Europe, Asia · 21 Days · 67 Moments · January 2019

De Romboutsjes in Maleisië & Singapore

28 January 2019

Nog een paar uurtjes en dan zit onze fantastische trip er weer op... Om 22u locale tijd worden we naar het vliegveld gebracht en morgenochtend 8u zullen we op Schiphol aankomen. De laatste dagen in Singapore waren een erg mooi slot van deze drie weken. Wat een stad! Wel de duurste van de wereld, maar zeker ook een van de mooiste, groenste en schoonste. Veel moois weer gezien, met vandaag Kidzania als toetje: kinderen kunnen hier tot wel 60 verschillende beroepen uitproberen!

27 January 2019

26 January 2019

25 January 2019

24 January 2019

Het leventje in het strand resort bevalt ons erg goed, met veel lekkere drankjes, ijsjes en hapjes. Alhoewel, qua eten geven Julia en Roos toch vooral de voorkeur aan pizza, friet en boterham met jam of pasta😁. Elke dag lekker zwemmen en het strand bezoeken, terwijl we berichtjes, foto’s en filmpjes uit Nederland krijgen met sneeuw en recordfiles. Zo zijn Julia en ik een ochtendje op pad geweest voor een boottocht. Toch zijn we wel weer toe aan meer actie, dus kijken we uit naar morgen: we vliegen door naar Singapore voor onze laatste drie dagen van deze geweldige trip!

23 January 2019

22 January 2019

21 January 2019

Ondertussen zijn we aangekomen op de een-na-laatste bestemming van onze reis: het tropische eiland Langkawi. We verblijven hier 5 nachten en gaan vooral van het zwembad en strand bij het resort genieten, met af en toe een uitstapje. Zo ben ik net met Julia met een heel steile kabelbaan een hoge berg opgegaan.

20 January 2019

19 January 2019

18 January 2019

We zijn weer drie dagen verder en hebben de mooie thee&aardbeienvelden van de Cameron Highlands weer achter ons gelaten. Met de huurauto (zilveren Toyota) was het er een mooie tocht naar toe. Hij heeft ons net ook weer gebracht naar het eiland Penang, via een lange brug. We verblijven hier een paar dagen, voordat we doorvliegen naar Langkawi.

17 January 2019

16 January 2019

15 January 2019

Drie heerlijke dagen op Pangkor zitten erop. Veel tijd met spelen in of rond het zwembad, aapjes bij het ontbijt, schommelen aan zee, lekkere drankjes en ijsjes eten, maar ook je nagels laten lakken door mama! Morgen gaan we weer terug met de ferry en pikken we onze huurauto op aan de thee- & aardbeienvelden van Cameron Highlands.

13 January 2019

Na nog een dagje in Kuala Lumpur, zijn we vandaag op het kleine eiland Pangkor aangekomen. In KL heb ik vroeg in de morgen nog wat kilometertjes gerend in het KLCC park met uitzicht op de Petronas Towers. De rest van de dag hebben we middels een hop on hop off bus aardig wat van de stad gezien incl een wandeling door Chinatown. Na een nacht waarin we allemaal een redelijk ritme gevonden hebben, zijn we met een busje en een ferry op dit tropische eilandje aangekomen. Komende dagen vooral strand en zwembad!

12 January 2019

11 January 2019

De eerste hele dag Maleisië zit erop!! Na een lange reis werden we gisterenavond bij ons hotel afgezet, en na een snel hapje eten gingen we snel slapen. De vlucht ging gelukkig vrij voorspoedig en de meisjes deden het erg goed incl. een paar uur slaap. Vannacht waren we allemaal rond 2u klaar wakker, maar gelukkig konden we tussen 4 en 9, toch nog wat extra slapen. Na een ontbijtje gingen we zwemmen op het dak van het hotel. Best lekker met 30 graden!! Na een klein middagdutje gingen we op weg naar de Petronas Towers incl. grote speeltuin & kinderbad erachter. We hebben een heerlijk eerste dagje gehad en kijken uit naar nog een dag Kuala Lumpur en ons verblijf op Pangkor Island.

10 January 2019

9 January 2019

Om 16u zijn we richting Schiphol vertrokken & zijn daar file vrij aangekomen. Opa Ad heeft ons nog even uitgezwaaid, waarna hij de auto weer terug naar Dongen reed. Nu is het nog even de tijd door komen, maar er is nog genoeg te doen voor de kids! Ze mochten zelfs hun eigen koffers naar het vliegtuig sturen!
Vanochtend was het voor Julia nog een laatste ochtendje school en voor Roos nog een laatste keertje dansles. Wij hebben ondertussen de laatste spulletjes gepakt voor vertrek & gaan nu nog even uitrusten. Daarna op naar Schiphol!!
Vanavond gaan we dan eindelijk op vakantie! Ongeveer 8 maanden geleden hebben we deze reis al geboekt, maar rond 21u vertrekt dan het vliegtuig met Julia, Roos, Sanne + 💙 & mezelf!! Iedereen is fit to fly, dus waarschijnlijk zal je morgen de eerste foto’s vanuit Kuala Lumpur vinden in deze blog.