Europe, Asia · 74 Days · 55 Moments · August 2017

Egol & Sara op avontuur in Zuidoost-Azië...

12 November 2017

12-11 zijn Jort en ik in Jimbalan Uluwatu aangekomen, waar hij in een chic de piek hotelresort ding is en Kim is ook weer hier en wij hebben samen een seaview bungalowtje gepakt met megachill zwembad. Naar zee geweest en gezwommen en gechilld en met Jort hier gegeten. Vandaag hebben we lui spa-dagje gedaan met onze eerste mani- en pedicures.... En daarna nog een heel hotstone massage pakket met voetreflex en facial.. Tijdens de massage (die half buiten was) begon het keihard te regenen en onweren, beetje eng. Nu hebben we net lekker gegeten en straks haalt de taxi ons op om naar het vliegtuig naar huis te gaan! 😱😱 dus ik zie jullie snel weer!! 😃

10 November 2017

10-11 zijn Jort en ik naar Monkey Forest geweest, waar aapjes aan het zwemmen spelen stoeien luilakken waren en we mooie natuur zagen. Jort had 3 aapjes op zijn nek op een gegeven moment... Was leuk. Daarna zijn we lekker frozen coffee gaan drinken (ik had mochaccino😏) en bij het hostel gaan zwemmen en chillen. Even met mama gebeld en beslist dat ik de 14e samen met Kim vanaf hier naar huis vlieg! 'S avonds weer lekker gegeten en een massage gedaan en earcandles, beetje ,..... Interessant. Gisteren had ik trouwens nog chocolavacake op en een half uurtje voetmassage! Superlekker. Even luxe doen voor ik naar huis ga, want in die 2 maanden had ik niet 1 keer een massage gedaan 😱 Net heb ik lekker ontbeten en strakjes ga ik even over de markt slenteren (als dat kan, want vandaag is een soort feestdag hier).

9 November 2017

Vandaag was een goede actieve dag! Met Jort van het hostel een scooter gehuurd en eerst naar de koffieplantatie geweest, waar we een rondleiding kregen, zagen dat ananassen niet aan een boom groeien, thee en koffiesoorten proefden (onder andere de koffie uitgepoept door de Luwak) en natuurlijk souvenirs kochten.. Daarna zijn we naar de Goa Gajah tempel geweest en vervolgens naar een waterval waar een net getrouwde man zijn trouwring verloor.... Verder hebben we lekker geluncht en een duik genomen in het zwembad en zo gaan we met de andere 2 mensen van onze kamer een hapje eten.

8 November 2017

Dusssss.... Vannacht om 02:00 werden Kim en ik opgehaald voor de hike, om 02:45 kregen we een pannenkoek en koffie en om 03:30 waren we op de locatie en begonnen we de hike. Ik had alleen nogal pech, want de chauffeur had als een gek gereden dus ik was enorm wagenziek en de helft vd pannenkoek kwam naar boven.. Ik voelde me het hele eerste uur van de wandeling enorm misselijk, dus heb ik het rustigaan gedaan. Uiteindelijk om 06:00 kwamen we precies op tijd voor de zonsopgang aan op de top van de vulkaan, enorm mooi! Daar kregen we nog een ontbijtje (waaronder een door de vulkaan gestoomd ei) en hebben we genoten van de zonsopgang. Daarna hebben we onderweg terug naar beneden nog wat stops gehad, waaronder een mooi uitzicht stop waar apen waren, en 1 aap klom op mijn schouder en daarna op mijn hoofd, dus ik was een beetje bang... 🙈 na een lange hike naar beneden (zwaarder dan naar boven, omdat alles nogal uitglijdbaar was) kwamen we bij de auto en terug naar t hostel (10:00). Gaaf!

7 November 2017

5-11 ben ik dus aangekomen op Bali, in Canggu. Ik kwam laat savonds aan, dus ben na wat gegeten te hebben gaan slapen. De volgende dag heb ik surfers gekeken op het strand en wat rondgewandeld. Smiddags heeft het veel geregend helaas...superlekker eten daar, vooral het ontbijt. Voor de rest was het nogal saai en rustig, dus 7-11 ben ik alweer verhuisd naar Ubud, waar het een stuk levendiger is. Ik ben even lekker over de markt gelopen (zie fotos) -de andere foto is van het straatje naar het hostel- en heb lekker gegeten. In het hostel ontmoette ik een ander Nederlands meisje, we waren de enige in het hostel, ze heet Kim. Savonds zijn we naar een beetje spiriwiri (maar gratis, en nederlanders houden van gratis dus het was het proberen waard) meditatieles geweest en daarna hebben we samen gegeten. Daarna heeft ze me overgehaald vannacht mee te gaan op een hike op een vulkaan (mount Batur -niet die op uitbarsten staat, hoor-) om de zonsopgang te zien. Daarover meer in de volgende journi..

4 November 2017

Gisteren heb ik uitgeslapen en ben ik gaan lunchen met Sam (die had ik in Bangkok ontmoet) en Danny, we hebben lekker local gegeten. Daarna heb ik wat vliegticket en hostelresearch gedaan. In de namiddag zijn we wat rond gaan lopen en hebben we de trein gezien die dwars door de smalle straatjes gaat en ik heb een filmpje ervan gemaakt. 'S avonds hebben we wat rondgestruind over de nightmarket en heeeerlijke dingen geproefd. We zijn ook nog even langs de beerstreet gelopen en kwamen Sam weer tegen en Martijn uit het hostel. Daarna ben ik lekker gaan slapen en vanochtend ben ik heel vroeg opgestaan om te vertrekken naar Bali! Nu ben ik op het vliegveld van Kuala Lumpur (Maleisie) na wat chaos en lastigheid en vanavond ben ik in Bali! (De laatste fotos zijn trouwens van in mijn hostel)

3 November 2017

Donderdag zijn we vertrokken naar Hanoi en kwamen we savonds aan en vrijdag was ik jarig!!!! Dankje mam en Petra voor de video en de slingers thuis :) De rest van de groep wilde andere dingen doen.... Dus Danny en ik zijn, na het drinken van vietnamese ei-koffie op de plek waar het is uitgevonden (heel lekker trouwens!), naar het Vietnamese Women's Museum geweest, waar ik natuurlijk kluisje 20 koos. Daarna hebben we een frans taartwinkeltje opgezocht en heb ik de lekkerste taartjes uitgekozen en Danny had stiekem kaarsjes geregeld toen ik een plekje ging zoeken om te zitten. Na de taart zijn we langs het meer gelopen met de lichtjes en teruggegaan naar het hostel, cocktail gedronken en toen hoorde ik mensen praten over een jazzbar, dus zouden we met wat hostelmensen daarheen gaan, alleen helaas waren we door onze gefaalde zoektocht naar eten omdat t al te laat was, te laat voor de livemuziek.... Toen ben ik gaan slapen.

1 November 2017

Woensdag hebben we een hike gedaan in het national park van Cat Ba, we zijn naar de top van een berg gelopen en hebben daar het uitzicht gezien en foto's genomen (fotos van ons daar helaas niet op mijn camera dus die komen later). Daarna zijn Danny en ik gaan eten en hebben we lekkere cocktails gedronken in een leuke bar met uitzicht op de zee en we hebben gepoold en rwat rondgewandeld. Daarna zijn we met de hele groep nog wat gaan nazitten op een strand -op de foto-.

30 October 2017

Maandag (gisteren) hebben we een hele dagtour gedaan naar oa het beroemde Ha Long Bay. Eerst zijn we naar een kayakplek gevaren, waar we een leuke kayaktocht hebben gemaakt, maar in het laatste kwartier probeerde ik om te draaien in de boot.. Dat was niet zo'n handige zet, want 3 seconden later lag de kayak omgekeerd in het water en moesten we 'gered' worden door een andere kayak.. Nadat we verzopen terugkwamen op de boot hebben we daar geluncht en zijn verder gevaren naar Ha Long Bay, waar we van de boot af mochten springen en zwemmen. Dat heb ik maar 1 keer gedaan, want we zagen enorme kwallen in de buurt. Als laatste stop voeren we naar Monkey Island, waar een mooi strand was (en natuurlijk apen, maar we bleven uit hun buurt aangezien ze nogal onvriendelijk waren).

29 October 2017

Zaterdag zijn we met de hele groep aangekomen op Cat Ba eiland. Zondag hebben we een scootertochtje gemaakt naar de andere kant van het eiland, waar Danny de groepsfoto verpestte en nu moet leven met de consequentie dat zijn billen openbaar zijn gemaakt. Na de scootertocht zijn we naar het strand gegaan. We hebben een restaurantje ontdekt vlakbij de accomodatie waar we inmiddels elke dag eten omdat t superlekker is!

27 October 2017

Gisteren hebben Danny en ik een lange offroad mountainbiketocht gemaakt en we hebben de heuvel beklommen met de drakensteen (de rest van de groep was nogal laat wakker en de communicatie liep een beetje mis, dus zij hebben wat anders gedaan). Daarna hebben we weer met de rest van de groep lekker gegeten.

26 October 2017

Eergisteren hebben we met José, Danny, Umberto en Joanna een boottochtje gemaakt in Tam Coc (Ninh Binh). Inclusief romantisch momentje tussen Jose en Danny met een stukje mango.

25 October 2017

Scootertochtje in Ninh Binh!

23 October 2017

Botanical Gardens, Phong Nha, met een free the boobs foto. Danny en ik hebben die dag rondgereden op de scooter en hebben de waterval beklommen door de jungle en in het meertje gezwommen 😃 . Daarna kwam de rest van de groep aan en hebben we megalekker gegeten.

22 October 2017

Gisteren zijn Danny en ik naar Phong Nha gegaan en de rest van de groep naar Hue, zij komen morgen hierheen. We kwamen savonds pas aan dus hebben we gisteren niet echt iets gedaan, behalve wat eten gescoord en met andere backpackers gekletsr. Vandaag zijn we op de scooter naar het nationaal park gereden en hebben we weer erg mooie natuur gezien en we hebben de 1 na grootste grot bezocht, Paradise Cave. Daarna zijn we lekker gaan eten en hebben we een restaurantje gevonden waar ze chocomousse hadden...😏

20 October 2017

Hier wat foto's van donderdag en vrijdag, wilde hilarische scootergang-avonturen met een aantal gekke hostelgenoten, ik heb alleen niet veel fotos want de eerste dag hebben we niet veel gezien, aangezien 1 van onze 3 scooters 3x crashte en de tweede dag waren we een beetje onhandig dus was mijn camera nat geworden, voor de zekerheid maar niet meer gebruikt die dag tot ik hem in de rijst heb gedaan. We hebben megamooi uitzicht gezien vanuit de bergen :) en op de een na laatste foto Mo van het hostel die ik heb geadopteerd als zus/backpack.

17 October 2017

Gisteren heb ik mijn schoenen opgehaald!!! Perfect! En wat fotos van Hoi An by night.

16 October 2017

Gisteren weer door Hoi An rondgelopen en schoenen 'ontworpen' en laten maken, vanmiddag ga ik ze passen. Egol had een topdag, hij heeft een vietnamees hoedje op maat laten maken. We hebben 1 van de oude huizen bezocht. 'S avonds kwam ik een fransman tegen die dacht dat ik frans was, dus de hele avond frans gepraat met hem... Hij werkte in de Irish Pub, waar ik uiteindelijk heb gegeten en toen kwam een franstalige zwitserse bij me zitten omdat zij ook alleen was, dus dat was supergezellig. Daarna ben ik met haar en 2 australische meisjes die naast ons zaten naar de Mr Bean bar geweest waar we cocktails en vodka hebben gedronken (de deal was 1+1 gratis en voor 4 personen gratis fles vodka... Jezus). De bar bood me een baantje aan, waar ik overna ga denken.... (Klanten werven op straat voor $15 per dag, 5 uur werk.. Voor hier is dat redelijk veel)

15 October 2017

Gisteren zijn we weer naar de bakkerij gelopen en hebben we weer door het stadje rondgestruind, maar het begon te regenen... Eind van de middag zijn we in de slaapbus (14 uur) vertrokken naar Hoi An, waar we vanochtend vroeg aankwamen. Superleuk stadje! We hebben al veel gezien; de markt, de stad zelf, de waterpalmen, strand, streetfoodtour, etc. Het is hier best toeristisch, maar zeker niet megadruk, en de straatjes zijn erg gezellig. Trouwens; thuis lust ik geen koffie, maar Vietnamese koffie is superlekker!!!!! 😜 (oh en oop en oom, ik heb gisteren het pakketje met spullen die ik niet echt (meer) gebruik en wat souvenirs op de post gedaan, dus ergens over een maand hebben jullie de post....., ook een avontuur, een pakketje verzenden vanuit vietnam... Zo'n 5 formulieren, 3 kwartier later en een hele portemonnee lichter is het pakketje klaar om op de post te gaan..).

14 October 2017

Oh, nog foto's van gisteren... De vietnamese man was gek aan het poseren toen hij zag dat ik mijn camera bij me had, dus dat was een foto waard, maar ik was te laat dus nu heb ik gewoon een vriendelijke foto van hem 🙈 en Cédric past perfect in het Franse stereotype als ie poseert met croissants. En als laatst een kindje dat dik is ingepakt, zoals 50% vd locals in Da Lat, omdat het op een berg ligt en dus rond 25 graden is ipv 30........

13 October 2017

Gisteren ben ik enorm vroeg opgestaan voor de zandduinentour. We hebben de zonsopgang gezien bij de witte duinen en daarna de rode duinen bekeken. Ook zijn we langs het vissersdorpje gegaan en langs de Fairy Stream. Wauw! Daarna zijn een Sarah uit Nieuw Zeeland en ik met de bus naar Da Lat gegaan, waar we met Cédric, een fransman, over de markt zijn gelopen, heerlijke dingen geproefd, beetje geshopt en daarna hebben we met locals gebadmintond en vodka gedronken... Daarna zijn we heeerlijke dingen gaan proeven in een bakkerij en na nog kletsen zijn we gaan slapen.

12 October 2017

12 oktober heb ik lekker aan het strand gegeten en daarna ben ik naar de surfschool gelopen voor info. De golven waren die dag helaas te klein voor een surfles en de zee was een beetje te wild om te paddlen, maar dat heb ik uiteindelijk toch gedaan, omdat ik wel graag een activiteit wilde doen. Het ging heel goed en was leuk! Savonds heb ik gegeten met 3 mensen uit Ukraine die in hetzelfde hostel zaten. Daarna hebben we lekkere toetjes gegeten bij de surfschool :). Daarna wilden we op scooters naar de markt gaan, maar onderweg begon het enorm te regenen dus na lang schuilen zijn we terug naar het hostel gegaan (nogal avontuurlijk want in de straat kwam het water tot mijn knieen).

10 October 2017

Gisteren heb ik een 1dag-tour gedaan naar de Mekong Delta's. Bijenthee geproefd, heeerlijk, en kokosnootsnoep hmm en gezien hoe ze dat maken, bijna alles met de hand. We hebben ook in een traditionele paardenkar gezeten en traditionele muziek leren kennen en geroeid in een bootje met locals. Daarna hebben we geluncht en kroko's gezien en een kokosnoottempel voor de kokosnotenreligie hahah. Was een leuke trip! 'S avonds heb ik voor het eerst ooit alleen in een restaurant gegeten.... En nu zit ik in de bus naar Mui Ne met 2 andere reizigers.

9 October 2017

Vandaag heb ik het War Remnants Museum bezocht over de vietnamoorlog, erg interessant en mooie en shockerende foto's. Verder ben ik naar de grote bekende markt geweest. Vandaag was een beetje een rotdag, omdat het erg vermoeiend is dat iedereen naar me kijkt omdat ik blond ben en iedereen probeert me vanalles te verkopen. Ook is het soms frustrerend dat ik niemand hier echt leer kennen. Omdat iedereen constant reist is het lastig samen te zijn voor meer dan 2 dagen, dus met iedereen heb je dezelfde kennismakingsgesprekken... "Waar kom je vandaan, studeer je, voor hoelang reis je, waar ga je nog heen" etc. Het is leuk om nieuwe mensen te leren kennen, maar het is te oppervlakkig en als je dan soms enorm leuke mensen vindt waarmee de klik heel goed is, moet je snel weer gedag zeggen 😥

8 October 2017

Eergisteren was een chilldag in Siem Reap met Ben en we hebben Mia, een lokaal meisje dat in het hostel werkte, mee uit lunch genomen :). De dag daarna ben ik naar het vliegtuig gebracht door Mias vader (tuktukdriver) en nu ben ik in Ho Chi Minh City. Ik ben vandaag van hostel geswitcht want het was een partyhostel waar dronken mensen lawaai maakten... Vanochtend heb ik de Cu Chi tunnels bezocht (heel interessant) en lekker gegeten op de markt. Op de foto eet ik een pizzabaguette 😜 de eerste foto's zijn van het atelier van Agent Orange slachtoffers en de laatste fotos zijn met 2 duitse meiden, we keken naar de badmintonners in het park.

5 October 2017

Vandaag zijn Ben, Adrian en ik naar de Floating Village geweest. Superlekker op de boot en gaaf om de huizen op palen te zien. Er waren enorm veel kleurrijke bootjes en iedereen zwaaide naar elkaar. Op de terugweg mocht ik op de punt van de boot zitten/liggen. 'S avonds in het hostel was het Ladies' night, dus heb ik Ben opgemaakt en hem een rok van mij gegeven 😂 en een van de meiden die hier werkt heeft me een supermooi jurkje cadeau gedaan omdat zij hem niet past en ze hem erg mooi vond voor mij :). Dus vanavond zag iedereen er mooi uit en hebben we reuzenjenga gespeeld en lekker gegeten onder het genot van een lekkere cocktail (alweer).

4 October 2017

Gister was een topdag! Ik ben met Ben en Adrian naar het grootste vlindercentrum van zuidoost azie geweest, waar we een ontzettend leuke rondleiding kregen en van vlinderei tot megamooie vlinders zagen. Zelfs niezende cocons. Daarna hebben we de zonsondergang gezien bij angkor wat en toen zijn we pizza gaan eten in de pubstreet en hebben we cocktails gedronken. 🙃 (mam, pas op voor de fotos, vlinderwaarschuwing)

2 October 2017

Vandaag heb ik vooral geslapen en wat door de straten rondgelopen, want gisteravond was t gezellig bij de bar met Matt, Bo en Jess. We hebben handgrenades gedronken voor de landenwedstrijd en waren een beetje halfdronken.... Hebben tot laat gekletst en rondgehangen. Zij hadden een kamer voor 4 personen met zijn 3en in ons hostel, dus ik ben gezellig uit logeren gegaan 😜 zodat ik ze ook vanmorgen kon uitzwaaien toen ze naar Sihanoukville vertrokken. Was dus erg leuk! Mijn infectiegebeuren is al een stuk beter en ik voel me al wat fitter. Vanavond ben ik ook geswitcht naar de meidenkamer die volzit met toffe fransen (kan ik meteen lekker oefenen) en een leuk meisje dat hier werkt. Ohja en de Night Markets waren tof gisteravond en ik heb een leuke broek en rok gekocht :) we kwamen wel compleet verzopen terug want t regende weer niet normaal hard... tot de helft van mijn kuiten stond de straat onder water 😱.
Gisteren heb ik de hele dag gechilld bij het zwembad en savonds wat gegeten in een soort half streetfood restaurantje. Daarna een spel gedaan met andere hostelbezoekers. Vandaag ging de wekker om 04:00 om de zonsopgang te zien bij Angkor Wat. Helaas was het vet bewolkt dus zagen we alleen blauw.. Maar wel apart om in het pikkedonker tussen de mensen te staan en dan de beroemde tempel zien verschijnen als het licht wordt. De tuktukdriver heeft ons de belangrijkste tempels laten zien, erg gaaf! Ik heb een 3-dagenpas dus ik kan nog 2 keer gaan om kleinere tempels te bekijken. Toen we rond 11:00 terugwaren, heb ik een paar uur geslapen en vanavond ga ik met een kamergenoot naar de Night Market.

29 September 2017

Gisteren ben ik naar een meer geweest, even zwemmen, en daarna naar de berg met de Killing Cave, Windcave Flowercave en een tempel. Toen hebben we de vleermuizen uit de Batcave zien vliegen voordat de zon onderging (als je goed kijkt zie je ze op de foto). En Claire en ik zijn lekker uit eten geweest en hebben een chocotoetje gescoord. Toen had ik savonds nog meer taart op want bij de Vintagebar was iemand jarig :). Vanochtend werd ik wakker met mega last van mn onderkaakspeekselklier gebeuren, alles was gezwollen en rood en pijnlijk, dus toen heeft 1 vd hostelbazen me naar de dokter gebracht en moest ik bloed laten prikken... Ik heb waarschijnlijk een virusinfectie.. Dus wachten tot het overgaat en geen ijs eten of drinken 😓 au. Straks neem ik de bus naar Siem Reap (Angkor Wat).

28 September 2017

Gisterochtend heb ik (na lekker brood bij de bakkerij) de beroemde bamboetrein bezocht, best een leuke attractie, vooral speciaal omdat hij er al heel lang is maar hij morgen verdwijnt omdat ze een weg aanleggen. Het is een oud koloniaal spoor waar je overheen gaat en terug met prachtig uitzicht. Aan het einde van de middag ben ik naar de bekende Art School gegaan, daar was een tentoonstelling en je kon de school bekijken (theater, beeldend, muziek, en waar het allemaal om draait: circusschool). Circusstudenten waren aan het repeteren en het mooie aan de school is dat alles gratis is, zodat iedereen de kans heeft te studeren. Daarna heb imk de circusvoorstelling(zonder dieren!) gezien, gaaf! Savonds ben ik weer naar het restaurantje geweest en daar heb ik 2 mensen ontmoet die een muziekschool opzetten hier, en die hebben me vanavond weer uitgenodigd.. Nu zit ik op de bank met ORS- nogsteeds ziekjes en nu gezwollen onderkaakspeekselklier... Feest 😥🤕

27 September 2017

Vandaag voel ik me al een stuk beter dan gisteren, ik ben inmiddels in Battambang, waar je de franse coloniale roots goed kunt herkennen aan de franse namen en de coloniale gebouwen. De busrit duurde zo'n 6-7 uur.... Toen heb ik wat gerelaxed en daarna ben ik wat gaan eten met een ander meisje dat ook net was aangekomen. We kwamen terecht in een nieuw restaurant, gerund door mede-europeanen, die hier al een tijd wonen. Ze waren erg leuk en we hebben een tijd gekletst met een Belg die hier al jaren een bakkerij heeft (waar ik dus natuurlijk morgen ga ontbijten en lunchen, hij liet ons megalekker brood proeven en trakteerde ons op een drankje). Feitje; hij heeft Mandela persoonlijk gekend en de gekste dingen meegemaakt omdat hij vroeger voor de tv werkte.... Ander willekeurig feitje; cambodjaanse mannen laten 1 pinknagel heel lang groeien om daar hun oor mee schoon te kunnen maken... Nu vroeg slapen zodat ik hopelijk morgen helemaal beter ben en leuke dingen kan doen.

25 September 2017

Na het ontbijt zijn we gisteren naar de Killing Fields geweest. Dit was indrukwekkend.... Nog steeds komen af en toe kleren en botten uit de massagraven naar boven gedreven, we konden best veel kleren half onder de grond zien liggen, best wel luguber. Ook is er (zie foto) een monument gebouwd met stapels botten schedels etc die er zijn gevonden. Na dat bezoek zijn we teruggegaan naar het hostel, waar ik een beetje inzakte, want ik was erg verkouden wakkergeworden en voelde me ziekjes. Ik heb dus vooral op bed gelegen gisteren. 'S avonds ben ik wel lekker mee uit eten geweest. Vanochtend was het al ietsje beter, maar ik voel me aardig ziek en denk dat ik vandaag vooral snotterend in bed doorbreng..... :(

24 September 2017

Vandaag zijn we naar Phnom Penh (de hoofdstad) gereisd met de bus en hebben we het Tuol Sleng genocidemuseum bezocht over de Rode Khmer. De audiotoer was indrukwekkend en heftig en in de cellen (ooit klaslokalen) kun je nog steeds bloedvlekken in de vloer zien... Ook zijn er foto's van slachtoffers (en zelfs echte resten, je kunt de schedels bekijken...) en schilderijen die afbeelden hoe gevangenen gemarteld werden. Wel goed om de geschiedenis te kennen. Daarna zijn we bij het Independence Monument naar de kleurfonteintjes gaan kijken (incl vleermuizen) en hebben we lekker gegeten. Het hostel is wel een beetje druk en viezig dit keer, dus morgenochtend gaan we verkassen...

23 September 2017

Gisteren na het ontbijt ben ik met een nieuwe groep meegegaan en omdat er geen andere optie was, heb ik zelf scooter gereden! We raakten van de normale weg in het platteland, bizarre wegen dus... (Door een riviertje, modderkuilen, koeien, bijna een moeras) maar we hebben heel gave dingen gezien op plekken waar geen toeristen komen. We hebben ook de beroemde peperplantage bezocht en de pepers geproefd, de white elephant cave gezien en beklommen.., een vleermuisgrot (klim en jungletocht....) en de markt van Kep. We zijn met de groep van gisteren en vandaag bij elkaar uit eten gegaan :) bizar volle, gevaarlijke, leerzame, gekke dag dus!

22 September 2017

Vandaag zijn Ben, Felipe, Stephanie en ik samen op pad geweest. Eerst suuuperlekker en enorm veel gegeten langs de rivier. Daarna hebben we scooters gehuurd en zijn we naar Bokor Mountain gereden waar we hebben genoten van mooi uitzicht. Ik heb ook een stuk scooter gereden! :) Na 1 attractie (van de velen) werd het heel koud op de berg en mistig en t begon te regenen, dus helaas was het niet zo slim om nog verder te gaan en de verlaten kerk etc te bekijken, dus we zijn omgekeerd. We hebben enorm uitgebreid gegeten bij hetzelfde restaurantje als in de ochtend :D. Nu zit ik megavol en ik ben moe, dus ik ga lekker slapen. 🙃

21 September 2017

Vanochtend heb ik jenna tom en adam gedag gezegd, zij vertrokken naar het eiland :(. Philippe en ik zijn naar het strand gegaan, maar toen we daar aankwamen begon het enorm te regenen en af te koelen.... we hebben dus even gezwommen maar zijn daarna teruggegaan naar het hostel. Daar heb ik lekker geluncht en gekletst met de medewerkers voordat we opgehaald werden om naar Kampot te vertrekken. Op zijn Cambodjaans kwam de chauffeur een uur te laat en stond het verkeer op sommige plekken vast.... Nu zijn we in Monkey Republic hostel en we hebben net bij de Magic Sponge gegeten (een enorm amerikaanse meneer, grote porties, lekker eten wel). Daar zaten 2 andere reizigers die ook net in hetzelfde hostel waren gearriveerd, we zijn met zijn 4en aan tafel gaan zitten en nu gaan we kaarten in de hostelbar :).

20 September 2017

Vandaag bij het heerlijke ontbijt in het hostel ontmoette ik Philippe uit Colombia. Adam (U.K.) nodigde ons uit mee te gaan met hem, Jenna en Tom (Aus) naar de waterval, we gingen mee! Het was er superdruk, want het is nu vakantie in Cambodja. We hebben wat rondgewandeld en gezeten en in de rivier gezwommen, net als een heleboel lokale kids (die heel graag op de foto wilden en allemaal 'hello!' riepen). Daarna hebben we gekaart in het hostel en lekker gedoucht (zooo luxe hostel hier, heeerlijk) en ons een beetje opgetut om aan het strand te gaan eten. Was gezellig :) en jenna en ik hebben lekkere cocktails gedronken! ☺️

19 September 2017

Vanochtend stonden Jasmijn en ik op tijd op om ons geld naar dollars om te wisselen en daarna te gaan liften naar de grens van Cambodja. Dit ging supergoed en snel, het duurde maar ruim een uur voor we daar waren:). Eenmaal bij de grens viel de drukte gelukkig mee, mensen probeerden ons wel op te lichten, maar omdat we goed geinformeerd werden is dit niet gelukt! Gekke situatie bij het hokje voor je gezondheidsverklaring: "Passport please, thank you. 2 dollars please." Ik: "no" Hij: "okay you can go for your visa" ....... Het duurde wel even voor we in Sihanoukville waren, maar na een half uurtje tuktuk en 3 uur in een busje over de superslechte wegen hier (incl. koeien en varkens die oversteken) waren we er. Toen zijn we nog even samen dezelfde richting opgelopen, maar daarna opgesplitst en nu ben ik in een hostel waarvan er meerdere zijn in Cambodia, ietsje duurder dan gemiddeld maar enórm luxe! Zonet even een duik genomen in het zwembad en eindelijk een écht goede douche.

18 September 2017

Vanochtend ging ik voor de laatste keer fruit halen bij de fruitmeneer vlakbij het hostel in Ko Chang (dat deed ik elke dag). Hij zag aan mijn backpack dat ik vertrok, dus kreeg ik gratis fruit voor onderweg, superlief! Daarna zijn Jasmijn en ik naar de ferry gelift en daar vonden we mensen uit Qatar die ons wel af wilden zetten in Trat :). Nu zijn we hier in ons soort van hotel, het museum was helaas dicht, en morgenochtend vertrekken we naar Cambodja 😱😱. Gelukkig hebben we al veel tips gekregen voor de grensoversteek over land... we hebben besloten weer te gaan liften, omdat als je van tevoren een busje boekt de kans groot is dat je wordt opgelicht zodra je bij de grens aankomt. Spannend!

17 September 2017

Gisteren zijn Jasmijn, Parmiss en ik naar de Klong Plu waterval gelift waar iedereen met mooie kleren heenging, maar wij gelukkig niet - het was een heel avontuur door het regenwoud om er te komen. Op de terugweg begon het te regenen, dus waren we écht in het regenwoud. Toen hebben we gezwommen tussen de schoonmaakvissen en omdat we doorweekt waren een taxi terug gepakt (nadat we een enorme spin hadden zien hangen 😫). Helaas zagen we een olifantenresort waar alle olifanten vastgeketend waren langs de weg, was naar om te zien :(. Vanaf het hostel zijn Parmiss en ik naar White Sand Beach gelift, waar we een cool woudhostel hadden ontdekt aan het strand. We liepen rond door het centrum en over het strand, waar we uiteindelijk wat zijn gaan drinken en toen kwamen we Clélie tegen! We hebben op het strand gegeten onder het genot van de zonsondergang en een vuurvliegje:). Savonds laat hebben 2 jongens van het restaurant ons op hun motors teruggebracht naar het hostel. Egol ❤️Jeremy de Womba

16 September 2017

Vandaag alleen maar storm en regen gehad, dus zo goed als niks gedaan.... En savonds hadden we ineens een kitten! :) op de eerste foto 'Pommy' uit Engeland.
Gisteren moesten Lindsay, Jasmijn en ik vroeg opstaan, we ging namelijk een hele dag op snorkeltour! Om 08:15 werden we door de eilandtaxi (zon auto met een bak erachter waar je in zit) opgehaald en zijn we met andere snorkelaars en duikers naar de diving shop gereden. Daar kregen we de spullen en hebben we onderwatercamera'tjes gekocht. Die foto's moeten nog ontwikkeld worden, dus die komen ooit later :). Toen zijn we in een grote boot (Matt was er toevallig ook, hij ging freediven) naar een mini eiland gevaren waar we omheen konden snorkelen. Daar hebben we verschillende vissen uit Nemo gezien 😁. Daarna kregen we lunch op de boot, mochten we van de bootglijbaan en van de 1e verdieping springen / vrij zwemmen voordat we het 2e eilandje gingen bezoeken, waar nemo en dory te vinden waren! Geweldige snorkeltour! Daarna ben ik op bed gaan liggen, want ik had al de hele dag wat last van mijn maag en t snorkelen was vermoeiend.. nu regent het al 12 uur- dus misschien geen watervaltour....

14 September 2017

Vandaag zijn Lindsay en ik op verschillende stranden geweest, aangezien we werden weggestuurd van een luxe plek met ligbedden die van een hotel bleken te zijn..... En daar hebben we natuurlijk de toerist uitgehangen bij de schommel.... Zie fotos.... Savonds zijn we met Jasmijn (ook uit NL) naar Lonely Beach geweest en daar hebben we 2 toffe mannen ontmoet toen we fruitshakes en thaise crepes aten. De hippie-gozer van de 2 heeft me leren scooterrijden en daarna zijn we met zijn allen in een leuke bar gaan zitten, waar Tatiana ook was. Later kwamen Bruno en Federico er ook nog bij :).

13 September 2017

Nadat de apensensatie/fotoshoot afgelopen was, zijn Lindsay Lin en ik lekker fruit gaan kopen voor ontbijt en toen we gegeten hadden zijn we de zee in gedoken. Zij kan namelijk niet zwemmen, maar wil het graag leren en dus hebben we een zwemlesje gedaan :). Het water was superwarm! Daarna heb ik een spannend spelletje Jenga gewonnen van Bruno dus hij is me een ijsje schuldig 😜. Daarna gegeten en gechilld onder het genot van de zonsondergang. Hier waren Tatiana uit de VS en Federico ook bij.
Vanochtend zijn we wakkergemaakt door de aapjes hier, die het een en ander (thee, chips) hebben gestolen uit de keuken.... 😜

12 September 2017

Vandaag was een lange reis naar Ko Chang, maar ik ben er! Joey uit het hostel in Bangkok ging mee, we mochten meerijden met een lieve Thaise vriendin van hem naar Puttaya en daar zijn we op de bus gestapt naar Trat - toen met de Ferry overgestapt en naar het hostel. In totaal zijn we ongeveer 12 uur onderweg geweest. Nu zit ik buiten (helemaal ingesprayed voor de muggen aangezien we naast het water zijn) op het soortvan terras van het hostel na een leuke ontmoeting met andere reizigers hier. Het is nu al gezellig en ik kan niet wachten om te gaan zwemmen morgen!!! De foto's zijn van de ferry oversteek. (En een grappig busmomentje)

11 September 2017

Vandaag zijn Egol en ik voor het eerst alleen op pad geweest; met de bus en een scootertje naar The Grand Palace. Een enórm toeristische plek, maar ontzettend mooi. Hierna zijn we het water overgestoken met de Ferry en hebben we nog een tempel bezocht. Ook hier waren aardig wat toeristen, maar toch was ik (ik denk door mijn blonde haar) uitverkorene om op de foto gevraagd te worden door wat monniken met iPhones met glitterhoesjes.. Dat zag er een beetje gek uit.. De terugweg viel nogal enorm tegen, ik had met de jongens van gisteren afgesproken in een bbq restaurant vlakbij het hostel, maar de busrit duurde bijna 3 uur in plaats van 1 uur omdat het verkeer zo vaststond..... Dus inmiddels had ik ontzettende trek, maar de jongens hadden hun maximale bbq tijd van 2 uur er al opzitten en het eerstvolgende restaurant dat ik tegenkwam was de McDonalds.... Aiaiai dus vandaag heb ik een hamburger gegeten ipv lekker thais eten.. Op foto 7 was ik net geinterviewd door kids die engels leerden.

10 September 2017

Vandaag ben ik met 3 toffe jongens van het hostel naar het 'eiland' van Bangkok geweest. Met de Ferry oversteken, toen hebben Joey en ik fietsen gehuurd en Josue en Raz hadden al een scooter. We hebben de mooie natuur en huisjes van het eiland gezien, inclusief wilde kleine krokodillen, zijn op de 'Floating market' (niet écht een drijvende markt, er waren geen boten, maar de markt was om de rivier heen) geweest en zelfs in het forest park. Er waren haast geen toeristen! Alles was dus ook lekker goedkoop :). Joey en ik zijn achterop een scootertaxi (ja, in totaal 3 op 1 scooter, qualified scooter driver...) teruggegaan naar het hostel na nog meer lekker Thais eten! Gave ervaring, op de scooter in Bangkok.

9 September 2017

Na enorm lang geslapen te hebben ben ik vandaag met Hayley en haar Filippijnse vriendin Cici, die hier in Bangkok woont, naar een Thaise MMA club geweest, Cici had gratis kaarten gefixt! Eerst jonge amateurgevechten gezien, met zelfs meiden!! En daarna een cool prof-gevecht. Alles werd uitgezonden op TV, dus er waren enorm veel camera's... Na de gevechten zijn we naar de Night Market geweest en hier hebben we enorm lekker Thais gegeten en een boel kraampjes bekeken, was een gezellige dag! P.s. Photobombed in foto 1 door het stel achter ons.... 😂
Vandaag was een beetje een gekke dag; aankomen na zo'n 20 uur onderweg te zijn geweest met de nacht daarvoor 4 uur slaap en in het vliegtuig nog eens een uurtje of 3... De reis was wel absoluut goed te doen in mijn eentje, vooral de grote vlucht van München naar Bangkok met Thai Airways was superluxe. Vervolgens na een cryptische route naar t hostel (thank god dat de mensen hier superbehulpzaam zijn) kwam ik aan rond 08:30 locale tijd (in NL was het toen 03:30). Toen mocht ik gelijk een afkoelende douche nemen en vervolgens ben ik met Hailey uit Nieuw-Zeeland [zij houdt Egol vast op de fotos] naar de Wat Pho tempel gegaan en we hebben wat door Bangkok gestruind. Jézus wat een drukte! Scootertjes overal.. Overal is lekker eten en zijn mooie plekjes, maar er is natuurlijk ook een hoop vervallen rotzooi hier... Rond 17:00 waren we terug en toen ben ik gaan slapen tot 21:00, en daar ga ik nu lekker mee verder! Alles gaat lekker rustigaan hier in Thailand - wekkers lijken verboden :).

8 September 2017

1 September 2017

Gisteravond heb ik een ontzettend gezellige 'pre-reisparty' gehad met lekker eten, fijne drankjes, goeie muziek en natuurlijk het allerbelangrijkste; enorm toffe mensen! Merci dat jullie er waren en dankjulliewel voor de lieve woorden, kaartjes en zelfs cadeautjes😘 ik ga jullie missen! 😍

30 August 2017

Sinds eergisteren ben ik terug van De Parade, dus de laatste voorbereidingen voor de trip gaan nu in volle gang! Deel daarvan is natuurlijk testen of de journi-app om te bloggen een beetje goed werkt, dus vandaar deze notitie ;).