Europe, North America · 13 Days · 17 Moments · November 2017

Karibien 2017

3 December 2017

171203 Idag bär det av hemåt ✈️✈️. Tidig uppgång och avstigning. 9.00 kom bussen och körde oss på lite sightseeing i Miami. Flyget skulle gå 16.50 men var försenat på grund av dåligt väder i Frankfurt på fm. Det blev en seg väntan på flygplatsen 🙈. 19.10 lyfte vi till slut. Det positiva är dock att vi får ett kort stopp i Frankfurt. Men planet från Frankfurt var också försenat 1.5 timme 🙈. Nu är vi alla fall i luften en sista gång innan Landvetter och en förhoppningsvis väntande taxi. 🤔 Det var allt för denna resa, tack och hej 😁👋🏼👋🏼

2 December 2017

171202 Sista hela dagen ombord. Har inte gjort mycket nytta. Mest legat på däck och lapat dom sista solstrålarna innan april ☺️😬. Passade dock på att åka lite skridskor bara för att man kunde ⛸🙃.

1 December 2017

171201 Idag är en dag till havs. Efter frukosten gick vi upp på soldäck och lade oss. Idag kändes det varmare då det inte blåste lika mycket som det gjort innan. Efter lunch var vi på en isshow. Dom var otroligt duktiga. Efter showen gick vi upp på soldäck igen och njöt av solen tills det var dax att gå och göra sig i ordning för middagen då klädseln idag var ”formel”. Vi passade på att ta foto på oss på båten. Det är gott om fotografer på båten.

30 November 2017

171130 Idag var vi på Aruba, här hittade vi vita sandstränder och ett härligt vatten. Ön är minst av ABC-öarna men verkade mest välskött/organiserad. Gjorde som igår, tog en taxi runt delar av ön. Bilen idag var fräsch med ac, men kvinnan som körde sur och tråkig för att vi inte ville betala för en fulltur. Hon stannade bara på ett ställe och körde oss runt typ 45 minuter 😡. Det var dagens miss. Vi var på Eagle beach, tydligen den 3:dje finaste stranden i världen 🤔. Tveksamt. Den var underbar, men det känns som världen har mer att erbjuda. Efter ett par timmar där, tog vi en lång, varm och svettig promenad tillbaka till båten. Lade av oss packningen och käkade lite, innan vi tog en liten tur i staden. Efter middagen fick jag stryk i schack, sedan var det läggdags 😴😴

28 November 2017

171128 Idag har vi besökt Curaçao för lite sightseeing och shopping. Givetvis köpte vi med oss äkta blå curaçao hem 😁. Efter ett lunchstop blev det lite sol och bad på båten.
171129 Idag har vi besökt Bonaire. Vi började med att ta en taxitur runt norra delen på ön. Chauffören hette Johano och var en äldre herre. Vi åkte i en privat skruttilutt bil 😕. Bältena funkade inte, men sånt användes inte på ön fick vi veta. Resan gick genom Washington nationalpark, där såg vi massor av flamingos. Tyvärr var bara några nära stranden. Vi besökte också 1000 steps. 72 branta, jobbiga trappsteg som enligt dykarna kändes som 1000 steg när man har hela utrustningen på sig. Var oxå uppe på utsiktsplatsen Long Hill. Som avslutning släppte han av oss på Coco Beach. Där solade och badade vi en stund. Eva snorklade lite, det var massor av härliga fiskar i corallreven. Puss å hej 😘

27 November 2017

171127 Hej, hej! Hallå dagboken! Hurra!! Idag är det lönedax, men vem bryr sig om sådant när man har ”all inclusive” 🌴🚢🍕💃🏼 Denna dagen har vi tillbringat till havs och mestadels på däcket vid poolen. Friska vindar idag, man fick hålla i allt som fanns. Typ handdukar, väskor och badtofflor. En liten äventyrsgolfrunda blev det oxå, storspelaren vann med 1 poäng 😬. En liten rolig figur möter oss varje kväll i hytten. Olika varje kväll. Nu skall vi till baren 🍹🍸🍾 och ta en fördrink eller två innan middagen. God kväll 💕

26 November 2017

171126 Idag anlände vi till Haiti. Vi gick iland på en del som hette Labadee. En inhägnad del av ön som byggts upp och hyrs av den Haitiska staten i 35 år utav RCCL. Lite fake men väldigt härligt och vackert. Ordning och reda, rent och fräscht. När det var lunchdax, fanns två restauranger som serverade hamburgare eller korv med bröd, sallad, frukt och någon kaka till efterrätt. All mat och dryck i alla barer hade körts i land från båten på morgonen och kördes tillbaka på eftermiddagen. En otrolig organisation som fungerade klockrent. Inte illa med tanke på att det är sammanlagt 5000 personer ombord (även om inte alla gick iland)

25 November 2017

171125 Idag har vi haft en heldag till havs. Vi har solat, badat och slappat hela dagen. (Jag började en sväng på gymmet medans min hyttkompis sov sin skönhetssömn) Ikväll är det ”formel night” på middagen så då åker långklänningen och kostymen på 🤫🤭🙈. Kanske kommer ett foto lite senare. 🤪 I övrigt är fotona ett axplock från dagen på fartyget.

24 November 2017

171124 Då var det dax att kliva ombord på vårt fartyg, Navigator of the sea. Som ni ser på ena bilden så var det en del bagage att hålla reda på 🤭. Imponerande att det hamnar i rätt hytt. Det tog oss dryga två timmar i kö, innan vi var ombord. Otroligt segt. Men tro inte att vi hade tid att stanna i hytten, vi var ju tvungna att orientera oss runt lite. Först kändes det som man skulle kunna gå vilse, men när det var läggdags tyckte vi nog att vi hade lite koll iaf. Vi har möjlighet att äta i samma restaurang, på samma plats och med samma ”grannar” varje kväll. Vi kände nog inte att detta passade oss riktigt. Maten hade också lite mer att önska. Vi kommer garanterat prova andra ställen oxå. Ja, detta var väl ungefär vad vi hunnit med idag, dax att säga gonatt 😴😴😴😴 PS. Fartygen på bilderna är inte vårt fartyg. Hade ingen möjlighet att ta på Navigator. Ds

23 November 2017

Idag har vi varit på en båttur i de mer fashionabla delarna av Fort Lauderdale. Besöket gjorde vi vattenvägen med en fd hjulångare som hette Djungel Queen. En del hus kunde man tänka sig låna ibland, andra inte. Även idag har vi sett massor av stora leguaner. Tyvärr är bilderna från båtturen tagna med ”fel” kamera så ni får hålla till godo med dessa.

22 November 2017

Idag har vi varit på en häftig utflykt. Vi var i Everglades och åkte airboat. Vi har sett både leguaner, alligatorer, gamar och andra fåglar. Jag fick hålla i en alligatorunge som var 1.5 år gammal. (Peter var för feg🤪)

21 November 2017

Efter 22 timmar på resande fot är vi galet trötta. Balkongens utsikt var helt okej 👍🏼. Nu har vi fått lite mat i magen.Dax att säga gonatt 😴😴

Då var vi framme ✈️☺️👍🏼
Nu är vi snart framme en lång och seg flygresa. Rörelsebehovet är stort just nu. En andra middag serverades precis, det passade våra kurrande magar perfekt. Vi flög med världens största flygplan Airbus 380.
Nu e vi på G 😋🤪
Resan startade 02.00 när taxin hämtade oss på Billingsdalsvägen i Skultorp. Ni må tro att han blev nöjd, min lille sambo när taxin var en Tesla 🤫🤭. Incheckade och klara väntar nu en stund i loungen innan avgång.