Europe, Asia · 7 Days · 9 Moments · October 2017

Frederikke og Emilia i Dubai

19 October 2017

Så gik turen mod Danmark igen✈️🇩🇰 Tak for denne gang Dubai - det bliver i den grad ikke sidste gang vi ses! 🇦🇪🌞🍉🍹🌃

18 October 2017

Sidste dag i Dubai blev brugt på afslapning i poolen det meste af dagen💦🍉 Ved eftermiddagstid tog vi afsted til Dubai Mall for at shoppe lidt inden vi selvfølgelig skulle en tur op i smukke Bujr Khalifa. 🌃 Der oppe var der en fantastisk udsigt over byen, og da vi kom ned igen skulle vi lige se "the fountain show" en sidste gang, inden vi gik ind for at mødes med Rene og Tasha. ⛲️ Som afslutning på det hele, spiste vi alle fire på The Cheesecake Factory. Vi kunne dog ikke klemme desserten ned, så vi tog et stykke cheesecake med hjem hver. 🍰🙈

17 October 2017

I dag stod den på afslapning på smukke hotel Atlantis, som ligger ude på palmen. 🏝 Vi kørte derud med Rene omkring kl. 13. Da vi kom, bestilte vi nogle lækre drinks som blev serveret i ananaser! 🍹🍍😍 Vi slappede af ved poolen og fik også badet i havet, som dog var meget saltet. 😂 Senere da vi kørte hjemad tog vi lige en tur rundt på palmen og så byen ude fra havsiden🏙 Vi handlede ind til aften, hvor vi spiste lækker grill-mad på terrassen sammen med Tasha og Rene. 🍴☺️ Som slut på dagen hyggede vi med is og film i stuen🎬 (Dora var også lidt med🐶😂)

16 October 2017

Vi hyggede ved poolen om formiddagen🍹🍉💦 tog på ørken-safari om eftermiddagen. Vi blev hentet i en firehjulstrækker og kørt ud i ørkenen. På vejen der ud så vi lige pludselig en masse flamingoer som stod lidt uden for motorvejen😂 Da vi kom til ørkenen blev vi sat af for at se et lille falke-show 🦅Derefter kørte vi videre og på vejen så vi nogle gazeller! Lidt efter blev der gasset op for vi skulle køre ræs! Vores guide kørte helt vildt, så både min vandflaske og fredes telefon fløj rundt i bilen🤣🌴🚙💨💨 🌄Vi kørte ud for at se solnedgangen og derefter videre til stedet hvor vi skulle være og spise. Der fik vi en tur på nogle søde og nysgerrige kameler. 🐫🐫🐫 Vi spiste lækker aftensmad, fik henna tatoveringer og så en dygtig mavedanser, inden turen gik hjemad mod Dubai igen.✨

15 October 2017

Turen går til Abu Dhabi ✨🇦🇪 Vi stod op kl. 6 og spiste morgenmad, hvorefter Tasha kørte os til et hotel hvor vi blev hentet. Vi kørte i bus til Abu Dhabi, ca. 20 mennesker og vores guide (en flink arabisk mand som i øvrigt snakkede både tysk og engelsk😂). Vi ankom til "Sheik Zayed Moske" omkring kl. 10:30. Den smukkeste bygning til dato! 🕌 Vi havde selvfølgelig gjort meget ud af at tage respektfuldt løst tøj på, men eftersom man jo skal bærer tørklæde (hvilket vi ikke havde tænkt på) var vi nødt til at få vores guide til at købe abayaer til os.👳🏽‍♀️ Efter at have set den utrolige moske, gik turen videre. Vi blev kørt rundt i Abu Dhabi mens vores guide fortalte løs. Til sidst endte vi ved Ferrari-world, hvor vi selvfølgelig skulle prøve verdens hurtigste rutsjebane. 🏎💨🎢😱 Da vi endelig kom hjem igen (omkring kl. 9) var vi virkelig trætte. Rene kom hjem lige sekundet efter, og Tasha var så sød at købe MacDonalds med hjem til os.🍔😍 🌺💦En lille aftendukkert blev det også til.

14 October 2017

I dag udforskede vi området, og tilbragte det meste af dagen ved poolen. 💦🌸🥂 Ved eftermiddagstid gjorde vi os klar til at tage hen til en skønhedssalon sammen med Tasha. Frede og jeg fik lavet både manicure og pedicure mens Tasha fik ordnet sit hår.💅🏼💁🏽 Efterfølgende tog vi ned til strandpromenaden for at se efter et sted at spise. Vi blev enige om at prøve Arabisk mad denne gang 👳🏾 🥘 (så vi fik smagt både fladbrød, humus, falafel, lammekød og meget andet lækkert) 😍

13 October 2017

Første dag i Dubai blev tilbragt i selveste Dubai mall.🛍👗💄💸 Der shoppes og kigges på butikker! ✨ Senere tog vi hjem for at slappe af ved poolen, inden vi skulle ud og spise. Aftenen blev tilbragt på en sushi-restaurant sammen med Tasha og hendes veninde Melissa. 🍱🍣🍹 Fra vores bord kunne vi blandt andet se det smukke "fontaine-show" foran Burj Khalifa 😍💦🌃 Efter maden satte vi Melissa af, og gik en tur gennem gaderne. Til sidst sluttede vi af på en hyggelig cafe, inden vi kørte hjem igen🍷❣️
Ankomst🇦🇪

12 October 2017

Så er vi klar til afrejse! 🔜☀️ Flyet letter kl. 15:25 og vi skulle gerne lande i Dubai omkring kl. 00:00 (22 dansk tid)