Czech Republic, Austria · 8 Days · 28 Moments · August 2017

Eliška's adventure in Slavonice, Czechia

Konečně doma🤗 Byla to dlouhá cesta, zvlášť když jsme najely o 100 kilometrů víc, protože jsem si zapomněla mobil v mekáči😨😆 ale jsme doma, vstřebáváme zážitky z dovolené a užíváme posledního dne volna, který zbývá před novým pracovním týdnem...🙁😊
Poslední zastávka byla opět nostalgická, aspoň pro maminku.😚 Stavěly jsme se totiž u Staňkova, u rybníka, kam máma jezdila jako dítě každé léto na prázdniny. Vypadá to tam staře, ale na druhou stranu tam musí být neskutečný klid a pohoda. I když nevím, co bych tam dělala dva týdny 😀 ale zastávka to byla pěkná ☺
Dneska už jedeme domuuuuu.... Beeeee 😢😭😭 A přesně proto si dneska tu cestu prodloužíme co nejdéle to půjde 😁 Nejdříve jsme se stavěly nasbírat ostružiny. Při jednom výletu jsme totiž narazily přímo na ráj ostružin a malin, a tak jsme neodolaly. Natrhaly jsme 3 velké a jednu malou krabičku. Sice nevíme, co s nimi bude, ale stopro se ty trny vyplatily 😄😊 Jely jsme taky nakoupit do Rakouska, taky se podívaly na sýrovou farmu Käsemacherwelt a daly si oběd z Billy. 🤗 Stihly jsme toho dost, ale byly už 2 hodiny pryč a my nebyly ani v půlce cesty...😂

Když jsme konečně dojely domů, byly jsme tak promrzlé z deště a větru, že se nám nikam nechtělo a tak jsme zůstaly doma. Vyrazily jsme až na večeři, a to do Dačic do italské restaurace Komenského No. 20. Měli to skvělé! Mají výběr ze speciálního i normálního menu, a mají steaky těstoviny, burgery a samozřejmě i pizzy. Dokonce jsme si daly i dezert! Někdo teda předkrm 😂
Chčije a chčije... 😞🌩 A tak jsme se ráno vydaly na hrad Bítov. Ten je daleko, takže jsme samozřejmě jely autem. A to se při zpáteční cestě nevyplatilo, protože padaly dokonce i kroupy, a tak jsme si málem zničily auto...... Ale zpět k hradu. Zvenku i zevnitř byl nádherný, měl krásné výmalby i nábytek, a dokonce bylo i vše zachovalé. Bítov ke proslulý obrovskou sbírkou vycpanin zvířat, a ty byly samozřejmě součástí prohlídky. Některé byly v pohodě, třeba ptáci, ale jiné byly dost děsivé a morbidní. Třeba asi 30 psů v jedné místnosti....nebo kočky v kloboučkách....a taky veverky hrající karty nebo popíjejíci pivo. Nebo třeba skákající opilý poník..... No, nic pro vegetariány a pro citlivé osoby, ale sbírka je to pozoruhodná. Zvlášť když žádné zvíře nebylo za tímto účelem utraceno. Až na toho otravného poníka😃 I přes tento zvláštní zážitek (a asi hlavně kvůli němu) doporučuji hrad navštívit 🙂

10 August 2017

ŽEBRAAAA!!!!💓💕 Asi tak jsme se cítily po prvním soustu vepřových žeber z restaurace Udírna. Byla prostě skvělá, výborná marináda a ještě lepší maso, a úplně nejlíp se vychutnávaly těma mastnýma rukama 😋😀 Opravdu vřele doporučuju!🤗
No a když říkám prohlédnout si město se vším všudy, myslím to doslova. Měly jsme totiž ještě dost času, a tak jsme se rozhodly obejít rybník, který ke městu přiléhá. Jenomže tam byla asi MILIARDA KOMÁRŮ!😲 Takže jsme si část procházky neužily tak, jak jsme si představovaly, ale aspoň jsme se provětraly a pocítily nějakou tu přírodu, že?🤗😀
Nemohly jsme odolat něčemu sladkému, a hlavně jsme potřebovaly doplnit energii, a tak jsme zašly do dalšího bistra, tentokrát ale na sladké a na kafe ☕ No a to jsme si užili možná i víc než to slané, co jsme měly v poledne 😅
A odpoledne jsme si prohlédly Hradec se vším všudy. Takže jsme prošly město, podívaly se na krásné náměstí s morovým sloupem a šly i na zámek. Ten byl nádherný, krásně opravený. Potom jsme vystoupaly i na věž kostela a podívaly se na město z výšky. Byla to prostě nádhera ☺
Po krátkém výletu jsme přejely na naši další zastávku, do Jindřichova Hradce. Tam jsme se stavěly na menší oběd do bistra Restra. Mají tam krásné dorty, brownies, cupcaky, ale i slané quiche, polévky a hlavní jídla. My jsme měly cuketovou polévku a quiche s paprikou a olivami. Moc jsme si pochutnaly 😋
Dneska jsme se ale opět vydaly na výlet. Vlastně procházku. Byl by to výlet, kdybychom se uměly orientovat 😂 Chtěly jsme totiž jít z Českého Rudolce přes Penikov do Graselovy sluje a zpět. Jenomže Graselovy stezky jsou nepřehledné a je jich příliš, takže se nám povedlo to, že jsme sice došly do Penikova, ale když jsme chtěly pokračovat dál, zjistily jsme, že jsme se krásně otočily v kruhu zase zpět 😄 Takže jsme se vratily zpátky do Rudolce a na Graselovu sluj se vykašlaly. Aspoň jsme viděly krávy 🐄😉😂

Samozřejmě jsme vyjely i na večeři. Tentokrát do restaurace v Maříži, kterou nám doporučili naši spoluhosté penzionu. Daly jsme si salát 🥗 s kozím 🐐 sýrem 🧀 a kachnu 🦆 na levanduli s bramborovými 🥔 nočky. Všechno bylo skvělé ❤😂
Protože v penzionu nebylo nic k jídlu, musely jsme odjet někam na oběd. Rozhodly jsme vyzkoušet cukrárnu v Kunžaku. Zákusky byly moc dobré, ale byly jsme tak přeslazené, že jsme si musely koupit ještě rohlík se šunkou v coopu na náměstí 😂
Po všech těch nachozených kilometrech jsme si musely dát pauzu. Takže jsme celý den seděly u penzionu, četly jsme si, byly na mobilu, no prostě relaxovaly. Dokonce jsme se i opálily, protože bylo azůro a asi 30 stupňů 😎☀️ Dokonalý relax😊

8 August 2017

No a večer jsme zajely do Slavonic si vyzvednout naše mističky 😍🤗 Jsou nádherné 👌❤ Při té příležitosti jsme zašly i na večeři opět do restaurace Besídka (žádná jiná za nic prý nestojí 😅) Daly jsme si pizzu - Americano s kukuřicí a rajčaty, špenátovou, a slovenskou s bryndzou. První pokus pizzy s bryndzou se nepovedl - asi zapomněli na bryndzu 😂 Napodruhé to už ale bylo dobré, a moc jsme si pochutnaly 😊 Na obrázku je bohužel ta nepovedená 😁 Dokonce jsme zašly i na dezert - Jadranskou zmrzlinu (normální zmrzlina, i když moc dobrá, ze stánku, který vlastní Ital 😃) No a i ta dopadla nadmíru dobře 🙂 Takže na to, že den začal deštivě a nevypadalo to dobře, skončil pohodově při dobrém jídle 🤗
Přejely jsme do Valtínova, nechaly tam auto a vyšly na procházku. Naším cílem byl kamenný útvar Ďáblova prdel. K našemu údivu vypadal kámen hodně věrohodně 😃 Udělaly jsme pár fotek 😉 a pokračovaly v cestě. Prošly jsme Terezínem, Zvůlí, a vrátily se zpět do Valtínova. Konečně se vyjasnilo, takže tuhle procházku jsme si nadmíru užily, zvlášť když jsme po cestě našly tolik malin a ostružin ❤
Dneska byl vzpomínkový den. Rozhodly jsme se totiž podívat do tábora a okolí, kam jsme všechny několik let jezdily, my posledních 7 let, máma tam byla naposledy před asi 30, možná 25 lety. 😊 Musely jsme nás tábor zkontrolovat, protože ho pronajímají noví lidé, tak aby ho nějak nezhnehodnotili. 😉 No, všechny jsme se shodly, že my se o tábor staráme líp, než ti noví... Bohužel...😕 Na zlepšení nálady jsme zašly do vyhlášené kavárny Domlejna v Markvarci, kam taky z tábora chodíme, a ta naštěstí nezklamala. (Až na delší čekání) No a odpoledne jsme se vydaly na další putování ☺

7 August 2017

Když jsme konečně dorazily na Bison Ranch, těšily jsme se na nějaké dobré maso, a tak jsme si objednaly bizoní steak na slámě se salátem. Myslely jsme si, že budeme čekat aspoň půl hodiny, než nám ho přinesou, ale byly jsme příjemně překvapeny. Steaky totiž donesli během několika málo minut v horkém hrnci. A byly skvělé!😍 Moc jsme si pochutnaly, bohužel se tam ale znovu nepodíváme, jelikož steaky z bizona nejsou zrovna levné 😄
Dnes bylo krásně už od rána, a proto jsme vyrazily na celodenní výlet do Landštejna, na bizoní farmu a zpět. Po celý den jsme nikoho nepotkaly, na cestách byl neskutečný klid, jenom v Landštejně bylo rušno. Je to totiž tak trochu turistický i cyklistický cíl kvůli starému hradu. Ten jsme samozřejmě navštívily taky. Byl z něj krásný výhled na okolní lesy a blízké vesnice. Cestu z Landštejna jsme si trošku prodloužily, protože jsme se chtěly podívat na nedalekou kapličku. Nečekaně se před námi vynořila, malá malebná a krásná. Chviličku jsme pred ní rozjímaly, pak jsme ale musely odejít, protože nás čekala ještě dlouhá cesta, a chtěly jsme na večeři právě do bizoní farmy. Podle recenzí se ale dlouho čeká na jídlo, tak jsme tam chtěly být včas, abychom tam neseděly celý večer.

No a na večeři jsme se vydaly do restaurace U hraběnky. Byla to příjemná česká restaurace, dobře jsme se najedly i napily a hlavně jsme byly konečně v suchu a teple. 😆
V Telči jsme navštívily tamní vyhlášenou cukrárnu Celerin. Mají tam nádherné dorty, my jsme si daly ale jenom něco malého, protože jsme bohužel neměly hlad. 😔
Odpoledne jsme odjely do Telče, města UNESCO. Podivaly jsme se do hradu a samozřejmě jsme si prohlédly nádherné náměstí s morovým sloupem uprostřed. Sice pršelo, ale ta krása vynikla i tak.☺
První zastávkou byla výtvarná dílna Maříž ve Slavonicích, kde si můžete namalovat nějaký kus nádobí, a oni vám ho do pár dní vypálí a vy si ho odnesete domů. Tato keramika se vyznačuje technikou rytí a barvení, a tak jsme postupovaly stejně. Už se nemůžeme dočkat, až naše mističky uvidíme hotové!❤😊
Při cestě do Slavonic jsme se zastavily v Českém Rudolci u zříceniny zámku Malá Hluboká. Je celkem strašidelný, dokonce mají v oknech draka a smrtku, která v noci svítí 😶😀 a hlavně, kousek od ní visí na stromech obrovské dřevěné houpačky, tak jsme je hned vyzkoušely. 😆
Probudily jsme se do deštivého studeného dne.... To není moc hezký začátek našeho pobytu, ale my si ho uděláme pěkný i tak.😎 K snídani jsme dostali vafle a mohli si vzít spoustu dalších dobrých věcí. Moc jsme si pochutnaly a vyrazily vstříc dobrodružství!😂

Poté co jsme se ubytovaly, jsme se rozhodly jít podívat do Slavonic, protože tam tento týden probíhá Slavonice FEST. Zjistily jsme, že je tam i letní kino, a proto jsme se rozhodly, že si koupíme lístky a podíváme se na film LaLaLand. Mezitím jsme zašli na večeři do restaurace Besídka. Ze začátku jsme se trošku zhrozily, protože si nás obsluha ani nevšimla, a než jsme si objednaly, trvalo to skoro 20 minut, ale jídlo nakonec bylo dobré. Pizza byla výborná, trochu jiné těsto, ale bylo dobré, těstoviny nebyly ošizené parmazánem (konečně 😅), no a játra prý taky chutnala. Když jsme se konečně dočkali tmy, začal film. Všem se nám líbil, a i atmosféra byla pohodová. Teplý letní večer uprostřed malého města strávený venku u filmu je přece vždycky fajn. 🤗
A už jsme na místě! 🤗 Je to tu krásné 😍 Zrekonstruovaná stará stodola a statek (asi), zahrada s posezením a dokonce i nedaleký rybník s možností koupání. Je tu čisto, klídek, žádný signál, ale naštěstí wifi funguje výborně 😆😄
Konečně vyrážíme! Teprve dneska ráno jsme začaly balit, a proto vyjíždíme v poledne, ale to vůbec nevadí. Máme klídek, prázdniny, tak proč spěchat 🙂