Norway, Netherlands · 14 Days · 59 Moments · January 2018

De reis van Wendy Hans Trudy Eric door Norway

27 January 2018

En weer back in the Netherlands waar het zo als altijd stormt en regent🧐😭maar dan kijken we gewoon de foto’s eventjes terug om te zien wat voor geweldige vakantie we hebben gehad👌🏻😇
Vliegveld Tromsø, helaas kom aan alles een eind maar wat een prachtige mooie en super leuke vakantie gehad!! Bedankt Eric Trudy en Hans😘👌🏻💋❤️💋

26 January 2018

Dag 7: vandaag op tijd ontbeten want 9:00 uur stond er al een gids klaar om ons op te halen voor de husky safari. Eerst eventjes omkleden kregen een mooie blauwe overal aan voor extra warmte, de gids gaf obs daarna uitleg en veiligheidsinstructie hoe je se slee en honden (je team) moet besturen. Na de uitleg moesten we nog 10 min berg op in je astronauten overal omhoog lopen🤭🤗we waren volgens mij allemaal blij toe we boven waren en de honden zagen👌🏻😍 wat een krachtige en lieve dieren! Onderweg begon het nog eventjes te sneeuwen😁op het eind punt hadden de gidsen een kleine bbq voor ons klaar gezet met verse broodtjes en zalm😘 vanmiddag Tromsø nog in geweest om souvenirs te kopen😊

25 January 2018

Dag 6: vandaag vroeg ontbeten, en richting de Ice Dome gereden (2 uurtjes verderop) in Øverbygd. We dachten zelf dat we te laat zouden komen dus voor de zekerheid gebeld met ons hotel, maar alles bleek goed te zijn en waren we zelfs te vroeg, dat gaf ons mooi de gelegenheid om alvast rond te lopen, op het terrein waar de iglo te bezichtigen was, kon je ook een husky safari en sneeuwscooter safari doen. Maar de husky safari hebben wij morgen van uit ons hotel😁 De toer was echt geweldig, kregen ook een film van de bouw van de iglo te zien👌🏻 super aardige tourguide en zelfs mensen in Noorse klederdracht. En natuurlijk met de woefies geknuffeld ❤️

24 January 2018

Dag 5: Onderweg van Senja naar Malangen Resort wat ongeveer 2 uur en een kwartier door prachtige landschappen rijden was, onderweg het verschil van temperaturen ons record - 22 tot nu toe😋 bijna bij het resort aan gekomen spotten we nog 2 moos(es) die stokstijf bleven staan dus snel eventjes een foto gemaakt🤗nu het nieuwe resort verkennen👍😇

23 January 2018

Dag 4: vandaag na het ontbijt zijn wij de toeristische route gereden van af ons hotel Route 86 langs allemaal dorpjes prachtig uitzichten, zijn gestopt bij de puntige bergen ook wel de devil theet genaamd. Verder gereden naar the Golden wc pot wat in de zomer erg mooi schittert in de zon helaas nu dicht vanwege - temperaturen anders plakken je billetjes vast🤪.. Verder langs allemaal vissersdorpjes gereden. Pizza en knakworsten gehaald voor in het huisje😇👍 strakjes weer lekker eten en morgen richting onze volgende locatie👌🏻🌄

22 January 2018

Gisteren na het avondeten stapten we naar buiten. Keken omhoog en een melkweg van lichtgroen licht over ons appartement heen, omdat het daar te licht was zijn we naar het uitkijkpunt gegaan met een leuke uitkijk hut waar je lekker kunt opwarmen wachtend op het Noorderlicht! Een aardige fotograaf heeft ons eventjes geholpen met de instellingen en heeft mooie foto’s van ons genomen👌🏻🤗 Dag 3: Vroeg uit de veren voor ontbijt (8 uur) inpakken en richting het Polarpark in Badu. Prachtig mooie rit van (145km en 2 uur en 40 min) over slingerweggetjes en grotere wegen waar gemiddeld 60 km per uur wordt gereden!😊 onderweg in een klein dorpje zagen we 2 Moose’s in het wild, fotomomentje 🤗!! Aangekomen bij het polarpark hebben we de moose, eland, wolf, bruine beer, lynxs, hertjes, en de muskusos gezien! Na een flinke wandeling heuveltje op en af met IJS wat uit kijken geblazen was hadden wij wel een kopje koffie en een broodtje verdient 😇 nu onderweg naar het hotel om strakjes weer lekker e

21 January 2018

Dag 2: 9 uur ontbijt 10 uur verzamelen in de lobby om ons om te kleden voor de walvissafari. Dikke pakken aan veiligheidsinstructie en genieten van de omgeving en de Orka’s en Jaaa daar waren ze een hele familie super gaaf om mee te maken en te zien, ook nog eens een zeearend gezien die over ons heen vloog. De eerste orka’s van het jaar lieten zich zelf zien wat hebben wij een geluk vandaag!! Daarna zijn wij maar de trollen gereden maar helaas is hier alles op zondag dicht maar toch leuke foto’s gemaakt. Nog verder getourd om te kijken of we een koffiehuisje konden vinden maar na een uur en 60 km verder zijn we toch maar weer terug gegaan met de terugreis wat ong om 3 uur was begint het al aardig schemerig en donker te worden. Dus de dagen beginnen van 9 tot 3 dan is helaas het licht weg maar daar in tegen hopelijk zien we het Noordenlicht daardoor weer👌🏻😇
Rondtouren en ondertussen ff stoppen voor wat foto momentjes 😘👌🏻

20 January 2018

Vandaag 20 januari 2019 aangekomen op de luchthaven van Tromsø. (-7 graden) Vanuit daar met de huurauto eerst maar eventjes verkennen, en zijn naar het centrum van Tromsø gereden voor een tussenstop, lekker een bakkie koffie met een broodtje. Van uit daar zijn wij doorgereden naar onze eerste bestemming: hotel Hamn Senja wat nog z’n 3 uur en 180 km verder op ligt. Phoe wat een rit.! (Maar we zijn er) 😍 Nu eerst (19:00) lekker dineren Hoofdmenu : in rode wijnsaus gebakken lam met champignon en aardappel met als toet witte chocolademousse met abrikozen en krenten melange. Mmmm Morgen 21 januari 2018 - 9:00 uur ontbijt, dan worden wij 10:00 uur verwacht in de lobby om mee te gaan op walvissen/orka’s excursie! Voor nu welterusten en tot morgen.!