Europe, Australia and Oceania · 45 Days · 55 Moments · January 2018

De reis van Johan en Yvonne door New Zealand

24 February 2018

Helaas !! De reis zit erop Gistermorgen om 6:30 geland op Schiphol Na een voorspoedige maar zeer vermoeiende reis Michael was ons heel lief komen ophalen van het vliegveld Lizzy opgehaald bij Leonie en Michael en nu bijna door de was en het strijken heen Ik was tenslotte al om 6:30 op😘 We kijken terug op een geweldige reis die ons voorstellingsvermogen ver te boven is gegaan

22 February 2018

Helaas vandaag de terugreis We kunnen rustig aan doen Uitgebreid ontbijten en nog een bakje koffie in het hotel Tante Rietje gebeld om afscheid te nemen en de laatste reisverhalen te vertellen Fijn om haar stem nog even te horen Met een transfer van het hotel rijden we naar het vliegveld Alles verloopt vlot en om 13:30 uur stijgen we op We vliegen met een A380, 2 verdiepingen, 450 passagiers Na 10,5 uur zijn we in Singapore Nog 13,5 uur te gaan!!!😄

21 February 2018

Onze 1 na laatste dag!! Met Miriam en John gezellig ontbeten Fijn om nog even tijd met elkaar te hebben Even na 8:00 gaat John maar zijn werk Met Miriam drinken we nog koffie en daarna gaan we op pad We gaan naar een mooi plekje bij de rivier Helaas tijd om de tassen in te pakken en de camper op te ruimen We doen dat zo op een mooi plekje en als we klaar zijn hebben we nog tijd om heerlijk in de zon te lunchen! Een salade met alle lekkere ingrediënten uit de koelkast die nog over zijn Olijven, tomaatjes, eitje, blauwe kaas, walnoten etc. Mmmmm Eind van de middag rijden we naar ons hotel om in te checken We hebben een mooie kamer Daarna brengen we de camper weg Dag huisje voor bijna 5 weken!!!! Vanavond lekker eten en morgen helaas afscheid nemen van dit prachtige land😥

20 February 2018

Dinsdag 20/2 Vanmorgen zijn we naar The Botanic Gardens van Auckland gereden. Een oppervlakte van 64 hectare Onvoorstelbaar In verschillende delen gerangschikt Fantastische palmbomen(60/70 verschillende soorten), fruitbomen Rozen, Camelia’s Uitgestrekt regenwoud, prachtige vijvers en grasvelden. Je kunt er een dag doorbrengen. Een late lunch en daarna via een stop bij Clarks Beach richting Pukekohe naar Miriam een John We zijn daar rond 16:30 en worden allerhartelijkst begroet door Miriam Ook George en Karen zijn er al Heerlijk om de familie te zien Na een half uur komt ook John thuis Met elkaar heerlijk gegeten, gelachen en een heel gezellige avond gehad. Het is heel bijzonder en waardevol dat we alle familie hier in New Zealand mochten ontmoeten Het heeft onze vakantie een bijzondere betekenis gegeven.

19 February 2018

Vandaag hebben we de Ferry geboekt naar Waiheke Island Een eland op 45 min varen van Auckland Zo groot als Texel en meest bekend om de vele Wijnhuizen met wijngaarden Hier “ moeten” we een wijnproeverij gaan doen Maar eerst maken we met een hop on/ hop off bus een tocht over het eiland. Op verschillende plaatsen uitgestapt, koffie gedronken, aan het strand gezeten en winkeltjes bezocht In de middag bij een prachtige wijngaard een wijnproeverij Mmmmmm👍🏻 Om 19:00 uur terug in Auckland Bij de Marina een reeks gezellige terrasjes en daar nog gegeten Eind van de dag terug naar onze overnachtingsplek Een superleuk dag!!!😄

18 February 2018

Na een heerlijk ontbijten met zondags eitje😘 vertrekken we rond 9:00 uur richting Auckland We genieten van de tocht en vinden in Auckland een parkeerplaats op loopafstand van het centrum We gaan als 1e naar de haven Wat een bedrijvigheid Af en aan komen de Ferries!!! Er liggen 2 grote cruiseschepen, waaronder de “Noordam” een schip van de Holland-Amerika line Verder veel vertier op de vele terrassen, ijssalons en restaurants Wat is het toch leuk om mensen te kijken Deze vakantie toch ook weer een favoriete bezigheid Na de haven meer het winkelgedeelte in, de PC Hoofdstraat van Auckland Gucci, Prada, Dior etc alles op een rijtje Daarna gereden naar Half Moon Bay waar de Ferry vertrekt naar Waiheke Island. Dat wordt morgen onze bestemming👍🏻 Op de overnachtingsplek lekker een drankje Vanavond alle ingrediënten voor nog 1x koken bij elkaar combineren. Pasta met gehakt en veel groenten, alles moet op😘

17 February 2018

We lunchen als we weer aan boord zijn Nu gaat het gas open en het lijkt of we in een “roller coaster”zitten We gaan op zoek naar dolfijnen waar we nog mee kunnen zwemmen maar helaas is dat niet gelukt Wel een Mantrarog gezien en prachtige vissen Terug in de haven een wijntje op het terras Wat een geweldige tocht!!!!! Thuis weer even bij gepraat met de buurtjes Zulke leuke mensen! Johan heeft zich weer uit geleefd op de BBQ Flink insmeren tegen de muggen want door al het vocht zijn zij in grote getalen aanwezig
Wat is het toch heerlijk wakker worden met een blauwe hemel en een stralende zon.!!!!! Vandaag gaan we een boottocht maken langs een deel van de Bay of Islands(er zijn er ruim 150) We hebben een mooie plek op het bovendek Een vrouwelijke kapitein met veel humor Ze vertelt onderweg over historie en sealife Het is werkelijk schitterend en een “ must do” Al snel zien we een dolfijnengroep In totaal 7 waaronder 2 baby’s Ze dartelen langs de boot en zijn in een zeer goed humeur Vanwege de jongen mogen we het water helaas niet in De regels zijn hier erg streng, alles in het teken van bescherming van de dieren. Van alle jongen overleeft maar de helft. Dolfijnen kunnen in het wild wel 75 jaar jaar oud worden Het verste punt is “the Hole in the Rock” een rots met een opening waar een schip door heen kan varen De oceaan is vandaag echter erg onstuimig zodat de kapitein er vandaag niet aan begint We gaan op 1 van de grotere eilanden aan land en via een steil pad lopen we naar een uitkijkpunt

16 February 2018

15 February 2018

De vegetatie hier is heel bijzonder Prachtige bloemen en planten💐
De dag begon vandaag wat bewolkt maar gaandeweg brak de zon door We zijn om 10:30 met de Ferry van Paihia naar Russel gevaren Een mooie plaats in koloniale sfeer gebouwd aan de andere kant van de baai Een leuke overtocht met mooi uitzicht op diverse eilanden In Russel zijn we eerst langs de kust gelopen en daarna omhoog naar een uitkijk punt Al het luie zweet er weer uit😄 Daarna zijn we naar het strand gegaan Een stevige branding hier met veel surfers Leuk vertier voor ons Het was bijna onmogelijk om in de golven te blijven staan, je werd gewoon onderste boven getrokken door de stroming In Russel nog een terrasje bezocht en weer met de Ferry terug Toen we terug kwamen in de haven van Paihia was er net een vissers boot binnen gekomen die een supergrote Marlin hadden gevangen De visser apetrots natuurlijk en iedereen foto’s maken Op de camping gezellig even de dag door genomen met de buren Brabanders uit Oss Erg gezellig👍🏻😄

14 February 2018

14 februari Een heerlijke dag vandaag Al vroeg (8:30) de wandelschoenen aan en vanaf de camping een track gestart richting de Whangarei Falls Een deel lopen door de bush en langs de rivier Aangezien door de gevallen regen de luchtvochtigheid heel hoog is en de temperatuur al snel 27 Gr is zijn we al snel om uit te wringen😄 Onze inspanningen worden beloond met een flinke waterval. Terug op de camping opfrissen en richting Paihia Onderweg genoeg mooie uitzichten om weer volop te genieten In Paihia een goede camping gezocht, plaatsen gelegen in een olijfboomgaard Centraal gelegen dus veel kunnen we lopend af De plaats verkend en vanavond romantisch uit eten geweest Het is tenslotte Valentijnsdag💞💋

13 February 2018

We hebben onze plannen vanwege het weer helemaal omgegooid He wat heerlijk toch dat we een camper hebben en niets hebben vastgelegd De Tongariro Crossing is de eerst komende dagen nog niet begaanbaar We vinden het heel erg jammer maar we schrappen de tocht uit het programma We hebben in The Bay of Islands de kans op het beste weer en besluiten daar naar toe te gaan Vandaag een groot gedeelte van de dag in de auto kilometers verslonden Veel regen onderweg Maar een groot voordeel; het regent warm water. Het is evengoed 24 graden en heel aangenaam buiten. We hebben nu een camping in Whangarei Een prima, ruime plek Bij aankomst lekker in het zonnetje een borreltje gedronken Vandaag weinig foto’s gemaakt Maar nu 21:00 uur prachtige mooie luchten!!! Met een kaarsje aan zitten we nog steeds in korte broek buiten

12 February 2018

Vandaag naar de Whakarewarewa Thermal Area gereden. Een gebied aan de zuidkant van de stad Roterua. Hier zien we nog steeds een vulkanische activiteit Modderpoelen koken en het hete water vormt meertjes en komt op spectaculaire manier als geisers omhoog spuiten. De Pohutu geiser is de grootste(soms 30 m hoog) en komt wel 25- 30 x per dag tot een uitbarsting In het Maori dorp waar we zijn voel je de warmte van het water al op afstand en er hangt een overheersende zwavel lucht In het dorp nog authentieke huizen. Veel hout snijwerk en overal geisers waar nog in gekookt wordt. Naar de stad Roterua doorgereden en daar gezellig rond gekeken. Nu staan we op een camping aan het meer. Koken in de gemeenschappelijke keuken en daar eerst vast een drankje drinken. Johan mag zich daarna uitleven op de BBQ

11 February 2018

Een heerlijk, warm weekend bij Carla en Arnold geweest. Zo fijn om bij elkaar te zijn Zeer waardevolle en warme gesprekken gevoerd Vanmorgen meegeweest naar de kerk, the Reformed Church of Hastings Extra bijzonder was dat Arnold de dienst voor ging. Zeer goed te volgen in het Engels Aangezien we het hele weekend met C/A Engels spreken begonnen we tegen elkaar ook in het engels😄 Na de lunch naar Lake Taupo vertrokken Hier hebben we weer een mooie camping Jammer is het dat het weer op het moment erg slecht is. Het regent pijpenstelen Wel bij een temperatuur van 23 graden Dit gooit letterlijk onze route/planning in het water en de afstanden zijn zo groot dat je niet even terug rijdt Of we de zo gewenste Tongario Crossing kunnen gaan lopen is erg onzeker.

10 February 2018

Vanmorgen een bezoek aan het museum Te Papa Schitterende exposities maar vooral de geschiedenis van de Maori’s goed belicht Een trots volk dat duidelijke rechten op eist Echt de moeite waard👍🏻 Op weg naar Hastings naar Carla en Arnold Een zeer hartelijk ontvangst We zijn meer dan welkom Carla heeft heerlijk gekookt en de avond vliegt voorbij Zaterdag na het ontbijt gaan we lopen naar de piek van de Te Mata Helaas erg bewolkt dus weinig uitzicht Maar wel weer even training in het lopen en vooral klimmen Vanmiddag naar Napier, een stadje in Art Deco stijl opgebouwd Deze prachtige stad aan de grote Oceaan is een monument voor de aardbeving en brand van 1931 Eens per jaar vindt hier een art-deco festival (Charleston stijl) plaats Mooie gevels in pasteltinten, krachtige lijnen en ingewikkelde patronen Als we thuis komen zijn Carla en Arnold naar een bruiloft Pasta gemaakt Na te hebben gegeten komen Michael, Julie met Brendan(9 mnd) Kon ik vast even oefenen met het geven van een fles😄

7 February 2018

Donderdag 8 februari Een kort nachtje vannacht want om 7:30 moeten we bij de Ferry zijn De overtocht naar het Noorder eiland duurt 4 uur De tocht op zich is prachtig, voor een groot deel nog door de Marlborough Sounds Daarna meer open zee waar we al snel werden begroet door 5 dolfijnen Een hele tijd zwommen ze met ons mee Superleuk🐬🐬 Aangekomen in Wellington een goede parkeerplaats gezocht waar we ook vannacht kunnen staan Daarna de stad ingegaan. De sfeer geproefd en prachtige gebouwen Weer zien we de combinatie van oude sfeervolle gebouwen met ultra modern er naast Ook het Parlementsgebouw is hiervan een voorbeeld Hier meer hoogbouw dan we tot nu toe hebben gezien Aan de gezellige haven op een terrasje een paar drankjes gedronken. Een hapje gegeten in de stad Groene lip-mosselen Echte joekels!!!! Kunnen we in Nederland nog een voorbeeld aan nemen Daarna nog een afzakkertje😄
Een heerlijke dag vandaag Na eerst veel bewolking breekt al snel de zon door We vertrekken vandaag richting Picton Daar vandaan gaan we met de Ferry We rijden door de Marlborough Sounds We rijden the Queen Charlotte drive langs de Queen Charlotte Sound Onderweg een lange stop langs het water Voor mijn voeten een “Stingray” zien zwemmen De Kiwi ( New Zealander)waar ik mee stond te praten zei: Ze doen niets zolang je er niet op gaat staan Brrrrrr... Prachtige vergezichten onderweg We kunnen er niet genoeg van krijgen Vooral de afwisseling verbaasd ons steeds weer Aangekomen in Picton eerst even ons plekje op de camping geregeld toen boodschappen gedaan en de stad ingelopen De haven bepaald hier het beeld Lekker een drankje op een terras aan de haven Gamba’s voor het avondeten Wat is het leven toch goed

6 February 2018

6 februari Een lekker dagje strand vandaag

5 February 2018

De dag begon vandaag al goed. Om 7:30 de wekker en het was al stralend weer Na het ontbijt de rugzakken ingepakt voor een dag weg het Abel Tasman National Park verkennen Eerst een prachtige boottocht langs de verschillende baaien met goudgele stranden waar dit National Park bekend om staat Om 11:30 werden we in de Medlands Beach afgezet en hebben we een deel van de Abel Tasman Track gelopen naar Anchorage Bay Een tocht van 10,6 km over smalle paden, langs de bergen en langs de schitterende baaien Prachtige vegetatie maar veel klimmen!!!!! Om 15:45 werden we weer opgepikt door de boot Moe maar voldaan😄👍🏻 Terug gevaren naar Kaiteriteri Nu met een drankje voor de camper Straks Fish en Chips eten Ook dat moeten we meemaken😘
Maandag 5 februari, de verjaardag van mijn papa💞 Onze prachtige wandeltocht door Abel Tasman National Park

4 February 2018

Vanmorgen de stad Nelson gaan verkennen Als 1e de Kathedraal bezocht Het is tenslotte zondag😇 Bij een kerk waar we even in liepen een heel leuk gesprek met een Nederlander die sinds 2,5 jaar in New Zealand woont met zijn gezin Een wandeling omhoog naar het “Central Point of New Zealand” Een flinke klim Mooi uitzicht, helaas net wat bewolkt Koffie op een terrasje en terug naar de camper om door te rijden naar Kaiteriteri Het begin van het Abel Tasman National Park Prachtige goudgele zandstranden We staan nu op een camping aan het strand zoals we ze kennen uit Frankrijk Mensen die alles meeslepen😄😄 Naast ons een tent met 2 tafelmodel koelkasten en een vriezer!!!!! Vanavond willen we inloggen en de bevestigingsdienst in de Sypekerk volgen Hopen dat het lukt

3 February 2018

Om 9:00 uur richting de Wale Watch Helaas hoorden we daar dat tot de middag alle boottochten vanwege de harde wind gecanceld waren. En dan was het nog erg onzeker Jammer jammer!! Besloten om dan op weg te gaan naar Nelson een plaats meer in het noorden We rijden eerst nog langs de kust, dan door prachtige wijngebieden Langs de plaatsen Blenheim en Havelock Bij de laatste plaats zijn we gestopt en hebben we een wandeling van 3,5 km gemaakt naar een hooggelegen uitzichtpunt Wat halfbewolkt maar evengoed prachtige vergezichten Ook een oude kerk bezocht Toen door naar Nelson en een camping gezocht Lekker gegeten en nu aan de koffie De temperatuur is wat afgenomen dus we gaan binnen zitten

2 February 2018

Vandaag een rustig dagje op de camping in afwachting van onze boottocht morgen De campings hier zijn goed uitgerust met complete keukens, BBQ’s en wasruimte met meerdere wasmachines en drogers Vandaag dus een was gedraaid FaceTime met eerst Leonie en Michael en daarna met Marlous Heerlijk om ze even te zien en horen Daarna een flinke wandeling gemaakt, deels langs de kust en deels door de stad Ook hier zijn veel gebroken takken te zien tgv de storm eergisteren Ook een apart soort dennenappels In een klein parkje een herdenkingsmonument We beseffen nu pas hoeveel soldaten uit New Zealand ons land, notabene de andere kant van de wereld, geholpen hebben in Wereldoorlog 1 en 2 En helaas met veel gesneuvelden Veel herdenkingsmonumenten voor deze soldaten

1 February 2018

Een enerverend dagje vandaag!! Vannacht ging het vreselijk tekeer Regen en veel, heel veel wind We lagen te schudden in de camper Vanmorgen was het nog niet veel beter Wat is wijsheid?? Toch besloten om de tocht naar Kaikoura, de andere kant van het eiland te gaan maken Het eerste uur was het best spannend Continue rukwinden en Johan had moeite om de auto recht te houden Na 1,5 uur werd het beter In totaal was de weg 3x geblokkeerd en moesten we wachten tot omgewaaide bomen opgeruimd waren Het laatste deel van onze route was afgesloten maar gelukkig konden we nog een alternatieve weg nemen We hebben Kaikoura bereikt👍🏻😄 Bij de receptie hoorden we dat de gehele West Coast road was afgesloten vandaag vanwege de wind We waren dus op tijd weg Nu een mooi plekje Een camping vlak bij het strand Vanavond een heerlijke pizza gegeten en nu met een bakje koffie voor de camper Het is veel te warm binnen dus nog even buiten afkoelen Het was vanmiddag 35 Gr en nu nog rond de 25 Erg he😘

31 January 2018

Nog wat meer foto’s 👍🏻😄
Dag 12 Een zeer afwisselende dag vandaag! De helikopter vlucht om 10:00 uur werd vanwege de laaghangende bewolking afgelast Een grote teleurstelling, maar... Het klaarde toch nog op en om 11:30 uur gingen we de lucht in Fantastisch!!!! Een rondvlucht van 40 min met even een stop op het ijs Zo blij allebei dat het toch gelukt is Hiken kon helaas niet want er kwam regen aan Het bijzondere van beide Gletsjers is dat ze afdalen naar het regenwoud vlak bij de kust Vanmiddag op weg gegaan naar Greymouth Een grote plaats aan de Westkust Onderweg gestopt bij Shantytown Een soort openluchtmuseum van een nagebouwd stadje in de Goldrush. Veel authentieke gebouwen en een rit met de stoomtrein (1913)gemaakt. We staan nu op een camping aan het strand Heel vervelend😄😄😄😄😄

30 January 2018

30/1 Ons plan van vandaag omgegooid gezien de weersvoorspelling voor de komende dagen We dachten naar Wanaka te gaan voor een dagje zwemmen en zonnen aan het meer maar in plaats daarvan zijn we op weg naar de Franz Josef Glacier Morgen hopen we nog een heldere ochtend te hebben daarna is er regen voorspeld Door het prachtige Aspering National Park rijden we richting Wanaka langs diverse mooie meren Lekker gestopt voor de lunch langs Lake Wanaka Gestopt op mooie uitzichtpunten en bij Thunder Creek Falls Bij FranzJosef Glacier(het dorp) een bijzondere camping gevonden Rainforest: werkelijk alsof je in het bos loopt Prachtige grote varens en tropische beplanting Onderweg komen we dit ook veel tegen We waren pas om 18:30 op ons plekje Even omgekleed en Indiaas gegeten Mmmmm heerlijk Morgen om 10:00 uur een helikoptervlucht geboekt Hopen dat het weer meewerkt😄

29 January 2018

Vanuit Te Anau vanmorgen vertrokken met eindbestemming Queenstown Helaas weer dezelfde tekst: schitterende vergezichten onderweg👍🏻😄 Aan Lake Wakatipu gestopt om te zwemmen en een uurtje van de zon te genieten Ook een lekker broodje ging er wel in Vanmiddag door naar Queenstown Zeer schilderachtig met de bergketen de Remarkables op de achtergrond Deze stad is een internationaal vakantieoord en wereldcentrum voor avontuurlijke sporten als bungeejumpen Ontstaan in de goudzoekerstijd rond 1860 Vanmiddag met Skyline Gondola omhoog Geen Wintersport maar toch😄👍🏻 Prachtig uitzicht Helaas ik blijf het herhalen😘 Bij de haven een drankje gedaan Straks eten en nog een leuk terrasje zoeken😉

28 January 2018

De temperatuur is ongekend warm deze zomer Nog nooit gebeurd We smeren met factor 50😄 Straks lekker pasta maken en een avond met zwoele temperaturen
Vanmorgen rond 8:30 op weg gegaan naar de Fjorden(Fiordland) Veel eilanden en fjorden aan de westkust We hebben een “cruise” geboekt van 3 uur in Milford Sound We moeten 2,5 uur rijden Dit is bepaald geen straf Onderweg kijken we onze ogen uit We stoppen bij Mirrors Lake De naam heeft dit meer te danken aan de sterke weerspiegeling van de bergen in het water Doorgereden naar Milford Sound Een van de 1e uitzichten laat goed de tegenstellingen in dit land zien Op de voorgrond palmbomen en erachter de bergen met sneeuw We gaan aan boord Heerlijk, op een boot gaat mijn hart elke keer weer sneller slaan😘 We hebben ogen tekort om alle uitzichten goed in ons op te nemen Wat is dit allemaal fantastisch mooi😄😄😄 Ook zijn de zeeleeuwen weer flink vertegenwoordigd👍🏻 Werkelijk 1 van de highlights van Nieuw Zeeland Op de terugweg nog even gestopt, en een wandeling van 20 min naar diverse stroom versnellingen gemaakt Om 18:30 terug op de camping Johan een koud biertje en ik een wit wijntje

27 January 2018

Jammer dat de foto’s de werkelijkheid niet kunnen bevatten. Ik het echt is het nog zoveel mooier!!!!!

26 January 2018

Helaas gisteren geen Pinguïns maar wel een prachtige zonsondergang Vanmorgen voor het ontbijt een wandeling naar het strand waar 3 dolfijnen erg nieuwsgierig de zwemmers in de gaten hielden😄 Superleuk om te zien Na het ontbijt vertrokken naar Te Anau Een mooie plaats aan een uitgestrekt meer Prachtige vergezichten die steeds wisselen Gestopt bij Colac bay waar we koffie hebben gedronken en waar volop werd gesurfd De kust achter ons gelaten en we verwelkomen de bergen Doorgereden naar Lake Te Anau waar we voor 2 nachten een camping hebben geboekt Heerlijk gezwommen in het meer Temp is boven de 30 gr Straks douchen en de plaats verkennen. Terrasje pakken en uit eten. Morgen Milford Sound
Dag 7 Vanmorgen op tijd vertrokken voor een rondrit door de Caitlins Genoemd naar de vroegere landeigenaren van rond 1840 , een unieke kustlijn van afwisselend kliffen met gouden zandstranden waar diverse dieren leven zoals de zeldzame Hector dolfijnen, pinguïns, robben en zeeleeuwen Als eerste stop Nugget Point Een vuurtoren uit 1869 op een prachtige klif Toen we er naar toe liepen zagen we een hele kolonie zeeleeuwen met veel jongen Tevens aan aantal albatrossen Heel speciaal Verder prachtige uitzichten Een prachtige tocht verder naar Purakaunui Falls Watervallen waarbij de rivier 20 M naar beneden valt over een reeks van terrassen Verder door langs Lake Wilkie, een mooi bosmeer naar Curio bay Hier overnachten we vannacht op een camping met schitterend uitzicht op de baai Bij zonsondergang hopen we de pinguïns te zien

25 January 2018

Na een heerlijk ontbijt vanmorgen op weg gegaan naar het oude centrum van Dunedin. De stad heeft sterk Schotse invloeden gehad en is sterk verbonden met Edinburgh Je ziet het terug in de vele pubs Veel prachtige gebouwen geven de stad een mooie uitstraling The Municipal Chambers St Pauls Cathedral Dunedin Railway Station, dit is misschien wel het mooiste gebouw van het land(zeggen ze hier) Na het stadsbezoek en uiteraard nog even een terrasje op weg voor een tocht langs de kust Prachtige natuur en uitzichten We reden op een schiereiland met op het uiteinde een kolonie van albatrossen De pinguïns die we wilden zien komen pas bij avond te voorschijn!! Helaas ging dat vandaag niet lukken maar mogelijk 1 van de komende dagen nog

24 January 2018

Vanmorgen vertrokken uit Christchurch richting Dunedin. Afscheid van tante Rietje Een gek idee dat ik haar nooit meer zal zien Prachtige omgeving onderweg Gestopt in Oamaru Een prachtige oude plaats met veel koloniale gebouwen Ook nog een leuke haven!!! Want water trekt ons altijd😄 Overnachten op een camping bij Dunedin Heerlijk buiten bij een prima temperatuur
Dag 4 Na een heerlijk ontbijt met tante Rietje een wandeling met haar gemaakt door de directe omgeving. Even bij Hetty langs geweest en ook gezien hoe zij woont. De bebouwing hier is allemaal laag en met veel ruimte. Alleen vrijstaande huizen, allemaal anders, en brede straten. Om 9:45 komen Paula en Simon ons ophalen om vandaag met ons het centrum van Christchurch te bekijken. We parkeren bij het bedrijf van Leo en gaan eerst met elkaar koffie drinken. Onze 1e indruk van het centrum liet ons beseffen hoe groot de schade is van de 2 afgelopen aardbevingen zijn geweest. Overal in de stad wordt gebouwd en worden wegen opnieuw aangelegd. Het is een enorme tegenstelling tussen half ingestorte oude gebouwen en nieuwe moderne gebouwen er meteen naast. In het centrum ligt een prachtig park met botanische tuin. Met z’n vieren daar gepicknickt Een Cathedraal bezocht gemaakt van karton!!! Gemaakt door een Japanse architect Gelopen door de stad en de sfeer van de stad in ons opgenomen

23 January 2018

22 January 2018

Dag 3 Na een lange reis zijn we rond 14:00 uur plaatselijke tijd geland in Christchurch Een transfer naar het Camperbedrijf geregeld en na het verwerken van alle papieren, controle van de camper en instructies eindelijk op pad. Even kort wat boodschappen gedaan en op weg naar Leo, Julie en tante Rietje Daar aangekomen werden we super hartelijk ontvangen Alle in Christchurch wonende neven en nichten (Paula/ Simon, Andrea/ Richard , Hetty/ René met hun kinderen )kwamen om 18:00 uur naar Leo en Julie toe en we hebben met zijn allen gegeten, Heerlijk buiten aan een lange tafel, genoeg, te vertellen en vooral met tante Rietje heerlijk bijgepraat. Onvoorstelbaar hier nu echt te zijn Eind vd avond met tante Rietje naar haar huis gegaan We blijven 2 nachtjes bij haar logeren
De Skyline van Sydney

21 January 2018

Het is inmiddels half tien zondag ochtend Bijna 24 uur onderweg We zijn nu in Sydney Onze tickets naar Christchurch werden niet geaccepteerd/ herkend. Ons vliegtuig is inmiddels vertrokken😥 Ze doen erg hun best om een nieuwe vlucht voor ons te boeken. Misschien vanavond nog anders morgen( het is hier immers 12 uur later) Niet leuk maar we hopen dat het snel wordt opgelost We overnachten vannacht in het Rydged hotel Morgen idd verder naar Christchurch
We zitten inmiddels in het vliegtuig!! Helemaal klaar
Yes de vlucht staat op tijd 10:25 gaat het echt gebeuren

10 January 2018

Nog 10 dagen dan vertrekken we Er liggen al een aantal stapeltjes klaar om in te pakken En natuurlijk stroopwafels en drop voor de familie