Thailand · 21 Days · 16 Moments · June 2016

Esther's adventure in Thailand

25 June 2016

Savonds samen met iemand van het hostel op de scooter naar een viewpoint geweest om zonsondergang te zien. Dit kleine eiland is een waar paradijsje! Daarna gegeten bij een vegetarische tent waar ik eerder ook al had gegeten. Toen ik aan het eten was merkte ik dat mijn maag in lichte opstand was tegen het voedsel, maar ik dacht, tja komt vast door de hitte, ik moet toch echt wat eten. De volgende ochtend werd ik wakker met lichte verhoging en ben op de boot gestapt om een snorkeltour langs het eiland te doen. De eerste stop was shark Bay, waar baby Reef tip sharks zwemmen. Een groepsleider riep 'follow me to see sharks', dus de hele groep volgde hem, en ik dacht ehmmm jaaaa ik ga wel de andere kant op! Iets dieper, daar zitten vast grotere haaien! En ik had gelijk, want al snel zwom er een perfect exemplaar langs me heen van zo'n 1m. De groep had geen shark gezien. De rest van de snorkeltour voelde ik me jammergenoeg zeer slecht, en heb de Tour een beetje uitgezeten (op de wc).

23 June 2016

Snachts voelde ik me niet zo best. Om één uur snachts moest ik overgeven, en heb ik al mijn eten uitgebraakt van die dag. Daarna tot een uurtje of vijf wakker gelegen met koorts in bed, terwijl ik half zes al moest klaar staan voor het duiken. Besloten de duik te cancellen (heel zuur want ik moest wel voor de hele dag betalen, 100euros uit de deur). Toen ik van hostel a naar b moest verplaatsen omdat mijn hostel fully booked was, liep ik al zwetend met backpack over straat tot een vrouw op scooter zei dat ze me zou brengen als ze van mijn maps gebruikt mocht maken. Top! Achterop de scooter was ik alleen vrij bang flauw te vallen dus op gegeven moment ben ik eraf gestapt en trok het niet meer, en ben maar op straat gaan zitten (dom, want het was midden in de zon). Het zweet droop van m'n gezicht af tot ik opeens de hostelnaam zag, yes! Ik daarheen gewaggeld, bleek de scooter niet meer aan te gaan, gelukkig kwam een Thai haar helpen en ben ik snel in de verkoelende kamer gaan slapen.

19 June 2016

De dag daarop zijn we in alle rust bijgekomen aan de infinitypool, een plek met bedjes zowel aan het strand als aan zwembaden. Heerlijk! S avonds naar de full moon Party in haad rin, Thomas zijn verblijfplek. Alhier mensen van zijn hostel ontmoet om wat buckets hier en daar te scoren en over het strand te lopen van de ene housetent naar de andere. Annemarij is verder op stap gegaan met mensen van ons hostel. Grootste deel van de mensen was flink dronken. Leuk om een keer te hebben gezien, maar niet zo leuk als festivals in NL!
De Hangover kwam de dag erna, Alhoewel die voor mij wel te doen was! In Koh Tao was er die dag een groot festival, waarbij ze een world Guinness book of records poging gingen doen, het meeste mensen dat elkaars hand vasthield. Een uur lang stond er dan ook een hele rits mensen op het strand, klaar voor de poging. Smiddags hebben we de boot naar koh phangan gepakt alwaar we naar ons hostel zijn vertrokken om ons klaar te maken voor de Jungle Experience - het deephouse techno feest voor de full moon Party. Eerst gezellig in het hostel gedronken, om daarna met z'n allen in het busje te vertrekken. Het feest vond plaats in de jungle, met uiteraard Black lights en schmink! Na een uur was ik iedereen kwijt, en heb ik het toch nog tot 5uur vol gehouden zo alleen. Iedereen begint gewoon tegen je aan te praten en wanna have a good Time! Aangezien ik schmink had gekocht heb ik nog vele mensen een lichtgevende kop bezorgd, waaronder twee mannen die hun bachelorparty hadden!

17 June 2016

Na het volgen van de refresher duikcursus in het zwembad, zijn we s avonds mee gegaan met de pub Crawl, de grootste van zuidoostazie, en de vijf na grootste van de wereld! Hier begonnen we met een bucket, wat al snel 1,2,3 buckets werden. En shotjes. Ontzettend veel mensen ontmoet en een goeie tijd gehad! Jammergenoeg heb ik mijn geliefde slipperd, die al tien jaar mee gaan, per ongeluk laten staan. Toen ik savonds terugkwam in het hostel had een briljant persoon de kamerdeur op slot gedaan. Gelukkig waren er enkele vrije geesten die in de gang de muren aan het bekladden waren. Vol trots liet ik ze mijn schilderijen zien, impressive! Na een uur in de gang te hebben gezeten besloot ik toch maar eens boos op de deur te gaan bonken waarna ik in mijn bedje kon gaan slapen. Annemarij had een andere slaapplek gevonden en trof ik sochtends weer!
Annemarij was jarig op koh sok Lake, en aldaar spraken wij met big man (zelfde Tour guide als Thomas had), en vertelde we dat Annemarij 27 zou worden. Big man kwam later tevoorschijn met een fles rum, cola en soda water, speciaal voor anns verjaardag. Een ontzettende lieve grote man!

16 June 2016

Na koh sok zijn we vertrokken richting het zonnige koh Tao. Na een rit met minibus (met meer mensen erin dan er plek voor was), en de boot, kwamen we acht uur later aan op het mooie koh Tao. Hier even op het strand van een cocktail genoten, om savonds met mijn grote kleine broertje af te spreken die op hetzelfde eiland verbleef. Na het eten van pad Thai voor de eerste keer zijn we bij een bar gaan zitten waar de Thaise heren een vuurshow weggaven. Deze vuurresistente (targaryens waarschijnlijk) mannen gooide en zwaaide met het vuur alsof zij onderdeel waren van de Majorette. Na enkele uren werd een Limbo voor de kijkers opgezet, waarbij de limbo stuk in vuur werd gezet.. uiteraard ook geprobeerd zonder succes.. waaaaarm dat het was!! De volgende ochtend een duikcursus refresher course gevolgd, zodat ik ook nog enkele duiken hier kan doen! 😃

15 June 2016

Eenmaal aangekomen in kaoh sok heb ik de wandelschoenen aangetrokken om het park te gaan verkennen. Ik liep hier moederziel alleen op een hiking pad in de jungle en kwam al snel een grote sprinkhaan tegen, rupsen, en aapjes. Geweldig om zo alleen door de jungle te wandelen met alle geluiden. Het werd al bijna donker dus ik moest weer omdraaien. In Koah sok regent het vrijwel aan één stuk door, dat maakt het toch wel een echt regenwoud. De volgende dag zijn we naar Koah sok Lake gegaan alwaar we caves hebben bezocht (al zwemmend door de Cave) en spinnen slangen en vleermuizen hebben gezien. Ook hier regende het alleen, en doordat ik maar een paar kleding mee had was dit errrug onprettig. Gelukkig zijn we ondertussen weer lekker warm in onze jungle Huts aangekomen.

13 June 2016

In de Cave ook nog een slang gespot die rustig lag te shinen. De weg terug op de scooter waren we ietsje meer ervaren met de scooter en hebben we de 80kmu toch wel aangetikt op vlakke stukken (dont worry, nog steeds over carefull). Savonds op de avondmarkt gegeten en genoten van Mango with sticky Rice, squid, en kipstokjes. Daarna sven gevraagd een vlucht voor ons te boeken, die hij per ongeluk een dagje eerder dan gepland had geboekt, waardoor we halsoverkop de volgende dag het hostel en onze scooters moesten verlaten. De misselijk makende weg terug uit Pai was dit keer voor mij te doen. Echter voor andere, locals, niet. Zij begonnen na 5min al te braken, hun kotszakjes knoopte ze vast en legde ze op de grond. De rest van deze reis gingen die kotszakjes dus heen en weer over de vloer van de auto. Gadverdamme. Vanaf Chiang mai de vlucht gepakt naar Krabi, om aldaar direct weer de volgende dag op de bus te stappen richting khao sok! Into the jungle!😃
S avonds na het eten van een heerlijke curry, uiteindelijk een tent gevonden met joint smokende hippies. Deze strijken neer in Pai tijdens het reizen, om aldaar dag in dag uit stoned te zijn, gitaar te spelen, en met toeristen over het leven te kletsen. Of joints smoken niet gevaarlijk is in Thailand? Noo relaxxx man, zolang je ze maar niet bij je draagt als je gepakt wordt (dan moet je een boete a 1000e betalen). Ook vernomen dat er een bar is (sunset) waar je mushroom shakes kan bestellen, wat vele toeristen dan ook doen. Na zelf wat te tokkelen op de gitaar zijn we naar een reggae bar gegaan om daarna vroeg naar bed te gaan. Volgende dag zijn we de tocht naar de Lod Cave begonnen, welke 40km verderop lag. Op onze scootertjes netjes 40kmu naast de weg gereden (errrug voorzichtig), en genoten van de mooie uitzichten, alleen maar bergjes en natuur.. eenmaal bij de Lod Cave gestapt op een bambooraft waar we mee de grot binnenvaarden. Om onze raft heen zwommen hele zwermen meervallen..

10 June 2016

Eenmaal aangekomen in Pai middels de misselijk makende bus, zijn we neergestreken in ons heerlijk rustige hostel Nine House, iets gelegen van de grote straat van Pai. Pai zelf is het meest schattige dorpje ever, ondanks zijn toerisme. Het dorp draait op toerisme, en bestaat uit alleen maar mooie resorts (bungalowhutjes) en cute barretjes met een Bob Marley vibe. We hebben nog geen joint smokende hippies gezien, maar we begrijpen volkomen dat die in dit heerlijke dorpje neer strijken. Heerlijke cashew with vegetables Rice gegeten. De volgende dag de scooterverhuur opgezocht om aldaar aan te geven dat we een scooter wouden huren 'do we know how to Drive?' 'no' maar gelukkig lieten ze wel even zien hoe dat moest en konden we die scooters gewoon meenemen. Op de scooter door prachtige landschappen richting een waterval. De rest van de dag heeft het jammergenoeg geregend, waardoor we verplicht werden neer te strijken in een hippie chill tentje. Niet verkeerd.

9 June 2016

Na de olifantentocht hebben we een powernap gedaan. Ik heb nog een niet geslaagde poging gedaan om de nieuwste GoT te kijken :(. En savonds zijn we naar het ladyboys cabaret geweest! De mannen als vrouwen gaven een playback dance show - ze leken toch echt veel meer lol te beleven aan het vrouw zijn dan wij 😉 een ladyboy met wittelipstick pakte nog een jongen op de eerste rij in het publiek goed op z'n smoel 😂 na afloop leek hij net Sneeuwwitje. Daarna zijn we weer naar de partyplace gegaan om aldaar wat maithais te drinken. Wellicht een slecht idee omdat we de volgende dag 8u sochtends met de bus richting Pai gingen. Dat bleek inderdaad zo te zijn. De weg richting Pai is één grote haarspeldbocht. Ik voelde me al niet top, en na het vragen van een plastic bag bleek ik gelijk te hebben. Mooi over mijn eigen been gebraakt! Busje laten stoppen om nogmaals te braken, medicijnen te halen (cola en chips) en Annemarij solidair brakend op de wc terug te vinden.
In Chiang Mai een kleine wandeling gedaan om de tempels te bewonderen (die zien er vrijwel allemaal hetzelfde uit, de ene Boeda is alleen iets groter dan de andere). En einde middag ben ik op kookcursus gegaan, heerlijke curries, springrolls en soepen gemaakt, die ik zeker thuis nog een keer ga maken (met het meegegeven kookboek). Savonds nog een biertje gedaan bij een ware partyplace die wel al om 12uur sluit. De volgende ochtend vroeg op olifantenpad. Na 1,5uur achterin een jeep deels on en deels offroad te hebben gezeten, kwamen we aan bij het olifanten opvang huis. Deze giganten hebben we gevoerd, in een modderbad gestopt, onder de waterval gezet, en uiteraard op de foto gezet! Alhoewel ik al snel een band had met deze grote reuzen, vond Annemarij ze wel erg groot. Die bleef overal op minimaal 1m afstand (zoals ook terug te zien is in de foto's).

8 June 2016

Savonds zijn we naar de skybar geweest die zijn populariteit dankt aan de film Hangover. Daar twee heerlijke cocktails gedronken voor een prijs waar we een paar uur met de taxi door de stad heen hadden kunnen rijden. Maar goed, ze waren heerlijk en het uitzicht adembenemend! De volgende ochtend zijn we op de trein gestapt richting Ayuttaya😉 de treinen lijken uit het stenentijdperk te komen. Op de fiets hebben we twee ruïnes in Ayuttaya bezocht om vervolgens totaal uitgeput van de hitte neer te strijken onder een boom bij een meer. 45 graden gevoelstemperatuur is niet niks! Savonds op de nachttrein richting Chiang mai gestapt (heerrrrrlijk geslapen), om de volgende ochtend aan te komen in een relax hostel!

5 June 2016

Eerst de treintickets richting chaing mai geboekt, om vervolgens op fietstocht te gaan met 'co van kessel', die 30jaar geleden een fietstocht bureautje is begonnen in Bangkok. Co is jammergenoeg al twee jaar geleden overleden, zijn geest leeft gelukkig wel voort in zijn fietstochten! Met de fiets zijn we door Chinatown gecrosst, zijn we langs vele markten gefietst, op plekken met alleen maar locals, en heel veel (on)prettige geuren, hebben we een tempel bezocht en zijn we met het pondje heen en weer gegaan. Heilige bomen in BKK worden niet gekapt, deze groeien dus rustig door huizen heen. De temperatuur heeft de 40graden geraakt, het was dan ook errrrrrug warm! Aan het einde van de fietstocht even een doekje over de benen gehaald en geconstateerd dat er toch veel zwart op het doekje achterbleef. Het is hier niet schoon! Er is in BKK een grote wens van locals om blank te zijn, zodanig dat zij hun gezichten met calcium insmeren zodat deze wit ogen, en door al hun douchegels whitening zit

4 June 2016

Na een twaalf uur durende door olie gesubsidieerde trip met Qatar Airways, kwamen we zestien uur later dan eindelijk aan in BKK, oftewel Bangkok! Om aldaar direct de meute in te gaan met het openbaar vervoer, de trein, en vervolgens de tuktuk. Door een vriendelijke thai op een zijspoor gezet - we moesten toch echt reizen boeken bij een bepaald informatiecentrum - voordat we ons hostel zwaar beladen bereikten. De hitte (ook al was het die dag een koele dag), (on)aangename geuren en de drukte op de weg gaven ons een warm welkom tot BKK. Savonds heerlijke curry voor 2,50e gegeten op de Koah San Road (duurste straat van BKK, they say), het biertje dat er bij kwam was 3,00e. Aansluitend nog drie buckets cocktails gedronken om daarna netjes op tijd te gaan slapen... tot half 11 sochtends! Na deze goede nachtrust besloten we dat het tijd was op pad te gaan.