4 Days · 4 Moments · December 2017

De reis van Tess door Costa Rica

26 December 2017

Qua zicht is het hier echt super mooi, maar nog wel veel kuren.De sleutel werkt nog steeds niet goed en de kluis sleutel van huisje 2 is nog steeds kwijt. Ook hebben we geen warm water... Jippie, gelukkig was het warm, dus. In een ijskoude hottub gezeten. Vandaag naar het jaguar rescue center geweest. Was super vet, leuke begeleider en hij kon goed vertellen, waarschijnlijk een Amerikaan. Hij is hier voor een jaar tot en met juli. Super veel dieren gezien en op de foto gezet. Tour van 1,5 uur gehad en toen we terug waren lekker even op bed gaan lezen. Daarna nog even op het strand verder gelezen en foto's gemaakt van iedereen in het water. Hele hoge golven en in deze zee kan je wel zwemmen, ook nog zonder waterschoentjes. Daarna dus in de hottub geweest en vervolgens bij een pizzaria in de buurt eten.

25 December 2017

Vandaag is het kerst! Heel raar om niet in Nederland te zijn nu. Vanochtend om 9 uur met de boot vertrokken en daarna met de bus. Na 1,5 uur gaan lunchen waar we ook hebben ontbeten toen we vanaf San Jose vertrokken. Daarna heel lang wachten en uiteindelijk op weg naar de volgende plek! Daar aangekomen wat moeilijkheden met sleutels die niet passen en missende kluis sleutels eten in het restaurantje. Oja we zitten nu in een tent op palen! Muggen kom maar, geloof me dat doen ze ook! Maar ondanks dat we het water hier niet kunnen drinken, de douche en wc worden gescheiden van de rest met een gordijntje en we praktisch gezien buiten slapen (aka alleen een beetje hout en gaas om ons heen) is het wel super mooi! Bedden met klamboes en een hangmat en zelfs een hottub! Ook buiten super mooi net als bij Joris en de Draak loop je steeds op hout.

24 December 2017

Vandaag dag 2 in Tortuguero, vanochtend even over het strand gelopen en om half 9 begonnen met een boottocht door de laguna (de ...) onderweg heel veel dieren gezien, vogels, aapjes, schildpadden, krokodillen enz. De krokodil die we gister zagen was gevaarlijk, bij deze konden we heel dichtbij komen. Het leek de hele tijd alsof hij je vanuit zijn ooghoeken aan aan het kijken was. Toen we terug kwamen snel een duik genomen en daarna gaan lunchen. Na de lunch nog even zwemmen en daarna relaxen op de veranda van onze lodge. Oja in de boom bij het lunchen zaten ook nog leguanen. Super veel regen vandaag na het eten nog even naar het terras geweest en het regende gewoon binnen. 's Avonds spullen inpakken om weer verder te gaan!

23 December 2017

Gisteren aangekomen in San Jose, nu met de bus onderweg naar Tortuguero het is 6.56 am. Meteen even een Riverdale reference gespot. Onderweg zijn we even gestopt, want er zat een luiaard in de boom! Hele leuke foto van gemaakt! Daarna ook nog een spidermonkey gezien, maar die rende snel weg, dus helaas geen foto van. Heerlijk ontbeten en voor het eerst vond ik rijst echt lekker! En een sapje van watermeloen, ze zijn hier heel erg van de smoothies en sapjes, dus wat dat betreft zit ik goed! Ook koude doekjes bij aankomst bij de Laguna Lodge, erg kleine huisjes maar wel schattig! Hier regent het veel! Na de lunch zijn we rond 3 uur nog naar Tortuguero het stadje geweest, eerst rond gelopen met de gids en daarna zelf. Toen we terug gingen konden we kiezen. Of met de boot terug (ong 5 minuutjes) of lopen over het strand (ong drie kwartier). Wij gingen lopend over het strand terug. Het was nog super warm dus zijn we even gaan zwemmen. Daarna douchen eten en op tijd naar bed.