Asia · 12 Days · 25 Moments · June 2017

De reis van Rinske door Indonesië

6 July 2017

We hebben vandaag twee wandelingen gemaakt. Één door de rijstvelden en de andere tussen twee bergen door.

5 July 2017

We zijn met de taxi richting de rijstvelden gegaan. Dit was een enorme toeristische attractie. Dat was jammer. Maar het zag er wel mooi uit. Onderweg zagen we veel meubelmakers. Echt heeeeel mooi!
Waarschuwingsbord bij het monky forrest
Vandaag gaan we naar het monkyforrest. We hadden veel horror verhalen gelezen over de brutale en agressieve apen. Maar achteraf viel het reuze mee!

4 July 2017

Ons nieuwe hotel! Vanuit onze kamer kijken we uit op de rijstvelden. Heel mooi! Dik voor elkaar
Vandaag vertrekken we naar ubud! Onderweg stoppen we nog bij een waterval. De waterval was erg mooi! Onze gids veranderde in een heuse Chinese paparazzi toen hij ons op de foto zette. Hij vertelde veel over de natuur. Dat was leuk om te horen. Ze verbouwen er dus vanille, koffie, cacao en citroengras. Leuk om te zien! Hij heeft zelfs nog een stokje voor me mee gejat. Bij de waterval hebben we nog gezwommen. Een ware ervaring 😁. Leuk! Onderweg zijn we ook nog langs een tempel gekomen. Ze hebben hier veel tempels.

3 July 2017

Ze hebben puppy's 😱
Vandaag hebben we een scooter gehuurd. Dat was heel erg leuk!! We zijn de bergen in gereden. Erg leuk om te zien. Allemaal achteraf dorpjes. Ze verbouwen hier veel kruidnagels en dat wordt dan aan de kant van de weg gelegd om te drogen. Ook zijn we bij een tempel met enorm natuurlijk zwembad geweest. Echt leuk.

2 July 2017

Dolfijnen spotten! Het was echt heel gaaf! We hebben ook een hele grote dolfijn gezien! Echt leuk!

1 July 2017

We begonnen vanmorgen met een heerlijke Balinese massage aan zee! En daarna zijn we naar ons nieuwe hotel gegaan. Een heel klein hotel maar wel heel erg mooi! We kijken uit over de rijstvelden en er lopen hier veel dieren. Na een dagje relaxen, zijn we na het eten in een kroeg terecht gekomen waar alle buitenlanders die naar Bali zijn verhuisd komen, heeeeel erg gezellig. Oh en ik heb nog twee jurkjes gekocht! Jeej!

30 June 2017

Na een paar dagen vroeg er uit, gaan we op Bali lekker relaxen! ☺️ ons eerste hotelletje is echt geweldig. Vanuit de kamer kijken we uit op zee. En bij aankomst kregen we een nek en schouder massage. Ook hebben we een massage aan het strand gehad. Heerlijk!
We zijn er vandaag weer vroeg uit gegaan. Op naar de ijen! 3 uur ging de wekker 😑. Na een hele zware wandeling kwamen we bij een sulfaatmijn. Daar was helder blauw water. Was erg gaaf om te zien. Nu op naar Bali!

29 June 2017

Vroeg uit de veren. Vandaag gaan we met een jeepje naar de Bromo vulkaan. 4 uur moesten we klaar staan. We zijn iets verder gelopen dan het eerste uitkijk punt. Maar dat was het ook wel waard. Het uitzicht was echt ge wel dig.

28 June 2017

Op de luchthaven stond danet op ons te wachten. Hij is onze chauffeur voor de aankomende drie dagen. Het is een mannetje met ontzettend veel pit qua rij gedrag. Daar houden we van! Op naar ons hostel. Want morgen gaat de wekker al weer vroeg.
Op naar de luchthaven. Veel te vroeg, heeft onze vlucht ook nog eens een uur vertraging. Maar we krijgen wel een lekker pakketje!
Vandaag lekker uitslapen! Jaaa! Maar voor de zekerheid maar even de wekker zetten. Vandaag gaan we vliegen richting Soerabaja. Eerst gaan we langs bij het waterpaleis en het paleis van de sultan. Erg leuk om te zien! Je kunt merken en de dingen die ze in het museum hebben staan dat Nederland een geschiedenis heeft in Indonesië. Op sommige servies stukken staan Nederlandse teksten en dat soort dingen.
Het waterpaleis, zwembad voor de sultan en zijn familie
We hebben veel gedaan met de riksja. Een brommertje met een bankje voor op. Onze conclusie, we hebben te dikke konten 😅. Maar afdingen kan Emiel als de beste!!

27 June 2017

Na wat biertjes en een lekkere pizza, zijn we op bed gegaan! ☺️
Vandaag hebben we guduk geprobeerd. Echt iets jogjakara's. Het smaakte heeerlijk! Het was iets van de kip, zoete rijst, zoete heeeele harde ganzenei en iets heel pittigs. Smaakte goed!
Van de Borobudur door naar de prambanan. Wat in drukte onderweg. Waar we normaal een uur over zouden doen, deden we nu 2 uur over. Omdat de mensen hier een soort vakantie hebben, was het dus knetter druk op de weg. Niet alleen op de weg maar ook bij de tempel was het heel erg druk met locals van over het hele eiland. (Als of je met Hemelvaart naar Walibi gaat) In de rest van het land hebben mensen niet of bijna nooit een blanke gezien en al helemaal geen blanke met blond haar. Wij waren dus ook echt een bezienswaardigheid en ze wouden ook graag met ons op de foto. We voelden ons dan ook echte celebreties. De tempel bestond uit allemaal kleine en grote torentjes en in elk torentje zat dan weer een afgodsbeeld. Erg mooi om te zien. Niet alleen de tempels waren een bezienswaardigheid maar ook werd er veel geëntertaind, mensen die dansen, levende standbeelden en veel eet tentjes. Heel leuk allemaal!
Vanochtend vroeg er uit, namelijk 3:25. Want tussen 03:45 en 4:00 konden wij opgehaald worden om naar de Borobudur en de prambanan te gaan. En daar de zonsopgang te zien. Dit zijn twee grote hindoeïstische en boeddhistische tempels. Maar er kwam niemand. Hè verdorie, voor niks zo vroeg er uit. Na een paar telefoontjes kwamen we er achter dat onze chauffeur zich verslapen had. Toen hij (drie kwartier te laat) aan kwam, wist hij het gaspedaal goed te vinden. Bij aankomst zijn we snel naar boven gelopen en nog geen 10 minuten laten was daar de zon's opgang al. Echt geweldig om te zien. Zo mooi! We hadden uitzicht op een vulkaan die nog iets rookte en de natuur met het perfecte licht. Echt geweldig! Na een tijdje daar heeeeel veeeel foto's te hebben gemaakt zijn wij weer door gegaan.

26 June 2017

Vandaag er weer vroeg uit, we gaan fietsen!! Fietsen door de kleine schattige dorpjes en de mooie rijstvelden. Lina heette onze pottige gids maar ze was wel heel grappig. Omdat het Suikerfeest is is alles hier rustig en anders. Was voor ons niet erg. Konden we lekker fietsen. Lina groette bijna iedereen. Dat was daar normaal. We hebben ons verbaast over hun bank, stallen met koeien, schapen en kippen. Dit hebben ze gekregen van de overheid en dat is hun geld. Heel logisch. Ook hebben we rijstplanten geplant. Echt heel erg leuk! En zijn ook nog bij de locals thuis geweest. Echt een aanrader!

25 June 2017

Op Jakarta was het nog spannend, eerst Backpack ophalen (duurde lang), toen op zoek naar de vlucht... die scheen in een heel ander gebouw te zijn. Met de shuttle bus naar het andere gebouw, inchecken en op zoek naar onze gate. Wat bleek nou, Het digitale bord gaf een andere gate aan dan onze ticket. Wij dachten er is een gate wijziging, we moeten het bord volgen. Maar dat bleek achteraf niet waar te zijn. Dit was de raarste boarding ooit! Geen ticket werd gescand of paspoort gecontroleerd. We moesten snel door lopen. Eindelijk aangekomen in Jogjakarta zijn we naar het hotel gegaan en hebben we lekker gedoucht. Altijd zo fijn, na een lange vlieg reis lekker douchen. Hotel blijkt achteraf een soort hostel te zijn. Maar het is dikke prima👍 we hebben daarna lekker gegeten en zijn vroeg op bed gegaan.

24 June 2017

Indonesië!! Daar gaan we, 7 uur met de auto richting de luchthaven op Düsseldorf. We hebben een lange reis voor de boeg. Eerst naar Abu Dhabi daar hebben we een tussenstop van 9 uur, daarna richting Jakarta en dan gelijk door naar Jogjakarta. We hebben er erg zin in. Vlucht ging allemaal voor spoedig richting Abu Dhabi, daar in Abu Dhabi zijn we naar het hotel geweest met al het goud. Emirates palace. Het rook er geweldig toen we er binnen kwamen. Het was een over verbluffend hotel met heeeeeel veeeeel goud en een enorm luxe uiterlijk. Wij met ons rugtasje voelden ons daar dus ook niet echt thuis. Toen wat gegeten in het Hilton. Want dat is daar het minst luxe hotel wat ze er hebben 😅 en toen weer door naar de luchthaven. Na enige vertraging zijn we richting Jakarta gegaan.