Iceland · 12 Days · 18 Moments · July 2017

De reis van Sannah door Iceland

29 July 2017

Op de terugweg vanaf Jokursarlon kwamen we perongeluk een kloof tegen. We waren eigenlijk aardig moe van de hele reis maar besloten toch maar de berg op te wandelen. En het was toch wel mooi!
Vandaag hadden we een lange reis gepland naar het gletsjer meer jokursarlon. Het was 4,5 uur rijden maar dat was het zeker waard. Ik heb nog nog zoiets gezien als dit en het was geweldig mooi! Het ijs op de meren is duizende jaren oud en drijft op het meer. We hebben rondom het meer gewandeld en genoten van het uitzicht.

27 July 2017

'S avonds heb ik een wandeling gemaakt bij ons huis in Reykjavik. Onderweg kwam ik een rivier tegen en een waterval, erg mooi en rustgevend!
Toen gingen we verder richting Vik. Onderweg kwamen we de Gletsjer tegen die op een vulkaan ligt. We zijn er nog even heen gelopen maar het was daar meteen veeeel kouder! Dus gingen we maar verder naar Vik. Toen we bij Vik aankwamen zijn we eerst even het zwarte strand opgelopen, wat eerlijk gezegd niet heel speciaal is maar wel grappig om te zien. Toen hebben we wat gegeten in het enige restaurantje daar en zijn we terug naar huis gegaan.
Vandaag gingen we weer op pad om de prachtige Skogafoss te bekijken uit Wie Is De Mol. De waterval was heel vet om te zien en je kon ook nog naar boven lopen. Je moest daarvoor wel 370 treden op en af maar het uitzicht vanaf boven was erg mooi!

26 July 2017

Vandaag gingen we walvissen kijken met Elding, Whale watching tour! De boot vertrok vanaf de Harbour in Reykjavik en de boottour duurde 3 uur. Het was op het begin heel mistig en we zagen niet veel. Na 1,5 uur zagen we de eerste Minke whale gezien en daarna kwam een groepje dolfijnen! Super leuk om te zien. Daarna kwam opeens een grote Humpback whale opduiken met spuiten, heel vet om te zien! We hebben helaas niet super veel dieren gezien maar het was alsnog super vet om te doen!

25 July 2017

Vandaag besloten we omdat het prachtig weer was, weer terug te gaan naar Thingvellir National Park. We zijn naar het park centre gegaan en vanaf daar door de kloof heen het park ingelopen. Het water dat door het park heen loopt is zo mooi! Ook zijn we nog naar de waterval gelopen wat heerlijk verfrissend was met het warme weer. Toen wilde we eigenlijk gaan zwemmen ergens bij Fontana in de buurt, maar het zwembad bleek niet meer in gebruik te zijn... Dus hebben we als troost maar een heerlijk soft ijsje gehaald.

23 July 2017

Na de ribsafari gingen we eten bij Gott in Vestmanneayjar. Dit is een super cute restaurant met een leuke inrichting en heerlijk gezond eten. Ik nam de vegetarische burger die echt super lekker was en als toetje de speltwafel. Als dit restaurant in Reykjavik zat zou ik er elke dag heen gaan!
Vandaag hadden we een Ribsafari gepland bij het eiland Vestmannaey Jar. Dit eiland ligt aan het Zuiden van Ijsland en is alleen te bereiken met de Ferry. Onderweg naar de Ferry kwamen we (eigenlijk per ongeluk) de prachtige waterval Seljandafoss tegen. Dit is echt een super grote waterval waar je achterlangs kan lopen. En wat was hij mooi! We werden wel echt zeik nat door de waterval zelf maar de zon scheen dus dat maakte alles goed.

22 July 2017

Ik wilde heel graag de waterval en berg Kirkjufell zien. Eenmaal aangekomen viel dit alleen erg tegen... De waterval was erg klein en door het slechte weer hadden we geen zin om daar weer helemaal heen te lopen. Wel hebben we daarna even in het dichtstbijzijnde dorpje gegeten en zijn we toen weer aan de terugreis naar Reykjavik begonnen.
Op de weg door Snaefellsbaer zagen we opeens een super grote kloof! Je kon er zo heen lopen en ook voorzichtig de kloof in gaan. Het was echt heel vet en heel hoog. Heel vet om te zien!
West-Ijsland verkennen. We begonnen bij de hoogste waterval van Ijsland, genaamd Gylmur. Deze waterval is niet heel bekend (snap nu waarom), maar de reisgids gaf aan dat hij prachtig was. Eenmaal aangekomen bleek dat je de waterval niet meteen kan zien, je moet er naar toe wandelen. Wij hadden alleen geen idee hoe lang, dit bleek 2 uur te zijn!! Het begin van het pad was prachtig met het uitzicht en een grot waar je doorheen moest. Maar daarna moest je dus met blote voeten de rivier oversteken over een dunne boomstam... daar hadden we ons niet op voorbereid. Dus zijn besloten we na 1 uur wandelen maar weer om te draaien.

20 July 2017

Blue Lagoon, iedereen zegt dat het een must is als je naar Ijsland gaat. Dus wij hadden vandaag de trip naar de beroemde Blue Lagoon gepland. Het ligt vlakbij Reykjavik tussen het vulkanisch landschap. Eenmaal aangekomen zagen we al de grote hoeveelheid auto's en tourbussen. Ik vond de Blue Lagoon prachtig om te zien en heerlijk om in te zwemmen, maar toch wel erg overrated. Je betaald 80 euro voor eigenlijk een groot zwembad, er is niet veel meer en heerlijk warm water om in rond te zwemmen. Wij hebben dan ook niet langer dan 2 uurtjes gebadderd. Verder was het water wel heerlijk en werd ik wel lekker ontspannen, het is toch iets dat je niet vaak ziet.

19 July 2017

De laatste stop was de prachtige waterval Golfoss. Dit ligt super dicht bij Geysir en is echt zeker de mooiste waterval die ik ook gezien heb. Het is wel lekker toeristisch maar echt prachtig!
Onze tweede stop was Geysir. De geisers Geysir en Stokkur. Geysir is helaas niet actief maar de geiser Stokkur wel, die barst om de 5 minuten uit! We hebben ook heel lang bij een geiser staan wachten maar die kwam helemaal niet uit...
Dag 2 in Ijsland. Vandaag hebben we de Golden Circle gereden. We begonnen bij Geysir, maar onderweg kwamen we langs de krater Kerio die echt veel indrukwekkender was dan op foto's leek! Het water was echt prachtig helder blauw.

18 July 2017

Toen gingen we even Reykjavik verkennen met de auto en kwamen we uiteindelijk bij een visrestaurant die ik al gevonden had. Het Reykjavik Fish restaurant was echt super leuk ingericht en het eten was echt heerlijk!
Het weer was erg slecht dus zijn we maar even de buurt gaan verkennen. Tijdens het wandelen kwamen we dit mooie riviertje tegen.