Europe · 17 Days · 17 Moments · July 2017

De reis van Papa en Tim in Oostenrijk

Vandaag bijna de hele dag in centrum München doorgebracht. Regende flink tot ver in de middag. Op Marienplatz naar het klokkenspel op het Neu Rathaus gekeken en een museum bezocht.

Vandaag boven de wolken gelopen. Langzaam werden de bergtoppen zichtbaar. Prachtig gezicht op zo'n 2000 meter hoogte. Over een tweetal toppen gelopen en geklauterd naar het dal waar we weer in de wolken terecht kwamen. Paar keer een beekje overgestoken en wat oude bekenden ontmoet die af en toe in de weg stonden. Tim ontdekte een paar bergmarmotten.
Vandaag de laatste dag van onze wandeltocht door Silvretta gemaakt, met mijn "oude" baasie! Een toch die ongeveer 6 uur duurde met verschillende klimmen op en over de top van de bergen. Papa is vanochtend om 6.00 uur meegegaan om te zwemmen, het was heel gezellige en erg bijzonder dat ie zo vroeg wakker was. Morgen zullen we lekker lang slapen en rond een uur of 11.00 ons hotel verlaten richting het pittoreske München. Morgen volgt meer😂😂😅😅

8 August 2017

Vandaag een korte bergwandeling vanwege de verwachte weersverandering. Om half twee waren we terug in het hotel net op tijd voor de regenbuien. Daarna naar Brand gereden waar we 30 jaar geleden op vakantie waren. Kende het niet meer terug. Enorm veel hotels en winkels bijgebouwd waardoor het onherkenbaar is geworden. Wel het appartementengebouw gevonden waar we toen logeerde Sonneblick, maar ook dat is verbouwd. Het bakkertje is nu een mooie broodwinkel geworden.
Als troost maar aan de apfelstrudel.

7 August 2017

Dag 4 ! Vanochtend stevig ontbeten en daarna gaan lopen aan een zware tocht tot de grens Oostenrijk - Zwitserland die zich boven aan grote bergen bevond. Helaas zijn we niet verder naar boven gegaan door omstandigheden 😭 maar we zijn nu wel uitgebuit en toe aan een biertje! Om 19.00 uur kunnen we weer exclusieve hapjes tot ons nemen. Vanavond houden we het rustig om morgen er weer tegen aan te gaan, maar eerst lekker slapen. Morgen staat een zware dag op ons te wachten met een reis van acht en een half uur lopen. Waar papa helemaal niet tegen op ziet, maar met onze nieuwe professionele wandelstokken die vandaag tot onze dienst zijn moet de wandel een stuk gemakkelijker gemaakt worden. Wat een prachtig vooruitzicht!🤣😊
Op de top 2379 m hoog. Aan de ene kant Zwitserland en aan de andere kant Oostenrijk. Op de top waaide het behoorlijk. Koude schrale wind. Onderweg tussen de koeien en paarden door. Doe reageren nergens op en blijven stoïcijns liggen. Lekker in de zon, maar niet zo onbarmhartig warm als vrijdag. Wel rode koppen van de zon.

Vandaag maar een rustig dagje gehouden. Even de benen wat rust gunnen en morgen aan onze volgende wandeltocht beginnen. Het weer is voorspelt op 27 graden dus dat is alleen maar mooi. Verder heb ik tijdens het eten papa's frustraties aangehoord over de Nederlandse politiek, maar zoals je leest is er niet veel gebeurd😅 Nu gaan we eens wat drinken en de route doornemen en daarna maar lekker slapen. Tot morgen 😝😝

Nu drie broekriemsgaten kleiner nadert het einde van dag twee! We gaan zo lekker aan een koud biertje en daarna lekker eten en daarna naar de mac 😂😂 We zijn nog familie tegen gekomen en moesten vlak langs hun passeren om weer verder te kunnen. Na 60 pauzes voor papa hebben we uiteindelijk toch nog lekker gelopen.😂

Het eerste helft van de eerste wandeldag. Zie deze fotosss☀️☀️☀️ heeeeet nu afkoelen met een Almduldler en een worstenbroodgen😂

3 August 2017

😋😋😋 jum jum👌🏻 7 gangen menu😛😛nu maar eens lekker slapen en morgen vroeg op voor een stevig ontbijt en het eerste deel van het ontbijt 😛 Slaaplekkerrrr Papa en Tim
Met nog 34 minuten te gaan zijn wij op onze bestemming 🙂daarna inchecken, lekker eten en aan de cocktails😛😛 de groeten uit Austria!! Ps. Twee keer via Hoogland uiteindelijk op bestemming gekomen🤔

25 July 2017

3 Aug verplaatsen wij ons naar Oostenrijk. Hotel Madrisa bevindt zich tussen stijle bergen en roekeloze meren. Overigens zullen er regelmatig foto's van heerlijk eten en ruige verhalen gepost worden van papa met een komkommer die jullie kunnen volgen. We sluiten af met de zin " kijk en geniet, of doe het niet". Groetjes van vader en zoon