Asia · 76 Days · 30 Moments · June 2017

Stien & Wouter's trip to paradise

14 September 2017

HA GIANG DEEL II - Onderweg hebben we veel meegemaakt zoals het bezoeken van de lokale marktjes, partycrashen bij een Vietnamees feest, een hanengevecht gezien en nog veel meer. Onze goede vriend Etienne hebben we op de 4de dag terug ontmoet en is met ons een dag meegereden! Hem hebben we het mooiste stukje weg van heel de rit laten zien, namelijk de Mapi leng! Letterlijk vertaald 'the road of happiness'. Een stel Hollanders, een crazy Portugese vrouw en duitse macho's hebben ons pad ook nog gekruist tijdens Onze 5daagse! Na een mooie kleur gepakt te hebben van onze tocht is het, na 5 dagen, terug tijd om een nachtbus te nemen en terug naar het drukke Hanoi te rijden! Toedelssss!!
HA GIANG - de laatste, maar oooh zo'n mooie plaats om onze geweldige reis mee af te sluiten. Aangekomen in Ha Giang om 4u 's nachts mochten we bij de QT motors gratis overnachten om op krachten te komen voor de loop! De volgende ochtend zijn we enorm lang gebriefd geweest door de eigenaar om uitleg te krijgen over de scooters en de scootertocht. Eens op pad hebben we onze ogen enorm opengetrokken, want het was namelijk de mooiste natuur die we tot nu toe al gezien hebben. De bergen kwamen precies lukraak de grond uit zodat je een mooi gevarieerd bergenpatroon als uitzicht had. De eerste 2 avonden hebben we geslapen in een homestay bij de lokale bevolking thuis en mochten we 's avonds bij hun aan tafel aanschuiven om te genieten van de traditionele Vietnamese keuken! De bevolking die we onderweg tegenkwamen waren steeds super mooi gekleurd gekleed en de kindjes waren te schattig voor woorden. Al wuivend zoefden we ze voorbij en het was steeds met een smile van hier tot in België!

12 September 2017

HA LONG BAY - Letterlijke vertaling: 'baai van de neergedaalde draak'. Legende zegt dat de moederdraak en babydraak neerdaalden op de kust van Vietnam om daar de Vietnamezen te beschermen van de vijandige vloot. Zij vonden de uitstekende rotsen voor de kust zo mooi dat zij besloten om daar te blijven wonen tot het einde van hun dagen... Mooi toch?! De ideale manier om Ha Long Bay te verkennen is via een cruise dus moesten we deze kans grijpen! Vanuit Hanoi vertrokken we dan richting onze 2-daagse cruise met Oriental Sails. Duur, maar vol met leuke activiteiten en overheerlijk en overvloedig eten. Wouter had al 2 maanden lang niet zoveel gegeten dus hij was een gelukkig mens! Uiteindelijk werd het een toffe en ontspannende cruise die we zeker kunnen aanraden als het in het budget past. Volgende keer zullen wij echter kiezen voor andere opties om de rotsformaties te bezichtigen: Cat Ba Island. Nu een activiteit waar we lang op hebben gewacht: onze 5-daagse Ha Giang scooterloop!

11 September 2017

PHONG NHA KE BANG - Amai, na een busrit van 4u en kennisgemaakt te hebben met 2 zalige kerels, Etienne en Daniel, zijn wij direct ons bed ingekropen! De volgende dag stond er veel op het programma. Eerst hebben we de Phong Nha cave bezocht, waar we met een Dragon boat richting de grot gingen om zo de grot tot in de diepte te ontdekken! Buiten wachtte er ons een duistere trap richting een tweede grot. Na een vermoeiende voormiddag hebben we fietsen gehuurd en zijn we kratergaten gaan zoeken waar een toepasselijke bar bij gelegen was, de Bom Crater Bar! De zonsondergang daar was ongelooflijk mooi! Op dag 2 hebben we een scooter gehuurd en zijn we gaan hiken in de botanische jungle! Na de middag hebben we met eenden gegooid bij the duckstop. Donald zag het, vond het goed en we mochten uiteindelijk in het water op zijn rug zitten. Het is namelijk een waterbuffel voor alle duidelijkheid. Hier kan je zeker een week verblijven, maar wij moeten weer verder door naar Hanoi, laterrrrrr

6 September 2017

HUÉ - Een korte tussenstop in de oude hoofdstad van Vietnam. Maar om hier te geraken hebben we eerst met de scooter een praaachtige tocht gemaakt langs de Marble Mountains, the Hai Van pas en de Elephant Springs. Met een brandende zon op onze snoet hebben wij een perfecte dag gehad en ondertussen ons verplaatst van Hoi An naar Hué. We kunnen het zeker aanraden om het met de scooter te doen! Voor Hanoi de hoofdstad van Vietnam werd, was Hué de keizerlijke thuishaven van de Nguyen-dynastie tot 1945. Hoewel er niet heel veel bezienswaardigheden zijn in de stad, is een bezoekje aan de Imperial City toch heel indrukwekkend. Je kan je perfect voorstellen hoe de keizer hier zijn volk begroette en hoe machtig de Mandarijnen waren. Na deze geweldige ervaring was het opnieuw tijd voor een busreisje.. Op naar Phong Nha Ke Bang National Park!

5 September 2017

HOI AN - Hoi An is véruit het gezelligste dorpje tijdens onze reis! Het waren drie rustige dagen in een dorpscentrum waar er geen gemotoriseerd verkeer is toegelaten. Echt een plaats waar je je kon ontspannen! Al de gezellige winkeltjes waar je Vietnamese lampjes kon kopen, waar de lokale bevolking je binnensleurt om op maat gemaakte kledij te kopen! Geweldig! Een populaire activiteit in Hoi An is om een kookcursus te volgen! Samen met de kok zijn we op de lokale markt de ingrediënten gaan kopen. Daarna kregen we de kans om onze eigen krabben te vangen in een klein rond vissersbootje, op weg naar onze kookplaats. Daar hebben we super lekkere gerechten gekookt: verse springrolls, Vietnamese pannenkoek, fried noodles met zeevruchten en een authentieke noodle-soep! Het was uiteindelijk veel te veel waardoor we de restjes meekregen en deze konden oppeuzelen als avondmaal! 2 vliegen in 1 klap! Voila, deze drie dagen zitten er ook weer op! Volgende bestemming: Hué!!

4 September 2017

HO CHI MINH CITY - In de gietende regen zijn we op zoek gegaan naar the like hostel in het centrum van de stad. Super mooi hostel en super vriendelijk personeel. De eerste avond hebben we ons getrakteerd op lekker vietnamees eten. Het beste tot nu toe. We zijn echt weg van deze keuken. In elk deel van Vietnam hebben ze andere lokale gerechten, wat deze reis nog interessanter maakt. 's Morgens zijn we begonnen met het War Remnants museum om al de toeristen te vermijden. Daarna een wandeling door het oude stadsgedeelte, waar we nog veel gebouwen tegenkwamen met franse invloeden van de oorlog. Om even uit te rusten hebben we het allermooiste plekje uitgekozen om een lekkere cocktail te drinken. In een oud gebouw met super veel verschillende caféetjes en een ongelooflijk uitzicht op de stad hebben we onze dag mooi afgesloten. We moesten vroeg ons bed in, want de volgende ochtend stond ons een korte vlucht richting het mooie Hoi An te wachten!

3 September 2017

CAN THO - Onze eerste bestemming in Vietnam maar waauw, wat voor één! Allereerst werden we vanuit de grens met een kleine minivan opgepikt. En man, toen leerden we meteen de verkeersregels in Vietnam kennen, namelijk dat er gewoon geeeeeeeen zijn! Op het andere rijvak rijden, gevaarlijk voorbijsteken, hard rijden. Dat is gewoon allemaal normaal daar! Eenmaal aangekomen in Can Tho moesten we ons al klaarmaken voor onze enige activiteit daar: de floating markets van de Mekong Delta. Om 4u 's nachts werden we opgepikt door onze gids Joy, een geweldig lief en grappig meisje. Al varend over de rivieren leerden we over het dagelijkse leven, het taaltje, de gebruiken; over noodle pizza en de Vietnameze voorliefde voor karaoke. Het was een hilarische voormiddag, eentje die we niet snel zullen vergeten!

31 August 2017

KAMPOT (& KEP) - Kampot en Kep staan bekend als heerlijke verblijfplaatsen omwille van hun relaxte sfeer en mooie natuur. Die leuke uitstapjes hebben we vooral met de scooter gedaan. Na onze duurdere dagen was het tijd voor een goedkopere accommodatie. Vriendelijke mensen wel maar we hadden ons even vergist toen duidelijk werd dat er 'space pancakes' en zelfs 'space coffee' op de menu stond. Maar okee, zolang we daar lange dagen maakten was het goed hehe! ;) Het Bokor NP viel wat tegen maar we hebben nabij Kampot wel ontzettend mooie caves gezien, door lokale dorpjes gescooterd en ook een bezoek gebracht aan La Plantation, voor zijn beroemde Kampot Pepper. Cambodja is een prachtig en authentiek land. Ondanks de schoonheid van het land zie je nog de gevolgen van de vreselijke genocide en voel je de littekens die het naliet op de Cambodjanen.. We zullen altijd wel een beetje met een dubbel gevoel terugkijken naar dit deel van onze reis! Maar nu op naar laatste bestemming: Vietnam!
SIHANOUKVILLE & KOH RONG - De weergoden zijn ons altijd zo gunstig gezind geweest dat het wel eens moest misgaan.. En inderdaad, deze 3 dagen waren ze wel érg slechtgehumeurd. Jammer want we hebben echt uitgekeken naar deze 2 bestemmingen! De eerste nacht en ochtend aan Otres Beach (Sihanoukville) regende het zo hard dat zelfs het waterniveau van het nabijgelegen meer even hoog stond als het weggetje naar onze bungalow. Uit schrik voor een kleine overstroming zijn we daar dan maar snel vertrokken, richting een exotisch privaat (en dus ietwat duurder) strand op Koh Rong. Palm Beach Bungalow Resort werd gerund door een geweldig Nederlands koppel die ons met open armen ontving. En hoewel we het strand voor ons (& de andere hotelgasten) alleen hadden hebben we dit door de regen niet volop kunnen benutten. Het ooooverheerlijke eten, de coconut shakes en de spelletjes maakten het toch nog goed. Met spijt in het hart zijn we daar vertrokken... Richting Kampot!

28 August 2017

PHNOM PENH - De 2de stad in Cambodja! De avond dat we aankwamen hadden we, zal je niet kunnen geloven, ongeloofelijk veel zin in pizza. Dus wij vollenbak op zoek gegaan naar een goede pizzeria, wat we uiteindelijk ook gevonden hadden, OVERHEERLIJK! De volgende dag moesten we onze koffers alweer maken om te vertrekken, maar niet voor we de befaamde killingfields en de S21 Prison hebben bezorgd waar miljoenen Cambodjanen zijn gestorven onder het radicaal beleid van de, toch wel psychopaat, Pol Pot. Tot 1979 was De Rode Khmer prominent aanwezig in het land en heeft er heel veel littekens achtergelaten die je tot op de dag van vandaag kunt opmerken. Deze 2 plekken hebben we kunnen bezoeken d.m.v. een goedkope tuktuk die ons door de kleine weggetjes heeft geleid richting de killing fields. Zo, een kort maar krachtige ervaring met Phnom Penh, maar het was zeker de moeite waard! Op naar Sihanoukville, terug richting het stand, RUST!!!

20 August 2017

SIEM REAP - Cambodja. Eindelijk! We hadden zo uitgekeken én gevreesd voor dit land! Let's explain! Om Siem Reap te bereiken vanuit Bangkok moesten we de beruchte grens Poipet oversteken en laat dat nu net vol scams, corrupte politie en oplichterij zitten! Met onze goede voorbereiding zijn we echter veilig én met een relatief goedkope visa Cambodja ingegaan. Drie dagen lang stonden er vooral tempels op het programma. De eerste dag hebben we met de scooter de meest verre en oudste tempels bezocht. De dagen erna zijn we er met de fiets op uitgetrokken, met als grande finale: de Angkor Wat himself. Indrukwekkend was ie wel, maar onze favoriet is toch de Ta Prohm. Prachtig hoe de jungle toch zijn plaats opeist tussen de ruines. Uiteindelijk hebben we ook een ritje gemaakt naar de lokale dorpjes aan het Tonlé Sap-meer. Daar zagen we het echte authentieke maar arme Cambodja. Na enorm veel begroet te zijn door de schattige kindjes daar waren we klaar voor ons volgende avontuur in Phnom Penh!

18 August 2017

AYUTTHAYA - Tijd om oude ruïnes te spotten. In dit klein stadje hebben we weer op volle toeren gedraaid. Toen we aankwamen in het Early Bird Hostel zijn we direct te voet vertrokken om de oude ruïnes te gaan bekijken. Dit viel even tegen. De warmte en de afstand heeft ons de das omgedaan. Daarom hebben we de volgende dag maar 2 fietsen gehuurd om de verplaatsing naar de tempels makkelijker te overbruggen. Het waren alleszins prachtige exemplaren. 's Avonds konden we weer genieten van een super gezellig avondmarktje waar je de local food van Thailand kon proeven. We zijn allebei wel een beetje verliefd op het Thais eten. Na het eten moest er natuurlijk digestive gewalked worden. Hierbij merkten we dat de tempels werden belicht, wat ongelooflijk mooi was. Na deze prachtige bestemming moest er weer gereisd worden. Terug naar Bangkok voor één nacht en de volgende ochtend richting Cambodja, wat een bewogen dag zou kunnen worden...

17 August 2017

BANGKOK - Busy Busy Bangkok, het is het eerste wat opvalt als je de stad binnenrijdt! Verkeersfiles om u tegen te zeggen, met de lokale Tuk Tuk-chauffeurs die hun weg ertussendoor proberen te banen. We hebben in onze dagen Bangkok vooral - je raadt het nooit - de beroemde tempels bezocht. De What Phra Kaew, de Grand Palace, Wat Pho en Wat Arun, allemaal even indrukwekkend en mooi om te zien! Wat we echter niet meegerekend hadden in ons rooster, was dat het dat weekend de Queen's birthday was. Een moment dat groots gevierd wordt en dus ook vele Thai naar de hoofstad lokten.. Het was dus nog drukker dan anders! Een bezoekje aan de floating markets Damnoen Saduak bracht een aangename afwisseling.. Toeristisch maar wel leuk om gezien te hebben! Verder hebben we vooral rondgehangen op het backpackers paradise - Khao San Road. Enorm sfeervol en we hebben daar dan maar eventjes een lekkere Thaise massage genomen als afsluiter!

KOH LIPE - Eindelijk rust! Elke local had het ons afgeraden, we hebben lang getwijfeld, maar uiteindelijk, tegen het advies van de locals, zijn we toch maar gegaan en wij hebben er geen spijt van gehad. Het was magnifiek! Na aankomst konden we onze ogen niet geloven.. Het was zo mooi: prachtige witte stranden, zee waar je los doorheen kon kijken en gewoon de chille atmosfeer.. Kortom: het gevoel van op een paradijs te zitten. Onze bungalows waren ook niet min. Een houten hutje met alles erop en eraan en dat voor een zot prijsje. De eerste avond hebben we vooral genoten van het zonnetje, het lekkere eten en de beste cocktails. De dag erna hebben we snorkelmateriaal gehuurd om uiteindelijke super mooie clownvisjes te kunnen spotten! Dit afwisselend met de nodige rust die bijna verplicht is op zo'n eiland. 2 dagen waren eigenlijk een beetje te kort, maar er staan nog wel mooie eilanden op onze lijst. Koffers pakken en terug naar het vasteland met de nachttrein, op weg naar BANGKOK!

10 August 2017

LANGKAWI - Het tweede eiland op onze lijst en meteen ook onze laatste bestemming in Maleisie.. Langkawi is een prachtig eiland op de grens met Thailand. Eens aangekomen, besloten we meteen 1 nacht langer te blijven zodat we alles konden ontdekken. We huurden een scooter voor 2 dagen waarmee we heel het eiland rondsjeesden op zoek naar de mooiste plekjes.. En die vonden we zeker! Onze favorieten: - Tanjung Rhu Beach, een prachtig strand in een baai, omgeven door andere kleinere eilandjes. Heerlijk om er tot rust te komen. - Langkawi Cable Car, een soort skilift die je tot bovenop een bergtop bracht. Duur maar het gaf adembenemende uitzichten over het eiland. - De night markets, ideaal als je lekkere lokale gerechten wil proeven voor geen geld. - One Love Bistro en Sugar, gezellige barretjes waar we met 2 ontzettend leuke Canadese backpackers elke avond genoten van een goedkoop biertje (in de rest van Maleisie was het veel duurder). Next destination: Koh Lipe!

2 August 2017

PULAU PENANG - Het 'island hoppen' is van start gegaan. Samen met Langkawi en Koh Lipe reizen we van het éne naar het andere eiland. Nu stond er Pulau Penang op het menu. Een super mooi eiland! We verbleven in Georgetown, een stadje op de noordkust van Penang met heel veel gezellige straatjes. Daar kon je oneindig in blijven doorwandelen. Voornamelijk omwille van de street art die je kon vinden in de kleine steegjes. Rust hebben we ook wel gevonden op dit eiland. Af en toe genieten van witte stranden in Batu Ferringhi met eilanden die stonden te shinen in de verte. Voor mij was dit eiland een walhalla. Iedereen die ons iets vertelde over Pinang zei dat het eten ongelooflijk lekker was en dat er veel gezellige foodcourts waren. Deze hebben we ook met heel veel plezier en genot bezocht. Na deze 3 dagen zijn we klaar voor het volgende eiland, Langkawi!

1 August 2017

TAMAN NEGARA & CAMERON HIGHLANDS - Puur natuur, dat is exact wat we nodig hadden na die dagen in de grote steden. Back to basics.. En of het deugd deed! Eerst zijn we naar Taman Negara getrokken, een van de oudste regenwouden ter wereld met zijn 130 miljoen jaartjes. Toeristisch was het er jammer genoeg wel, maar eens voorbij de toeristische attracties (Canopy Walk en Bukit Teresik) kwamen we in de echte jungle terecht met de aanwezige bloedzuigers. Wouter kreeg er eentje tussen zijn tenen, bah! Maar na de hike hebben we met enkele andere Belgen die we daar ontmoet hebben gezwommen in de rivier en dat maakte alles goed. De Cameron Highlands met zijn theeplantages zijn uiteindelijk een mindere ervaring geworden voor ons. Hoewel het daar prachtig is, vonden we er minder onze draai in het ongezellige dorp met de slecht aangegegeven wandelpaden. Next up: Penang!

KUALA LUMPUR - mmm, deze drie dagen in Kuala Lumpur vielen een beetje tegen. De eerste avond hebben we het rustig gehouden en stond er cinema op het programma, met Chinese ondertiteling, maar dat stoorde ons niet. We hadden hoge verwachtingen toen we lazen over de Petronas Twintowers en the tower of Kuala Lumpur, maar dat waren de enige grote bezienswaardigheden. Deze waren indrukwekkend om te zien. Hierdoor hebben we de stad op ons gemak verkend, maar het zijn nog 3 vermoeiende leuke dagen geworden. De Batu caves, buiten de stad, waren ongelofelijk mooi, voornamelijk het grote standbeeld voor de ingang van de grot. Het was redelijk toeristisch, maar zeker de moeite waard! Na deze 3 grote steden is het tijd om terug de natuur in te trekken. Hop naar Taman Negara, een regenwoud van 130 miljoen jaar oud, wat zeker niet teleur gaat stellen!

27 July 2017

MELAKKA - Een oude havenstad van weleer, dat misschien wel een van de meest gezellige tussenstops zou kunnen worden van onze reis. Je kan hier werkelijk tot rust komen terwijl je rustig langs de rivier strompelt of de gezellige straatjes doorkruist. Maaaaarr.. Melakka zou niet zo gezellig geworden zijn zonder Emily Travellers Home. Het voelde daar werkelijk als een tweede thuis, dankzij Tina de gastvrouw en de huisdieren daar (PR-manager Ash de kat niet te vergeten). We hebben veel nieuwe Maleisische gerechten/fruitsoorten leren kennen, waaronder het dessert Cendol en het uiterst speciale Durian-fruit. Ondertussen zijn we helemaal verslaafd geraakt aan Mango Seeds.. Dat belooft voor de volgende stops!

24 July 2017

DEEL 2 - Na het bezoek aan het arabisch gedeelte van Singapore dachten we nog meer te gaan wandelen. Een 'kleine' wandeling van 9km naar de mt faber via de southern ridges gingen we nog ondernemen. Het begin was heel vreemd, maar meer naar het einde toe viel onze mond open door alle mooie uitzichten. De volgende dag zijn we rustig begonnen met het bezoeken van de botanische tuinen. Het was een kort maar krachtig bezoekje, omdat we onze zinnen hadden gezet op het prachtige eiland Pulau Ubin in het noordoosten van Singapore. Al fietsend hebben we het eiland leren kennen, waar we onderweg zijn gebotst op een wild everzwijn en een paar aapjes. 's Avonds hebben we deel kunnen uitmaken van de feestgelegenheden in Singapore. Ongelofelijk indrukwekkend vuurwerk, een massale drukte en we hebben daar ongelofelijk lekker gegeten. Weer een topdag die voorbij is gevlogen. De koffers moeten alweer gepakt worden en hup, off we go naar Maleisië! Adios Amigos

22 July 2017

DEEL 1 - Oh boy, er valt zoveel te vertellen over Singapore.. Het is een PRACHTIGE stad, waar multiculturaliteit centraal staat. Op onze eerste dag hebben we vooral kilometers te voet afgelegd.. Doorheen het Colonial District, met zijn indrukwekkende wolkenkrabbers en musea. Doorheen China Town, waar talrijke Chinezen hun winkelwaren verkopen en je lekker kunt eten in de plaatselijke hawker centres. Doorheen Marina Bay, met zijn imposante Marina BaySands-hotel. We werden helemaal ondergedompeld in het culturele leventje van de Singaporeanen. Alles is groots en wijds en je krijgt enorm veel verschillende indrukken van de stad, waardoor je niet anders kan dan verliefd worden. De volgende ochtend zijn we vertrokken richting Kampong Glam en Little India. Hele leuke buurten, vooral de eesrste, maar we zijn hier niet zo lang gebleven. We hadden namelijk ook gelezen over de Gardens of the Bay... Prachtige architecturale bouwwerken in de vorm van bomen, die groene energie opwekken. Waauw!!!

19 July 2017

Ons laatste dagje in Indonesië zit er op.. We hebben de vorige dagen onze pijnlijke beentjes laten rusten in Seminyak! Stappen was té zwaar, daarom hebben we ons gewoon op het strand neergelegd en verdere voorbereidingen gedaan 🗺 volgende bestemming: Singapore! 🇸🇬

17 July 2017

Door apen achterna gezeten 🙊, 2 nachten in een ongelofelijk koude tent geslapen 🏕, een supertof Brugs koppeltje leren kennen 👫 en oh ja.. ondertussen ook even de Gurung Rinjani beklommen! ⛰ De tweede hoogste berg van Indonesië.. met zijn 3726m hoogte gaf dat spectaculaire uitzichten! Echt kicken! Een zalige en onvergetelijke 3-daagse! TEAM SYAM van Syam Trekker for the win! 🏆

14 July 2017

En dan was het moment daar: na 2 weken samen genieten met de familie trekken we er nu verder alleen op uit! 👋🏻 Met een licht verhoogde arousel.. 🙊

12 July 2017

3 dagen ongelooflijk hard genoten van een tropische omgeving op de Gili eilanden! 🌴👌🏻 Witte stranden, super helder water, 1000den kei mooie vissen en heerlijk eten! Beter kunnen we het niet hebben! Het hoogtepunt van deze drie dagen was het moment dat we, tijdens het snorkelen, ineens een schildpad zagen zwemmen! 🐢Ongelooflijk mooi en we waren met z'n allen in de zevende hemel! 😇 De laatste dag dachten we eens wat kooklessen te volgen om de Indonesische keuken onder de knie te krijgen! Dus als je eens Indonesisch wilt eten, just give us a call and we will be your chef for a day! 👨🏼‍🍳👩🏼‍🍳

9 July 2017

Veel aapjes, kunst en heel veel gezelligheid! Een mooie samenvatting van de dag! De regen was jammer genoeg ook van de partij, maar met een voldoende lading poncho's hebben we de regen kunnen weerstaan! Vandaag hebben we bezoek gekregen van Ellen en Cille, mijn 2 beste vriendinnen die al een jaar door Australië trekken. Het was dan ook een blij weerzien!! 👯 merciekes girlies voor de geweldige dag in Ubud! Vanaf morgen: chillen op Gili Air! ☀️👙🙏🏼 Sampai Jumpa!

8 July 2017

Eindelijk hebben we weer even tijd om hier iets te posten! Onze dagen in Java zitten er ondertussen op. We hebben de prachtige Prambanan-tempels bezocht en Yogyakarta ontdekt met zijn lokale Batik-weverijen en zilversmeden. We hebben ook kennisgemaakt met de Ramayana-dansvoorstelling, best leuk om eens te zien!💃🏼 Eergisteren hebben we samen met 2000 andere toeristen de top naar de vuurtoren beklommen om daar de zonsopgang op de Bromo-vulkaan te zien! Opgepropt maaaaarrr vanop de eerste rij zagen we een adembenemende zonsopgang over de vallei. Het was het vroeg opstaan (3u s nachts) waard! 😁 Dan moesten we afscheid nemen van onze Javaanse gids en chauffeur. We gaan onze Taji missen! Onze overstap naar Bali is gemaakt! Van islam naar Hindoeïsme/Boeddhisme, van meer cultuur naar strand. De volgende dagen beloven weer heel wat leuks 🐢 én we krijgen onderweg ook nog bezoek van twee bekende backpackers! Je ziet het snel! ☀️🌴

1 July 2017

Dag 2 en Borobudur al onveilig gemaakt. De borobudurtempel is een oude hindoeistische tempel gebouwd op de top van een heuvel. Vroeg in de ochtend was de tempel indrukwekkend, alleen jammer dat we geen zonsopgang hebben gezien omwille van de mist. Daarna zijn we gaan fietsen door de lokale dorpjes en hebben we marktjes en andere kleine tempels bezocht samen met de gids. Iedereen in de Rumah Dharma was ontzettend vriendelijk en vrolijk. Een prachtige verblijfplaats! TOPDAG!

30 June 2017

Our first 13-hours flight is already done! With a few problems ofcourse, but we made it anyway!! What did you expect?! 💪🏼now we can rest at the FM7 hotel.. tomorrow: back in the air heading towards Yogyakarta 🌴☀️