Norway · 5 Days · 28 Moments · February 2018

7 February 2018

Het zit er weer op 😒

6 February 2018

We zijn al vanaf dag 1 opzoek naar een restaurant met typisch Noorse gerechten, maar dat is best moeilijk omdat Noren er zelf niet zo van houden. Als ze uiteten gaan eten ze veel liever burgers (natuurlijk) of pizza. Gelukkig is het ons eindelijk gelukt! Noorse gerechten maar met een modern tintje bij Elias Mat & Sant. Het was heerlijk 😊
Onderweg kwamen we deze nog tegen πŸ˜‚
Zo veel sneeuw en zo stil
Aangekomen in Frognerseteren. Het is hier zo mooi 😍
Met de metro naar Frognerseteren. Door de sneeuw, in de bergen, langs kasten van huizen 😍 Geprobeerd om uit het raam wat foto's te maken
We hadden nog een kaartje over van het History Museum

5 February 2018

Hard Rock Cafe!
De Noren leven voornamelijk op koffie en burgers. Op elke hoek is wel een burgertent te vinden. En het begon allemaal bij Ilegal Burger, die nog steeds de beste burgers hebben πŸ”πŸ˜‹
Zo koud dat zelfs zeewater beetje bevriest ❄️
Met de boot een stop gemaakt op BygdΓΈy (museum eiland). Gister waren we hier ook voor het Vikings Ship Museum, maar vandaag gingen we naar het Fram Museum.
Met een grote zeilboot een Fjord tour gedaan langs Opera House en eilandjes met typische (vakantie) huisjes. Het was alleen extreem koud dat als we foto's wilden maken dat onze handen bevroren β˜ƒοΈ
Gister was het zo gezellig met het hotel personeel aan de bar, dat we vanmorgen beetje moeite hadden om vroeg op te staan πŸ˜‚

4 February 2018

Lekker fris β˜ƒοΈ
Nu een biertje doen bij de Revolver 🍻
Gegeten bij Taverna'n. Je kan nooit genoeg pizza eten! πŸ•
Als laatste wilden we naar een ander park met uitzicht over de stad, maar het was nog al glibberen naar boven, dus zijn halverwege maar afgehaakt πŸ˜‚
Volgende stop was het Vigeland Park, 's werelds grootste beelden park. Alleen niet veel beelden gezien, omdat we het koud hadden en geen zin om ver te lopen πŸ˜‚ Wel deze bizarre brug in het park gezien
Onderweg naar onze volgende stop veel mooie grote gebouwen tegengekomen die nu worden gebruikt door ambassades. Ook zagen we hier en daar paar traditionele houten huisjes.
"Even" een rondje gelopen: eerst langs Royal Palace. Als de vlag van het paleis is gehesen, betekent dat dat Koning Harald V in het land is. En volgens mij zien we daar een klein vlaggetje 😁
Vanmiddag naar het Viking Ship Museum geweest. Daar hebben ze de drie best bewaarde viking schepen van de wereldβ›΅ Heel gaaf om te zien!

3 February 2018

Bier tanken bij Rock In 🍻
Huge ass pizza
Douchen en dutje doen op de hotelkamer πŸ’€
Reptile Park 🐍
Even een rondje gelopen naar de tourist information. En wat blijkt: met een beetje plat Amsterdams kom je ook een heel eind!
De NSB treinen rijden tenminste wel bij een pak sneeuw πŸ˜‚
Wekker ging om 3.30 en de trein om 4.15, veel te vroeg... Tim chagrijnig tot hij eindelijk z'n koffie had πŸ˜‚ Op Schiphol de bestemming onthuld: OSLO! Allebei super blij mee! Tijdens het wachten alvast gekeken wat er een beetje te doen is. We hebben er zin in 😁