Belgium, Japan · 29 Days · 35 Moments · July 2017

De reis van Momo en Floflo door Japan

1 August 2017

DAG 28 Tokyo en Kamakura Helaas vandaag viel letterlijk in het water. Tijdens het regenseizoen kan het weer in Japan erg onvoorspelbaar zijn. Na ons heerlijk relax dagje van gisteren wouden we Kamakura verder ontdekken. Het bleef bij een Japans pintje in een hip cafeetje en dan de trein terug naar Tokyo. Dan maar filmpje kijken met een bentobox.

31 July 2017

DAG 27 Tsukiji Markt en Kamakura Deze dag moesten we vroeg uit de veren om de vismarkt van Tokyo in volle actie te zien. Deze plek prikkelt alle zintuigen. Je weet niet waar eerst kijken. Je vindt er de vreemdste creaturen uit onze oceanen. Net als bij ons roepen de standhouders om de aandacht van potentiรซle klanten te trekken. Je moet wel opletten dat je niet omvergereden wordt door een van de honderden karretjes die zigzag door de markt rijden. Na al die drukte van Tokyo hadden we zin om andere oorden op te zoeken. We kozen voor het kuststadje Kamakura. Een surfersstadje, op een uurtje reiden met de trein vanuit Tokyo. Lekker op de golven deinen en relaxen in de zon, heerlijk. We sloten deze hete dag af met een lekker pikante curry van onze oude vriend cococurry.

DAG 26 Shinjuku, Tokyo en Akihabara Tokyo is een echte metropool. Vanuit de reusachtige noordelijke toren van het Tokyo Metropolitan Goverment Office werd ons de schaal van deze megalomane stad pas echt duidelijk. Stad zover het oog rijkt. Jammer genoeg was het net iets te bewolk om ook Mount Fuji te kunnen zien. Na dit prachtige uitzicht verplaatsten we ons naar Kabukicho, de rosse buurt van Tokyo. Hier vonden we het knotsgekke robot restaurant. Daarna maakten we een wandeling in het Imperial Palace park waar je de resten van het oude keizerlijke paleis kan zien en kleurrijke koys kan aanschouwen. De namiddag sloten we af met een activiteit die op ons verlanglijstje stond: een kattencafรฉ!

29 July 2017

DAG 25 We moeten er geen doekjes om winden. Een van de hoofd redenen waarom we voor Japan kozen, is het eten. Vandaag werd een rustige dag. We slenterden wat rond nabij de befaamde vismarkt van Tokyo waar we ons tegoed deden aan een aantal Japanse specialiteiten. Lekker ramen slurpen met de locals, een lekker stoofpotje die waarschijnlijk al een paar uur heerlijk stond te pruttelen en toch iets weg had van onze Vlaamse trots, stoofvlees konden we niet weerstaan. Na al dat lekkers wandelden we 's avonds nog wat rond in Akihabara om ons eten te verteren.

28 July 2017

DAG 24 Shibuya en Harajuku Tokyo Tokyo telt meer dan 9 miljoen inwoners. Dat er sprake is van overbevolking word je zeker gewaar tijdens de spits op het openbaar vervoer. Als sardientjes in een blik word je met een duwtje op de tram gepropt. Ook het schouwspel van de overstekende mensenmassa bij Shibuya crossing maakt dit duidelijk. Vandaag verkenden we de twee buurten bekend voor de tienercultuur van Tokyo. Een kakofonie van popmuziek giert door de boxen in de ontelbare kleding boetieks. In Harajuku kan je verschillende subculturen spotten. De lolita meisjes, geblondeerde Japanners. Het is toch even wennen. Na een dagje stappen knorden onze maagjes. We kozen voor Kura Sushi. Een sushi keten waar je lege bordjes kan inwisselen voor een spelletje waarmee je een capseltoy kan winnen. Na twee uur aanschuiven was het eindelijk ons beurt. De sushi passeerde in kleine UFOs op een lopende band of kon je via een schermpje bestellen. We wisselden onze bordjes in en ik had toch wel prijs zeker.

27 July 2017

DAG 23 DisneySea Tokyo 'I can show you the world!' Zoals Aladin zou zingen. DisneySea was vandaag onze bestemming. Marjolein was erg in haar nopjes. Met haar Minnie Mouse dotjes huppelde ze door het park. Huppelen is misschien een beetje overdreven want ook hier is het over de koppen lopen. Gemiddeld een uur aanschuiven voor een attractie waar je minder dan een minuut inzit is hier de normaalste zaak ter wereld. Gelukkig is er genoeg om je ogen de kost te geven. De prachtige inkleding, koppeltjes die exact dezelfde kleren aan hebben, de door selfie geobsedeerde jongeren, het was me wat. Deze vermoeiende dag werd afgesloten met een spetterende eindshow op het water waar mijn lief toch een traantje moest laten.

26 July 2017

Dag 22 Akihabara Tokyo Tijd om de nerd in ons wakker te maken. Vandaag verkenden we de elektronica buurt. Hier vind je alles van maiden cafรฉs, game arcades tot elektronica winkels waar je ieder klein onderdeeltje kan vinden. Ik kon het niet laten om een potje te gamen terwijl Marjolein meer haar soelaas vond in de photobooth waar we ons konden transformeren in halve anime figuurtjes. Een heerlijke pannenkoek kon natuurlijk niet ontbreken na al dat hard labeur.

25 July 2017

DAG 21 Nagano en Shinjuku Tokyo Tijd om afscheid te nemen van de Alpen. De oude rocker zwaaide ons uit aan het station. We maakten een korte tussenstop in Nagano waar we tussen reuze lotusbloemen vertoefden en de geur van wierook ons tegemoet waaide. De prachtige Zenko-ji is uit hout opgetrokken en een van de grootste in zijn soort. Na een heerlijke portie Soba-noedels zetten we ons avontuur verder naar Tokyo. Wat een stad. Net een mierennest, het krioelt hier van de mensen. Een overrompeling van geluid, geuren en kleuren. Het capsule hotel 9 hours werd voor een nacht ons basecamp. Na een avondje Shinjuku verkennen kropen we in ons cocon om wat beloofde een 'rustige nacht' te worden.

24 July 2017

DAG 20 Yudanaka ๐ŸŒณ Onze dag startte met een stevig Japans ontbijt. Super lekker, maar toch wennen. Ik ben alvast blij dat ik de afwas niet moet doen! Vandaag is onze laatste dag in de natuur. Daarna trekken we naar Tokyo! De regen hield ons vandaag niet tegen om voor de laatste keer de bossen in te trekken. Een 2de wandeling leidde ons door het gebied Shiga Kogen en eindigde bij het Onuma-ike meer. De foto kan niet weergeven hoe prachtig het was! ๐Ÿ˜

23 July 2017

DAG 16 Kanazawa Picknicken, ijsjes eten en helemaal niets doen!
DAG 19 Obuse โ˜”๏ธ Vandaag is zondag en een regenachtige dag. Onze wandelplannen vielen letterlijk in het water. Dan maar een museum bezoeken! Niet ver van Yudanaka ligt een dorpje Obuse. Obuse is de plaats waar de kunstenaar Hokusai zijn laatste jaren doorbracht. Het museum is zeker de moeite! Er zijn veel werken die elders hangen, maar hier zijn ook pracht exemplaren. ๐ŸŒŠ (Foto's waren niet overal toegelaten) Persoonlijk รฉรฉn van onze favorieten. ๐Ÿ‘จโ€๐ŸŽจ Terug in Yudanaka profiteren we van de gratis onsen aan het station. Speciaal voor toeristen met vermoeide voeten. :)

22 July 2017

DAG 18 Yudanaka ๐Ÿ™‰๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™Š Stevig ontbijten en de natuur in! Onze dag begon met de trekpleister van Yudanaka, het snow monkey park! Het is fantastisch om die apen bezig te zien. Vooral de kleine spruiten die in de 'hot springs' ravotten. Precies Pelgrim en Flor'n. Als de apen geen zin hebben in bezoek trekken ze gewoon terug de bergen in. Daar kunnen veel dierenparken nog van leren! Volgende stop, Shiga Kogen national park. Nog geen beren tegen gekomen, maar Flor'n heeft wel al een sprongetje gemaakt voor sissende slangen. ๐Ÿ‰ We maakten een wandeling door prachtige oerbossen en moerassen. Zelf hier kan ik het niet laten om schooljuffrouw te spelen. :) Het is hier echt MOOI!

21 July 2017

DAG 17 Yudanaka ๐ŸŒณ Na ons lui dagje was Flor'n zeer blij om naar onze volgende bestemming te trekken. In het station van Kanazawa namen we de trein richting de Japanse Alpen. Eindstation Yudanaka waar onze vrolijke hotelbaas ons stond op te wachten. Een ouwe rocker met een Van Halen T-shirt. Super behulpzaam en waarschuwde ons want 'the bears are waiting for you'. Dan maar flink op de paden blijven en veel lawaai maken. Nu zitten we echt in de bergen. Het is prachtig hier! Even de buurt verkennen en dan onze yukata's aan en slapen op een futon! Dat wordt gegarandeerd rugpijn morgen! ๐Ÿ˜ฉ๐Ÿ‘๐Ÿผ

19 July 2017

DAG 13 Matsuyama ๐Ÿ‘บ We brachten grotendeels de dag door op de trein naar Matsuyama. Eenmaal aangekomen was ons apparatuur en wijzelf plat. Dit werd een lui dagje. 's Avonds zijn we toch nog naar de bekende Dogo onsen geraakt die ons naar deze stad leidde. Een warme waterbron, echt HEET, niet uit te houden! Dogo onsen inspireerde de film 'Spirited away' en Flor'n vond daar zijn must have souvenir.
DAG 15 Kanazawa ๐Ÿฏ Na een goede nachtrust in onze hippe hostel, wandelen we richting het "kasteeltje" in Kanazawa Park. Daarbij hoort een tuin waar de bomen zo oud zijn dat ze ondersteuning nodig hebben. Blijkbaar zijn ijsjes met bladgoud hier een ding! Natuurlijk is onze dag niet compleet zonder een food market te bezoeken. Heerlijke verse rauwe vis op de Omi-cho markt. Om ons eten te laten zakken slenteren we door de authentieke Geisha- en Samurai buurt.

18 July 2017

DAG 14 Reisdag van Kochi naar Kanazawa ๐Ÿš„๐Ÿ˜ด Lange dag doorgebracht op de trein. Toegekomen in onze hostel. Dik in orde. Slaapwel! De toiletten zijn hier trouwens de max!

15 July 2017

DAG 12 Kochi ๐Ÿฏ Na een lange reis en een beetje nachtrust zijn we klaar om Kochi te ontdekken. Kochi Kasteel is รฉรฉn van de best bewaarde kastelen in Japan. Een bezoekje waard! De bezienswaardigheden zijn voorzien van uitleg ... in het Japans. Zelden Engelse vertalingen te vinden, maar wel gratis oude vrouwtjes gidsen. Zo hebben die ook nog iets doen ;) Blijkbaar wisten ze in Kochi dat wij de Gentse feesten missen en hebben ze de Kochi feesten ingelast. Gezellig! Eten en pintjes drinken op een veel te warme dag. ๐Ÿ˜Ž We sliepen trouwens in een love hotel... per ongeluk geboekt!
DAG 11 Okunoshima ๐Ÿฐ Het contrast op dit eiland is enorm. Enerzijds zijn er overal schattige konijnen te zien en anderzijds restanten van een gasbom fabriek en opslagplaats. Zoals Bart Peeters het zou zeggen: "0h konijneneten, 'k moet het niet weten, ..."

14 July 2017

DAG 10 Okunoshima aka konijneneiland ๐Ÿฐโ›ด Na ongeveer 6 uur reizen met de trein waren we nog maar een ferry verwijderd van de konijnen! Een mini eiland die je in een uurtje rondstapt en overal konijnen rondspringen. Vandaag is rustdag!

13 July 2017

DAG 9 Miyajama โ›ฉ Met de ferry naar een eilandje niet ver van Hiroshima. Prachtige rode poort in het water en adembenemende natuur. Ik heb weeral enorm afgezien want Flor'n de berggeit wou natuurlijk de berg op. Het was het allemaal waard.

12 July 2017

DAG 8 Hiroshima ๐Ÿฏ๐Ÿ˜ข We starten met wat luchtige geschiedenis in het Hiroshima kasteel. Daarna was het andere koek. Je wordt er een beetje stil van. De stad heeft afgezien al is dat niet duidelijk voor sommige toeristen die happy selfies nemen bij de Hiroshima Dome. Het vredes museum is zeker de moeite waard, maar je houdt het niet droog. Om ons humeur een beetje op te beuren, trakteerden we onze magen op CoCo Curry!

11 July 2017

DAG 6 Kyoto Sake museum ๐Ÿถ+ Nara Geen geslaagde reis zonder echte goeie sake te proeven. Flor'n heeft alvast een voorraad gekocht. Eindelijk eens met de trein en niet met de fiets naar Nara. Hier zijn de Bambi's de baas! Mooie tuinen, parken, een reuze boeddha en nog meer tempels! ๐ŸฆŒ
DAG 7 Osaka ๐Ÿ™ De stad met de billboards en lekker eten. Wat zouden we anders doen? ;) Een interview geven voor de Japanse televisie. En een J-pop optreden meepikken.

9 July 2017

DAG 5 Kyoto๐ŸŽ‹ Met de fiets 2 uur naar Arashiyama park om de befaamde bamboo grove te bezoeken. Jammer genoeg een dikke teleurstelling, maar de omliggende natuur was wel de moeite. Het genieten was van korte duur want de weergoden hadden onweersbuien voorzien die dag. Dan maar terug richting de hostel!

8 July 2017

DAG 4 Kyoto โ›ฉ Fushimi-Inari Taisha, de tempel met de rode poorten en vosjes! Na een korte pauze en schuilen voor de regen sprongen we terug op de fiets naar DE trekpleister van Kyoto. De poorten zijn 24 uur open en er was niet zoveel volk te bespeuren dus we hadden er een goed moment uitgekozen. Of de meeste toeristen hadden geen zin in een trektocht van 2 uur. Tegen valavond waren we nog niet halverwege en was ik al stik kapot. Flor'n wandelde vlotjes de berg op. Katelijn heeft gelijk: Flor'n de berggeit. Ik heb ook de top bereikt!
DAG 4 Kyoto ๐Ÿฏ De Kiyomizu-dera tempel was eentje op Flor'n zijn verlanglijst. Een prachtige tempel bovenop een berg. De tempel wordt ondersteund met een houten constructie zonder nagels!
DAG 4 Kyoto ๐Ÿฏ Met de fiets nog meer tempels ontdekken al deden onze achterwerken al pijn. Yasaka Shrine, Maruyama park, Chora ku- ji,een tempel die nog gebruikt werd en werd aangeraden door een vriendelijke Japanner. Eรฉn die voor het eerst behoorlijk wat engels kon. De Chion-in tempel was enorm indrukwekkend al stond deze in stellingen voor reparaties. De poort deed ons naar adem happen.

7 July 2017

DAG 3 Kyoto ๐Ÿฏ Kyoto ontdekken met de fiets. Eerst onze buikjes vullen op de Nishiki markt daarna tempels bezoeken. Regenen doet het hier ook dus onze fietstocht was snel afgelast en zijn we ons geld maar gaan drogen.

6 July 2017

DAG2 Kyoto ๐Ÿš„ Tokyo -> Kyoto met de hikari shinkansen en als ontbijt een melon bun en bento voor Flor'n. Vertrokken als echte toeristen! :) Op minder dan 3 uur tijd hadden we 450 km afgelegd. Hier komen de treinen wel op tijd! ๐Ÿš„ Gearriveerd in ons eerste traditionele airbnb, na een uur zoeken. Straatnamen kennen ze hier niet ( allen maar cijfers in Japanse krulletjes ;)) Vannacht wordt het slapen op een futon. Spannend! Voor de Nishiki markt waren we vandaag te laat, maar dat heeft ons niet tegen gehouden om de Gion buurt te verkennen en Okonomiyaki ( hartige pannenkoek) te eten. Heerlijk!

5 July 2017

FOOD Glorious FOOD!
DAG1 Tokyo Geรฏnstalleerd in ons mini hotel. Opzoek naar heerlijk schatten in de Japanse supermarkten. Nauwelijks Engels te bespeuren maar oh zo spannend! Wel al lekker bier/ wodka ? gevonden van 9% die gemakkelijk binnen gaat. :) En die Onigiri gaat ook goed binnen. ๐Ÿ™๐Ÿ™
Konnichiwa! Na een slopende reis in het drukke Tokio toegekomen. Er is er eentje uitgeteld. Morgen met de Shinkansen naar Kyoto!
We zijn er geraakt! Narita station to Tokio station #slaappillen werken blijkbaar niet. 24 uur wakker zijn is niet fijn! #zombie

4 July 2017

Wachten in Moskou. Flor'n is niet door de beveiliging geraakt zonder een dubbel check. #boeventronie

3 July 2017

Op deze pagina zullen we regelmatig iets schrijven over onze avonturen in Japan.๐Ÿ‡ฏ๐Ÿ‡ต