Slovenia, Czech Republic · 12 Days · 42 Moments · July 2017

Eliška's adventure in Slovenia

13 July 2017

Poslední ráno, poslední snídaně a poslední pohledy na průhledné řeky a Julské Alpy. Bylo to tu krásné, určitě se vrátíme 😊 Slovinsko, děkujeme za nepřekonatelné zážitky z přírody !☺

12 July 2017

No a po relaxačním odpoledni jsme na večeři zašli opět do oblíbené pizzerie Rustika.😋 Tentokrát jsme se nechtěli opět přejíst 😅 A tak jsme si pro jistotu dali pizzu a salát napůl. No a to jsme si pochutnali mnohem víc!😁
Původně jsme odpoledne chtěli navštívit hrad Bled a vyjít na vyhlídku, abychom viděli Bled v celé své kráse seshora. Jenomže bylo takové vedro, že jsme se na to vykašlali a vrátili jsme se domů pro plavky a jeli se vykoupat do jezera. Tak zelenkavá čistá voda se přece nedá odmítnout!😄
Tentokrát jsme na oběd neměli žádné sendviče, a tak jsme si museli něco koupit. Tentokrát jsme ale zašli na něco sladkého do slaščičárny Zima. Ochutnali jsme typické dorty Krémšnita a Gibanica. Všem nám chutnaly, i když to není typická představa dortu 🙂
Bydlíme v Bledu už čtvrtý den, ale samotný Bled jsme si vlastně ještě neprohlédli. Takže dneska jsme se vydali na okružní procházku kolem jezera. Celou dobu jsme měli výhled na hrad, kostel i ostrov, na který jsme i dopluli na pramici. Bylo krásně a procházka byla opravdu povedená.

11 July 2017

Na večer jsme opět zašli do restaurace Babji zob v Bledu. Tentokrát ale bohužel nebyly tak dobré dojmy jako z minulé návštěvy. Čekali jsme na jídlo skoro dvakrát tak dlouho, a musím říct, že zrovna mně víc chutnalo právě při minulé návštěvě. No ale každopádně najedli jsme se dobře, takže opět převažuje spokojenost ☺
Jak už jsem naznačila, odpoledne jsme přejeli k Bohinjskému jezeru, kde jsme se chtěli jít vykoupat anebo podniknout delší procházku. Jenomže jak jsme tak obědvali, viděli jsme, jak se honí černé mraky a během půl hodiny začalo pěkně pršet, a docela dlouho nepřestalo. Takže jsme se rozhodli, že se vrátíme do penzionu. Vzali jsme to ale krásnou oklikou přes malé vesnice a lesy. Byla to krásná cesta a nakonec se to i celkem vyplatilo. Dokonce se i vyčasilo a tak jsme se smočili aspoň v bazénu u hotelu.😊
Dneska jsme vyrazili k posledním vodopádům, které jsme chtěli navštívit. (všechny ostatní kromě jednoho jsme zvládli 😏) Vodopády Savica se nacházejí hned pod pramenem a řeka pak pokračuje do Bohinjského jezera, kam jsme se poté taky vydali. Napřed jsme ale ještě vyjeli pod vrchol Vogel, kam jsme chtěli na lanovku, ale 50 € jsme za ní dát nechtěli, a tak jsme prostě jeli dál. Ale vodopády rozhodně stály za tu námahu se k nim dostat 🙂(vede tam přes 500 schodů😏)

10 July 2017

No a na večeři jsme se vydali do další vyhlášené restaurace v Bledu. Jmenuje se Babji zob (Babí zub) podle vrcholku blízko města. Zkusili jsme rybu, maso a saláty, no a jak levnější, tak dražší jídla byla úžasná. 😋
Později odpoledne jsme ještě stihli zajet se podívat do největšího centra pro skoky a lety na lyžích do Planice. Mají tam celkem 8 různě velkých můstků, vnitřní zasněženou běžkařskou dráhu a dokonce i výhled na Alpy. Prostě majestátní 🤗
Dnešek byl nejspíš posledním opravdu teplým a slunečním dnem, a tak jsme si řekli, že se budeme válet u nějakého jezera. Vybrali jsme umělé jezero Jasna u Kranjske Gory. Voda má sice asi 10 stupňů, příroda je ale nádherná, jezero dokonale průhledné a dokud nepřišly skupinky dětí, byl i dokonalý klid. Prostě ideální místo na opalování a nicnedělání 😊 Dají se tam půjčit i paddleboardy 😆

9 July 2017

Odpoledne jsme strávili u bazénu v penzionu.Po dlouhém chození na sluníčku byl příjemný dokonce i studený bazén. No a na večeři jsme šli do pizzerie Rustika. Pizzu přinesli během 10 minut a všechny byly výtečné. Ingrediencemi nešetřili, sušené šunky tam byl snad celý balíček a mořských plodů taky nebylo málo. Opravdu jsme si pochutnali. 🤗
Hned ráno jsme vyšli na výlet do soutěsky Vintgar. Museli jsme tam ale nejdřív dojít, a to bylo dost do kopce a po sluníčku. V soutěsce bylo ale nádherně. Chládek od řeky a od skal, a nádherná příroda.

8 July 2017

Poté, co jsme dorazili do penzionu v Bledu, jsme vyrazili na večeři do blízké vesnice Zasip do restaurace Kurej. Objednali jsme si kuřecí a telecí špíz. Kuřecí bylo šťavnaté a moc dobře okořeněné, telecí ale prý trochu tuhé. Každopádně servírka byla na něco pěkně naštvaná, tak se nechávala moc hezky ani k nám...😕
V cestě nám stala další tak trochu překážka. Jde o Vršič, cestu vybudovanou vysoko v horách ruskými vězni při první světové válce. Teď po ní jezdí auta podívat se na Alpy zvrchu a taky je oblíbená cyklisty. Má 50 serpentýn a vystoupá asi kilometr do výšky 1611 m n.m. Skoro se nám uvařil olej ale stálo to za to.😅
Pokračovali jsme v jízdě dál a jeli podél řeky Soči. Je nádherná, čistá, zelenkavá, a hlavně studená 😀 Viděli jsme vodopád Boka, který ale byl trochu vyschlý, protože je všude málo vody. I tak ale Soča stojí za to.☺
Ráno jsme museli odjet z krásné slunné italské Piraně a odjeli na naší poslední zastávku do Bledu. Naší první zastávkou na cestě bylo městečko Kobarid. Táta se podíval do muzea první světové války a my se vydali na skoro dvouhodinovou procházku k vodopádu Kozijak. Dokonce jsme viděli, jak někdo slaňuje a skáče do jezírka pod vodopádem 😊 Byla to krásná procházka, i když bylo pěkně vedro...😄☺

7 July 2017

Večer jsme se šli podívat na městské hradby. Poskytovaly nám krásný výhled na celou Piraň a ještě dál do moře 🙂 Taky jsme zašli na zmrzlinu 😆
Na večeři jsme opět zašli do Frittolin di cantini. Tentokrát jsme zkusili talíř pro dva a filet z makrely. Bylo to výborné, ale na Pirata to bohužel nemělo...😁☺
Dneska jsme zase celý den relaxovali u moře.😊 Bylo pěkně vedro, tak se nám to hodilo🙂

6 July 2017

Po večeři jsme si udělali procházku při západu slunce 🌅 Naskytl se nám krásný výhled na celou Piraň a okolí, opravdu nádherný pohled 🙂
Na večeři jsme zašli do restaurace Pirat. Objednali jsme si opět mořské plody a byli jsme nadšení! Za mě snad nejlepší krevety a ryby co jsem kdy měla 😋🤗
Dnešek byl odpočinkový ☺ Celý den jsme leželi v Izole u moře a vůbec nic jsme nedělali 😄 Moře je nádherné, sice kamenité, ale zato úplně čisté, s rybičkami a minimem chaluh. Opravdu radost se jít koupat🤗🐚

5 July 2017

Konečně jsme dorazili do Piraně a byli (vlastně pořád jsme) unešeni. Je snad ještě víc italská než Izola, nekonečně mnoho úzkých propletených uliček, na každém domě někdo suší plavky a všude prodávají suvenýry a zmrzlinu. Na večeři jsme zašli do nejlépe hodnocené restaurace tady ve městě, a opravdu má proč. Podávají mořské plody, a všechny byly výborné. Restaurace je sice samoobslužná, takže jídlo si musíte objednat i přinést sami, ale o to vůbec nejde. Je na krásném náměstí a ještě k tomu jedna z levnějších, takže proč se nestavit znovu? 😋😊
Při cestě do Piraně jsme se ještě zastavili v přístavním městě Izola. Svým přístavem, úzkou kamennou pláží a malými uličkami nám navodila úžasný pocit italského města. Už jenom stačilo skočit do vody a dát si zmrzku, to ale splníme až zítra 😉😊
Dneska ráno opouštíme Postojnu a odjíždíme k moři. Po cestě si ale uděláme zastávku ve Škocjanské jeskyni. Byla nádherná, obrovská, no prostě neskutečná! Je zapsána v seznamu UNESCO a má proč. Ta největší část je 180 metrů vysoká a úplně na dně teče řeka Reka, která může vystoupat klidně až ke stropu jeskyně! V jiné části byly krápníky snad všech druhů - malé a uzounké, ale taky obrovské, třeba největší v Evropě, má asi 50 metrů a je mu přes 200 000 let! Celá prohlídka nás naprosto uchvátila, ještě se zakončením procházkou podél propasti a krásným výhledem ☺😊

4 July 2017

Dojem z celého dne: Dnešek byl oproti ostatním dnům náročnější, víc jsme chodili, ale zato jsme i víc viděli. Zažili jsme pravou slovinskou netknutou přírodu. Super bylo, že jsme nepotkali žádné skupiny turistů, to bylo na dnešku nejlepší. 🙂
Jak už jsem řekla, do Avio pubu se jednou vrátíme. A dnes se tak stalo!😄 Na večeři jsme se vrátili, a opět to nebylo zklamání. Tentokrát jsme vyzkoušeli burger a salát. Burger byl v pizza housce, ne v obyčejné housce na burger, a podle všeho chutnal. 😋 Salátu byla celkem kopa, ale byl velmi dobrý, a tak jsme nic nenechali. No a pizza samozřejmě nezklamala. 😏😄 Všechno opět na jedničku. 🖒☺
Po náročném výletu a sestupu do jeskyní jsme si udělali takovou sightseeing tour v autě okolo jezera Cerknica. To je jezero, které je v létě vyschlé, protože veškerá voda prosákne do půdy a pak níž do jeskyní, ale na podzim se zase zaplní díky množství srážek. Z auta se nám naskytovaly krásně výhledy a pohledy na krajinu. Musím říct, že jsem si opravdu odpočinula.😆
Odpoledne jsme zajeli do jeskyní Križna jama. Dostali jsme holínky a baterky a vešli jsme dovnitř. Byla tam úplná tma, ale prostor byl obrovský. Je to vlastně celý podzemní systém, je možné jít i na osmi hodinovou (!) prohlídku. My byli pouze na hodinové, ale i tak jsme si to užili dostatečně. Celá prohlídka byla tajemná, trochu strašidelná, protože v celé jeskyni byly popadané stropy, vodou vyhloubené a zatarasené tunely, mrtvé krápníky a provázely nás historky o medvědu jeskynním, který zde před tisíci lety žil a jehož kosti v této jeskyni našli. Taky jsme se chvilku svezli na člunu po jeskynní říčce. Tohle byl opravdu nevšední zážitek, bylo nás tam šest a proto to bylo o to dobrodružnější. Takové prohlídky bez hromady turistů a komerčnosti si člověk prostě užije víc. 😌☺
Dnes jsme hned ráno vyrazili na výlet do rezervace Rakov Škocjan. Prošli jsme asi 9 kilometrový okruh v přírodě, doslova uprostřed ničeho. Skoro nikoho jsme nepotkali, cesta byla úzká a zarostlá, a celou dobu jsme byli v lese. To bylo fajn, protože sluníčko hodně svítilo a tak bylo teplo. Viděli jsme Mali a Velki naruvni most (Malý a Velký přírodní most), což byly vlastně erozí propadlé jeskyně, které vytvořily hlubokou propast a most. V celé oblasti protékala řeka Reka, někdy stekla do jeskyní a někdy úplně zmizela a vyschla. Nečekala jsem, že půjdeme až tak zarostlým a netknutým lesem, ale líbilo se mi tam, hlavně ten klid a čistá příroda. 😊

3 July 2017

Dojem z celého dne: Velkou část dne jsme byli ohromeni - snídaní, velikostí jeskyně a důmyslností hradu. Poté ale přišlo pro některé z nás zklamání, protože jsme chtěli podniknout delší procházku do okolních vesnic, jelikož ale vypadalo, že bude pršet, tak jsme nešli a pouze jsme jeli autem se podívat po okolí. Jenomže nakonec nespadla ani kapka a z toho jsme byly zklamané ještě víc. (Táta na procházku jít nechtěl 😏) Toto zklamání jsme ale zachránili výtečnou večeří, kde jsme opět dostali dobrou náladu a mohli jsme jít v klidu spát. 😴☺
Na večeři jsme šli do restaurace u nás ve vesnici. Byla u koňských stájí a cvičiště na drezuru. Nenašli jsme žádné recenze ani jiné zmínky, i přesto jsme si ale objednali. Kdyz jsme si objednávali, byli jsme trošku na pochybách - servírka nerozuměla slovu "octopus" a oznámila, že nemají hovězí, takže nemůžou udělat steak (i když na menu mají steaků hromadu a chobotnic taky nebylo málo). Na jídlo jsme čekali docela dlouho, když nám ho ale přinesla, byli jsme příjemně překvapeni. Všechny mořské plody byly výtečné a kuřecí steak taky. Opravdu jsme si pochutnali.😋
Další krásný výhled se nám naskytl, když jsme vyjeli na nejvyšší místo vesnice 🙂
Odpoledne jsme se vydali do městečka Vipava. Je ve vinařské oblasti, takže následovala ochutnávka a nákup vín. Chtěli jsme jít na procházku do vedlejších vesnic, ale protože to vypadalo, že bude pršet, prohlédli jsme si aspoň pramen řeky Vipavy. Byl nádherný, úplně čistý, zelenomodrý, viděli jsme všechno pod hladinou. Škoda že byla voda moc studená, jinak bychom se i svlažili.😄 Prohlédli jsme si město a jeli jsme dál. 🙂 Nakonec ani nepršelo 😏😄
Hned po jeskyních jsme přejeli ke hradu Predjama. Je to hrad zabudovaný v krasové jeskyni, takže celý hrad je pod skalním převisem a zadní stěna je taky ze skály. Byli jsme překvapení, jak důmyslně je hrad postaven, škálu využívali ke všemu k čemu mohli - jako sklad, přísun vody, ale i úkryt před možným nebezpečím, před kterým by je neuchránil samotný hrad. Odtud byl nádherný výhled, a i na hrad byl výhled krásný. 😀Dali jsme si zmrzlinu a byli nadmíru spokojeni. 🙂
Dneska jsme hned ráno vyjeli do jeskyní Postojna. Mysleli jsme si, že to budou pěkné krasové jeskyně, o něčí větší než Moravský kras. Dovnitř jsme vjeli vláčkem a už po prvních pár metrech jsme byli překvapení. Bylo to OBROVSKÉ! Hromada kráterů, obrovské prostory.... To jsme pochopili, proč to jsou největší jeskyně v Evropě. Byli jsme prekvapeni a nestačili jsme koukat. Prošli a projeli jsme asi 5 kilometrů za necelé dvě hodiny a opravdu jsme si to užili. Jediná nevýhoda bylo hodně lidí, ale stálo to za to!🙄
První snídaně v penzionu Sanabor - a byla exklusivní! Dostali jsme palacinky s domácími džemy a bruschettu s rajčaty. Přímo pro nás přinesli talíř s pršutem, sýry a zeleninou, a nechyběl ani košík s pečivem. Mohli jsme si vzít i ovoce nebo müsli s jogurtem. A nakonec se nás zeptali, jestli si nechceme udělat sendvič na cestu. Opravdu příjemné vstávání!☺

2 July 2017

Dojem z celého dne: Dnešek jsme sice strávili celý v autě, ale zato jsme projeli celé Rakousko, naskytla se nám krásně výhledy na Alpy a jeli jsme snad za každého počasí 😁 Den jsme zakončili výbornou večeří a naplánovali jsme si program na další dny. Večer jsme ještě zjistili, jaké všechny televizní programy na pokoji mají a před půlnoci jsme už všichni spali.☺😪
Výborná pizza, výborný steak, určitě se vrátíme ☺❤ Výběr stejně velký jako restaurace 😃😂
Konečně tady!🙂 je tu krasne☺