Vietnam · 26 Days · 10 Moments · July 2017

De reis van Romy door Vietnam

7 August 2017

Hier nog even wat foto's van de tour die we gedaan hebben in Mui Ne nog. Om 4 uur 's nachts opgestaan om de zonsopgang te kunnen zien op de 'witte' (meer gele) duinen. Hier hebben we ook met een quad doorheen geracet🏎. Daarna zijn we nog naar de rode duinen, fairy spring en een vissersdorpje geweest. Onze laatste dag in Ho Chi Minh zijn we naar de Cu Chi tunnels geweest. Dit zijn de oorlogstunnels van de Vietnamese oorlog tegen de Amerikanen. We konden hier door de tunnels heen lopen (meer kruipen want ze zijn echt super klein en smal) en verschillende booby traps zien. De tourguide vertelde veel verschillende handige trucs en slim opgezette vallen waardoor de Vietnamezen ondanks dat ze niet zoveel wapens hadden en in de minderheid waren, toch hebben kunnen winnen van de Amerikanen. De geschiedenis, natuur en de inwoners van Vietnam waren echt super interessant en aardig, super tijd gehad! We zitten nu in het vliegtuig en vliegen zo naar Filipijnen, mijn laatste land van mijn reis.

Vanmiddag aangekomen in Ho Chi Minh, mijn laatste bestemming in Vietnam. Eerst scheen de zon volop, maar na 5 minuten begon het ineens kei hard te regenen, dus zijn we naar het 3D art gallery musuem geweest. We hebben ons de hele middag prima vermaakt daar door alle speciale effecten waar je leuke foto's mee kan maken, voelden ons net twee kleine kinderen haha. Helaas hebben we de rest van de dagen niet gek veel kunnen doen omdat het weer niet echt mee zat en ik door mijn blessure ook niet echt goed kon lopen.. Ik zal morgen nog even een laatste update doen van de afgelopen dagen want morgenavond vliegen wij naar Filipijnen!

1 August 2017

Vandaag zijn we de hele dag buitenactiviteiten gaan doen. We zijn 3 x gaan abseilen, waarvan 1 x in een waterval. Wel een beetje spannend in het begin maar super gaaf om te doen! Tijdens het lopen van de ene cliff naar de volgende, hebben we onderweg nog wat hindernissen moeten afleggen;van watervallen afglijden en cliff jumping (dit laatste heb ik niet gedaan doordat ik zo'n last had van mijn stuitje laatste x😂🙈) Helaas heb ik nu tijdens het lopen mijzelf alsnog geblesseerd doordat ik uit ben gegleden in de modder en verkeerd terecht kwam-.- maar niks ernstigs no worries! We hadden ook hele leuke en grappige tourguides en een gezellige groep dus dat maakte de dag compleet. Gister hadden we een scooter gehuurd en hebben we verschillende plekken rondom en in Dalat bezocht zoals de Elephant Waterfalls, Pagoda (tempel) gemaakt van oude flesjes, flower garden en crazy house, dit was een huis/hotel met allemaal gekke vormen en trappen over de daken heen etc. Morgen gaan we naar Mui Ne!

De afgelopen dagen in Hoi An waren super leuk! Niet veel bijzonders gedaan maar de sfeer in het stadje is heel gezellig door alle leuke straatjes, verlichtingen, restaurantjes en barretjes dus we hebben ons prima vermaakt. Het was wel belachelijk heet en benauwd dus zijn we na 2 nachten verplaatst naar een wat luxere homestay met een zwembad, en kregen zelfs een gratis upgrade naar een familiekamer omdat het overboekt was (wel even lekker na al die drukke, stinkende en kleine hostels🙊). Dus we hebben een beetje rondgefietst en gelopen (om de 10 meter natuurlijk even stoppen om een foto te maken) en bij het zwembad geluierd. Als backpacker heb je natuurlijk geen ruimte in je tas voor een opblaasbedje, dus heb ik er zelf maar een gemaakt van piepschuim🤣. We zijn nu weer onderweg in een sleepingbus voor 15uur (het wordt steeds gekker met die tijden pff😭) richting Dalat! Xxx ps: begin jullie nu wel een klein beetje te missen allemaal hoor🙈❤️

27 July 2017

In Hue was het niet zo heel lekker weer dus zijn we 's ochtends naar een verlaten waterpark geweest (creepy😱) en hebben we 's middags een massage genomen van blinde mensen(super lekker!) Vanaf Hue zijn we 5uur lang gaan scooteren naar Hoi An door de bergen met een geweldig uitzicht op de zee. Hoi an is een stadje ongeveer in het midden van Vietnam met een super gezellige sfeer. De gebouwen zijn in een soort Italiaans/Spaanse stijl en 's avonds is de hele stad verlicht met gekleurde lampionnetjes en lichtjes. De eerste dag zijn we rond gepeddeld in een bootje (meer een soort mandje) door een moeras van palmbomen die in het water groeien. De oude man die ons daarbij hielp heeft vooral de hele rit vormpjes en sieraden voor ons gemaakt van de palmbladeren🤣. Daarna zijn we nog even lekker op het strand gaan relaxen. Vandaag zijn we naar de My Son ruïnes geweest, dit waren Hindoeïstische tempels die platgebombardeerd zijn door de Amerikanen in 1969, je zag zelfs de kraters van de bommen no

24 July 2017

We zijn 1 dagje in Ninh Binh geweest, dit is een nog niet zo toeristisch, klein dorpje, waar we een boottochtje hebben gedaan door de rivier. Super mooie natuur en onderweg nog even een stop gemaakt op Skull Island (filmset van King Kong) en verschillende tempels. 's Nachts hebben we de nachtbus gepakt naar het plekje Phong Nha. Hier zijn we naar de Paradise cave en Dark cave geweest. We gingen ziplinen naar de grot toe en vanaf daar moesten we zwemmen. Aan het eind van de Dark Cave was een modderbad waar we in konden zwemmen dus we zijn lekker vies geworden🤣. De Paradise cave is een van de langste grotten in Azië (31.4 km lang) maar daar was gewoon een loopbrug binnen gemaakt om er doorheen te lopen. We hadden wel geluk want het stormde gister waardoor later op de dag de grotten gesloten waren ivm overstromingen. Nu gaan we weer verder naar het volgende plekje; Hue. Hopen dat het weer een beetje mee zit!

22 July 2017

Vanaf het Noorden doorgereisd naar Halong bay & Cat ba Island. Hier heb ik 2 Colombiaanse gasten leren kennen en hebben we een dag scootertjes gehuurd en de andere dag een boottocht gedaan. De boottocht was een beetje vergelijkbaar met het eiland Koh phi phi in Thailand, met de groene oceaan en de limestone rotsen die uit de oceaan steken. We zijn gaan kayaken en zwemmen (maar er zwommen super grote kwallen dus we voelden ons niet heel erg op ons gemak haha). Maar gelukkig scheen de zon volop dus hebben we vooral lekker kunnen relaxen en zonnen op de boot (en fotoshoots houden met de mooie Vietnamese hoed🙊) Onderweg zijn we nog langs een paar floating villages gevaren. Deze mensen hebben met behulp van bamboo's vlotten gemaakt zodat ze hier hun huisje op konden bouwen en dus op de zee leven. Ondertussen ben ik nu samen met Sho, die eergisteren in Vietnam is aangekomen. Dus mijn reis in mijn eentje zit erop (yess im still alive🤗🎉) ! Nog 2 weekjes in Vietnam en daarna naar Fillipijnen

19 July 2017

Afgelopen 3 dagen ben ik door het Noordelijkste deel van Vietnam gaan toeren🏍 Het uitzicht is echt onbeschrijfelijk en ook niet goed op foto's vast te leggen helaas, maar heb mijn best gedaan😜.Onderweg zie je overal rijst&maisvelden, bergen, watervallen, grotten etc. We konden ook (illegaal) de grens van China oversteken, maar dit durfde we toch maar niet te doen haha je weet het maar nooit met die Chinezen😆. Elke dag rijden we ongeveer 6/7 uur &voor het donker werd zochten we een homestay om in te slapen. Dit deel van Vietnam is totaal niet toeristisch dus het was heel gezellig in de avond omdat we elke keer dezelfde toeristen tegenkwamen die ook die route deden. Alle mensen , en vooral de kids, uit de dorpjes gaan naar je zwaaien en willen een praatje met je maken omdat ze amper toeristen zien. We voelden ons net celebrities😋. De laatste dag was drama want we hadden blijkbaar de verkeerde afslag genomen en de weg was echt suuper slecht & we misten onze bus hierdoor. Maar im alive

15 July 2017

2 dagen een trekking gedaan in Sapa, dit is een klein dorpje in de bergen in het noorden van Vietnam dat omringd is door rijstvelden. Er leven hier traditionele volken zoals de H'mong, die een eigen taal en kledingstijl hebben. Samen met 10 anderen heb ik 2 dagen door de rijstvelden, modder en bergen gelopen om naar de verschillende bergdorpjes te gaan en te genieten van de belachelijk mooie omgeving! 'S avonds hebben we geslapen in een Homestay midden in de rijstvelden van een van onze tourguides en hebben we genoten van een family dinner en de huisgemaakte rijstwijn(super goor). Tijdens de tour hebben we heel veel geleerd over de traditionele werkwijze en levensstijl van de inwoners hier. Helaas wordt het wel steeds meer toeristisch (honderden nederlanders hier😅) maar nog steeds is het een van de mooiste plekken die ik tot nu toe gezien heb!

12 July 2017

Nu al verliefd op Vietnam! De eerste 2 dagen in de hoofdstad Hanoi doorgebracht. Ben naar veel verschillende musea zoals women's museum & prison museum geweest om zoveel mogelijk te leren over de cultuur en geschiedenis van Vietnam. Ook ben ik naar het Mausuleum geweest (graf van de voormalige president, waar hij opgebaard ligt) en de beroemde water puppet show. Er zijn veel historische gebouwen en bezichtigingen in deze stad en je merkt dat het nog echt een arm land is door al de hardwerkende mensen op straat en de voorzieningen (de elektriciteitskabels hangenen overal in het rond en de treinbanen lopen tussen de huizen door) In het midden van de stad heb je een groot meer dat 's avonds verlicht is en in het weekend een grote markt is. Het is een stuk minder toeristisch dan Thailand en daardoor zijn de mensen ook nog een stuk geïnteresseerder en vriendelijker. Het is een land met veel cultuur, geschiedenis & natuur en verheug me nu al op de komende weken😍