Netherlands, Indonesia · 13 Days · 18 Moments · October 2017

De reis van Yvette & Danielle door Indonesia

8 November 2017

En toen door Gus gedropt bij onze laatste bestemming Sanur...superdeluxe hotel aan t strand. Gisteren nog even t plaatsje verkend en nog 2 laatste x Vettie de negotiator aan t werk mogen zien😎nog n paar leuke souvenirtjes rijker;) 's Avonds n hapje gegeten en de lekkerste verse tonijnsteak vd BBQ gekregen mmmmm😊daar wordt n mens blij van! Nou Dani vooral🙄vanochtend in alle vroegte om 7u naar t strand gelopen en alle bootjes droog zien liggen omdat t eb was. De lokale Lodewijk van eigen huis en tuin was met koe en eg bezig het strand om te ploegen en verder was alles verlaten, zen... Net laatste 2 uurtjes zwembad gehad en nu toch echt douchen en koffer inpakken🙃 en dan terug naar Nederlandse en vooral koude bodem van wat we begrepen hebben...brrrr. Dank voor het lezen, liken etc en we hopen dat jullie n btj mee hebben kunnen genieten van ons enorm vette Azië tripje!! Tot de vlgnd x 😘😘

7 November 2017

De dames 2 dagen op stap met privé chauffeur Gus. Gus was n kleine Indo met een heule grote bus voor ons 2tjes, zo'n groot wit Aziatisch smal geval waar 16 personen in konden😅 de 1e dag begonnen met een voorstelling van n Barong dans. Barong is een leeuw die de 'good spirit' voorstelt en de tegenhangee is de Rangda 'bad spirit'. Alles draait hier om offeren, alles heeft n spirit, leven en laten leven, prachtig. Daarna n zilvershop bezocht waar ze hier bekend om staan, in NL de Buddha to Buddha ter vergelijking. Woodcarving shop bezocht en de tempel voor purification, tirta empul. Veel locals, indrukwekkende taferelen. Nog n tempel ennn door naar t noorden van t eiland. Overnachten in Lovina aan n mooi zwart strand. Vlgnd dag stond Gus met zn bus weer op de stoep ennn door😂 nog meer tempels en de Gitgit waterval, als laatste tussen de rijstvelden gebanjerd en toen barstte de moesson los. Net op tijd maar Gus had ons wel paarse parapluutjes meegegeven gelukkig;) check de foto's..

6 November 2017

Dag...we zijn de tel kwijt;) eerst nog even 3 dgn terug naar Ubud. Dag 3 in Ubud zijn we 's ochtends naar t centrum gegaan en Ubud Palace bezocht, daarna de lokale markt. Heel wat sarongs rijker, nou met Vettie de keiharde onderhandelaar heel wat koopjes😎tassen vol!! Colaatje gedaan na t struinen en natuurlijk komen we n local tegen die Nederlands spreekt. Donny, wat n verhalenverteller! Hij had in NL gestudeerd en heeft nu n tentje aan de achterkant van Ubud Palace. Hij heeft ons een heel gedeelte van het paleis laten zien waar de toeristen niet komen, heel bijzonder. En een mannetje erop uit gestuurd om voor lokale prijzen wierook te halen voor ons:) De dag erna een cycling tour gedaan. Op je mountainbike, helm op je pan en 25 km fietsen. Ok, ok, allemaal downhill...dus meer remmen dan fietsen maar toch😂 door dorpjes, door de natuur, langs de rijstvelden, echt prachtig! Dat was de afsluiting voor Ubud. Hierna 2 dgn met privé chauffeur het eiland over, later hierover meer;)

5 November 2017

3 November 2017

2 November 2017

Dag 6&7! Gisteren weer terug naar vaste land gekeerd en aangekomen op n prachtig resort midden tussen de rijstvelden! Eerst n duik in (1vd3:)) zwembad(en) genomen en Yoshi heeft meegedobberd in n bananenblad😉. In de avond Ubud stad voor t eerst verkend. Het was n nationale feestdag en de kinderen ging al muziekmakend over straat achter een draak aan, mooi om te zien:) Vanochtend raften op de Ayung River. Heel wat rafting jargon in sneltrein tempo geleerd hahaha: peddelen, forward, back, stop -peddel omhoog en vasthouden omdat je door n stroomversnelling gaat- jiggle, met je billen schudden omdat je op n rots vastzit, zag er vast fantastisch uit;)- boem boem - op de bodem vd boot gaan zitten want nu gaan we heel snel...whoop whoop- pauze tussendoor en uit n kokosnoot drinken. Trillende beentjes van de 200 traptreden omhoog en omlaag om überhaupt bij die rivier te komen, maar wel de lachspieren flink getraind en een ervaring rijker. Wat was dat gaaf zeg!!!

31 October 2017

Dag 5! Om 9u vanochtend vanaf ons hutje al lopend naar de zee (toch zeker wel 2 mins lopen:)). Daar in de boot gestapt om te gaan snorkelen. We zijn op 4 punten in 3 baaitjes geweest. Bij de 1e zagen we een megagroot Boeddha statue met daaromheen 'the bells' op de zeebodem, bij de 2e werden we gedropt en konden we een stuk snorkelen langs de rotsen/mangrove en bij de 3e konden we grote vissen bewonderen....op de reclameborden zag je overal grote manta's als lokkertje dusss het was wel enigszins spannend om gewoon met je flippers en duikbrilletje in t water te springen, maar de manta's hadden geen zin vandaag. Of we dat nou zo erg vonden...:) bij het laatste punt hebben we gedobberd bij n prachtig rif waar alle vriendjes van Nemo zwommen! In de middag hebben we een scootertje gehuurd en zijn we een vlgnd eilandje over een smal bruggetje gaan verkennen. Over idyllisch gesproken...wow!! Als laatste nog naar Dream beach met de kliffen die devils tears heten. Check de foto's en je snapt t;)

30 October 2017

Vandaag vanuit Canggu naar Nusa Lembongan. Netjes afgezet door onze chauffeur bij de ferry. Nou ja ferry...opgepompte speedboot. 4 van die Miami Vice motoren achterop met voor elk een mannetje. Let wel, bootje was 6 bij 2 mtr. Dus je kunt je voorstellen hoe we heerlijk in 30 minuten naar de overkant zijn geklapperd:) pfff. Koffer op de nek van de bootsjongen en maar hopen dat 'ie spierballen genoeg heeft om je koffer niet te laten plonzen hahaha. En loopplank?? Eh nee hoor, lkkr door de branding tot aan je billen in t water op die boot klimmen. Nou je snapt, hilariteit ten top en toen moest de trip nog beginnen:) maarrr wat n idyllisch eilandje zeg! Prachtig hutje met zwembad, buitendouche en toilet, fantastisch! En o ja, volgens mij dachten ze dat we op honeymoon waren aan de prachtige vouwkunsten te zien🤣 nu lkkr op t strand aan 'n verse watermeloenjuice:) .... wordt vervolgd!

29 October 2017

Vandaag naar Tanah Lot geweest om een tempel in zee te bezoeken. Met de taxi, hoe decadent;) scooterritje vonden we iets teveel kamikaze.. Aangekomen daar eerst langs de standaard toeristen standjes en uiteindelijk richting zee en daar zagen we de tempel al opdoemen. Echt letterlijk in de branding. Alleen te bereiken tijdens eb. Met de voetjes in het water en slippertjes in de hand overgestoken en door de Javaanse priesters met water besprenkeld, rijst op je voorhoofd geplakt en n bloem achter je oor. Mooie ervaring. En natuurlijk mocht Yoshi niet ontbreken:)

28 October 2017

Na onrustige nacht, beetje uitgeslapen, ontbeten en relax de vakantie begonnen met dagje strand! Ik zeg niks verkeerd mee☀️! S' Middags beetje de buurt, klein plaatsje dus was zo gebeurd rond gelopen.

27 October 2017

Vrijdag avond zijn aangekomen op Denpasar en werden netjes opgehaald door onze taxi chauffeur. Spannende rit, druk verkeer, veel scooters. Na uurtje kwamen we aan in Canggu, lengong keraton beach hotel, kleinschalig hotel aan t strand. Mooie kamer en heerlijk om de zee te horen. Zijn vakantie begonnen met een echt Indonesisch Bintang biertje! Vroeg gaan slapen we waren nokkie 😴
Eindelijk is t zo ver, we zijn er klaar voor en gaan opweg naar Denpasar Bali. Het was een lange reis van ongeveer 17u. Maar ondanks dat t zo lang was, was t heel ontspannen en vliegen met Garuda is top! Lieve crew en we hadden met z'n tweetjes hele rij 3 stoelen, dus heerlijk kunnen zitten en veel geslapen