Thailand, Vietnam · 28 Days · 29 Moments · October 2017

De reis van Stephanie door Azië

31 October 2017

-Dag 28- Na alle steden hadden we erg veel zin in een strand dag. Dus hebben we overdag niet veel meer uitgevoerd dan zwemmen, relaxen en een paar trefbal wedstrijden gespeeld met andere backpackers. In de avond hebben een korte tour over de night market gehad waar we allerlei levende zeedieren konden bekijken. Wie had dat gedacht. Ook op Phu Quoc vieren ze Halloween. Op het laatste moment nog wat maskers opgezet en we waren klaar om te feesten.

30 October 2017

-Dag 27- Onze laatste dag in Ho Chi Minh. Het hostel waar we verbleven heeft een zwembad op het dak en de zon brak door. Dus we hebben lekker gerelaxed aan het zwembad. Tijd voor een nieuw avontuur vonden we dus zijn we van Ho Chi Minh naar het tropische eiland Phu Quoc gevlogen🏝.

29 October 2017

-Dag 26- Aan grote steden in Vietnam moet ik nog steeds erg wennen. Iedereen toetert de heeeeele tijd en oversteken blijft vreemd, aangezien niemand voor je stopt. We zijn met Belgische vrienden door de stad heen gegaan. We hebben een aantal markten bezocht en zijn daarna naar het oorlogs museum van Vietnam gegaan. Hier zagen we hoeveel impact de bezetting van de Verenigde Staten in Vietnam heeft gehad. Erg indrukwekkend. Tot 10 jaar geleden werden er nog steeds misvormde kinderen geboren doordat er in het verleden giftige explosieven zijn gebruikt. Deze dag hebben we afgesloten met cocktails en een mooi uitzicht vanaf een Sky bar ✨.

28 October 2017

-Dag 25- Mui Né staat bekend om haar mooie rode duinen. Hier hebben we een uitgebreide fotoshoot met onszelf gehouden en zijn daarna doorgegaan naar een ‘waterval’. Je moest alleen eerst een half uur met je blote voeten door een riviertje lopen en toen we het eigenlijk zat waren (lees moe & brak) kwamen we eindelijk bij de ‘waterval’ aan. Helaas was deze waterval iets kleiner dan verwacht. In de avond zijn wij doorgereisd met weer een slaap/lig bus naar de grootste stad van Vietnam -> Ho Chi Minh City.

27 October 2017

-Dag 24- Overdag vrij weinig uitgevoerd aangezien we helemaal kapot waren van al het reizen. Ons hostel van €1,70 had 3 zwembaden dus daar hebben we goed gebruik van gemaakt. Aan het einde van de dag hebben we bier pong gespeeld waarbij Carlijn en Iris nog in de finale stonden. Dit hebben we nog even na gevierd in een beachclub.

26 October 2017

-Dag 23- In Hoi An kan je kleding op maat laten maken dus dat we uitgebreid gedaan. Deze dag hebben we alles nogmaals op laten meten en zijn we verder gereisd naar Mui Né, iets zuidelijker dan Hoi An. Normaal gesproken vind ik klein zijn niet heel erg prettig. Ik ben er desondanks wel achter gekomen dat het in slaapbussen goed van pas komt. Mijn rugtas met alle belangrijke spullen ligt namelijk nog achter mijn benen. Stif kan zo dus niet bestolen worden😸🙌🏼.

25 October 2017

-Dag 22- Onze eerste echte stranddag was een feit. 🏊🏼Onderweg even chillende mensen tegenkomen op waterbuffels is in Vietnam zeker geen uitzondering🤔

24 October 2017

-Dag 21- We dachten een spannende scooter tocht tegemoet te gaan van 130 km. Deze tocht bleek toch nog spannender dan verwacht. Het heeft namelijk alleen maar heel hard geregend. Zo erg dat de weg een soort rivier leek. Met 15 km per uur hebben we er uiteraard ietsssss langer over gedaan dan normaal. Eenmaal aangekomen had Hoi An ons hart gestolen. Overal schattige lampionnen en en knusse straatjes waar iedereen gezellig aan het eten was.

23 October 2017

-Dag 20- POOLDAYYY🏊🏼💦 Lekker uitgerust bij het zwembad met drie andere Nederlandse meiden. In de middag zijn we naar Hué gereden om vanaf daar een route te rijden die bekend is geworden door Top Gear. De route heet de Hai Van Pass.

22 October 2017

-Dag 19- Vietnam staat bekent om haar mooie natuur. Phong Nha is een dorpje in de jungle bij een groot natuurpark waar wij naartoe zijn gegaan. In Phong Nha zijn heel veel grotten waaronder de grootste grot van Azië. Vanuit het hostel zijn we ‘s ochtends vroeg vertrokken om de grotten te bekijken, kajakken en te ziplinen. HEEL ERG LEUK🌿🌱

21 October 2017

-Dag 18- Dit was een erg lange reisdag. Uiteraard werd ons niks verteld over wat we gingen doen en bleek alles verschrikkelijk lang te duren. Ik denk dat we bij elkaar 4 uur hebben zitten wachten 😱. Eenmaal aangekomen in Hanoi hebben we gelijk een ticket geboekt voor de nachttrein naar Phong Nha. Een klein dorpje met een prachtig National Park. De nachttrein was tot onze verbazing heel erg mooi dus we hebben een gezellige avond gehad😊.

20 October 2017

-Dag 17- Dit was een erg vreemde dag. Er was geen tour guide die ons vertelde wat wij gingen doen en waar wij naartoe gingen. We moesten de boot af en werden ergens bij een wegrestaurant gedropt. Daarnaast kwamen we erachter dat wij een ‘neppe’ Castaway tour hadden geboekt. Ze hadden de naam van een andere tour gebruikt, er veel geld voor gevraagd en beloofde dingen die zij niet nakwamen. Na een uur was er eindelijk iemand die ons op kwam halen. Hij bracht ons naar een tropisch eiland waar allemaal families aan het relaxen waren. Op het eiland was niet zoveel te beleven dus zijn we de gezelligheid op een ander eiland gaan opzoeken. Als 5 debielen zijn wij met hoofdlamp en zwemvest aan naar de overkant gepeddeld. De kajak tocht was inclusief springende visjes en blauw oplichtende plankton✨. Quite an adventure 🚣🏝

19 October 2017

-Dag 16- Vroeg opgestaan om te vertrekken naar Ha Long Bay. Een prachtige baai met meer dan 200 eilanden, ongeveer 3 uur rijden vanaf Hanoi. We begonnen aan onze trip van 3 dagen 2 nachten. Met een leuke groep van 15 man aan boord voeren we door een prachtige omgeving. We mochten ook nog even kajakken en hebben in de avond tot in de late uurtjes gedanst op het dek van de boot. 💃

18 October 2017

-Dag 15- Het hostel biedt elke dag een gratis walking tour aan dus daar wilden wij graag gebruik van maken. Toen we vertrokken bleken wij de enige te zijn die met deze tour mee wilden. Wij hadden dus een privé tour. Helemaal top want we konden alles vragen over hoe mensen in Vietnam leven, eten zich vervoeren aan onze tour guide. Onderweg zijn we naar het bekendste Egg Coffee barretje van Hanoi gegaan. Dit wordt veel gedronken in Hanoi en is gemaakt van eiwit en koffie. Het smaakt als een soort hele dikke cappuccino, erg lekker dus☕️. Bizar andere wereld hier in Hanoi. Alles gebeurd hier op straat, dus ook de kapper kan je gewoon op straat tegenkomen.

17 October 2017

-Dag 14- WE MADE IT TO HANOI✨#FINALLY Wat een cultuur shock was dat. Wij zaten in een hostel in de Old Quarter. Hier vind je enkel smalle straten en ongelofelijk veel scooters, die alleen maar toeteren🤔. Eenmaal aangekomen zijn we door de stad gaan wandelen langs het meer en kleine winkeltjes. In de avond was er gratis bier in ons hostel en hebben we de heupjes los gegooid🕺.

16 October 2017

-Dag 13- We hadden alles geregeld! Visum binnen pasfoto’s gemaakt. Pasfoto’s maken ze hier blijkbaar met een digitaal cameratje op een krukje die ze even neer hadden gezet in een tattooshop. We vonden zelf dat we wel een massage hadden verdient. Een olie massage dit keer, want een Thaise massage is toch wel erg hard.

15 October 2017

-Dag 12- Vanaf Chiang Mai wilden wij naar Hanoi, Vietnam vliegen. Helaas kwamen wij er te laat achter dat wij een letter of approval nodig hadden (is pas veranderd). We hebben alles geprobeerd maar aangezien het weekend was kon er niets meer geregeld worden. We hadden een overstap op Bangkok en konden vanaf daar niet meer verder. Gelukkig wisten we een erg leuk hostel dus hebben we ons alsnog goed vermaakt.

14 October 2017

-Dag 11- Weer terug naar Chiang Mai op de scooters. Onze backpacks konden we gelukkig inleveren die zodat wij die niet de hele weg hoefden te dragen. Zoals je aan mijn gezicht kan zien was ik niet heel erg blij deze dag. Het heeft namelijk erg hard geregend en met 672 bochten is dat niet erg prettig. HEEL erg langzaam zijn wij terug gereden als 3 Powerpuff Girls.

13 October 2017

-Dag 10- In Pai is er super veel te zien dus zijn we weer met onze scooters op pad gegaan om nog een waterval te bezoeken en naar de Pai Canyon te gaan. In de Pai Canyon kan je gemakkelijk uitglijden en zo een aantal meter naar beneden vallen. Vandaar mijn armen horizontaal 🤓.

12 October 2017

-Dag 9- THIS WAS AN AWESOME DAY🥂 Overdag hebben we de hele dag met onze ‘vrienden’ aan het zwembad gelegen. Daarna was het ‘mijn’ avond omdat ik in Nederland deze dag mijn diploma uitreiking zou hebben gehad. Iris en Carlijn hadden een vegetarisch restaurantje uitgezocht waar ik een hele mooie speech heb gekregen en ik heb zelfs al mijn diploma kunnen ondertekenen 😸 CHEERS

11 October 2017

-Dag 8- Toen wij deze ochtend het raam uitkeken werden we intens blij. Pai is een dorpje liggend in de jungle van Thailand met een prachtige omgeving. Om meer van de omgeving te zien zijn we met een groep van 11 personen op onze 🛵 naar hotsprings en watervallen gereden.💦💦

10 October 2017

-Dag 7- Deze dag zijn we vanaf Chiang Mai met scooters naar Pai gereden! Wat een prachtige rit was dat. Wel een erg lange rit van ongeveer 4,5 uur, 147 km en met 672 bochten. In de avond hebben we uiteraard gevierd dat we zonder te vallen waren aangekomen in het Reggae dorpje van Thailand (Pai). Wij als verstandige meiden liepen met een hoofdlamp over de donkere wegen. Erg charmant dus 🙈.

9 October 2017

-Dag 6- CUTENESS OVERLOAD 🐘♥️ We zijn naar een Elephant park geweest waar de olifanten goed worden verzorgd. Deze baby wilde erg graag met ons spelen. Eindstand: Iris liggend op de grond onder een baby olifant. Toch best wel sterk. In de avond zijn we de stad ingegaan. We hebben souvenirs gekocht op een avond marktje in de stad en ook de Ladyboy show konden wij niet aan ons voorbij laten gaan.

8 October 2017

-Dag 5- De rit was toch wat anders gelopen dan verwacht. Om 6 uur ‘s morgens werden we wakker gemaakt want de trein kon niet meer verder rijden. Vandaar mijn mooie Teva’s met sokken (ja, je ziet het goed). We moesten verder met de bus. Welll it was a bumpy ride... In Chiang Mai is alles al een stuk rustiger als in Bangkok (het ruikt hier ook een stuk prettiger). Deze dag hebben we uitgerust en bij het zwembad gelegen.

7 October 2017

-Dag 4- Bangkok leer je pas echt goed kennen als je er met de fiets doorheen rijdt. Dus dat hebben we dan ook maar gedaan🚲. We hadden een 5 uur durende tocht waarvan we anderhalf uur hebben gevaren door de buitenwijken van Bangkok. It was a beautiful again✨. In de avond zijn we naar het treinstation gegaan om de nachttrein naar Chiang Mai te pakken.

6 October 2017

-Dag 3- Typical hangover day at the pool. And yes talking to all the other backpackers improves my English as well🤓. Carlijn en Iris (mijn reis buddy’s) hebben een larf gegeten op Khoa San Road. Ik kon er niet naar kijken dus heb helaas ook geen fotomateriaal hiervan. Sorry not sorry🤗

5 October 2017

-Dag 2- Op de tweede dag zijn we naar de tempels van Wat Po gegaan. Helaas niet naar Grand Palace want de koning is overleden en hier heeft hij gewoond. Al een half jaar geleden, maar dat maakt in Thailand niet uit. Voor het avond eten zijn we al zingend met een tuktuk naar China town gebracht. Wat een geuren komen die straten door je neus gevlogen. Soms prettige geuren, maar over het algemeen HEEL ERG GOOR. Knoflook, riool, durian (vies ruikende vrucht) en vis geuren komen je allemaal tegemoet. Deze dag was blijkbaar een buddistische feestdag waardoor er nergens alcohol verkocht werd. Erg jammer vonden wij. Toch hebben we het voor elkaar gekregen om de volgende dag met een zeer grote kater wakker te worden (na 00:00 werd er tot ons geluk weer alcohol geschonken).

4 October 2017

-Dag 1- In de ochtend op 4 oktober waren we aangekomen in Bangkok. Eenmaal bijgekomen van de vlucht zijn we een rondje gaan lopen door de wijk. Het hostel waar we verbleven is op loopafstand van Khao San Road. Dit is een drukke straat met erg veel toeristen waar constant mensen je tegenhouden voor PongPong shows (zoek zelf maar op wat dit betekent als je het niet weet😋), voor goedkope cocktails en door mensen die ‘eetbare’ insecten verkopen🤔. Dit kan dus best vervelend worden na een aantal dagen. In de avond zijn we naar de Sky Bar gegaan waar ook ‘Hangover 2’ op is genomen. Vanaf de bar gelegen op de 63e verdieping heb je uitzicht over de hele stad. Het was prachtig✨.