Netherlands · 13 Days · 12 Moments · July 2018

De reis van Romy in Texel, Netherlands

9 August 2018

Onze vakantie zit erop! Twee dagen eerder thuis gekomen dan gepland vanwege een storm die op komst is. Ze voorspelden windstoten van 100 km/uur met hevige regen- en onweersbuien. We hebben de tenten rustig aan ingepakt en zijn richting huis vertrokken. Om 16:00u met de boot mee richting het vaste land. In Krommenie gedineert bij " De Krokodil".

8 August 2018

Vandaag een heerlijk relaxte dag gehad. De mannen zijn naar de Texelse bierbrouwerij geweest waar ze een rondleiding kregen. Wij hebben het heerlijk rustig aan gedaan met een boekje in onze handen. In de Koog nog lekkere ijsjes gehaald om de dag mee af te sluiten.

7 August 2018

Vanmiddag hebben Sido en ik geluncht bij strandpaviljoen "Paal 17" waarna we de gehele middag op het strand hebben doorgecbracht. Als diner hadden we onze eigen saladebar gecreeërd. 'S avonds gezellig bezoek gehad van vrienden.

6 August 2018

Vandaag hadden we een meiden en mannen dag. De mannen trokken er met de solexen eropuit en wij gingen naar het strand. Lekker gezwommen en in de zon gelegen. Vanavond met Sido van de zonsondergang genoten en geborreld bij Quinty's in de Koog.

5 August 2018

Vandaag hebben Demi, Sido en ik bij paal 17 op het strand vertoefd. Blijkbaar was en een volleybalevenement waarbij er meerdere competities gespeeld werden. We hebben heerlijk gezwommen in de ruige zee. Om 19:30u trokken mam, Demi en ik erop uit voor een wadexcursie. We hebben twee uur gelopen waarbij er door de gids uitleg werd gegeven over het wad en wat er zoal leefde. Krabben, scheermesjes, Japanse oesters, kokkels, zeesla, darmwier, wormpjes, slakjes ect. hebben we in hun natuurlijke habbitat mogen beschouwen.

4 August 2018

Vandaag zijn Demi, Sido en ik erop uit getrokken naar het schipbreuk- en juttersmuseum. Hier was vanalles tentoon gesteld, wat er in de afgelopen 90 jaar gejut is op het strand en wat er uit de zee is opgegraven. Vanavond heerlijk gegeten bij de Smulpot in Den Burg, waar we Douwe Bob zijn tegen gekomen.

3 August 2018

Vandaag hebben we een heerlijk, rustig dagje beleefd. Niks moest en alles kon. Vanavond een strandwandeling gemaakt terwijl de zon onder ging.

2 August 2018

Vandaag hebben we de dag heerlijk op het strand doorgebracht. In de Oude Schelde hebben we vis gegeten bij Veronica. Het menu werd afgesloten met een verrukkelijk ijsje van de ijsboer in de Koog!

1 August 2018

Vandaag ben ik de dag begonnen met het maken van een fietstochtje van 8 km. In her begin van de middag zijn we naar Ecomare geweest, een opvang voor zeedieren en vogels. Daarbij was een museum en een tentoonstelling over bijen te bezichtigen. Het museum bestond uit meerdere hallen. Bijvoorbeeld het aquarium waar verschillende vissen, zeesterren, krabben ect. verbleven. Daarnaast hebben we zeehonden pups gezien. Ook zijn we bij het voeren van de bruinvissen, vissen en zeehonden geweest.

31 July 2018

Vanmorgen zijn we begonnen met een ontbijtje en wat spelletjes. Vervolgens besloten we om naar het parachutecentrum in Cocksdorp te gaan. Hier hebben we gekeken naar vliegtuigen met mensen die het aan durfden om eruit te springen. Een heerlijk ijsje gegeten bij de ijsboerderij en de dag afsloten met een wandeling over het strand, waar we stuitten op een mini zeester.

30 July 2018

Vandaag zijn we, nadat we uitgeslapen hadden, Den Burg in getrokken. Na wat winkeltjes bezocht te hebben, vertrokken we richting de auto via een (niet geplande) "toeristische route". In de avond hebben we lekker gebarbequed onder het genot van de avondzon. Even later met Demi meegeweest tijdens het hardlopen via een routebeschrijving van mijn vader. Natúúrlijk klopte deze niet en zijn we uiteindelijk 5 kwartier onderweg geweest terwijl we in het bos de goede weg zochten. We hebben er wel een noodplan aan over gehouden! 😂

28 July 2018

Vandaag zijn we in alle vroegte vertrokken richting Texel. Om 7:00u vertrokken we bepakt en bezakt zodat we in Den Helder niet lang op de veerboot hoefden te wachten. Eenmaal aangekomen in Den Burg hebben we de tenten in rap tempo opgezet. Na een buitje van 40 minuten te hebben gehad, kon de rest op zijn plaats gezet worden. Vanavond heerlijke pizza's gegeten bij Isola Bella. Nog even langs het strand geweest waar we gezandstraalt werden.