucht. Ff krantje gelezen en puzzeltje gemaakt. Ook de eerste pagina's van de advanced open water cursus gelezen. Nu spullen opbergen want de daling is ingezet.

22 November 2017

Omdat we gister pas onze reisinfo binnen kregen, kwam ik vanmorgen tot de ontdekking dat de paspoorten 6 maanden geldig moeten zijn. Wat bleek, heb ik weer πŸ˜‰, ze zijn nog 4 maanden geldig πŸ˜•. Gebeld met de gemeente. Die vertelde me dat het net een dag te laat was om het via hun te regelen. Ze adviseerde me om de douane in Eindhoven te bellen voor een tijdelijk paspoort. Gebeld en het was idd mogelijk. Oude paspoorten, pasfoto en reisbescheiden waren nodig om dit te realiseren. Dit zou ongeveer 10 minuten pp in beslag nemen, dus, een half uurtje eerder komen was afdoende. Gezien we beiden thuis waren en de tijd hadden, stelde ik voor, vanmiddag ff op en neer te rijden. Daar aangekomen kregen we formulieren om onze personalia e.d. in te vullen. Een man kwam vast de paspoorten, reisbescheiden en pasfoto's ophalen. Hij keek naar de foto's en vertelde dat die van mij niet goed was. Beide oortjes moesten zichtbaar zijn en dat waren ze niet. πŸ˜•. Dus, ff naar het vliegveld voor pasfoto's.

18 November 2017

Op 23 november stappen we in het vliegtuig om wederom te gaan genieten van de mooie onderwaterwereld van de Rode zee in Egypte. We vinden het fijn dat het mogelijk is vanaf Eindhoven te vliegen. Ook nu gaan we weer naar Hotel Port Ghalib The Palace. Ditmaal voor 15 dagen. We vinden het een fijn hotel, dicht bij de haven en langs de duikschool Port Ghalib Divers, waar we nu voor de derde keer onze duik-arrangementen gaan boeken. Vandaag al wat voorbereidingen getroffen aangaande kosten visum, welke valuta nemen we mee en uiteraard de weersverwachting.