Ecuador · 8 Days · 9 Moments · October 2018

De reis van sterre door Ecuador

7 November 2018

Dag 9: Baños Na ons etentje in een leuk restaurantje in Baños is Wietse helaas ziek geworden. Onze jungletocht hebben we afgezegd en hij heeft de hele dag geslapen. Rond de middag ben ik ergens gaan lunchen (foto 8) en daarna heb ik een paardrijrit geboekt (foto 1 t/m 7). De rit was samen met een groep van 6 mensen die op een groepsreis waren. Ik reed op Pinta, en de rit ging een stukje de vulkaan op en ging dus grotendeels omhoog op de heenweg. De gids vertelde nog het één en ander over het vulkanische gebied, onder andere dat wanneer deze vulkaan uitbarst, de lava binnen 2 seconde beneden is. Toen kregen we nog heerlijk water vers van de beek, een beetje zoals het italiaanse Ferarelle. Op de terugwe kreeg mijn paardje een hartaanval waardoor ze door haar voorpoten zakte, heel erg zielig. Gelukkig werd ze snel verzorgd en kwam het allemaal goed. Ik mocht op een ander paard, namelijk die van de tour guide terugrijden.

6 November 2018

Dag 8: Baños Van Ambato zijn we met de bus naar Baños gegaan. Vlakbij ons hotel zijn we als echte Ecuadorianen uit de bus gestapt door gewoon "Gracias!" te roepen, de buschauffeur stopt dan om je eruit te laten. Na de lunch hebben we mountainbikes gehuurd en zijn we 20 km gaan fietsen (vooral naar beneden). De weg was grotendeels gedeeld met ander verkeer, dus best spannend. Onderweg hadden we prachtig uitzicht en langzaamaan werd het steeds wat tropischer; we zitten dichtbij de amazone. De route is langs de rivier rio pastaza en brengt je langs een aantal mooie watervallen. In het dorp Rio Verde de mooiste waterval: Pailón del Diablo. Vanaf Rio Verde hebben we de fiets in een pick-up truck laten zetten en zijn we terug gereden naar Baños! 'S avonds een typisch Ecuadoriaanse maaltijd gehad (foto 9)

5 November 2018

Dag 7: quilotoa loop en met de bus naar ambato

4 November 2018

Dag 6: hike naar Guantualo vanuit de Llulu Llama lodge in Isinvilì. Beide hele kleine dorpjes waar de mensen simpel leven van kleinschalige landbouw en veehouderij en nog traditionele kleding dragen. Supermooie omgeving. Onze hike duurde ongeveer 4 uur was 10 km en 700 meter omhoog. Daarna lekker in de Spa van de lodge gechilld en spelletjes gespeeld met de andere gasten.

3 November 2018

Dag 5: met de bus vanuit Latacunga naar Sigchos en daarna door met een pick-up truck (gedeeld met een familie uit de buurt) naar Isinlivì. In Latacunga was het volop feest, mama negra, dus met een grote omweg wisten we de bus terminal te bereiken. Wel heel gezellig! Bussen stoppen hier overal om mensen op te pikken, of als iemand eruit wil of zelfs als iemand even snel wat moet kopen.

2 November 2018

Dag 4: met de bus vanuit Quito naar Latacunga. Ook vrijdag was het nog super druk in de bus terminal en door de chaos was het heel onduidelijk waar we heen moesten. Uiteindelijk na 2 uur in de tijd voor de bus te hebben gestaan is het gelukt!

1 November 2018

Dag 3 Quito: We wilden met de bus naar de stad Otavalo, waar een mooie markt is en waar we een park met condors wilden bezoeken. Donderdag was de eerste dag van een lang weekend voor de Ecuadorianen. Na een spannende busreis van een uur naar de busterminal in Quito toe, bleek dat heel Quito de stad wilde ontvluchten met de bus. Het zijn belangrijke feestdagen dus iedereen ging terug naar familie. Chaos op de bus terminal, dus besloten we in Quito te blijven. New town, botanical garden en het huis van Sucre in old town.

31 October 2018

Dag 2 Quito: omhoog met de telerifiQo naar ruco pichincha. Rond de 4000 meter.

30 October 2018

Dag 1 in Quito Rond gewandeld in het oude deel waar nog veel gebouwen staan uit de tijd van de kolonisatie, bijvoorbeeld aan de plaza grande (foto 4). De Basilica (foto 2) bekeken en naar het museum over de geschiedenis van Quito geweest. Foto 5: guagua de pan, broodjes die horen bij de dia de los difuntos.