Europe, North America · 7 Days · 7 Moments · July 2018

De van der Bentjes in de VS

3 August 2018

Vandaag eerst naar Pine Hill Park gegaan, waar we gingen wandelen. Vergeleken met gisteren was ie alleen relatief saai en bovendien regende het, dus besloten we na een kort rondje weg te gaan. Ze hadden er wel superleuke feloranje hagedisjes, zo cute! Toen langs Walmart om even te plassen. Dit was geen hele grote versie, maar het was wel duidelijk wat een divers assortiment deze winkel heeft. Het is niet alleen een supermarkt, maar ook kledingwinkel, beddenzaak, campingwinkel... Vervolgens naar Manchester gereden, waarbij de bergen prachtig in de mist lagen <3 In Manchester zijn we de outlets in geweest naar we heeeel goed zijn geslaagd! Wij "kids" hebben alledrie nieuwe schoenen :-) 's Avonds eten bij een grill, waar we verse popcorn kregen vooraf. Nog warm en erg lekker! Patje en ik hebben de sizzling steakpuntjes genomen, die ook sudderend werden gebracht. Was heerlijk!

2 August 2018

Vandaag doorgereden naar de Green Mountains in Vermont. Schitterende route was het! 's Middags een hike gedaan op een van de bergen, the Deer Leap Trail, waarbij we een hele shoot hebben gedaan op de top. Eindelijk lachende foto's van John, die gaat ie terugzien op zijn verjaardag :p Het was geen makkelijke klim maar het uitzicht was het meer dan waard! Op de terugweg kwamen we wel een slang tegen... en toen moesten we nog anderhalve kilometer klimmen... We survived. Nu geheel in stijl weer op zoek naar eten. Vanmiddag had ik een sizzler, ik ben beniewd wat er nu op m'n bord komt te liggen...

1 August 2018

Vanochtend eerst op pad geweest naar Diana's Baths. De watervallen waren niet veel aan maar het bos was wel mooi. 's Middags de Kancamagus Scenic byway gereden door de bergen. Dit langs de rivier met watervallen, bruggen en dus bergen :p Mam is gek op die bruggetjes omdat ze dus zijn van een serie ofzo. Niet van een serie maar van de film 'Bridges of Madison County' Na de route gaan winkelen. Eerst in de fabeltastische Christmas Loft, waar ik twee geweldige kerstversieringen heb gehaald <3 Pap en John hadden onbeperkt spareribs en hij vroeg halverwege hun bord of ze meer wilden zodat dat precies klaar zou zijn als zij hun bord leeg zouden hebben. Een man naar ons hart :p

31 July 2018

Vanochtend de auto opgehaald en doorgereden naar Harvard. Was leuk om op de campus rond te lopen (heb gelijk weer zin om een Internationale summerschool ergens te doen), maar we hadden er meer van verwacht... Vooral in vergelijking met andere universiteiten die we hebben bezocht. Toen de tocht afgelegd naar the White Mountains in de tweede staat van onze reis: New Hampshire. We verblijven in North Conway, volgens Patjes navigatie een "gehucht" maar dat valt best mee! Het is een soort skistad met allerlei loges en kerstwinkels <3 Gegeten bij Deacon Street, een superleuk restaurant met heerlijke steak en spareribs. Als toetje the chocolate bag genomen met brownies en ijs erin. Zo lekker en superleuk dat je het tasje dus kan opeten!

30 July 2018

Vandaag rustig aan gedaan en een beetje door de stad gewandeld. Mijn mad selfieskills geoefend bij the Democratic Donkey :p en dit schitterende momument van brandweermannen gezien <3 In een boekenwinkel gebladerd in het hilarische boek Don't you just hate that? Met 738 irritante zaken. Heel herkenbaar allemaal! 's Avonds cheesecake op als diner / hoofdgerecht, want het is National Cheesecake Day dus ze waren voor de helft van de prijs. Daar zeg ik geen nee tegen!

29 July 2018

Vandaag de Freedom Trail gewandeld, een route door de stad langs vele bezienswaardigheden aangegeven door een spoor van rode tegels. Erg leuk en zo makkelijk de weg vinden :-) O.a. langs Little Italy, Old City Hall, stadsparken en Quincy Market waar we heerlijk hebben gegeten. De stad is erg sfeervol, bruisend en toch relaxed. Overal muziek, straatmuzikanten en meer. Vanochtend nog een halve parade gezien vanwege verkiezingen voor de senaat in september, ze pakken het groots aan! Zo weer de strijd van zoeken naar een eettentje, ben beniewd of dat vandaag beter gaat...

28 July 2018

Na een warme nacht met weinig slaap werden we vanmorgen om stipt 6.30u opgehaald door de taxi. Een grote bus dus plek zat voor ons en de bagage. Gisteren had ik al ingechecked dus vanmorgen hoefden we alleen de koffers te droppen. Travel light met Yvon als koploper. 10,9 / 13,5 / 14,5 / 14,7 kg. We kunnen dus nog ruim 38kg aan souvenirs meenemen en daar draaien wij onze handen niet voor om 😉 Nu is het wachten tot we aan boord mogen. Inmiddels aan boord. Eigenlijk verliep alles heel vlot. Yvon heeft al een aantal aardige films gezien die net in de bioscoop draaien. Kortom, het valt niet tegen 👍 We zijn voorzien van een kussen, deken, koptelefoon en slaapmasker dus: Let's fly to America ✈✈✈ Het is koud in het vliegtuig maar de verzorging is geweldig. Achter elkaar eten en drinken en het was erg lekker. Nog 5u Nog rondgewandeld door Boston. De library in geweest, langs de kerk en nog straatmuzikanten gesteund. Dikke autotune dus waarschijnlijk kan hij zelf niet zo goed zingen :p