Netherlands, Indonesia · 22 Days · 40 Moments · July 2017

Werner, Marit en de boys in Indonesia

21 August 2017

En we sluiten definitief af met sushi take away... Met de stoepa op tafel πŸ˜‰ De volgende journi? Waarschijnlijk Warth 2018 πŸ˜‚
Een journi moet natuurlijk ook afgesloten worden! Wat hebben wij afgelopen 2 dagen gedaan....vooral gereisd. Van Bali naar Jakarta voorspoedige vlucht gehad. Opgehaald en naar ons hotel gebracht. Zag er op de foto's super de luxe uit ( Dat viel iet wat tegenπŸ˜‰) Maar heerlijke bedden en heerlijke douche. Lekker gegeten in de hotel bar waar tegelijkertijd een dames feestje bezig was met karaoke.....πŸ€”πŸ˜²πŸ˜­. Zo luid en vals maar zij hadden lol. De volgende dag wachren tot 9 uur s avonds voor vertrek naar Jakarta airport. Dat werd zwemmen in " de pool under construction" 🏊 maar prima. Lunchen nog maar eens, boek lezen, zonnen en gamen. Douchen en diner. Vertrek half 1 naar Dubai, Wachten en door πŸ›«πŸ›¬πŸ›« T was effe een trip, maar we zijn weer veilig thuis gekomen. Dag IndonesiΓ« , we hebben een mooie reis gemaakt en ervan genoten!! We will be back.

20 August 2017

En hij wint het laatste potje 31-en in stijl...! πŸ’ͺ🏻
Onderweg in t vliegtuig...zien wij (denken wij) de Bromo.... En anders is t gewoon een fantastisch uitzicht
Gister vertrokken uit heerlijk Bali! Hier komen we zeker nog eens terugπŸ˜‰ met of zonder kids... Na ontbijt, zwemmen en laatste massage, tassen pakken, lunchen, zingen voor Fiene en met taxi naar de airport. Dag BaliiiiπŸŒ΄πŸ‘‹

17 August 2017

En nog een paar leuke kiekjes.... van deze fijne plek.😎
Onze laatste avonden aan het strand. Gisteren een heerlijke Indonesische rijsttafel, vandaag relaxen aan de pool. Wel wat bewolkt, maar ja. Temperatuur nog prima. Vanavond heerlijk gegeten aan het strand, met grill en live muziek. Morgen om 1645 terug naar Jakarta en dan een dag later terug naar Amsterdam... we hebben drie heerlijke weken gehad. Veel gezien, maar ook lekker kunnen relaxen. We will be back!!

16 August 2017

Rustig dagje vandaag: lezen, zwemmen, jetski enzo πŸ˜‰ Vanavond gegeten op een leuk marktje met allemaal kraampjes die verschillende gerechten aanbieden: soto ayam, nasi goreng, mie, fried chicken. En natuurlijk allerlei verse fruitjuices en toetjes. Daarna nog effe een kroegje in waar de boys konden poolen en we een potje Quickzzz en 31-en hebben gedaan. Oh ja, de gin tonic moest ik zekf maar mixen: gin + tonic + ijs πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Vandaag vanuit Ubud vertrokken. Via Batubulan, bekend om de zilverwerkplaats van 'Best to Buddha', naar Sanur gebracht. Inmiddels geΓ―nstalleerd aan het strand. Dat gaat wel lukken de komende dagen... πŸ˜ŠπŸ˜„πŸ˜ŽπŸŒž

14 August 2017

Voorproefje van ons verblijf in Sanur. Aan het strand 😎🌞
Vandaag stond de bike tour op het programma. Na wat miscommunicatie werden we rond 8.45 opgehaald. Via de Laksmi Bali (koffieplantage) werden we naar het startpunt gebracht. Iedereen kreeg een helm en mountain bike en we konden beginnen. Gelukkig was 95% bergafwaarts, want de temperatuur was pittig. Via tempels, sawa's, bezoek aan een Balinees huis reden we in 3 uur naar de eindbestemming. Daar stond de lunch klaar, waarna we weer naar het hotel gebracht werden. Een prachtige tocht! Op de laatste avond in Ubud wederom een prima restaurantje gevonden. Waar we gisteren geholpen werden door een Belgische restauranthouder, troffen we vandaag een Amsterdammer. Hij woonde al lange tijd op Bali. Eerst nog pendelend tussen Nederland, maar inmiddels permanent Balinees. Heerlijk gegeten!! Morgen om 10.30 naar Sanur voor de laatste dagen...

Vandaag gearriveerd in Ubud. Met onderweg een tussenstop bij de Lewak koffieplantage. Daarna naar Ubud. Effe zoeken naar het nieuwe onderkomen. Het bleek niet voor niets 'Secret Garden' te heten... πŸ˜‰ Meteen Ubud ingewandeld. Eerst pizza. Dat hadden we de boys beloofd. Dus onder genot van een potje Quicxxx en een fruitshake heerlijke pizza's gegeten. Want naast nasi maken, lukt de pizza ook prima! We kwamen daarna bij toeval uit bij het Monkey Forest. Meteen maar even meegepakt. Voor weinig koop je wat bananen en dus de aandacht van de aapjes. Gijs was wat terughoudend, maar Max en Teun durfden na enige tijd te gaan zitten met een banaantje. Dan is het even wachten en hoppakee: aap op schoot πŸ˜‚ Morgen staat de fietstocht door de sawa's op het program. En 15/8 sluiten we af op de stranden van Sanur. Toch maar niet naar Semiyak of Canggu. Op advies van andere reizigers en mensen die er verstand van hebben. Sanur is wat rustiger en met mooiere stranden!

Gisteravond gegeten aan het strand, voor de verandering πŸ˜‰ Nu ontbijt en daarna met private driver naar Ubud! Twee nachten geboekt, hopelijk kunnen we fietsen door de sawa's en naar de aapjes. Daarna nog paar dagen relaxen aan de ZW kust. Waarschijnlijk boven Kuta.
Vanochtend om 7.30 opstaan voor de trip naar de dolfijnen.... Maar eerst natuurlijk de zonsondergang op Bali Γ©n een toetje bij het eten: lava chocolade... πŸ˜‹ Dan de dolfijnentrip. Zouden we ze zien? Er werd gesproken over 99% zekerheid. Jaja dachten we. Maar we werden niet teleurgesteld! Wat een prachtig gezicht. We hebben ze zien zwemmen, springen en één dolfijn vond het zelfs nodig een salto achterover te maken! Een dikke tien! We hebben ook nog heerlijk gezwommen rond de boot in het warme water van de Balizee. En de dag begint pas! 😎😱🌞

We zijn er! Bali! We vertrokken gisteren rond 10.00 van Bromo naar Probolingo. Daar op de bus naar Ketapang, de haven van waar de boten naar Bali vertrekken. Het eerste deel ging soepel, al gaf de chauffeur een nieuwe dimensie aan het begrip 'inhalen van medeweggebruikers met een touringcar'... Na Jember werden we gevraagd te wisselen van bus, omdat onze bus niet op de ferry zou gaan. Samen met wat Nederlanders en Spanjaarden, ja we zijn aan het backpacken (πŸ˜‰), gehoorzamen we braaf. Dom dom dom... We stappen op een lokale boemel die ons in een luttele 4,5 uur naar de ferry brengt... de afstand was 60 km. 😩 Om 20.30 zijn we eindelijk bij de ferry. En om 21.30 aan de overkant. Daar wacht onze eigen minibus (einde backpack 😎), die we gelukkig al wel vooraf geregeld hadden. Het is een uur later in Bali, en zijn om 00.30 bij ons hotel. We hebben een mooie familiekamer! Dus, meteen een nachtje bijgeboekt. Nu relaxen! Morgen waarschijnlijk dolfijnen spotten. Verder: relax time!!

10 August 2017

Toen de tocht naar Bromo met de jeeps. We zaten in onze eigen 4x4, samen met Rianne, een backpakster uit Amsterdam. Om 03.00 op staan, maar wat we toen nog niet wisten: het is het meer dan waard. Wat een fantastische tocht!! Wel commercieel: er staat een file van jeeps... πŸ˜‚ Als eerste gingen we naar het viewpoint voor de zonsopkomst over de Bromo. We worden vlak ervoor gedropt. De jeep kan niet verder. Na 15m lopen staan we op het viewpoint. Nog 20 minuten wachten. En dan... Prachtige ervaring! We lopen rond 0545 naar de Jeep terug, met onderweg een maiskolf ontbijt. Met de jeep gaan we nu door naar de vlakte rond Bromo, waar we via de trap naar de krater kunnen... wederom prachtig. De vulkaan rookt en rommelt. Hij zou toch niet... 😱😱 Om 9.00 zijn we weer terug. Na ontbijt en opfrissen wacht de bus. Op naar Bali. Wordt een lange reis, maar dat wisten we toen nog niet... 😰

En daar zijn we weer! Paar dagen zonder wifi... 😱 Woensdag 9 augustus op de trein gestapt naar Probolingo, waar we om 18.15 aankwamen. Gijs werd opgewacht door 'ons mannetje'. Deze bracht ons via een reisbureautje naar ons hotel vlakbij de Bromo vulkaan. We kwamen er pas om 22.00 aan. Nog snel even lokaal gegeten en alvast de Bromo muts aangeschaft! We waren de knuffel van Max én zijn vest vergeten in de taxi naar de trein, dus alvast een nieuwe trui gekocht!

8 August 2017

Laatste avond in Yogjakarta... Dus nog even naar de hoofdstraat: Jalan Marlioboro om te eten. Heerlijke Gado Gado (#22), sateh en een koele Bintang... πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜‹ Morgen om 10.00 de trein naar Probolingo en bustransfer naar Mount Bromo. Daarna 3 dagen Lovina, nog naar Ubud en afsluiten op een mooie strandplek in zuid-Bali... Maar, we zijn nog niet eens op helft! Dus πŸŽ‰πŸ˜ŽπŸ€˜
's Middags zijn we met banden door een grot gedreven. In de grot veel druipstenen en vleermuizen, maar moeilijk fotograferen πŸ˜‰ Daarna werden we naar een rivier verderop gebracht. Daar begon het 'tubing', oftewel middels een grote band de rivier afdrijven. Op een bepaald punt kon er gesprongen worden van een plateau op 7 meter. Dit konden Teun en ik niet laten liggen... 😰 Daarna lekker verder gedreven en gezwommen. Max raakte zijn waterschoen kwijt en riep hulp in om bij de auto te komen πŸ˜‚
Vanochtend een iets latere start dan gisteren... 😰 Om 8.00 werden we opgepikt voor een dagje Prambanan, grotten en 'tubing'... De Prambanan is het grootste Hindoestaanse heiligdom van ZO Azië. Helaas in 2010 getroffen door een aardbeving waarbij een flink stuk van het complex vernietigd is... Maar nog steeds een indrukwekkende serie tempels. De hoofdtempel is het heiligdom van Shiva, God der Goden. Erg indrukwekkend wederom!

7 August 2017

Na koffie en cake. Door naar de Merapi berg/vulkaan voor de jeeptocht. Onderweg nog 2 andere overblijfsels bezocht die bij de Borobudur horen. Een eigen stoepa gekocht 😊 Jeep tour was leuk. Enorm toeristische plek van gemaakt, Maar zo'n uitbarsting is niet niks en indrukwekkend wat het met de natuur doet.
Rondgelopen 7x per etage... Nee dat was een beetje te veel van het goede πŸ˜‰. Wel als lagen bekeken en veel foto's genomen. Prachtige en bijzondere plek.
Zoals op FB al verteld, hadden wij een mooie dag. Vertrek om 4 uur in de nacht was effe pittig maar ook een heerlijk temperatuurtje. Klein uurtje rijden naar de Borobodur. We waren dat met honderden anderen ha ha.... Wel bijzonder met zijn alle door de nacht de tempel op met zaklantaarn. En dan boven met zijn allen tussen de stoepa's wachten op de sunrise! MAGISCH!
Merapi berg
Borobudur

Vandaag is t warm! Max voelt zich niet oké😎 Met de taxi naar de stad om t paleis van de Sultan te bekijken. We zijn zeker niet de enigen πŸ˜…. Eerste gedeelte een beetje vergane glorie... tweede gedeelte is mooier. We kijken er ook naar een Indonesische dans. Na de lunch lopen we naar het waterpaleis. Dat moet vroeger prachtig geweest zijn. Ondertussen hebben we het erg warm en zin om te zwemmen. Dus we gaan terug. Eerst op zoek naar een taxi. Je moet een "echte" hebben want die rijden op de meter anders wordt je afgezet! 😊

Eten op straat. En ons hotel is mooi!
Vandaag rustig gestart met zwemmen en relaxen. Daarna per taxi naar de bekendste straat van Yogya: Jalan Marlioboro. Veel (batik)winkeltjes, eetstalletjes en andere verkopers. Heerlijke loempia's op straat gegeten, Fort Vredeburg bezocht. Daarna ook onze tours voor de komende dagen gefixed! Borobudur (sunrise), Merapi lavatocht, Prambanan, rivier raften en uiteindelijk de reis naar vulkaan Mount Bromo inclusief hotel en overtocht naar Bali! Morgen nog het paleis van de sultan en dan beginnen de tours...

Vandaag een lange treinreis van Bandung naar Yogyakarta. 5.30 de wekker... 😴 Treinreis verliep soepel, maar was een lange zit. Onderweg fraaie landschappen. Nu zitten we in ons hotel, echt Indonesische stijl, met tropische tuin en zwembad. Vanaf morgen toeren door Yogya, Borobodour, Prambanan en andere prachtige bezienswaardigheden. Daarna op vulkanentocht... 😱πŸ’₯

3 August 2017

Bandung. Vanmorgen lang uitgeslapen, Ontbijt gemist. Even zwemmen, Google Maps bekijken en dan te voet de stad verkennen. Het is een groene maar drukke stad. Overal auto's en brommertjes om je heen. Oversteken is een kunst. Wandeling gemaakt, geΓ«indigd in een shopping mall. Terug maar met de taxi. Vlakbij t hotel gegeten net. Op tijd naar bed, morgen naar Yogjakarta met de trein.

2 August 2017

Na een reis met wat filevertraging in Jakarta en in Bandung nu in ons hotel. We zijn wat minder van het plannen deze vakantie, dus trein zat vol πŸ˜‰. Dan maar met de bus. Luxe variant, dat dan weer wel πŸ˜‚. Boys wilden natuurlijk zwemmen bij aankomst in hotel. Wij drinken een ijskoude Bintang! Morgen de stad in en overmorgen een prachtige treinrit naar Yogyakarta!
Na een lange reis met overstap op Dubai kwamen we om 4 uur aan in Indonesië. Alles verloopt soepel, er wacht zelfs een mannetje op ons om ons naar het hotel te brengen. Onze eerste ervaring in het Indonesisch verkeer is meteen 😲! Links rijden al even wennen maar dan het inhalen.... We komen veilig aan in het hotel dichtbij de airport. Lekker zwemmen en eten, daarna slapen we zijn kapot.

31 July 2017

Klaar voor vertrek. Koffers gepakt, nog 1 nachtje slapen en dan op naar Java & Bali πŸ˜ŽπŸŒ΄πŸŒπŸ›«πŸŒž