Slovenia · 6 Days · 30 Moments · August 2017

Csontosék nászúton

2 September 2017

És az utcsó megállónk a Predjama kastély volt amit csak egy fotó kedvéért ejtettünk útba mert még 5 óra vezetés várt ránk.
Piránból kb egy órára volt a Postojnai Cseppkőbarlang. Hát frankón besza-behu. Nagyon megérte eljönni ide. A barlang összesen 24km hosszú. Döbbenet, hogy kívülről semmi nem latszik. 3 millió éve kezdödött el a cseppkő képződés. A barlangot közel 200 éve látogatják, ami szerintem hihetetlen és már 37 millióan látták. Döbbenet volt látni, hogy milyen infrastruktúrát építettek ide. Le a kalappal. A barlangba is vonattal mentünk be. Összesen 5kmt láttunk és másfél órát töltöttünk bent a 10 fokos meseszép barlangban. És bent pedig laknak a híres neves kis vak, pucér kis gyíknak kinéző gőték. Nagyon jó hogy ezt még hazafelé útbaejtettük <3
Nem tudok videót csatolni. De a hegyek közelébe érve egy olyan vihar kapott el... Az hogy látni nem lehetett az egy dolog, de olyan jégdarabok estek, hogy azt hittem betörik az üveg. Konkrétan mindenki félreállt a pályán....
Szeret minket az idő. Reggel is kisütött a nap. Úgyhogy utolsó tengerpartos kis reggeli. Elmentünk még sétálni egyet és búcsútintettünk a szupi kis hotelnek. Gergő még megvizslatta a sok kis béna döglődő medúzát, akik a vízben undiztak amikor úszkálni akartunk. Irány haza. Brühühü

1 September 2017

És még az utolsó kihagyhatatlan tengeri vacsi. Jákobkagyló bemelegítésnek. Aztán fekete kagyló, grillezett tintahal egy jó kis görög salival és sült krumplival. Nyammmmm
Nászajándékba Imitől ilyen megakirály felfújhahtó izéket kaptunk. Gergőt nézte szerintem mindenki :D Én meg addig horgoltam. Végül csak sor került az üveg proseccora is ;) Jó kis nap lett ez is. És pont elég volt Piránból. Nagyon többet nem lehetne itt cirkulálni.
Mivel nem esett az eső elsétáltunk még a városon keresztül egy icipici tóhoz. Nem volt nagy szám de közben pont kisütött a nap úgyhogy visszaindultunk egy kávé és sali után a strandunkra.
Bejártuk a várost keresztbe kasul. Maga a belvárosi rész amúgy nem annyira szép. A kikötő meg a tér cukik de a Horvátok annyira jól tolják a kis sikátoros kisüzletes bulit. Felmentünk a fosatós harangtoronyba aztán a várba is. Jót kóricáltunk <3
Cserébe ma reggel vihar. Eső. Felhő. Blöá... De hát mit nekünk ez Anglia után. Toltunk egy röpke nettó 2 órás reggelit... :D

31 August 2017

Aztán elsétáltunk a főtérre. Találtunk egy megaundi szobrot. Ettünk fügét és vadásztunk egy éttermet ahol elpusztítottunk egy 2 személyes csöpp kis haltálat :D Az estét meg egy jó kis koktéllal zártuk a hotelünk tetőn lévő bárjában. Jó kis nyaralós nap volt ez a mai.
Zuhi aztán esti kolbászolás a kikötőnél és csalinkázás a kis utcákon. Cuki ez a hely nagyon.
Csak félig volt mázlink az idővel. Péntekre már vacak viharokat mondott úgyhogy konkrétan kiélveztük a napos partot és egész nap tespedtünk. Pont kellemes meleg volt. Fürödtünk picit, kaparós sorsjegyeztünk és egy kedves, velünk egy idős magyar párral beszélgettünk. Délutánra ellepték az undi pici de szerencsére nem csípős medúzák a partot. Amikor hozzámértek lemerevedtem és Gergőnek kellett kimentenie :D
Reggeli és kilátás a szobánkból. Annyira szép ez a hotel és apró dolgok teszik kedvessé. Van minden nap napi érdekesség a tükrön, cuki kiírások. Igazi fából készült képkeretek. Szóval le a kalappal. Reggeli tengerparti kis kiülős teraszon. Meg tudnánk szokni na...

30 August 2017

Kajaaaaa. Az Ivo nevű tengerparti étteremben. A tésztától annyira nem ájultam el. Gergő rákja finom volt. Úgy dőltünk be az ágyba mint egy zsák krumpli.... Többszöri felébredés és szenvedés után hajnali 3kor már sikerült is elmenni fürdeni :D
Tegnap este jól megérkeztünk a Hotel Piránba ami egy 1931 óta üzemelő hotel. Csudiszép tengerre néző erkélyes szobánk van. Pezsgő bekészítve. Ledobtuk az autót majd elmentünk kajára vadászni.
Még egy 2 órára azért csak kifeküdtünk a Bohinji tó partjára. Kristálytiszta víz, csodás hegyek. Normális emberek. Kár hogy nem tudtunk többet maradni. Egy részről fáj a szívem, hogy megyünk tovább a tengerpartra, másrészről tudom, hogy jövünk mi még erre. Jó lenne egy nagyot kenuzni a tavon. Kikötni a partján vagy bicózni egyet körülötte. De így sem panaszkodunk. Amin még gondolkodtam, hogy mennyire szeretek ilyen helyen lenni. A természetben valahogy mindig természetbarát, normális, kedves, előzékeny, barátságos emberek járnak, akik szeretik ezt a nyugit. Sosem találkozol baromokkal. Csöpp kis esti eszmefuttatás az autóban ülve Pirán felé ;)
Csúcshódítááás. Hát másztunk négykézlábon az utolsó szakaszon... Aztán felérünk és családok gyerekkel meg csecsemőkkel. Állati menő. Csodaszép volt a csúcs. Olyan szép és nyugis. Nagy mázlija van a Szlovénoknak ezzel a természeti látképpel!
Belőttük az irányt aztán nekivágtunk az útnak a Sija csúcs felé. Útközben megkongattunk egy harangot is. Annyira király hogy télen nyáron élvezhetőek a hegyek. Próbáltuk kitalálni a sípályák irányát, néztük a különböző felvonókat. Annyira gyönyörű volt és nyugi. Kiváncsi lennék a hegyre és a tavakra télen, behavazva is. Biztos csodálatos.
Szóval mai nap: ismét kistesónak hála tervezés nulla. Reggelizés, majd kicsekkoltunk a hotelből és a Bohinji tó felé vettük az irányt. Kanyarogtunk egy picit a tó mellett vágyakozó szemmel, de a túra mellett voksoltunk. A Vogel hegy lábánál parkoltunk és libegővel mentünk fe. Hát majdnem összeszartam magam (finoman és nőiesen :D) 500 méterről 1500 méterre visz fel 4 perc alatt az a libegő doboz. Azért egy félmosolygós selfiet lenyomtunk de szorítottam a korlátot mint az atom!

29 August 2017

Hazafelé megálltunk Bitjne templomkájánál és a temető kertnél. Engem ezek mindig lenyűgöznek és annyit elmond egy helyről. Mivel időben visszaértünk bevágtuk még magunkat a medencébe meg a szaunába picit, aztán újabb büfévacsora. A rákot előételnek tálalták fel, de mivel már alig voltak, így gondoltam nem leszek tekintettel a többi vendégre és betoltam két tányérral :D Nyamm nyamm. Este pedig a sok-sok meglepetést és kedves kártyát néztük meg. <3
Vintgar szurdok teljes csodájában. Nagyon kis szép hely. Tesóméknak hála tudtuk mire számítunk :D Bejártuk keresztbe hosszába. A vízeséshez lusták voltunk lemászni :D Pont elég volt a mászkából. Még mindig úgy mozogtunk az esküvő után mint a reumás csigák. Jó hogy nem kirándulni mentünk. :D
Merkatorban vadásztunk kaját aztán közben Gergő hattyúra vadászott. Máténak küldte a madarak gyűrűinek a számát. Végül befejeztük a körünket és a szurdok felé vettük az irányt.
Hol is máshol öltöznénk át mint a tó közepén :D Kavirnyáltunk a tavon aztán kikötöttünk a szigeten. Az uram kikötötte a ladikot. Nyaltunk egy fagyit aztán kifele vettük az irányt. Majd folytattuk az utunkat a tó körül.
És csodák csodájára Bledben szikrázó napsütés, még szerencse hogy vittünk váltó cuccot. Elindultunk a tó körül. Jó néhány photo stop. Felmásztunk a várig majd Gergő kitalálta hogy megcsónakáztatja az asszonyt :D
Kedd reggel ismét aprítottunk a büféasztalos reggeliböl. Megy ez nekünk. Amúgy előző este is vacsira oda fizettünk be. Kb 20€ volt fejenként és annyit eszel amennyit nem szégyellsz :D Szóval míg hétfő este szaunáztunk szakadt az eső, azt reméltük keddre elmúlik. Aznapra terveztük a nagy kirándulást, de olyan felhős volt minden hogy nem mertük bekockáztatni. Úgyhogy Gabiék útjából gondoltuk, hogy a Bledi tó és a Vintgar szurdok pont jó lesz ilyen időben is ;)

28 August 2017

A hétfő nap az kb zombi üzemmódban telt. Reggeli alvás - kis séta a hotel 20 méteres körzetében- alvás - Aquapark kinti medencéje - napon alvás - szauna (meztelenül nagyon fura volt) pihengetés - vacsora és szupi beszélgetés - Facebookos köszöngetés - kis ajándék bontogatás ééés ALVÁS!

27 August 2017

A Szuperfantasztikus Bohinj Eco Hotelben szállunk meg 3 napra. Elképzelhető hogy elejtettem, hogy nászútra jövünk :D Úgyhogy egy kis meglepi fogadott minket. Kb 3 másodperc alatt estünk be az ágyba. A pezsgőt is csak reggelihez fogyasztottuk el :D
Termeszetesen kaja poszttal kezdjük a túrát. Mondanom sem kell, hogy a 3 óra alvás után romokban voltunk. Mindenkit még körbepusziltunk vasárnap. És a kis mentett esküvői elemózsiánkkal útnak indultunk. Én vezettem a magyarországi szakaszon a kis ideiglenes jogsimmal, Gergő nyomta a többit. Trojane-ban megálltunk óriásfánkozni. Nyammmm